Dolby Digital lyd på viasat pace HD-PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dolby Digital lyd på viasat pace HD-PVR

Er det noen som kan opplyse meg om hvordan man får DD lyd fra viasat sin nye HD-PVR?? Jeg bruker i dag bare hdmi kabelen som fulgte med.

Må jeg kanskje i tillegg bruke en optisk kabel til recieveren?

Det skal være DD lyd på Tv1000HD og div andre kanaler..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Er det noen som kan opplyse meg om hvordan man får DD lyd fra viasat sin nye HD-PVR?? Jeg bruker i dag bare hdmi kabelen som fulgte med.

Må jeg kanskje i tillegg bruke en optisk kabel til recieveren?

Det skal være DD lyd på Tv1000HD og div andre kanaler..
    Du må jo i tilfelle kjøre HDMI via AV-reciveren for å få det til med kun HDMI-kabel.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør jeg.. DVD, Canal Digital HD tuner går også via reciever. Ingen problemer med disse.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Det gjør jeg.. DVD, Canal Digital HD tuner går også via reciever. Ingen problemer med disse.
    Nå vet jeg ikke hvordan HD tuneren din er satt opp, men jeg regner med du har satt opp at den skal sende ut DD signal via HDMI. Når sant skal sies, så sender TV1000 yterst få filmer i DD 5.1 de fleste filmene sender dem i DD 2.0. Jeg sendte dem en mail for lang tid tilbake og spurte hvorfor dem ikke sendte flere filmer i DD 5.1 slik som Canal Digital gjør... pr dags dato har jeg ikke fått svar fra dem, så det er ikke sikkert de vet hva DD 5.1 er for noe da

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Nå vet jeg ikke hvordan HD tuneren din er satt opp, men jeg regner med du har satt opp at den skal sende ut DD signal via HDMI. Når sant skal sies, så sender TV1000 yterst få filmer i DD 5.1 de fleste filmene sender dem i DD 2.0. Jeg sendte dem en mail for lang tid tilbake og spurte hvorfor dem ikke sendte flere filmer i DD 5.1 slik som Canal Digital gjør... pr dags dato har jeg ikke fått svar fra dem, så det er ikke sikkert de vet hva DD 5.1 er for noe da
    Det er ikke alle HD tunere som er i stand til å sende Dolby Digital via HDMI. CD's Sagem boks kan det dersom Dolby Digital aktiveres. Problemet med dette er at TV'er ikke inneholder Dolby dekoder. Da må man alltid ha på AV receiver for å få lyd eller man må inn i menyene for å slå av Dolby Digital.

CD's HD-PVR sender ikke Dolby Digital over HDMI men jeg regner kanskje med at det kommer i senere software.

Humax HDCI-2000 sender ikke Dolby Digital over HDMI.

Det er derfor en mulighet for at Pace har valgt å alltid sende digital stereo PCM over HDMI ( slik at det er mulig å få lyd på TV uten AV receiver påslått). Da må du i såfall benytte SPDIF mot AVReceiver.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar alle :-D

Skal prøve med spdif kabel, så skal jeg bekrefte om det hjalp Ha en god EM fest alle sammen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •