I tyrkia med cd-5050... skjønner ike bæret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

I tyrkia med cd-5050... skjønner ike bæret

Er en parabolnovise i leid leilighet i tyrkia. Der er der Canal Digitals CD-5050 som skal gå på Thor. Hadde Tv2, TvNorge og en kanal som het NRK1 Reserve i tillegg til SVT2 med alle distrikssendinger - en bråte med YLE kanaler og en mengde jallagreier jeg ikke har hørt om. Trodde når jeg brukte Thor at jeg skulle få inn alle NRK kanalene og TV2zebra osv så jeg slettet kanalene og la inn nytt søk. Nå får jeg ikke inn NRK1, men alle de andre. Jeg gjorde som en foreslo i en annen tråd om 5050 å ta factory reset....... hjalp ikke. Jeg hkan ikke parabol, transpondere og horisontal og vertikal og alt det der,- men skal være her i 4uker på pappaperm så det hadde vært kjekt å få nrk tilbake til barnetv i det minste. Forslag??

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjodnes
    Er en parabolnovise i leid leilighet i tyrkia. Der er der Canal Digitals CD-5050 som skal gå på Thor. Hadde Tv2, TvNorge og en kanal som het NRK1 Reserve i tillegg til SVT2 med alle distrikssendinger - en bråte med YLE kanaler og en mengde jallagreier jeg ikke har hørt om. Trodde når jeg brukte Thor at jeg skulle få inn alle NRK kanalene og TV2zebra osv så jeg slettet kanalene og la inn nytt søk. Nå får jeg ikke inn NRK1, men alle de andre. Jeg gjorde som en foreslo i en annen tråd om 5050 å ta factory reset....... hjalp ikke. Jeg hkan ikke parabol, transpondere og horisontal og vertikal og alt det der,- men skal være her i 4uker på pappaperm så det hadde vært kjekt å få nrk tilbake til barnetv i det minste. Forslag??
    Thor5 T1 beam som bl.a. alle NRK TV & radio og de fleste TV2 kanalene sender på dekker ikke Tyrkia så lenge du ikke har en gigant antenne. Har sett at noen i Serbia klarer Thor5 T1 beamen med 140cm. I Tyrkia må du antagelig benytte betydelig større antenne ( dersom det i det hele tatt er mulig).

De kanalene du lister opp som kan mottas sender på Thor3 som ikke har en beam spesialtilpasset norden.

Et alternativ for NRK1 kan være NRK1 Reserve kanalen på Thor5 T2 beam som dekker deler av Tyrkia meget godt. Sannsynligvis er denne transponderen for ny til at CDC-5050 automatisk men det er fullt mulig å legge til transponderen manuelt.
    Frekvens: 12418MHz
    Polarisasjon : Vertikal
    FEC : 7/8

http://www.telenorsbc.com/upload/PDF...ove_040408.pdf
    Receiving 1-west in Europe

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plutselig ble alt litt lysere. Takk for hjelpen. Skal forsøke det:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt så ei kula.... blei ingen distriktssending fra NRK Rogaland, men når me tape mot Brann e vel det liga greit i dag. Då har eg ihvertfall NRK inne. Eg nyde ein kalde på terrassen og takke for at forumet består av så mange begavede mennesker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •