CD og Viasat på samme tuner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD og Viasat på samme tuner?

Da dette helt sikkert har vært oppe en del ganger før, prøvde jeg et søk. Endte dessverre opp med 3 år gamle tråder og da jeg søkte på nytt fikk jeg fatal error, så vennligst ikke skyt meg for å opprette en tråd det sikkert har vært noen av :P

Det har seg slik at mor og far har en gammel Nokia 9802S og etter at Viasat oppgraderte systemet sitt for lenge siden har den vært noe herk. Nå får den heller ikke inn alle kanaler når jeg tar et kanalsøk, så det er på høy tid å kaste den på dør.

Så kan noen anbefale en tuner som får inn både CD og Viasat som mor og far kan bruke? Innbiller meg at dette er mulig nå som CD og Viasat har begynt å tilby noen av hverandres kanaler og sannsynligvis ikke krangler like mye lenger.

De har ikke store krav til tuneren så lenge den er enkel å bruke og får inn kanaler fra begge leverandørene.

Takker så meget for eventuelle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjenner noen eller kan fikse det selv er jo dreambox glimrende. Når man først får lagt inn grei programvare så er jo boksen veldig enkel og grei og bruke. DM500s er vel ypperlig til slik bruk.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Strong SRT 8700 før jeg gikk over til HD mottaker. Den er godkjent av både CD og Viasat og fungerte helt greit. Du kan også ordne favorittlisten slik at programmene ligger i den rekkefølgen mor og far vil ha det.

Hvis du tenker på HD-mottaker, noe jeg ville gjort hvis dine foreldre har HD-Ready TV, så ville jeg kjøpt Vantage 7100. Denne mottakeren tar både CD og Viasat og i tillegg oppskalerer den bildene fra "vanlige" sendinger.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kennethd
    Hvis du kjenner noen eller kan fikse det selv er jo dreambox glimrende. Når man først får lagt inn grei programvare så er jo boksen veldig enkel og grei og bruke. DM500s er vel ypperlig til slik bruk.
    Kanskje jeg skal se på en Dreambox ja, men får man inn både CD og Viasat på DM500s? Ser i beskrivelsen at det står 1 stk smartkortleser, og man har selvsagt 2 kort når man har både CD og Viasat.

Polarbear: Hvordan er Vantage hvis man ikke har HD-Ready TV? Mor og far skal flytte inn i nytt hus til jul og kjøper sannsynligvis HDTV da, så HD er kanskje lurt å få med i tuneren allerede nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan med dm500 eller dm600 som det blir siden den har tatt over koble til en kortleser til i com porten om det er noe du vil sette deg inn i.
    Om ønskelig og du ikke går for hd kan jeg sikkert kvitte meg med en dm7000 av meg med 2 kortlesere ferdig satt opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke gjort noe i sommer, men nå det gjøres noe. Noen som har nye innspill å komme med?

Tror jeg satser på en (helst) billig og brukervennlig boks. Dreambox hadde sikkert vært greit det, men siden jeg bor i en annen del av landet blir det bare problemer hvis noe skulle skje med den.

Edit: Noen som har erfaringer med Hyro DVBS 5020S CA Digital Satellite Receiver?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •