Elendige antenner fra Viasat

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elendige antenner fra Viasat

Har jobbet med satelitt TV siden -88, og nylig så monterte jeg et nytt Viasat anlegg til en dame.Skulle teste signalet før montering, og fikk såvidt bittelitt signal på Sirius. Lurte på om lnb var dårlig eller defekt, så jeg byttet til en 0,2 lnb, men litt bedre , men fortsatt elendig. Vel...satte opp antennen, og stilte inn korrekt (bruker Sat-Look) og signalet var utrolig svakt, såvidt låsing på TV 3.
    Kikket på antennen, som var oval og bøyd, er vanskelig å se om de er skjeve, da formen er spesiell. Vel, ringte Viasat, og de sendte en ny antenne, og....den var likedan, veeeldig dårlig signal, er dette typisk for de nyere Viasat antennene ?
    De er små, 60-70 cm, og metallet på baksiden er tynt og gebrekkelig. Vi ga opp denne antennen, og satte opp en gammel Triax antenne, sikkert 15 år gammel, og 90 cm, og signalet gikk til Max, toppsignal !! Leverer virkelig Viasat så dårlige antenner, eller har de nylig begynt med disse små antennene ? En blir jo ikke så mye klokere av å prate med kundeservice, noen flere med erfaring av dette ??
    Kan tillegge at monteringen skjedde i Trøndelag.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse nye mindre antennene, er noe nytt fra Viasat. Har ikke erfaring med disse selv, men jeg husker jeg leste en artikkel på nettet der en ansatt i Viasat stolt presenterte disse nye antennene, som var bygd på en slik måte at de trengte ikke og være større.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Har jobbet med satelitt TV siden -88, og nylig så monterte jeg et nytt Viasat anlegg til en dame.Skulle teste signalet før montering, og fikk såvidt bittelitt signal på Sirius. Lurte på om lnb var dårlig eller defekt, så jeg byttet til en 0,2 lnb, men litt bedre , men fortsatt elendig. Vel...satte opp antennen, og stilte inn korrekt (bruker Sat-Look) og signalet var utrolig svakt, såvidt låsing på TV 3.
    Kikket på antennen, som var oval og bøyd, er vanskelig å se om de er skjeve, da formen er spesiell. Vel, ringte Viasat, og de sendte en ny antenne, og....den var likedan, veeeldig dårlig signal, er dette typisk for de nyere Viasat antennene ?
    De er små, 60-70 cm, og metallet på baksiden er tynt og gebrekkelig. Vi ga opp denne antennen, og satte opp en gammel Triax antenne, sikkert 15 år gammel, og 90 cm, og signalet gikk til Max, toppsignal !! Leverer virkelig Viasat så dårlige antenner, eller har de nylig begynt med disse små antennene ? En blir jo ikke så mye klokere av å prate med kundeservice, noen flere med erfaring av dette ??
    Kan tillegge at monteringen skjedde i Trøndelag.
    Triax er sannsynligvis ganske bra.

Canal Digital har brukt og jeg tror de fortsatt bruker Triax TD64 ( 64cm antenne) i cash & carry pakkene. Har en slik antenne (og en del andre...) og den er overraskende bra. Like bra på highband som på lowband. Det virker som pressingen av aluminiumsantennen er ganske nøyaktig og at LNB festet ikke er noe løst rukkel slik det er på en del andre low cost antenner.

Har ingen erfaring med de nye Viasat antennene men dersom antennen er unøyaktig i form og overflate så får det størst konsekvens for høyere frekvenser og alle Viasats transpondere ligger i highband.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med dere at CD`s antenner er utrolig bra, men at disse nye antennene
    fra Viasat, er noe søppel. Veldig tragisk, da en blir sittende, kanskje med montører og greier, og så er antennene ikke brukbare. Skaper irritasjon overfor Viasat først og fremst. Hadde vært interessant om noen andre har erfaring av dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monterte ett par anlegg for to år siden med original Viasat tallerken.(husker ikke størrelsen).Problemet i begge tilfeller var at jeg ikke fikk inn noe på Thor satelitten,uansett hva jeg prøvde av bytting av hoder,switcher kabler,finjustering osv.Nå er jo ikke det ett problem i dag da Viasat sender alt fra Sirius.Om problemene ligger i tallerkene må fuglene vite.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har montert et 30 talls av disse og aldri hatt problem.
    Eneste er at de er veldig bestemte hvordan lnb er montert.
    Vrir du et par grader på lnb kan signal gå fra dårlig nesten ingen utslag til topp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv nettop montert parabol fra viasat,har null problemer med signalene,har 100 % her,dette er forøvrig i Skien

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig at Viasat har snudd, og sender med bedre antenner i pakkene sine. Tidligere i sommer var det noen antenner som var ubrukbare, fikk tre nye tilsendt, og signalene var elendige på alle tre. Fikk bruke en gammel Triax antenne, da ble signalene kraftige og gode....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat har utrolig mange forskjellige antenner fortiden. Siden jeg har jobbet en del som montør nå det siste året så ble vi oppmerksomme at det skjedde feilpakkinger av parabolpakker, det var rett og slett noen som kom med for kort arm til hodet, så da vi fikk de riktige armene fra ANOVO så ligger det alltid en slik i bilen :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Det er mulig at Viasat har snudd, og sender med bedre antenner i pakkene sine. Tidligere i sommer var det noen antenner som var ubrukbare, fikk tre nye tilsendt, og signalene var elendige på alle tre. Fikk bruke en gammel Triax antenne, da ble signalene kraftige og gode....
    De første antennene som kom i sommer hadde jeg også litt småproblemer med. Av en eller annen grunn klarte ikke satelittsøkeren min å fungere skikkelig med lnb-ene. Mottakerene fikk likevell inn bra signal.
    De antennene som blir levert nå ser ut til å fungere helt fint.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •