Europarabol/4 hoder, normal signalstyrke ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Europarabol/4 hoder, normal signalstyrke ?

Hei

Jeg har en Raven G70 antenne med 4 stk. Samsung "standard lnb`s".

Hva er vanlig signalstyrke på Thor, Sirius, Hotbird og Astra1 ? Jeg ligger rundt 50-60%, og ca 40% på Hotbird. Er dette vanlig, med tanke på at jeg bor i Haugesund/Vest-Norge ?

Kan noen av dere som har europarabol se hvor mange tv/radiokanaler dere finner ved Autoscan ? Fikk i dag opp 1529 tvkanaler, mens jeg fant i overkant av 1600 forrige gang.

Hjelper en "parabolparaply" mye ved regn/snø ?

Det ble litt mye spørsmål her, men jeg håper noen kan ta seg tid til å svare.

Mvh,
    mrmattis

Newcomer vg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.
    Vanskelig å si, signalstyrken i % er det mottageren som angir, og sier vel lite om selve signalet, utslaget vil variere med frekvensbånd, kabellengde etc. Men finjuster til størst mulig utslag. Det som er viktig er å ha et godt c/n forhold, så hvis du tar inn kanalene greit uten at bildet fryser, er alt ok. Antall kanaler du fikk inn høres normalt ut, men en kan oppleve at en finner flere, hvis en gjør et søk til. Er det kanaler du savner, som du vet finnes, så sjekk enten www.lyngsat.com eller www.satcodx.com for frekvens, polarisasjon, symbolrate og FEC. Da kan du legge inn dette manuellt før du søker. Da vil mottageren som regel finne det.
    Jeg vil absolutt anbefale en paraply. Da unngår du at snø og regn setter seg på selve LNB'n noe som er en effektiv demper på signalet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •