Takk til Canal Digital og TV2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takk til Canal Digital og TV2

Vi i dette forumet har lett for å skjelle ut Canal Digital når vi er misfornøyd med alt fra utstyr til programinnhold. Selv var jeg vedig frustrert tidligere i år over den vesentlige reduksjonen i HD-tilbudet fra Premier League og ikke minst "erstatningssendingene" som jeg opplevde fridde mer til det svenske publikumet enn oss her i Norge.

Dette siste er fortsatt et irritasjonsmoment, men jeg vil likevel få lov til å takke Canal Digital og TV2 for et fantastisk fotball-EM med helt utrolige bilder. Det har vært - og er - en utrolig opplevelse å se topp fotball levert på denne måten. For første gang har jeg opplevd at det å se en slik begivenhet hjemme i stuen føles mange ganger bedre enn å være tilstede på stadion.

Jeg har bare en bønn: Fortsett å gi oss disse opplevelsene!

Også tennisturneringen på Eurosport HD var fantastisk og jeg gleder meg utrolig til Tour de France.

Men mye vil ha mer. Er det ingen triks i ludo som kan gi oss OL i HD uten tidsforsinkelse og med norske kommentatorer i øret?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig!
    Takk CD og TV2!
    Gleder meg allerede til høsten og PL i HD igjen :-)
    Det er skikkelig nedtur å se fotball i SD etter å ha opplevet det i HD.
    Til høsten håper jeg vi kan få NHL i HD også. Jeg vet C+ har ligget i forhandlinger om dette. :-)

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste av alt er jo at man slipper unna all reklamen mellom pause- og etterprogrammene. På HD-kanalene får man med seg alt som skjer før spillerne går i garderoben.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Helt enig!
    Takk CD og TV2!
    Gleder meg allerede til høsten og PL i HD igjen :-)
    Det er skikkelig nedtur å se fotball i SD etter å ha opplevet det i HD.
    Til høsten håper jeg vi kan få NHL i HD også. Jeg vet C+ har ligget i forhandlinger om dette. :-)
    Måtte over på SD i går under kampen og det var skikkelig nedtur! (fikk litt dårligere signal under dårlig vær) Så støtter deg helt her!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har dere ikke sett på svensk og dansk sine fotball HD kanaler, blir sendt i 1080i , TV2 har bare 720p og siden sendingen blir gjort i 1080i og Tv2 sender 720p blir ikke bildet så bra som sine svenske og danske kanaler

og......

"For første gang har jeg opplevd at det å se en slik begivenhet hjemme i stuen føles mange ganger bedre enn å være tilstede på stadion"

seriøst??? det er vel det _dummeste_ jeg har hørt, du kan ikke være store fotball elskeren......spes. tanken på å kunne sett noen av EM kampene på stadion overgår selv om det hadde blitt vist i 100 X 1080p på tv

og SportN HD sender OL direkte

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Da har dere ikke sett på svensk og dansk sine fotball HD kanaler, blir sendt i 1080i , TV2 har bare 720p og siden sendingen blir gjort i 1080i og Tv2 sender 720p blir ikke bildet så bra som sine svenske og danske kanaler

og......

"For første gang har jeg opplevd at det å se en slik begivenhet hjemme i stuen føles mange ganger bedre enn å være tilstede på stadion"

seriøst??? det er vel det _dummeste_ jeg har hørt, du kan ikke være store fotball elskeren......spes. tanken på å kunne sett noen av EM kampene på stadion overgår selv om det hadde blitt vist i 100 X 1080p på tv

og SportN HD sender OL direkte
    Danskene sender fotball EM i 720p. I følge innlegg av på Danske recordere.dk så testet Canal Digital og Dansk TV2 formater før EM startet og 720p ga klart best resultat. Om 1080i eller 720p gir best kvalitet har sannsynligvis mye å gjøre med hvilket utstyr (TV projektor) som benyttes. EM sendingene er produsert i 1080i så der er allerede mye av skaden gjort.

Se etter info fra Lars - forum administrator på recordere.dk:
    recordere.dk forum: EM i HD

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal man takke for noe som man betaler i dyre dommer for,det er jo ikke gratis noe av det og Canaldigital legger jo på prisene igjen.
    Så lenge man betaler så meget man gjør så forventer man kvalitet også er min mening.Hadde det vert gratis så hadde det vert noe annet.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også det er håpløst å gjøre knefall for disse selskapene som er svært flinke på å ta seg maksimalt betalt for alt, og som har vært enda flinkere til å manøvrere seg inn i monopolsituasjoner for å kunne tillate seg det.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så er jeg ikke fotballinterresert i det hele tatt. Men det var litt gøy å se litt på kampene med HD-READY bilde og 5.1 surround

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Hvorfor skal man takke for noe som man betaler i dyre dommer for,det er jo ikke gratis noe av det og Canaldigital legger jo på prisene igjen.
    Så lenge man betaler så meget man gjør så forventer man kvalitet også er min mening.Hadde det vert gratis så hadde det vert noe annet.
    Vel, du betaler vel i dyre dommer for NRK også? Har du sett snurten av noe HD-materiale hos dem?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Vel, du betaler vel i dyre dommer for NRK også? Har du sett snurten av noe HD-materiale hos dem?
    De aller fleste betaler lisens til NRK,men man må jo være ansatt hos Canal Digital for og skryte av de.Når man betaler ca.700kr. mnd så fortjener man også kvalitet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man betaler ca.700kr. mnd så fortjener man også kvalitet.
    Hmm hva slags "pakke" har du fra CD som koster 700 kroner pr. måned?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De aller fleste betaler lisens til NRK,men man må jo være ansatt hos Canal Digital for og skryte av de.Når man betaler ca.700kr. mnd så fortjener man også kvalitet.
    Vel, tar du en titt på mine tidligere innlegg så ser du at iallefall jeg ikke er ansatt i Canal Digital.... Jeg synes de normalt er skikkelig rævva (spesielt siden de lager skikkelig crappy tunere som de prakker på oss), men gjør man noe bra fortjener man skryt også.

Forøvrig betaler jeg 100kr i måneden for å ha HD-dekoder med grunnpakke (gjennom borettslaget). Hvis du betaler 700kr måneden tror jeg du har blitt grundig lurt av en overivrig selger... Visst betaler jeg lisens i tillegg, men jeg ser ikke på det som noe annet enn en NRK-avgift på lik linje med en Canal+ pakke. Hadde jeg kunne velge hadde jeg dumpa NRK på flekken.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Synes også det er håpløst å gjøre knefall for disse selskapene som er svært flinke på å ta seg maksimalt betalt for alt, og som har vært enda flinkere til å manøvrere seg inn i monopolsituasjoner for å kunne tillate seg det.
    Hehe.. Det var jo positive gutter. Dere hørs jo ut som gretne gamle gubber.. Hold dere langt unna CD da vel, hvis de er så ille...:roll:
    Så kan vi andre kose oss med HDTV...

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Hmm hva slags "pakke" har du fra CD som koster 700 kroner pr. måned?
    Det er med 2kort full pakke og TV2 sport.Jeg betaler for de jeg er interisert men trenger ikke ligge nesegrus av beundring forde de sender noen Fotball kamper i HD under Europa Mesterskapet.Se heller på Eurospot Full HD det er noe annet en det som sendes fra Fotballen,gammel je men ikke sur og grinat.:-D Beklager det er bare 627pr.mnd.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er med 2kort full pakke og TV2 sport.Jeg betaler for de jeg er interisert men trenger ikke ligge nesegrus av beundring forde de sender noen Fotball kamper i HD under Europa Mesterskapet.Se heller på Eurospot Full HD det er noe annet en det som sendes fra Fotballen,gammel je men ikke sur og grinat.:-D Beklager det er bare 627pr.mnd.
    Med mindre det er noe spesielt med satelittpakkene til CD så trenger man ikke noen ekstra "pakker" for å få inn EM i HD. Så at du betaler så mye har jo ikke noe med EM-HD-tilbudet til CD å gjøre....

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Med mindre det er noe spesielt med satelittpakkene til CD så trenger man ikke noen ekstra "pakker" for å få inn EM i HD. Så at du betaler så mye har jo ikke noe med EM-HD-tilbudet til CD å gjøre....
    Det er sant trenger bare HD TV og HD Tuner

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hehe.. Det var jo positive gutter. Dere hørs jo ut som gretne gamle gubber.. Hold dere langt unna CD da vel, hvis de er så ille...:roll:
    Så kan vi andre kose oss med HDTV...
    Du bør være glad for oss. Forbrukere som stiller krav og ikke aksepterer å bli avspist med elendige, utdaterte tilbud er faktisk dine beste venner. Av og til synes jeg likeglade konsumenter som deg burde få sitte igjen med en vaklevoren bordantenne og isdn-oppkobling.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg tror vel at hensikten med takken er at TV2 og CD lot oss få smaken på HD-sendinger i det hele tatt.CD hadde jo ikke behøvd å bry seg om HD sendinger.
    Vi har svært ofte klaget over CD`s mangler og priser,men denne gangen leverte de varene. Er det rart at de tar seg betalt??? Å være kunde av CD er jo en frivillig sak.Det er faktisk lovlig å tjene penger i Norge.At prisene stiger er vel ikke noe som bare gjelder CD? De aller fleste av oss arbeider i selskaper som legger på prisene sine i løpet av året. Hvorfor er det så rart at CD gjør det?
    Stølen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager det er bare 627pr.mnd.
    Ja se der ja vel, jeg betaler ca 700 kroner måneden jeg også (ikke iberegnet NRK) men da har jeg full pakke hos Viasat og CD(inkl sport select) ingen andre "betalkanaler" Så da har jeg 93 kanaler og bare 24 timer i døgnet....

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •