Lyse sikret seg søndagspakken (fotball) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    For å tjene penger på fotballproduktet sitt?

Hvis Lyse skal stå for distribusjonen av fotballen, hvor mange når så dem ut til? Jeg bor forholdsvis sentralt på østlandet med 6 mil til trappa på Oslo S. Jeg har ikke mulighet til IPTV. Mange med meg mangler den muligheten - norge er ikke bare storbyer med muligheter for superraskt bredbånd og tilknyttet flotte kabelnettverk,

Selvsagt er NBF ute etter å tjene penger men til hvem pris? Aldri har det vært mer blest rundt fotballen etter TV2's gigant regning på fotballrettighetene. De har virkelig sugd på karamellen og skapt blest rundt produktet tippeligaen - og de når ut til nærmest hele norge med sine dekningsområder. Hvor langt ut vil Lyse nå? Vil de få samme dekningsgraden? Uten like god dekningsgrad tror jeg neppe blesten blir like stor og tror innteressen kan falle.

Nå vet vi ikke hele avtalen enda og Lyse's intensjoner og planer heller....

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Potato - potato.... (engelsk/amerikansk engelsk)

Å få rettighet til å sende norsk fotball; herunder ligger veldig mye mere, bl.a. profilering av merkenavnet Lyse.
    Ikke direkte sponsing, men uansett er Lyse eid av kommunene. De trenger sikkert økte inntekter og det regner de vel med de skal få ut av dette. Men uansett er det en merkelig blanding av offentlig forvaltning og "business".
    Tomato-tomato.
    Ja, her er nok tanken å få fokus på pakkene de kan tilby, og de ser på dette som noe positivt de kan lokke kunder med. Fra meg får de bare en forbannelse. Dette var å rote i et bol som ikke burde rotes i, enn så lenge, for alt var ok som det begynte å utvikle seg.

Det handler ikke om et forsøk på fortjeneste i første omgang, men mer som norges største gullerot for å lokke alle oss fotball esel til å ønske "lysepakken", som da ikke er tilgjengelig hos meg heller. Og ikke er det noe jeg akter å bestille.
    Hadde virkelig en liten forhåpning om HD satsing fra TV2 sport, dersom de beholdt rettighetene som det var, så dette var totalt unødvendig.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Lyse er nok et av de mest ekspansive selskapene i Norge. Satser knallhard på mange fronter med eierkommunenes velsignelse.
    Uten å ha studert det har nok Lyse langt mer resurser enn Tv2 og skal nok bruke dette for selge sin tv/internett/telefoni satsning.
    Utbyttene fra Lyse er meget store og hjelper eierkommunenes finanser.
    Stemmer, og så graver de ned gull.

Forstå meg rett, de graver altså ned fiber og gassledninger som de kan tjene penger på i årevis fremover og som er skalerbart i lange tider uten å grave på ny. Graving koster, men fortrinnsvis så legger de altså fiber og gassledninger ved siden av strømkablene som de som kraftselskap uansett legger.

Ikke rart det firmaet går så det suser.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvis Lyse skal stå for distribusjonen av fotballen, hvor mange når så dem ut til? Jeg bor forholdsvis sentralt på østlandet med 6 mil til trappa på Oslo S. Jeg har ikke mulighet til IPTV. Mange med meg mangler den muligheten - norge er ikke bare storbyer med muligheter for superraskt bredbånd og tilknyttet flotte kabelnettverk
    I realiteten har tilgangen vært begrenset i dag også. 149 kr i måneden for å se et maks et par interessante kamper hver måned? Ikke rart TV2 har gått på en smell... Med lørdagskampen på NRK og mandagskampen (og eventuelt kveldskampen søndag) på TV2, og mulighet for kampbilletter på nett har man i praksis det samme tilbudet som i dag, til og med kanskje enda bedre! Lyse er vel heller ikke et TV-selskap som kan produsere kampene selv, så det blir sikkert et form for samarbeid med en eller annen aktør. Hva utfallet av det samarbeidet blir er det ingen som vet enda, men det ville overraske meg om NFF har inngått en avtale med en aktør med en så liten kundemasse uten å ha fått en eller annen garanti for at produktet når ut til flest mulig.

Jeg for min del priser meg lykkelig over at TV2 har mistet monopolet!

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Ikke enig, nilsga. Tv2 har vekket fotball interressen til livet igjen de siste tre årene, og har som nybegynnere gjort en kjempejobb. Det har aldri plaget meg å betale disse 149 mnd for alle de Brann kampene jeg til nå har kost meg med, og de har hele tiden vokst med oppgaven som fotball formidler. Men som du sier, er det ikke sikkert fotballen får noe større avstand fra folket med tanke på kringkasting, så det får være håpet.
    Der scoret Helstad mot glimt..... 149.- pr mnd? Lett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes tv2 har gjort en god jobb med tippeligaen, men til tider kan det bli for mye av det gode. Som det å analysere seg ihjel om taktikk, spillemønster, hvorfor/hvordan, debatter før kamp, etter kamp osv, intervju under kampen, intervju etter kampen osv.

Forøvrig synes jeg EM i 2008 var kjempebra, særlig Em studio med Erik og Guro. Virkelig proffe var de. Håper på dem til VM også.

Jeg var selv abonnent på tv2 sport i fjor, men jeg slutta etter 5 mnd. fordi jeg ble helt utmattet av all fotballen man kunne se. (ja jeg vet jeg kan droppe å se men når man har tilgang til så mye, så blir det enkelt å sette seg ned for å se). Det var jo kamper hele tiden pluss spansk fotball. Og tv2 og zebra sender jo også kamper og det er jo egentlig nok. Men å høre spansk fotball med Morten eller Frode O er bare helt konge.

Kr 149,- pr. måned synes jeg er billig for å abonnere, men det er bare min mening da.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ALLE søndags kampene kommer til å bli vist på tv

men spørsmålet er hvilken tv kanal det blir på, så det er bare å nye sommeren for svaret kommet ikke før til høsten :-D

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    ALLE søndags kampene kommer til å bli vist på tv

men spørsmålet er hvilken tv kanal det blir på, så det er bare å nye sommeren for svaret kommet ikke før til høsten :-D
    Det jeg har klart å lest meg til på kampanje er at Lyse har videresolgt søndagskampen til TV2. TV2 vil derfor sende søndagskamp på samme måte som de gjør det nå ( dvs. like mange Tippeligakamper som de har sendt denne sesongen).
    Hildrum fyller på med fotball - Medier - Kampanje.com

Det blir lørdags kamp på NRK, søndagskamp på TV 2 og mandagskamp på TV 2 Zebra.

Det som er spennende er hva som vil skje med betal-tv kampene kl. 18 på søndager. Kampene kl. 18 på søndager skal i denne perioden ha hatt et krav fra NFF om at de utelukkende må sendes på betal-tv for å ikke skade klubbenes billett inntekter. Ideen er vel at det skal koste såpass mye at det ikke blir alt for fristene å sitte hjemme i stedet for å gå på kamp. TV2 Sport abbonement er uansett veldig rimelig i forhold til bilett på stadion og hadde det vært billigere så hadde det nok blitt flere hjemmesittere. Det er kanskje bare et tidspørsmål før det vil være samme billettpris på TV som på arena.

Lyse driver vel ikke egne tv kanaler så det ligger vel i kortene at det blir samarbeid med en eller annen betal-tv kanal eller videresalg av rettighetene. Her kan muligens Lyse få til en liten budkrig og får mulighet til å velge bort konkurrerende plattformer...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •