får ikke stillt inn hd-pvr til canal digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

får ikke stillt inn hd-pvr til canal digital

kanskje missvisende overskrift, men problemet er at jeg ikke klarer å få inn noen stabile signaler på parabolen. i menyen står signalet for det meste på rødt, før det av og til skifter litt til grønt. sånn står det hele tiden. har stilt og vendt på parabolen men samme dritten hele tiden.. er rimelig grønn på dette..

er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? kablene er nye, alt er forsåvidt nytt uten om selve tallerken som er en viasat tallerken.. hodet og alt er byttet ut...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp deg en satellittsøker på Biltema. Da finner du nok signalet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da må jeg ta meg en 12 timers kjøre tur for å komme meg til biltema.. tar meg en tur til elkjøp.. men skjønner bare ikke hvorfor det ene øyeblikket er en viss signal styrke, men det bytter fra ugyldig til bra på ett hvips... ikke til noe medium... bare fra dritt til bra og så til dritt igjen..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vad har du för värden när stapeln visar grönt respektive rött? När jag fick fel på min LNB visades det en stapel röd med ett värde på 196 (som i sig är en mycket stark signal in). För övrigt om signalen är svag och hoppar mellan grön och rött kan det vara något träd i vägen för parabolen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min HD-PVR med 55cm antenne er det ingen problemer (Oslo).

Mottageren viser grønn signalkvalitet med styrke 189. Den grønne
    signalstyrke indikatoren er 2/3 av fullt utslag. Jeg har målt på transponderen som sender fotball EM i HD ( 12015H ).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet er løst for nå... ifølge CD er HD-PVR ødelagt... De sender ny umiddelbart og gir meg en liten kompensasjon for tort og svie... for håpe den nye virker litt bedre..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men ikke pokker da... etter lang vente tid så fikk jeg endelig ny tuner fra CD, men samme problemet oppstår! signalene skifter fra grønt til rødt, det er no greit nok, men når jeg skal søke inn kanalene får jeg bare opp en feilmelding om at det ble funnet en feil i kanalsøket eller noe i den duren.. jaja, tenkte jeg, kan jo være at det var dårlige signaler.. gikk til elkjøp og koblet den opp til deres anlegg, og vips, samme feilmelding popper opp, enda signalene er perfekte. og det samme har nå skjedd med den nye tunern de har sendt.. er det noen som har har vært borti samme problem??

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å være så uheldig.. Jeg kan vel sies å være en som kjøper mye eletronikk i løpet av et år både brukt og nytt men har aldri opplevd noen defekter av noe slag enn så lenge. Hva gjør du nå da?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må ringe CD i morgen... høre om det er noe jeg gjør galt? må jo være noe som skjer siden begge mine hd-pvr har fått samme feilen... eller er det bære utrulig sammentreff som gjør at jeg har fått to med samme feil? huff, CD viste heller ikke noe om det første gangen dette skjedde... ikke får jeg oppdatert tunern heller.. sku vist gå ant å trykke ok og menu etter hverandre når man starter opp tunern.. dette fungerer heller ikke i det hele.. å så tenkte jeg på kortet mitt, men det fungerer jo hos elkjøp.. nei det er tung stund nåh... vet ikke om jeg gidder og vente en mnd til på en ny hd-pvr...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DiSeq Switch?

Sitat Opprinnelig postet av stone cold
    må ringe CD i morgen... høre om det er noe jeg gjør galt? må jo være noe som skjer siden begge mine hd-pvr har fått samme feilen... eller er det bære utrulig sammentreff som gjør at jeg har fått to med samme feil? huff, CD viste heller ikke noe om det første gangen dette skjedde... ikke får jeg oppdatert tunern heller.. sku vist gå ant å trykke ok og menu etter hverandre når man starter opp tunern.. dette fungerer heller ikke i det hele.. å så tenkte jeg på kortet mitt, men det fungerer jo hos elkjøp.. nei det er tung stund nåh... vet ikke om jeg gidder og vente en mnd til på en ny hd-pvr...
    jeg har hatt samme problem, og det var min diSeq box som var slått ut av tordenvær. Byttet den, og grønne signaler over det hele. Hvis du ikke bruker DiSeq box for sammenføyning av forskjellige LNB'er etc, vet jeg ikke hva problemet kan vært - hvis ikke noen trær e.l. blåser og av-og-til skygger for signalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem.

Hei. Har du funnet noen løsning på problemet? Jeg har fått akkurat samme problem. Mottok parabolen i går, satte den opp på veggen. Har i følge signal-søylen et nivå på 170, men blinker mellom rødt og grønt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, ja jeg fant faktisk løsningen.. hvis det er slik at du får en feil melding opp når du søker etter kanaler, så kan du gå inn i menyen å tilbakestille programvaren på tunern, å da ble alt hunky døry hos meg skulle gjerne ha sagt mer nøyaktig hvilke steg du må gå for å komme dit, men helt ærlig så har jeg bare gjort det en gang, og det er en mnd siden, så husker ikke helt.
    Men for å si det sånn, tror du ser det med en gang... skal på jobb nå, så får ikke annledning for å sjekke det ut før i 3.tia.. hvis du ikke har funnet det allerede

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men skal sies at det blinkte mellom rødt og grønt da jeg ga **** og bare begynnte å søke etter kanalene og da fikk jeg faktisk det inn...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plutselig løsning.

Bestemete meg for å prøve en gang til neste dag. Byttet innganger på LNB og plutselig funket det. Kan det være noe feil på LNB. Eller var det bare tuneren som måtte slås av og på....? Det som fortsatt er merkelig er at på den ene inngangen, sat 2, er signalet veldig dårlig(ubrukelig). Har prøvd å bytte om på kablene å hele pakka, men blir ikke noe bedre. Forslag til hva det kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ssle
    Bestemete meg for å prøve en gang til neste dag. Byttet innganger på LNB og plutselig funket det. Kan det være noe feil på LNB. Eller var det bare tuneren som måtte slås av og på....? Det som fortsatt er merkelig er at på den ene inngangen, sat 2, er signalet veldig dårlig(ubrukelig). Har prøvd å bytte om på kablene å hele pakka, men blir ikke noe bedre. Forslag til hva det kan være?
    Dette skjedde også med PVR 2,3,4 hos meg og jeg venter på #5 fra CD nå. LNB 1 viste fint grønt, mens LNB 2 er rødt. Koblet jeg til Force tuneren min fikk jeg fint grønt ved test av begge. Skal vel også nevne at det også var mye andre feil med de boxene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ssle
    Det finnes mange multi-LNB som er delvis defekte. Jeg jobber med å installere
    på deltid, og opplever unormalt mange 4-veis LNB som er defekte på en eller flere utganger, så det kan lønne seg å prøve noen av de andre, om en har problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom bare rødt og grønt hos meg også. Bytte LNB-inngang og svisj så fant den kanaler...men fortsatt var søylen rød!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem uten løsning

Leste med interesse denne tråden, men må dessverre konkludere med at ingen av løsningene fungerte for meg. Signalet veksler mellom rødt og grønt i ett kjør, til tross for at jeg får inn brukbar signalstyrke (170). Har prøvd ut forskjellige LNB-innganger, samt tilbakestilt programvaren uten hell...

Tenkte bare å sjekke om flere har vært borti problemet i det siste. Venter på en installatør fra CD, men gudene vet når han finner på å dukke opp.

Det kan selvsagt hende at HD PVR-en min er føkka, men orker ikke å dra flere ganger frem og tilbake til Lefdal nå. Da får evt installatøren sjekke om den er ødelagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen med løsning?

Sitter med de samme problemene som over. SAT1 viser et signalnivå på 147 og signalkvaliteten blinker mellom rød og grønn. SAT2 viser et nivå på 57 og konstant rød på kvaliteten. Har prøvd å bytte innganger på LNB uten hell. Prøvde så å bytte om på SAT1 og SAT2 på baksiden av dekoderen uten noen endring, dvs at det fremdeles var dårlige signaler på SAT2 uavhengig av hvilken kabel jeg brukte. Konkluderer da med at det må være noe med dekoderen (HD PVR 101 ST).
    Når jeg prøver å søke etter kanaler får jeg en feilmelding "feil oppdaget under kanalsøk"

Kan nevne at TV`n er en Samsung 55" LED 7-serie om det har noe å si?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •