Bedre kvalitet med annen antennekabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bedre kvalitet med annen antennekabel?

Jeg bruker Vantage HD tuner på mitt parabolmottak, og jeg er fornøyd med dette. jeg har også kjøpt meg en linjeforsterker slik at signalet har blitt bedre. På HD kanalene har jeg rundt 90 i signal og 99 i kvalitet. På andre kanaler har jeg ca 90-92 i signal og omtrent det samme i kvalitet. Den kabelen jeg har er iallefall 5 år gammel, men jeg lurer på om jeg vil få noen bedring i kvaliteten på signalet med en ny kabel? På Viasat har jeg ca 90-92 i signal og ca 80 i kvalitet. CD har jeg omtrent 90-92 på både signal og kvalitet. Jeg vet ikke hvor mye en ny kabel har å si, men såfremt signalet ligger rundt 90-92 så har vel ikke kvaliteten så mye å si at den er rundt 80 på Viasat? eller? Håper på inspill fra dere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Jeg bruker Vantage HD tuner på mitt parabolmottak, og jeg er fornøyd med dette. jeg har også kjøpt meg en linjeforsterker slik at signalet har blitt bedre. På HD kanalene har jeg rundt 90 i signal og 99 i kvalitet. På andre kanaler har jeg ca 90-92 i signal og omtrent det samme i kvalitet. Den kabelen jeg har er iallefall 5 år gammel, men jeg lurer på om jeg vil få noen bedring i kvaliteten på signalet med en ny kabel? På Viasat har jeg ca 90-92 i signal og ca 80 i kvalitet. CD har jeg omtrent 90-92 på både signal og kvalitet. Jeg vet ikke hvor mye en ny kabel har å si, men såfremt signalet ligger rundt 90-92 så har vel ikke kvaliteten så mye å si at den er rundt 80 på Viasat? eller? Håper på inspill fra dere.
    Ingen hensikt, du har et godt signal.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •