Canal Digital HD PVR 101 test - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kaarea
    Ser du (morten78 ) er en av di som enten har hatt flaks eller alikevel er fornøyd med boksen.

Jeg har selv hørt fra en kamerat av meg at den vandlige (første) HD boksen fra CD hadde ganske dårlig bilde kvalitet på sine HD sendinger, og i følge han skulle denne PVR boksen vere mye bedre på dette. Noen synspunkter her?
    Jeg kan ikke si meg helt enig. Jeg mener begge boksene til CD er relativt like gode på HD. Men jeg mener den første simple boksen er dårligere på SD. Jeg har begge to.

Bilde kvaliteten er jo det som er det viktigste for meg, samt at ikke boksen henger seg, har en brukbar EPG og opptaks funksjon. Alt dette andre er ikke så viktig for meg.
    Jeg er veldig godt fornøyd med min HD PVR. Billedkvaliteten er god selvom det muligens finnes bedre. Jeg har ikke sett det. Jeg tror boksen min har hengt seg toppen tre ganger de seks månedene jeg har hatt den. Vanlig timer-innstilt opptak fungerer strålende. EPG fungerer også bra. Men denne er av enkleste sort. Jeg har dog ikke hatt EPG tidligere, så jeg klarer meg fint. Forhåpentligvis kan vi få bedre EPG via FW-oppgradering.

Det største aberet med boksen er en bug som stopper avspilling av opptak eller timeshift når et nytt timer/epg-opptak startes. Dette er en såpass alvorlig bug at jeg regner med det vil bli fikset via FW-oppgradering.
    Når det gjelder støy er dette noe som jeg er vandt til siden jeg ofte både bruker PS3 og PJ, men klart at det er irriterende, hvordan vil dere si at PVR`n støyer i forhold til foreksempel en PS3?
    Min HD PVR støyer langt mindre enn min PS3 (60GB). Enkelte bokser er plaget med chassisstøy. Det er vifta som ikke er skrudd godt fast og skaper vibrasjoner i chassis. Det er altså ikke viftestøyen i seg selv som er problemet. Dette lar seg enkelt fikse hvis man tør åpne boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar OleM, ser at selv Liverpool suportere kan ha noe godt for seg. :twisted:

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes flere tunere som har en god del bedre billedkvalitet enn det CD sine HD bokser har feks Humax -Topfield -Vantage for å nevne noen.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å er denne forskjellen i bildekvalitet betydelig?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å er denne forskjellen i bildekvalitet betydelig?
    JA
    Mvh bigtor

Newcomer Dag-Inge sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Boks nummer 2 var bra... en stund :-(

CD HD PVR boks nr. 2 var bra på støy og bilde...

I noen dager.

Deretter ville den ikke starte opp mer, og CD sendte med boks nr. 3. Igjen en meget hyggelig representant og boksen kom relativt hurtig.

Nå er bildet feil igjen. Ikke på alle kanaler og ikke mye. Faktisk så jeg det ikke selv før kona påpekte det, og hennes lasersyn skal man ikke bestride ;-)
    Kontaktet CD og blir møtt av det jeg opplevde som en nedlatende kundebehandler som mente jeg ikke hadde greie på hva jeg drev med. Jeg mener jeg har det, men kanskje hun har rett?...

Min Pioneer Kuro 8 står til auto. Dette fungerer fint med CD HD-mottaker (ikke PVR), DVD-spiller og Blue Ray-spiller. Det fungerte også glimrende med CD HD PVR nr 2 jeg brukte.

Men med PVR nr. 3 kommer altså denne lille utstrekkingen i bilde.

Skal forsøke alle TVens moduser og PVRebs moduser neste gang jeg ser et bilde som er feil. Så får vi se.

Videre fikk jeg høre at hun aldri hadde vært borti noen som hadde hatt problemer med tre mottakere, og at det tydelig viste at jeg var feilen. Nå venter jeg på å bli ringt opp av en overordnet.

Der ente samtalen, og jeg fikk ikke fortalt om følgende feil ved mottakeren:

-Satellitt nr. 2 rapporteres som feil, men det ser ut til å virke normalt.
    -EPG virker ikke, annet en 1-2 timer frem i tid på en god dag. (har dette med feil på satellitt nr. 2 å gjøre?).
    -Lyden faller ofte ut.
    -Noen ganger hakker/låser bilde seg i flere sekunder før det kommer i normal drift på HD-kanalene.
    -Den feiler i oppstarten når jeg slår den på, og resetter seg selv.

Bortsett fra den siste samtalen har CD vært hyggelig og imøtekommende. Men hvor lenge skal jeg vente på å få en stabil TV-hverdag, jeg begynte denne prosessen i april/mai?

Leverer ikke mottakeren ukomprimert PCM over HDMI, og vil ikke dette kodes av forsterkeren som Dolby digital når sendingen har dette?

Er det på tide å se etter alternativer?
    Andre mottakere kompatible med CD eller andre leverandører?

mvh

Dag-Inge

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag-Inge

Nå er bildet feil igjen. Ikke på alle kanaler og ikke mye. Faktisk så jeg det ikke selv før kona påpekte det, og hennes lasersyn skal man ikke bestride ;-)
    Min Pioneer Kuro 8 står til auto. Dette fungerer fint med CD HD-mottaker (ikke PVR), DVD-spiller og Blue Ray-spiller. Det fungerte også glimrende med CD HD PVR nr 2 jeg brukte.
    Men med PVR nr. 3 kommer altså denne lille utstrekkingen i bilde.

Skal forsøke alle TVens moduser og PVRebs moduser neste gang jeg ser et bilde som er feil. Så får vi se.

Der ente samtalen, og jeg fikk ikke fortalt om følgende feil ved mottakeren:

-Satellitt nr. 2 rapporteres som feil, men det ser ut til å virke normalt.
    -EPG virker ikke, annet en 1-2 timer frem i tid på en god dag. (har dette med feil på satellitt nr. 2 å gjøre?).
    -Lyden faller ofte ut.
    -Noen ganger hakker/låser bilde seg i flere sekunder før det kommer i normal drift på HD-kanalene.
    -Den feiler i oppstarten når jeg slår den på, og resetter seg selv.

Leverer ikke mottakeren ukomprimert PCM over HDMI, og vil ikke dette kodes av forsterkeren som Dolby digital når sendingen har dette?
    Bildeskallering, les denne: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ml#post1009129
    Du burde fått sjekket signalet ditt. Hvis du spesielt har problemer med "signal 2" så kan du jo kryssbytte kablene for å sjekke om feilen da flytter seg til signal 1. Hvis du kryssbytter både ved boksen og ved LNB så kan du finne ut om det er evnt kabel/plugger eller LNB som er problemet.
    Du vil ikke få Dolby Digital gjennom HDMI foreløpig, det er lovet fikset senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontrollen

Fikk HD PVR-tuneren til CD i går. Problemet med fjernkontrollen er eksakt det samme som flere har påpekt. Jeg ser at hvis TV'en er av, eller at det ikke er kontakt med TV (HDMI) virker fjernkontrollen 100%. Hvis det er kontakt med TV'en fungerer i snitt hvert 7. klikk. Har også taipet over IR-øyet på TV'en uten at det hjalp. Leste et tips om det her. Jeg har en Panasonic PX81. Sønnen min har en Samsung Plasma med samme tuner uten problemer. Jeg vil ta med meg tuneren til han, eller motsatt. Tilbake med mer info. siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontrollen - forts ...

Hei igjen. Har nå testet med en annen tuner, som virker helt ok sammen med TV'en til han andre. Hos meg er problemet nøyaktig det samme som på min. Så da må det være noe med at tuneren ikke liker TV'en min. Har prøvd å endre på HDMI-innstillinger, Q-link/ Vierra-link, og ellers alle mulige innstillinger på TV-en uten at det har hjulpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akk
    Fikk HD PVR-tuneren til CD i går. Problemet med fjernkontrollen er eksakt det samme som flere har påpekt. Jeg ser at hvis TV'en er av, eller at det ikke er kontakt med TV (HDMI) virker fjernkontrollen 100%. Hvis det er kontakt med TV'en fungerer i snitt hvert 7. klikk. Har også taipet over IR-øyet på TV'en uten at det hjalp. Leste et tips om det her. Jeg har en Panasonic PX81. Sønnen min har en Samsung Plasma med samme tuner uten problemer. Jeg vil ta med meg tuneren til han, eller motsatt. Tilbake med mer info. siden.
    Jeg har Panasonic px 700,og har funnet ut etter mye prøving og feiling at det er utstrålinga fra skjermen som avgjør virkningsgraden av fjernkontrollen. Jo lysere bilde på skjermen ,jo dårligere fungerer fjernkontrollen. Dette kan lett testes ved å skifte kanal ved henholdsvis lyst og mindre lyst bilde. Hvis du skifter kanal før bildet fra en nyvalgt kanal er kommet fram på skjermen(skjermen er svart mellom kanalskifter),kan du bla deg fort gjennom alle kanaler du har abonnert på. Hvis derimot bildet alt vises på skjermen ,funker fjernkontrollen dårligere,noe avhengig av hvitnivået på skjermen. Ved så å si helt lyst bilde får jeg ikke fjernkontrollen til å virke i det hele tatt. Hvorfor det er slik ved bruk av Panasonic px-modeller,har jeg lite peiling på. Kontrollen virker iallfall på tre billedrør-tver uansett hvor lyst skjermbildet er.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k-jost-a
    Jeg har Panasonic px 700,og har funnet ut etter mye prøving og feiling at det er utstrålinga fra skjermen som avgjør virkningsgraden av fjernkontrollen. Jo lysere bilde på skjermen ,jo dårligere fungerer fjernkontrollen. Dette kan lett testes ved å skifte kanal ved henholdsvis lyst og mindre lyst bilde. Hvis du skifter kanal før bildet fra en nyvalgt kanal er kommet fram på skjermen(skjermen er svart mellom kanalskifter),kan du bla deg fort gjennom alle kanaler du har abonnert på. Hvis derimot bildet alt vises på skjermen ,funker fjernkontrollen dårligere,noe avhengig av hvitnivået på skjermen. Ved så å si helt lyst bilde får jeg ikke fjernkontrollen til å virke i det hele tatt. Hvorfor det er slik ved bruk av Panasonic px-modeller,har jeg lite peiling på. Kontrollen virker iallfall på tre billedrør-tver uansett hvor lyst skjermbildet er.
    Har du fortalt dette til canal digital?

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken tuner er å anbefale

Har nå gått dritt lei viasat og kundebehandlingen dems, der teknisk support består av blondiner uten teknisk innsikt og har derfor vurdert å gå over til CD
    etter hva jeg har lest og forstått så er CD ett bedre alternativ derom en vil benytte andre tunere en dem som følger med i pakken fra leverandøren, stemmer dette?
    Har planer om en htpc med tiden, fungerer CD bedre til det en Viasat?

Holdt på å bestille en HD tuner med opptak fra CD i dag men ser her at det var like lurt å vente med å bestemme seg for noen tuner
    Hva slags tuner er å anbefale for en som er helt fersk og fulstendig grønn på pc, Kjøpte meg en IPBOX 9000 HDPVR i vår som var beregnet for viasattkortet mitt men den ble for avansert og tungvinn for en som ikke har peil i det hele tatt
    Min gamle Force tuner med pvr var helt genial den tiden den virket mot alt av kort, min nåverende pvr dekoder fra Viaasatt er også enkel og genial i meny og epg funksjon, minuset med den er at det ikke er mulig å redigere canallisten

Hva er det av tunere som er å anbefale til CD som har en enkel og forståelig meny og epg funksjon uten å måtte være datakyndig for å få den til å virke?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontroll ...

Da har jeg prøvd med både tuneren til en kollega og til min sønn. Samme resultat. Takk til k-jost-a for tipset om lysstyrken på TV-en. Plasserte en stor kartong som dekket hele TV-en. Da virket fjernkontrollen på hvert klikk. Kanskje jeg skulle ha prøvd å kjøpe en universal fjernkontroll fra Logitech?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd med både tuneren til en kollega og til min sønn. Samme resultat. Takk til k-jost-a for tipset om lysstyrken på TV-en. Plasserte en stor kartong som dekket hele TV-en. Da virket fjernkontrollen på hvert klikk. Kanskje jeg skulle ha prøvd å kjøpe en universal fjernkontroll fra Logitech?
    Prøv først å flytte boksen lenger unna TV'n hvis det er mulig og praktisk.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

# 2 ankommet.

Har hatt samme problem med min pvr som trådstarter, nå har ny tuner ankommet så får vi se om den er like "god"!

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SUPPORT 81
    Har nå gått dritt lei viasat og kundebehandlingen dems, der teknisk support består av blondiner uten teknisk innsikt og har derfor vurdert å gå over til CD
    etter hva jeg har lest og forstått så er CD ett bedre alternativ derom en vil benytte andre tunere en dem som følger med i pakken fra leverandøren, stemmer dette?
    Har planer om en htpc med tiden, fungerer CD bedre til det en Viasat?

Holdt på å bestille en HD tuner med opptak fra CD i dag men ser her at det var like lurt å vente med å bestemme seg for noen tuner
    Hva slags tuner er å anbefale for en som er helt fersk og fulstendig grønn på pc, Kjøpte meg en IPBOX 9000 HDPVR i vår som var beregnet for viasattkortet mitt men den ble for avansert og tungvinn for en som ikke har peil i det hele tatt
    Min gamle Force tuner med pvr var helt genial den tiden den virket mot alt av kort, min nåverende pvr dekoder fra Viaasatt er også enkel og genial i meny og epg funksjon, minuset med den er at det ikke er mulig å redigere canallisten

Hva er det av tunere som er å anbefale til CD som har en enkel og forståelig meny og epg funksjon uten å måtte være datakyndig for å få den til å virke?
    Å gå fra viasat til CD er vel som å gå fra pest til kolera. Du dør av begge delene, men du kan velge selv. Hvis du velger CD HD-PVR dør du til viftestøy, dårlig epg og elendig brukergrensesnitt. Dog fint bilde.. Ganske trist egentlig.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Å gå fra viasat til CD er vel som å gå fra pest til kolera. Du dør av begge delene, men du kan velge selv. Hvis du velger CD HD-PVR dør du til viftestøy, dårlig epg og elendig brukergrensesnitt. Dog fint bilde.. Ganske trist egentlig.
    Takker for svar, men lurer da på ett par andre ting i samme slengen
    Planen min er å få tak i en som kan bygge meg en htpc så fort jeg finner en som kan påta seg jobben med det
    Er det ikke lettere med CD en det er med Viasatt til ett slik oppsett da?
    Har fått forståelse rundt om på diverse forumer at CD er lettere å få til å kombinere med en htpc, eller tar jeg helt feil nå eller?
    Er fornøyd med epg og enkel menystyring på viasatt sin pvr dekoder de gangene tuneren virker
    Støy er heller ikke noe problem da tuner skal stå i ett skap sammen med alt annet av komponenter i ett annet rom hvor den blir styrrt harmony1000 og rf/ir extender, skal kun ha flatskjermen atående fremme i stua

Blir det egentlig ett fett om det er Viasatt eller cd som blir brukt i en htpc
    Bruker forresten parabol om det har noe å si

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD sponser deg med 500kr på den hvis du klager. Dog virker ikke min Logitech 525 noe bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontroll ...

Takk til OleM for tipset om å flytte tuneren. Har en bred stereobenk i eik (tre seksjoner i bredden). Istedenfor å ha tuneren under TV'en og senter-høyttaleren har jeg nå flyttet den til siden bak en glassdør (fjernet bakplaten, slik at elektronikken får kjøling). Nå virker den på 19 av 20 klikk. Men kunne uansett tenke meg en Logitech fjernkontroll. Foruten TV, forsterker, DVD-spiller og den nye HD-tuneren, har jeg en Force tuner koplet opp mot flere hoder, som jeg er for glad i til å kvitte meg med. Ser at der finnes mange typer av Logitech fjernkontroll. Noen som vet litt om det er verd pengene å kjøpe en litt dyrere enn den billigste typen? Ser at du Apekatt har den billigste typen. Ser at det er en som sender ut sterkere signaler, men den koster alt for mye. http://www.logitech.com/index.cfm/re...otes/&cl=no,no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at der finnes mange typer av Logitech fjernkontroll. Noen som vet litt om det er verd pengene å kjøpe en litt dyrere enn den billigste typen?
    Jeg er meget fornøyd med 555.
    Styrer CD HD-PVR, Grundig PVR, Humax iCord, Panasonic Tv, Panasonic hjemmekino og HP laptop.
    Det tok meg noen timer å sette den opp slik jeg ville.
    Særlig det å trimme tidsintervaler ved aktiviteter, nå starter alle enheter ganske raskt.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •