Bruke to dekoder samtidig på et kort.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke to dekoder samtidig på et kort.

Jeg har kort (irdeto) som jeg bruker i stue. jeg vil bruke den i rommen også uten å ta det ut fra den. så jeg lurte på om det finnes noen typer dekoder som du kan koble sammen med nettverkskabel eller lignende og bruke den samtidig på forskjellige rom? kan noen hjelpe meg.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingaw
    Jeg har kort (irdeto) som jeg bruker i stue. jeg vil bruke den i rommen også uten å ta det ut fra den. så jeg lurte på om det finnes noen typer dekoder som du kan koble sammen med nettverkskabel eller lignende og bruke den samtidig på forskjellige rom? kan noen hjelpe meg.
    Finn frem noe som selger SmartWi® Multi Room Solution. , mener å huske tveco.no hadde disse .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som Konge nevner , du kan kjøpe en SmartWi® Multi Room Solution
    og en extra boks , da kan du dele mellom 2 receiver/boks med kun 1 kort.
    Smarwi er også bra, da for du en server og en klient boks.
    jeg har ikke selv prøvd dette systeme , men har lest mye på dvs forumer og det fungerer.

eller om du vil ha mulighet til streaming og lokal tilkobling mellom boksene
    so kjøper du enten en dreambox eller ipox, ta en till her AB IPBOX : X Sat, Trygg E-handel for ipbox eller her for dreambox Dreambox : X Sat, Trygg E-handel

du trenger ikke noen dyrt utgave av dem, faktisk så holder det med biligst utgaven både fra dreambox eller ipbox.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    som Konge nevner , du kan kjøpe en SmartWi® Multi Room Solution
    og en extra boks , da kan du dele mellom 2 receiver/boks med kun 1 kort.
    Smarwi er også bra, da for du en server og en klient boks.
    jeg har ikke selv prøvd dette systeme , men har lest mye på dvs forumer og det fungerer.

eller om du vil ha mulighet til streaming og lokal tilkobling mellom boksene
    so kjøper du enten en dreambox eller ipox, ta en till her AB IPBOX : X Sat, Trygg E-handel for ipbox eller her for dreambox Dreambox : X Sat, Trygg E-handel

du trenger ikke noen dyrt utgave av dem, faktisk så holder det med biligst utgaven både fra dreambox eller ipbox.

mvh

bobi
    Jeg trenger litt info om dette. Har en DB7020 og en HYRO9000HD som jeg trenge å samkjøre. Hadde tenkt å bruke dobbel LNB for Sirius og Astra, slik at jeg kan se og ta opp uavhengig. Må bruke DB til opptak, HYRO med USB disk er helt upålitelig. Trenger altså å benytte kort for Sirius på begge tunere.

Dette bør jo funke til en viss grad, men vil det være mulig å engasjere ulike kort-kanaler på begge bokser til samme tid, altså som om man hadde to tunere og to kort?

Eller bør jeg bytte HYRO mot IPBOX og samkjøre DB med IPBOX i stedet?

Er IPBOX software nå så god at man kan bruke den uten problemer? Ellers er nesten HYRO god nok for meg, om bare den hersens USB disken var til å stole på.
    (Bortsett fra at det er irriterende småting som burde rettes i øvrig software også.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyro er også en bra boks som du kan godt benyte deg av, men da det ikke har mulighet til å bruke den uten noen extra utstyr

for å ha den muligheten du er ut etter så bør du kjøpe en Linkey som du kan koble til din Hyro 9000 HD og dele kort til din dm7020

eller en enkelere metode er å kjøpe en Ipbox 9000 eller dreambox 800
    da kan du kjøre deling lokalt.

Jeg er ikke den rette personen å gi deg mere tekniske svar på hvordan du gjør dette, men etter hva jeg har lest så er det mulig å ha kun 1 kort på en dreambox, så deler du den til den andre boksen lokalt.

Linkey er en slikt utstyr som smartwi , men den er beregnet for å fungere med
    Hyro 9000 hd etter det jeg viet.

my best bet , og sikreste er at du har den dreamboxen du har i dag, så kjøper du en HD bosk ( Ipbox eller dreambox) med lan da lar det seg gjøre.
    da kan korte stå i den ene boksen og du kan bruke den fult ut i den andre
    akurta som du hade kort in i den.

ellers er det ikke mye styr å få det korte ut fra den enne tunerern in til den andre.

en enklere vei er at du abonerer på multi room abonemang , slike jeg har det
    da sliper du å bry deg om noen slikt.

mhv

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK,det var i hvert fall litt info. I mitt tilfelle (og det finnes vel andre i samme kategori?) så er situasjonen at det gjelder om å gjøre håndteringen så enkel som overhodet mulig, og det har HYRO bidratt til.

Jeg har begge bokser stående ved tv-en og da synes jeg det er overkill å ha abonnement for to. Så her må det en annen løsning til.

IPboxen har lenge vært en favoritt, men jeg har ventet fordi det har sett ut som om det har vært endel snags som burde fikses først. Men jeg får vel snakke med min leverandør om situasjonen nå.

Hører gjerne mere om disse ting hvis det er noen som har egne erfaringer.

Er forresten ikke istand til å finne linkey; googling gir mye, men ikke noe relevant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jge er altså ikke istand til å finne Linkey noe sted, så om noen har en link ville det være fint. I mellomtiden har jeg funnet bl.a. denne info om smartwi:

Ny version 8

Kan användas till:
    Boxer
    Canal Digital / Conax *
    ComHem

* Vissa boxar knyter id på abonemangskortet till mottagaren, i dessa fall fungerar inte denna lösning

Fungerar med följande kodsystem:
    Conax (Canal Digital m.fl.)
    Seca/Mediaguard (TPS (Frankrike), Cyfra+ (Polen) m.fl.)
    Viaccess (SVT Europa, Arabesque (Libanon) m.fl.)
    Cryptoworks (Digitürk (Turkiet), ITV Partner (Bulgarien) m.fl.)
    Irdeto (Nova (Grekland, Zee TV UK (Indien) m.fl.)
    Fungerar till:Canal Digital, Boxer, Comhem
    OBS! Fungerar ej med NDS Videoguard! - t.ex. Viasat.

Altså, det funker ikke med Viasat, og det betyr vel da også et det heller ikke funker med Viasat, selv om det benyttes Dreambox eller HYRO. Så er det altså en ubrukelig løsning, i hvert fall for meg!

En IPBOX9000 må visst bli løsningen, da kanskje jeg kan unnvære både DB7020 og HYRO, men det spørs. Tror det ikke før jeg ser det. DM7025 hadde jo vært supert (men er den stabil, har sett endel kritikk), om den bare hadde hatt terrestrial også. Jeg ikke ha HD.

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en slik smartwi-sak. Den gikk rett i skuffen, for den var helt ekstremt treg, ihvertfall med dekoderen jeg hadde da (force315c). Tok plutselig MANGE sekunder å skifte kanal. Tror nok softcam og cardsharing er veien å gå, uten at jeg har fått somlet meg til å teste dette ennå.
    .
    (S)

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte smartwi på en nokia 9802 tunere og en "1-kronerstuner" fra CD. Det virket helt greit. ingen hakking eller unødig forsinkelse. -to, tre år siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

info

legg inn den nest nyeste softwaren den er helt stabil og meget rask på kanal skiftet til canal digital kort:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nyttig info men jeg har 3 forskjellige irdeto kort og vil bruke dem samtidig på to dekoder. som jeg har forstått så er det mulig for et kort, er det ikke mulig for 3 kort?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smatwi

hei har du 3 forskjellige irderto kort,ja da må du ha 3 stk Smartwi sendere og totalt 6 tråløse kort og sattuner som leser 3 irderto kort(kortleser og ci modul i Irderto systemet),dette skal fungere greit,du må da sette Smartwiene i 3 forskjellige frekvenser det gjør man enkelt i programmet der du bytter software til Smartwien :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •