Canal Digital HD PVR 101 test - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vurderer denne tuneren selv, men etter å ha lest erfaringene her så dropper jeg anskaffelsen. :?

@ apekatt: Hvorfor gidder du å prøve #5 når de 4 første har vært fiasko? Hva er det du tror løser seg med boks nr. 5?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vurderer denne tuneren selv, men etter å ha lest erfaringene her så dropper jeg anskaffelsen. :?

@ apekatt: Hvorfor gidder du å prøve #5 når de 4 første har vært fiasko? Hva er det du tror løser seg med boks nr. 5?
    nei si det, og hvorfor gidder CD sende #5... denne gangen skulle det komme en montør, noe som ikke vil hjelpe... men men

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har boksen selv, og av den grunn skjønner jeg ikke all klagingen på den. Min fungere utmerket og den støyer utrolig lite. Det eneste jeg kan sette fingerern på er at den er treg samt dårlig epg.

Foruten dette syns jeg boksen er helt perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten78
    Har boksen selv, og av den grunn skjønner jeg ikke all klagingen på den. Min fungere utmerket og den støyer utrolig lite. Det eneste jeg kan sette fingerern på er at den er treg samt dårlig epg.

Foruten dette syns jeg boksen er helt perfekt.
    du hadde vel klaget hvis den ikke funket?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    du hadde vel klaget hvis den ikke funket?
    Det hadde jeg, men at boksen er så dårlig som det fremgår av dette forumet tror jeg ikke stemmer overens med realiteten.

Men for alldel, har man fått en boks som ikke fungerer optimalt er det normalt at man klager.

Newcomer Dag-Inge sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legg til meg i klagekoret!

Fikk boksen i går og ble skikkelig skuffet. Kan ikke si jeg var imponert av CD vanlige HD-mottaker heller (heng, lyd forsvinner) men den hadde i alle fall godt bilde.

Mine erfarigner er de samme som andre har nevnt. I tillegg er bilde på HD-sendinger galt. Det strekkes i bredden slik at det forsvinner mye på sidene. for eksempel kan jeg såvidt se venstre kant av H'en i Discoverys HD-logo. Med andre ord forsvinner MYE bilde på sidene. I tillleg er bildet blast og pikselert.

CDs kunderservice er kontaktet og de sender ny boks med en gang. Meget hyggelig person, men kanskje litt lite kunnskap om boksen?

Angående problemet med fjernkontrollen som mange opplever:

Har du plasma-tv vil denne forstyrre IR veldig. Mine CD fjernkontroller er nesten ubrukelige, spesielt når det er lyes farger i tv-sendingen. Forsøk og forandre mottakerens plasssering ift TV'n.

Hvis boks nummer 2 også er dårlig, blir nok PVR-ønsker lagt på is intil videre :-(

mvh

Dag-Inge

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag-Inge
    Mine erfarigner er de samme som andre har nevnt. I tillegg er bilde på HD-sendinger galt. Det strekkes i bredden slik at det forsvinner mye på sidene. for eksempel kan jeg såvidt se venstre kant av H'en i Discoverys HD-logo. Med andre ord forsvinner MYE bilde på sidene. I tillleg er bildet blast og pikselert.
    Igjen et problem jeg ikke sliter med. Bildet er så og si perfekt og jeg har ikke problemer med at bildet strekkes i kantene. Bytt format eller kabel er vel tingen å forsøke da kanskje. Det kan selvfølgelig avhenge av type tv også for alt jeg vet.

Men; Ikke noe problem på min panasonic hvertfall!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten78
    Igjen et problem jeg ikke sliter med. Bildet er så og si perfekt og jeg har ikke problemer med at bildet strekkes i kantene. Bytt format eller kabel er vel tingen å forsøke da kanskje. Det kan selvfølgelig avhenge av type tv også for alt jeg vet.

Men; Ikke noe problem på min panasonic hvertfall!
    Jeg har heller ikke hatt noen problemer med at HD bildene strekkes på CD HD-PVR'en eller den vanlige CD HD boksen. Ser heller ikke slike problemer med de andre HD boksene jeg har stående. Hvis man ikke ser hele bildet så kan det også være TV'n som kjører ganske mye overscan Overscan - Wikipedia, the free encyclopedia eller at TV'n sliter med oppløsningen&bildefrekvens. Dersom det er pixelering osv. så kan det være feil på boksen , LNB eller dårlig justert antenne (eller problem med DiseqC dersom det benyttes).

Min Pioneer 507XA kjører noe overscan (beskjærer antagelig bildet for å konvertere enklere og bedre til skjermens eget raster). Det har aldri vært så mye at jeg har lagt spesielt merke til det. Ser det helst når jeg flytter bilde opp/ned og sideveis .

Har boksene mine inne i et rack/skap så plasmaen kan ikke stråle mot boksenes IR sender/mottager.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående problemet med fjernkontrollen som mange opplever:

Har du plasma-tv vil denne forstyrre IR veldig. Mine CD fjernkontroller er nesten ubrukelige, spesielt når det er lyes farger i tv-sendingen. Forsøk og forandre mottakerens plasssering ift TV'n.
    En veldig interresant opplysning det der. Jeg har HD box'en stående i rack under tv og sliter veldig. Er det da kvaliteten på boxen som er for dårlig? Force'en og andre produkter klarer seg utmerket på samme sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg flyttet tuneren til bunnhyllen i stedet for toppen av TV-møbelet, og nå fungerer fjernkontrollen upåklagelig!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på en sak. Det kan være at du kan bli kvitt problemet med strekkingen dersom du trykker på fjernkontrollens "on demand" knapp et par ganger. En fabrikkreset/nullstilling gjør kanskje samme nytten. Har ikke forsøkt "on demand" knappen selv på HD sendinger men den fungerer på rene 4:3 sendinger. Den vanlige CD HD boksen har en funksjon som gjør at man kan streke pillarbox 16:9 sendinger slik at de sorte stolpene på sidene blir borte. Dersom HD-PVR'en har en liknende funksjon og den tilfeldigvis er slått på med "on demand" knappen så forklarer det kanskje problemet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Nå har jeg flyttet tuneren til bunnhyllen i stedet for toppen av TV-møbelet, og nå fungerer fjernkontrollen upåklagelig!
    Hvor langt vekke står den? Har min under selv og sliter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Hvor langt vekke står den? Har min under selv og sliter.
    Den sto ca 15cm under TV'en da den ikke virket, men etter at jeg flyttet den 30cm nedover er problemet borte!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det kommet en oppdatering? Justering av lyd via HDMI virker plutselig

Mulig jeg har vært heldig, men min støyer ikke annet en noe under oppstart og den har virket knirkefritt. Jeg har hatt en PVR og en standard HD dekoder. Jeg er såpass fornøyd at jeg har bestilt en PVR til for å erstatte denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Har det kommet en oppdatering? Justering av lyd via HDMI virker plutselig

Mulig jeg har vært heldig, men min støyer ikke annet en noe under oppstart og den har virket knirkefritt. Jeg har hatt en PVR og en standard HD dekoder. Jeg er såpass fornøyd at jeg har bestilt en PVR til for å erstatte denne.

jeg har løsningen til dere alle sammen, kjøp vantage 8000 hd twin tuner. best of all

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blikkboksen
    jeg har løsningen til dere alle sammen, kjøp vantage 8000 hd twin tuner. best of all
    Hmm.. Jeg leste nettopp at Vantage 8000 HD ikke slo seg av igjen etter et preprogramert opptak... Sikkert ikke noen big deal. Men Vantagen er nok ikke perfekt den heller. Den har nok sine bugs. Ikke kan den håndtere Viasats HD kanaler heller.. Så løsning for alle er den nok ikke..

Jeg kjøpte CDs HD PVR mens jeg venter på at markedet skal modnes og det kommer skikkelige tunere. Jeg må si jeg faktisk er veldig godt fornøyd med CD boksen. Mulig jeg har vært veldig heldig for min er så og si helt stillegående. Jeg har kun opplevd heng én eller to ganger de siste 6 mnd. Og med tanke på at den koster kun 3k, synes jeg denne er bra. Det er selvfølgelig ikke bra at enkelte får tunere med feil på. Og den har et par bugs denne CD tuneren også. Men den duger i massevis et par års tid til markedet har modnet ytterligere og det kommer skikkelig gode HD PVR twin tunere.
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har i allefall CD innrømmet overfor meg at de sliter med plasmaskjermer og spesielt Pioner og LG skjermer. Jeg har selvsagt en LG plasma og får ikke fjernkontrollen til å virke noe særlig. Jeg har fått tilbud om en ekstern fjernkontroll på CD sin regning, men da min egen gamle Logitech 525 ikke virker heller så ser jeg ikke på det som en mulighet?

Angående å flytte PVR vekk fra tv så har jeg testet med å flytte den så langt scart rekker, dvs 1,5m vekk og snudd den vekk fra tv. Jeg trykker og trykker både med fjernkontrollen som fulgte med og logitech'en, nada bedring.

CD har ikke sendt meg ny PRV som lovet for en måned siden, men det er like greit. Venter litt på svar om hva som skjer nå. Håper på pengene tilbake, men tviler litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer selv en pvr tuner for CD, men har blitt veldig skeptisk etter og ha lest om erfaringene til dere andre her på forumet.
    Finnes det en annen pvr tuner som kan brukes med CD som er bedre en den fra CD?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaarea
    Vurderer selv en pvr tuner for CD, men har blitt veldig skeptisk etter og ha lest om erfaringene til dere andre her på forumet.
    Finnes det en annen pvr tuner som kan brukes med CD som er bedre en den fra CD?
    Ingenting å være skeptisk for....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du (morten78 ) er en av di som enten har hatt flaks eller alikevel er fornøyd med boksen.

Jeg har selv hørt fra en kamerat av meg at den vandlige (første) HD boksen fra CD hadde ganske dårlig bilde kvalitet på sine HD sendinger, og i følge han skulle denne PVR boksen vere mye bedre på dette. Noen synspunkter her?

Bilde kvaliteten er jo det som er det viktigste for meg, samt at ikke boksen henger seg, har en brukbar EPG og opptaks funksjon. Alt dette andre er ikke så viktig for meg.

Når det gjelder støy er dette noe som jeg er vandt til siden jeg ofte både bruker PS3 og PJ, men klart at det er irriterende, hvordan vil dere si at PVR`n støyer i forhold til foreksempel en PS3?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •