CDC 5050 + DVD recorder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CDC 5050 + DVD recorder

Hei, nå skal det sies at jeg ikke har noe som helst peiling på paraboler el tunere... men nå har det seg slik at foreldrene mine har fått seg noe Canal Digital greier, med dette så fulgte det med en CDC 5050 tuner. En montør fra CD monterte opp alt sammen og det virker fint.

Det som er problemet nå er at min mor har fått en Toshiba HDD & DVD recorder (RD-XS27KE) til bursdagen sin og jeg sliter med å få dette til å fungere på en fornuftig måte (les: en måte slik at også mor kan bruke dette).

Jeg får alt til å virke, spille av DVDer, ta opp fra div. kanaler osv.. men jeg finner ikke noen grei måte til å ta opp et pgm. fra en kanal sammtidig som man ser på en annen kanal. Er dette overhode mulig med denne tuneren? Den har jo 2 utganger, en til tv og en til vcr, men slik jeg tolker manualen så må man benytte en "timer" funksjon på tuneren slik at recorderen automatisk starter å ta opp (så lenge recorderen har "satelitt link" funksjon aktivert), jeg trodde da at man kunne se på en anne kanal på tvn, men det funker ikke... Jeg får heller ikke recorderen til å starte automatisk når jeg benytter "timer" funksjonen i tuneren og "satelitt link" funksjonen på recorderen, dvs. at om jeg skal ta opp et pgm så må recorderen stilles inn til å ta opp det pgm som vises på tvn..

Alt var jo så mye lettere før når det var analoge signaler rett inn i vhs-spilleren og det var en egen tuner i vhs-spilleren.. hehehe

Håper dere skjønner hva jeg mener.. hehe..
    Noen som har noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow Nei

Sitat Opprinnelig postet av SolidFloyd
    Hei, nå skal det sies at jeg ikke har noe som helst peiling på paraboler el tunere... men nå har det seg slik at foreldrene mine har fått seg noe Canal Digital greier, med dette så fulgte det med en CDC 5050 tuner. En montør fra CD monterte opp alt sammen og det virker fint.

Det som er problemet nå er at min mor har fått en Toshiba HDD & DVD recorder (RD-XS27KE) til bursdagen sin og jeg sliter med å få dette til å fungere på en fornuftig måte (les: en måte slik at også mor kan bruke dette).

Jeg får alt til å virke, spille av DVDer, ta opp fra div. kanaler osv.. men jeg finner ikke noen grei måte til å ta opp et pgm. fra en kanal sammtidig som man ser på en annen kanal. Er dette overhode mulig med denne tuneren? Den har jo 2 utganger, en til tv og en til vcr, men slik jeg tolker manualen så må man benytte en "timer" funksjon på tuneren slik at recorderen automatisk starter å ta opp (så lenge recorderen har "satelitt link" funksjon aktivert), jeg trodde da at man kunne se på en anne kanal på tvn, men det funker ikke... Jeg får heller ikke recorderen til å starte automatisk når jeg benytter "timer" funksjonen i tuneren og "satelitt link" funksjonen på recorderen, dvs. at om jeg skal ta opp et pgm så må recorderen stilles inn til å ta opp det pgm som vises på tvn..

Alt var jo så mye lettere før når det var analoge signaler rett inn i vhs-spilleren og det var en egen tuner i vhs-spilleren.. hehehe

Håper dere skjønner hva jeg mener.. hehe..
    Noen som har noen tips?
    Med cd-5050 har du INGEN muligheter til å se på en kanal samtidig som du tar opp fra en annen. Da må du ha en twin-tuner med Pvr. Og da faller hele vitsen med dvd-opptakeren bort. Det finnes en tuner som kan sende ut til 2 tv-er samtidig, (slik at du kan sende ene signalet til dvd-recorder) men den er svindyr (samtidig som den heller ikke tar HD).
    For å ta opp et program fra satelittuneren må du først programmere tuneren til å skifte til den kanalen. Derretter må du programmere dvd-recorderen til å ta opp fra satellittuneren. Ekstremt tungvindt. CDC er vel strengt tatt kun en zappe-boks.
    Force-tunerne hadde en funsjon (ir-blast) der du kunne lære tuneren koden til vcr (evt. dvd-recorder). Når du hadde programmert tuneren med opptak, sendte den ut signal som fikk vcr til å starte opptak, og stoppe det igjen når programmet var ferdig. Disse tunerne får du ikke kjøpt lenger (kun brukt), og CD har ikke lenger godkjent dem.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var det jeg fryktet....

skikkelig crap ass.. hehe

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan han ikke bare koble SCART mellom VCR-utgangen på CDC 5050 og Toshiba HDD/DVD Recorder, og ta opp det programmet han har aktivt på satelitt-mottakeren?

Mener bestemt at jeg gjorde dette tidligere før jeg kjøpte HD PVR mottaker.

Ikke det at det vil gjøre slik at han kan se på ett program og ta opp ett annet, men han vi kunne spille inn et program hvis han er opptatt med noe annet.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Kan han ikke bare koble SCART mellom VCR-utgangen på CDC 5050 og Toshiba HDD/DVD Recorder, og ta opp det programmet han har aktivt på satelitt-mottakeren?

Mener bestemt at jeg gjorde dette tidligere før jeg kjøpte HD PVR mottaker.

Ikke det at det vil gjøre slik at han kan se på ett program og ta opp ett annet, men han vi kunne spille inn et program hvis han er opptatt med noe annet.
    Joda.. det funker fett det... og det er slik det er satt opp nå, men jeg syns det er temmelig teit at det ikke går å ta opp noe mens man ser på noe anna... men, men.

Takk for tilbakemeldinger..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •