Beste alternativ til CD HD PVR tuner ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste alternativ til CD HD PVR tuner ?

Hei ,
    Er det noen mottaker som i dag peker seg ut som det "beste" alternativet til CD's offisielle HD PVR mottaker ?
    Vantage HD 7100 og HYRO 9000 er mye omtalt her ser jeg , men ønsker egentlig å finne en motaker som ikke er avhengig av patching etc for å fungere med et standard CD abbonnement.
    Anbefalinger mottas med takk...!
    .. eller , er CD's alternativ det enkleste & rimeligste ?
    Jeg ønsker meg muligheten for å motta FTA kanaler i tillegg til CD's kanaler.

På forhånd.. takk

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av franken
    Hei ,
    Vantage HD 7100 og HYRO 9000 er mye omtalt her ser jeg , men ønsker egentlig å finne en motaker som ikke er avhengig av patching etc for å fungere med et standard CD abbonnement.
    Disse 2 modellene er ikke avhengig av patching for å fungere med CD abonnement. Det er kun hvis du ønsker Viasat at du trenger å patche. Skulle jeg kjøpt ny, så hadde jeg ventet et par ukers tid til Vantage HD 8000S kommer på markedet. Den har bl.a. twin tuner, innebygget harddisk og hardware blindscan. Kjekt å ha.

Såvidt jeg har forstått, så er CD's HD mottaker låst til Thor satelitten. Hvis dette er tilfelle så er det ikke mange FTA kanaler å få med denne.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topfield 7700 HDPVR bør vel absolutt nevnes. To tunere, bra bildekvalitet, 250 eller 500 GB disk, USB tilkobling.
    Satelitt1 • Din lokale parabol leverandør

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Topfield 7700 HDPVR bør vel absolutt nevnes. To tunere, bra bildekvalitet, 250 eller 500 GB disk, USB tilkobling.
    Satelitt1 • Din lokale parabol leverandør
    Enig i at denne spec-messig ser meget tiltalende ut. Men den har fått veldig mye kritikk for uferdig/buggig FW. Jeg kikket nøye på denne da jeg skulle ha med ny HD PVR. Men strøk den av lista pga dette med FW. Hvis det har kommet betydelige oppgraderinger, er kanskje situasjonen en annen i dag. Jeg endte med å gå for CDs HD PVR for å ha denne et par år til HD PVR markedet blir mer modent. Jeg må si jeg er veldig positivt overrasket. Den har et par bugs i FW denne også. Men jeg kan helt klart leve med denne en god stund. Relativt billig var den jo også :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Enig i at denne spec-messig ser meget tiltalende ut. Men den har fått veldig mye kritikk for uferdig/buggig FW. Jeg kikket nøye på denne da jeg skulle ha med ny HD PVR. Men strøk den av lista pga dette med FW. Hvis det har kommet betydelige oppgraderinger, er kanskje situasjonen en annen i dag. Jeg endte med å gå for CDs HD PVR for å ha denne et par år til HD PVR markedet blir mer modent. Jeg må si jeg er veldig positivt overrasket. Den har et par bugs i FW denne også. Men jeg kan helt klart leve med denne en god stund. Relativt billig var den jo også :-)
    Jeg har hatt masse Topfieldtunere gjennom mange år, og de har vært veldig flinke til å kommed med firmwareoppdateringer tidligere i alle fall. Har aldri hatt noen tunere som er så stabile og feilfrie som Topfield.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva man opplever som betydelige bugs er tydeligvis en smakssak. Ser at Aftenposten nærmest slakter CD sin HDPVR i dag.

Det er helt klart visse ting å irritere seg over på TF7700 også, men mye av disse fungerer bra på TF5500, så de burde ha sjangs til å få ordnet det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •