Lyse sikret seg søndagspakken (fotball)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyse sikret seg søndagspakken (fotball)

Leser på – Eliteseriefotballen tilbake på NRK | bt.no at "Energiselskapet Lyse er ifølge Kampanje budgiveren som har sikret seg søndagspakken og dermed betal-TV-produktet for norsk fotball."

Hva skal egentlig Lyse med hele den store pakken og hvordan skal de kunne tjene på det? Er vel de færreste av oss som har noen kundeforhold til Lyse per i dag?

TV2Sport og mulighet til å se ditt lokale lag forsvinner vel også...

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyse vil nesten helt sikkert bruke dette til å pushe sin IP-TV teknologi. Det betyr nok kroken på døra for full dekning via satelitt.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en forhåpning om videre utvikling av Tv2 Sport HD kanalen, og endelig norsk fotball i HD, men sukk... Dette var en solid nedtur å lese i avisen.
    All sympati til Carsten Skjelbred og gutta i Tv2, fra meg. Slik jeg ser det, var det disse gutta som vekket liv i tv-fotballen igjen, slik det skal være. Husker når det bare ble vist ørsmå klipp av kampene, og Tv2 fikk refs for å vise for lange klipp under sending.
    Tv2 håper likevel på kampen kl 2000 søndag, og så skal de ha mandagsoppgjøret på Zebra, og trøtte Karl P Løken er vel den som skal geleide oss gjennom Lørdagskamp og cup, og rundene blir vel analysert i 4-4-2Bakrommet.. Grøøøøssss....

Newcomer cavanagh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig i at dette var en liten nedtur.. Vi får bare håpe at prisene blir betraktelig lavere enn de hos TV2 Sport...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av cavanagh
    Må si meg enig i at dette var en liten nedtur.. Vi får bare håpe at prisene blir betraktelig lavere enn de hos TV2 Sport...
    Mener du virkelig at 149,-kr. pr.mnd er dyrt???? TV 2 har sendt alle kampene i hver runde slik at vi kunne følge hver hjemme og bortekamp for 149,-.Billetter på stadioen koster mellom 150 til 300,-kr. pr.kamp.Også mener du at 4 kamper for 149,- er dyrt??? Det er et faktum at TV 2 har tapt millioner av kroner på denne pakken så jeg tror ikke at vi skal vente lavere priser snarerer tvert imot.
    Stølen

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyse er det ikke mulig å få her i byen.. Å måtte høre på Scheie's utallige uinteressante fakta, og tørre Karl P Løken.. dette er ett mareritt!!

TV2 har vært meget proffe og blir dypt savnet. Hva skjer med 1,2 og 3 runde i cupen? Her er det TV2 Sport som har vært pioneer. NRK sendte aldri slikt i sin tid..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å fortvile:
    Lyse kommer etter all sansynlighet til å selge rettighetene for å vise kampene på TV videre til TV2.

Newcomer cavanagh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Mener du virkelig at 149,-kr. pr.mnd er dyrt???? TV 2 har sendt alle kampene i hver runde slik at vi kunne følge hver hjemme og bortekamp for 149,-.Billetter på stadioen koster mellom 150 til 300,-kr. pr.kamp.Også mener du at 4 kamper for 149,- er dyrt??? Det er et faktum at TV 2 har tapt millioner av kroner på denne pakken så jeg tror ikke at vi skal vente lavere priser snarerer tvert imot.
    Stølen
    Jupp, Synes det er dyrt med 149 kr pr mnd. Det kan kanskje forsvares med at du får spansk fotball og diverse andre sendinger med på kjøpet, men for meg er det uinteressant. For meg vil det være uaktuelt å abonnere på norsk fotball med mindre det kommer som endel av en annen sportpakke. Hva med en samlingspakke som inneholder Canal+ Sport, Viasat sport og tippeligaen?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av f3l1x
    Ingen grunn til å fortvile:
    Lyse kommer etter all sansynlighet til å selge rettighetene for å vise kampene på TV videre til TV2.
    La oss håpe det blir løsningen... Synes TV2 har gjort en grei figur. Og kr 149 pr måned har ikke vært avskrekkende. At man må lide seg gjennom en sending med Arne Scheie som kommentator igjen, hadde jeg håpet var forbi.

Hvis kampene Lyse har fått/evenuelt kommer til å få - utelukkende skal gå via IPTV eller liknende, tror jeg innteressen daler. Da har fotballforbundet utelukkende solgt seg for penger.

PS: hvis mot formodning innteressen skulle dale, kanskje jeg for se mer til mitt hjertebarn: motorsport?`Men det synes vel å være lite sannsynlig...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer nå med oss som ikke kan få lyse? Jeg har i dag kabel fra Canal Digital, og er kjempe fornøyd med dette, men vil ikke gå glipp av tippeligaen på TV.

Jeg har vært kjempe fornøyd med TV2 og deres satsing på tippeligaen. Både mulighetene til å få egne sportskanaler, få kampene på nett og ikke minst muligheten til å kjøpe enkelt kamper.

Spent på hvordan dette blir framover. NRK har lørdagskampene, TV2 har mandagskampene, men så spørs det hvordan lyse vil gjøre det med sine søndagskamper. Er tross alt en del kamper å velge mellom om søndagene, så får håpe tilbudet blir bra, og ikke blir overpriset.

Ser også at lyse har lagt inn bud på selskapet iptv, så blir vel kanskje kun via deres selskap det vil bli mulighet til å få sett fotball framover da.

Så hvem skal en da velge. Canal+ må en ha pga engelsk fotball, og fruen i hus nekter å gi slipp på tv3, fem og tvn(uten at jeg klarer å skjønne hvorfor).

Noen som har noen formening om hvordan dette vil bli framover? Må en ha tv2 sport for å se deres kamper, for så ha lyses egne varianter av sportskanaler for å se resten av runden?

Savner tiden da alt var på Canal+

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det største spørsmålet er hvorfor NFF har solgt seg som det de har gjort?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må jo også spørre seg om hvorfor innbyggernes penger skal brukes til å sponse fotball.

Lyse er kommunal eiet selskap:
    Aksjonærene er 16 kommuner i Sør-Rogaland. Forretningskontoret er i Stavanger kommune. Selskapet har virksomheter spredd i hele Sør-Rogaland, og i flere andre deler av Norge der Lyse leverer bredbåndstjenester til samarbeidspartnere.

Det er for meg latterlig at inntekter av strøm fra norske vassdrag skal gå til å sponse fotball på TV. En og annen lokal sponsoravtale kan man forstå, men en så stor generell avtale tuftet på kommunal eierskap er helt håpløs bruk av offentlige midler. Joda, Lyse går sikkert med gigantoverskudd, men da skal slike overskudd gå tilbake til eierne og det er i realiteten menigmann i sør-Rogaland!

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Man må jo også spørre seg om hvorfor innbyggernes penger skal brukes til å sponse fotball.
    Nå er vel ikke dette noen sponsoravtale, men en investering de forventer å tjene penger på...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Nå er vel ikke dette noen sponsoravtale, men en investering de forventer å tjene penger på...
    Potato - potato.... (engelsk/amerikansk engelsk)

Å få rettighet til å sende norsk fotball; herunder ligger veldig mye mere, bl.a. profilering av merkenavnet Lyse.
    Ikke direkte sponsing, men uansett er Lyse eid av kommunene. De trenger sikkert økte inntekter og det regner de vel med de skal få ut av dette. Men uansett er det en merkelig blanding av offentlig forvaltning og "business".

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner meg ikke på folk. Det er så deilig å få vekk mye av fotballen fra TV2/CD. TV2 er bedritent dårlig på produksjonene sine og har den dårligste kommentatorstaben. Det å betale 149 kroner i måneden for å se to bortekamper i måneden det er i overkant mye pensjonspenger til alt som kan krype og gå av avdankede norske fotballtrenere. TV2Sport, eller NAV, håper jeg forsvinner til de evige jaktmarker. Hvis resultatet av denne runden med rettighetesfordeling nå gir noen kamper på NRK og noen på TV2 og special interest kamper på betal-TV så er det en mye bedre løsning enn i dag. Pensjonistene kan få kose seg med å kommentere møkkekjedelig spansk foppall på TV2 Zebra.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyse er kommunal eiet selskap:
    Aksjonærene er 16 kommuner i Sør-Rogaland. Forretningskontoret er i Stavanger kommune. Selskapet har virksomheter spredd i hele Sør-Rogaland, og i flere andre deler av Norge der Lyse leverer bredbåndstjenester til samarbeidspartnere.

Det er for meg latterlig at inntekter av strøm fra norske vassdrag skal gå til å sponse fotball på TV. En og annen lokal sponsoravtale kan man forstå, men en så stor generell avtale tuftet på kommunal eierskap er helt håpløs bruk av offentlige midler. Joda, Lyse går sikkert med gigantoverskudd, men da skal slike overskudd gå tilbake til eierne og det er i realiteten menigmann i sør-Rogaland!
    Lyse er nok et av de mest ekspansive selskapene i Norge. Satser knallhard på mange fronter med eierkommunenes velsignelse.
    Uten å ha studert det har nok Lyse langt mer resurser enn Tv2 og skal nok bruke dette for selge sin tv/internett/telefoni satsning.
    Utbyttene fra Lyse er meget store og hjelper eierkommunenes finanser.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Potato - potato.... (engelsk/amerikansk engelsk)

Å få rettighet til å sende norsk fotball; herunder ligger veldig mye mere, bl.a. profilering av merkenavnet Lyse.
    Ikke direkte sponsing, men uansett er Lyse eid av kommunene. De trenger sikkert økte inntekter og det regner de vel med de skal få ut av dette. Men uansett er det en merkelig blanding av offentlig forvaltning og "business".
    Å kalle Lyse for offentlig forvalting bli å dra det litt langt synes jeg i og med at det er aksjeselskap som helt sikkert har krav til avkastning på linje med kommersielle selskaper. At de gjør dette av noen annen grunn enn å tjene penger enten det er direkte eller indirekte har jeg liten tro på. (Kraftselskapene er jo ellers ikke kjent for å gi bort penger....)

Rent bortsett fra at aksjene ikke er tilgjengelig for hvermannsen og at Lyse er mye mindre ser jeg ikke helt den store forskjellen i forhold den gamle rettighetsholderen Telenor hvor det offentlige også har en stor eierandel. Begge driver hovedsaklig med andre ting, men leverer TV "på si". (Telenor har forøvrig signalisert at de sannsynligvis vil redusere sin *sponsor*støtte til fotballen som en følge av avtalen...) Skal man kritisere bruk av menigmanns kroner synes jeg personlig NRK står mer laglig til for hugg. Pengene NRK bruker på fotball kommer tross alt mer eller mindre rett ut av lommeboka til hver enkelt...

Når det gjelder profilering så vil det jo ikke være spesielt god merkevarebygging med mindre de klarer å levere et tilbud som norske fotballfans er fornøyd med. Det er jo sterke følelser knyttet til fotballen, så det kan fort ende opp med merkevarer-riving i steden.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er litt mer om Lyse:
    NA24.no

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det største spørsmålet er hvorfor NFF har solgt seg som det de har gjort?
    For å tjene penger på fotballproduktet sitt?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •