Er det noen som har fått HD-kanalene i til CD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sjekket mine i dag og de virker. Har ikke gjort noe spesielt selv...

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er et kjent problem. I beste fall er det en software bug i Kathrein ( i værste fall hardware problem). Mottageren håndterer antagelig ikke den ekstremt høye bitraten eller symbolraten (eller en kombinasjon..). Totalbitraten i transponderene hvor Euro2008 HD kanalene sendes er 66.8Mbit/s pr. transponder mens det normale hittil har vært rundt 50Mbit/s pr. transponder.

Fant følgende ved å Google:
    Channelsearch does not work at 1W with Kathrein UFS-910 - International corner - MyKathrein.de - Kathrein Forum & Community
    Kathrein UFS 910 - Re:Kathy freezes when trying to scan tv2 sport hd on - Kathrein UFS 910 Forum
    Ok, takk.
    Kan det virkelig være sr på 30000 som gjør dette? Om tuneren står noen sekunder på denne kanalen, så låser den seg helt.

På HotBird fant jeg en kanal RTPi som sender åpent på 10723 MHz, SR=29900. Har ingen problemer med den. Men denne kanalen er SD.

På et annet forum såg jeg at noen antydet at dette kunne skyldes AAF imaget...?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cy
    Ok, takk.
    Kan det virkelig være sr på 30000 som gjør dette? Om tuneren står noen sekunder på denne kanalen, så låser den seg helt.

På HotBird fant jeg en kanal RTPi som sender åpent på 10723 MHz, SR=29900. Har ingen problemer med den. Men denne kanalen er SD.

På et annet forum såg jeg at noen antydet at dette kunne skyldes AAF imaget...?
    Den store forskjellen er at transponderen du nevner på Hotbird ikke sender DVB-S2. Det er en helt ordinær DVB-S transponder som bare sender 41Mbit/s. Det er ingenting i forhold til DVB-S2 8PSK 3/4 som resulterer i 66.8Mbit/s. Det krever mer av mottagerens CPU og dersom noe går galt pga. den høye bitraten (eller symbolraten) så vil mottageren antelig bli veldig ustabil.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ligger der allerede på kanal 18 & 19. Dersom de ikke er der så kan det tyde på at du ikke har hatt mottageren i standby i det siste.

Sett mottageren i standby/online eller gjør et satellittsøk manuelt.
    Jeg har den på standby hver eneste natt. Jeg har til og med tatt strømmen helt for å se om det gjorde noen forskjell. Tidligere har TV3 og Viasat 4 kommet automatisk inn i lista. Men nå har jeg altså ikke fått inn noe på kanal 18 eller 19...
    Jeg skal forsøke et manuelt søk.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har den på standby hver eneste natt. Jeg har til og med tatt strømmen helt for å se om det gjorde noen forskjell. Tidligere har TV3 og Viasat 4 kommet automatisk inn i lista. Men nå har jeg altså ikke fått inn noe på kanal 18 eller 19...
    Jeg skal forsøke et manuelt søk.
    Har du koblet til begge tunerene i HD-PVR'en ?
    Kanallistene ligger i samme transponder som TV 2 Zebra. Du har ikke problemer med å motta TV 2 Zebra ?

Jeg ville forsøkt en fabrikkreset av HD-PVR'en.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koblet til begge tunerene i HD-PVR'en ?
    Kanallistene ligger i samme transponder som TV 2 Zebra. Du har ikke problemer med å motta TV 2 Zebra ?

Jeg ville forsøkt en fabrikkreset av HD-PVR'en.
    Ja, jeg har koblet til begge tunerene. Og ja, jeg får inn TV2 Zebra uten problemer.
    Jeg tar opp og ser forskjellige kanaler. Men her er vi nok inne på noe. Jeg benytter ikke den tilsendte Quad LNB'en. Jeg benytter en mono quad med både 5ø og 1w innebygget. Når jeg går inn i innstillingsmenyen vises rød søyle for signalkvalitet... Men alt virker altså allikevel..
    Jeg har nå kastet ut Viasat tuneren. Så jeg kan like gjerne prøve den tilsendte quad-lnb'en.

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store forskjellen er at transponderen du nevner på Hotbird ikke sender DVB-S2. Det er en helt ordinær DVB-S transponder som bare sender 41Mbit/s. Det er ingenting i forhold til DVB-S2 8PSK 3/4 som resulterer i 66.8Mbit/s. Det krever mer av mottagerens CPU og dersom noe går galt pga. den høye bitraten (eller symbolraten) så vil mottageren antelig bli veldig ustabil.
    Ok.

Hvordan går man fram for å få TV2/TelenorSBC til å sette ned bitraten og symbolraten på HD kanalene? Det begynner å haste litt..., EM starter jo opp på lørdag! :-)

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer selvfølgelig ikke til å forandre noe som helst, noe som ville vært ganske tullete hvis de hadde gjort det. De vil sende best mulig kvalitet, og bryr seg selvfølgelig ikke om en kunde som bruker utstyr som ikke er godkjent av dem. Det er minuset med å bruke annet utstyr, at du kan risikere at noen ting ikke fungerer skikkelig.

Så eneste mulighet er at du klarer å fikse dette selv.

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    De kommer selvfølgelig ikke til å forandre noe som helst, noe som ville vært ganske tullete hvis de hadde gjort det. De vil sende best mulig kvalitet, og bryr seg selvfølgelig ikke om en kunde som bruker utstyr som ikke er godkjent av dem. Det er minuset med å bruke annet utstyr, at du kan risikere at noen ting ikke fungerer skikkelig.

Så eneste mulighet er at du klarer å fikse dette selv.
    Det er klart at TV2 må fikse dette, og det ganske kjapt. Helst før lørdag. Blir nødt til å ringe Hildrum i morgen, og få han til å sette ned symbolraten på de 2 TV2 Sport HD-kanalene.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cy
    Det er klart at TV2 må fikse dette, og det ganske kjapt. Helst før lørdag. Blir nødt til å ringe Hildrum i morgen, og få han til å sette ned symbolraten på de 2 TV2 Sport HD-kanalene.
    He,he... lykke til

Såvidt jeg har funnet ut etter google søk så har Kathrein også hatt problemer med betydelig lavere symbolrate. Det kan være en generell software eller hardware feil i Kathrein. Da hjelper det nok lite å klage til Hildrum ;-)
    Det er nok bedre å kjøre reklamasjon mot forhandleren du kjøpte den av så kan du få igjen pengene og kjøpe en boks som fungerer.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Ja, jeg har koblet til begge tunerene. Og ja, jeg får inn TV2 Zebra uten problemer.
    Jeg tar opp og ser forskjellige kanaler. Men her er vi nok inne på noe. Jeg benytter ikke den tilsendte Quad LNB'en. Jeg benytter en mono quad med både 5ø og 1w innebygget. Når jeg går inn i innstillingsmenyen vises rød søyle for signalkvalitet... Men alt virker altså allikevel..
    Jeg har nå kastet ut Viasat tuneren. Så jeg kan like gjerne prøve den tilsendte quad-lnb'en.
    Kommenterer mitt eget innlegg. Jeg gjorde et manuelt kanalsøk i går uten å bytte lnb. Det gikk helt fint og de nye kanalene er på plass. Den røde søylen ble grønn da jeg endret "front end" fra "DVB-S2" til "DVB-S". Og da gikk det altså fint å gjøre et manuelt søk.

Newcomer zarchon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner denne tråden litt

Må jeg anskaffe meg ny mottaker for å få HD-kanalene? Har idag CDC 7000 ST. Mener jeg for en stund tilbake hadde CD HD-filmkanalen i kanallista mi, eller tuller jeg nå?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zarchon
    Låner denne tråden litt

Må jeg anskaffe meg ny mottaker for å få HD-kanalene? Har idag CDC 7000 ST. Mener jeg for en stund tilbake hadde CD HD-filmkanalen i kanallista mi, eller tuller jeg nå?
    Du må skaffe deg en HD dekoder ja. Jeg tror prisene er kr.990 for vanlig HD boks kr. 2990 for HD-PVR.

CANAL+FILM HD ( ex C MORE FILM HD) lå i lista når den sendte i MPEG2. Selv om den lå i lista så klarer ikke CDC-7000ST å dekode MPEG2 HDTV bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, zarchon!

Du tuller nok ikke når du hevder at du hadde Canal+ Film HD i kanallista på din CDC-7000ST. Men det er nok en stund siden. Kanalen sendte til å begynne med HD i mpeg2. Den sluttet med det den 5. september 2007. Nå sender Canal+ Film HD i mpeg4 på lik linje med de øvrige HD-kanalene.

Så du må skaffe en HD-mottaker. Vil benytte anledningen til å anbefale Vantage HD 7100S (eller ST hvis du vil vil se de ukoda kanalene i bakkenettet). Se egen tråd om Vantage (link). En ny Vantage er på gang. Den kan du lese om her.

Newcomer zarchon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjappe svar

Har en stund tenkt å bygge meg en htpc, og det skal vel ikke være noen problemer å bruke den som kanalvelger og pvr? Er litt usikker på hva jeg trenger av utstyr utover "normalt" pc utstyr for å få dette til å funke.. Hadde vært utrolig kjekt å fått bort den CD boksen egentlig

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CD kortet i Dreamboxen og Technotrend DVB-S2 kort i HTPCen.
    Bruker DVBviewer med PowerDVD 7.3 som decoding (pluss et plugin for å få koder fra Dreamboxen) Måtte oppgradere PowerDVD til siste versjon av 7.3 for å få 720p 50 sendingene til å flyte jevnt.

Man kan også ha kjøpe kortleser og ha det i PCen.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sånt dumt spm tidlig på morrakvisten.. Bestilte meg nettopp en ny plasma 50" og ble dermed sugen på å kjøpe den HD-mottakeren til CD. Har pr i dag "entertain-pakken", den med alle filmkanalene.. Må jeg betale ekstra for HD-kanalene, eller er dette inkludert i denne pakken tro? Er jo dyrt nok som det er

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke kjøpe CD sin dårlige mottaker for å få HD-kanalene. Kjøp en Vantage HD7100 eller lignende. HD-kanalene får du automatisk i Entertain pakka. Du trenger ikke noe nytt kort selv om CD sier det hvis du ringer kundeservice.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke noe nytt kort selv om CD sier det hvis du ringer kundeservice.
    Dette hørtes jo ikke bra ut...
    Er det bare noe de sier fordi det koster penger å få et nytt kort ?
    Eller er det gratis ?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går ut fra at de sier som de gjør for å selge mer av sine egne HD-mottakere. Jeg har Family abonnement og ser på HD kanaler med mitt urgamle CD-kort og Vantage 7100.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •