Hjelp til å velge riktig

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å velge riktig

Hei

Har nettopp flyttet inn i nyoppusset hus på Tyholt i Trondheim og har per i dag ingen tv-tilknytning. Det ligger innlagt kabel-tv, men denne er det intet signal på.

Hva har jeg av muligheter for bruk av parabol eller evnt kabel-tv, og hva vil dere anbefale?

Mine behov er i utgangspunktet de "vanlige" kanalene som tv2, tv3, tvn, nrk osv pluss at dama liker å se på div skrot fra usa (sladder fra hollywood og sånt). Etterhvert som det kommer flere HD-kanaler vil jeg nok ha mulighet til å se disse også.

Er også mest sugen på å unngå å bruke dekoder, men det er vel ingen vei utenom i dag? Liker best å bruke tv-fjernkontrollen, er litt gammeldags sånn sett.

Setter pris på alle svar.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er jeg mest for satelitt pga større valgfrihet. Har i dag et abbonement hos Canal Digital, og er storfornøyd med tilbudet, samtidig som HD tilbudet er best der. Ønsker jeg viasat ( hadde de også tidligere ) er det ikke noe problem å ha i tillegg, bortsett fra tuneren du ikke ønsket, men som man får kastet etter seg ved bestilling. Tilbudet man nyte av er kort sagt bedre. Tidligere var også bildekvaliteten klart best via satelitt, men hvordan det er i dag får noen andre kabeltv brukere heller uttale seg om.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg kjøper en CD parabolpakke (Family) med vanlig tuner, kan jeg senere kjøpe en tredjeparts HD-mottaker og benytte denne for å få CD sine Hd-kanaler i pakken?

Ser at ikke alle er like fornøyde med Hd PVR og den vanlige hd-mottakeren.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du skaffer deg en mottaker som er godkjent av Canal Digital, så skal nok det gå helt fint. Family pakken vil vel likevel ikke gi deg tilgang til alle HD kanalene, men å evt utvide abb så du sikrer deg tilgang til alle, dersom du ønsker det, er heller ikke noe problem.

Det har vært mange " barne sykdommer " i de første HD tunerene fra Canal Digital, men bildet er uansett så mye mye bedre enn ved bruk av en vanlig mottaker, ikke minst på HD, og derfor godtar de fleste dette.
    En tredjeparts HD mottaker vil nok være en bedre investering, og selv kommer jeg til å skaffe meg en slik på bekostning av HD mottakeren til CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tålmodig som jeg er ble det nettopp kjøpt og installert CD parabolpakke "family" med HD-mottaker (den til tusenlappen). Det får holde inntil videre. PVR får vente.

Det var jo verken med bruksanvisning for montering av hodet/discen eller nok mutre, og heller ikke noe spesielt utfyllende informasjon om produktet og første gangs bruk... Bra jeg er nogenlunde handy.

Tar det lang tid før jeg får lov til å titte på kanalene? Foreløpig står det at jeg "ikke har noen abonnementsrettigheter til denne kanalen".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •