Den offisielle Humax iCord HD twintuner PVR - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 95 av 95
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Parabolix
    Du har vel ikke svar på mitt lydproblem beskrevet litt tidligere også vel?
    Nei, det har jeg ikke. Bruker selv Yamaha receiver (RX-V1800) via HDMI og har stabil Dolby Digital lyd hvor den sendes ut, også på HD kanaler. Vanskelig å gjette hva som går galt hos deg.

Har du koblet opp flere sattelitter? Finnes feks flere tyske kanaler på Astra 19.2 som sender fri HD innhold med DD lyd. Kanskje du kan teste med denne om du har samme problemer som på Thor.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av drillingman
    Nei, det har jeg ikke. Bruker selv Yamaha receiver (RX-V1800) via HDMI og har stabil Dolby Digital lyd hvor den sendes ut, også på HD kanaler. Vanskelig å gjette hva som går galt hos deg.

Har du koblet opp flere sattelitter? Finnes feks flere tyske kanaler på Astra 19.2 som sender fri HD innhold med DD lyd. Kanskje du kan teste med denne om du har samme problemer som på Thor.
    HURRA!!! - fant feilen til alle mine problemer med iCorden (bank-bank i bordet) takket være Klaus på NorElektronikk :-D - det var C.I. modulen som ikke virket som den skulle...etter å ha byttet til en helt vanlig conax C.I.modul, har jeg verken problemer med lyd eller manglende bilder selv ved den nyeste FW 10013 :-D Dvs, det er bare tv3 jeg ikke finner...noen som vet/husker transpondernr og øvrige innstillingsdata til den kanalen? (har jo CD-Entertain så den skal jeg ha tilgang til akkurat som jeg har til Viasat4)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thanks - nå har jeg også tv3 :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Opptak

Heisann!
    Jeg sitter her med en icord og jeg trenger å kunne gjøre inntil 5 timer lange, sammenhengende opptak i HD. (Foreløpig har jeg bare klart å presse ca 1,5 timer inn på disken) Noen som vet om det lar seg gjøre på et eller annet vis? Skulle gjerne kunne spilt det av via tuneren, ikke pc, etter på også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Avkodingstrøbbel av gammelt opptak

[QUOTE=tandberg]Den tar opp programmene uavkodet, og den dekoder når du skal se opptaket. Du kan også velge å se opptaket uten å avkode det, men da ligger det lagret kodet.
    Vis du avbryter å se opptaket, så ligger det en kopi av opptaket som er avkodet så langt, og det orginale opptaket ligger der i tillegg uavkodet.
    Når du har sett i igjennom opptaket som ble avkodet så forsvinner den opprinnelige opptaket og du har det som er avkodede programmet tilbake.

Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Det at det spilles inn og lagres ukodet er noe lort! Når kodene byttes får man et helv*te for å få se det!
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Ja, skal bli rart å se hva som skjer. CD bytter koder første tirsdag hver mnd, stemmer ikke dette?
    Det er i alle fall da de deaktiverer kort / abbonement.

:-(

Hva må en gjøre vis det ikke går ann å se etter kodebytte? Høres ut som du har prøvd dette?

Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Det har jeg opplevd mye av på Topfield ja. Men der kan/kunne man starte avspilling av det kodede programmet og så trykke på REC for å lagre en kopi ukodet. Prøv det her og.

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvis du spiller av et gammelt kodet opptak, vil forhåpentligvis nøkkelen "nedgraderes" til den gamle nøkkelen slik at du får sett opptaket. Du må altså la den stå og gå en liten stund med det kodede opptaket uten bilde til "nedgraderingen" kommer inn. Alle nøklene ligger jo fortsatt i kortet. Bakdelen er jo selvfølgelig at når du skal se "live tv" igjen, må du vente på at nøklene skal oppgraderes igjen.. Jeg vet ikke om dette med oppgraderinger av nøkler fortsatt funker på samme måte. Men jeg vil tro det. Det var i hvertfall slik man gjorde tidligere med Topfield TF4000.
    Det er nok en fordel å få kopiert over de kodede opptakene før nøklene oppgraderes. Men også dette er jo noe ekstra styr å huske på.
    Hei.
    Har noen kommet på en løsning med å kunne se på eldre opptak som enda ikke er avkodet? - det problemet dukker jo opp hver gang man er på ferie på et tidspunkt da kodebytte skjer og ikke får anledning til å avkode programmet man tar opp under ferien.....Jeg fikk iallefall ingen av de nevnte forslag til å virke....:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny software til denne, 1.00.14 14Nov2008.
    Tester nå.
    iCordforum - Foren-Übersicht

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nyere Kanalliste?

Hei!

Er det noen som kan legge ut nyere kanalliste til humax icord?

Får ikke inn TV Norge HD og har problemer med canal + film HD..

Lurer også på hvilke erfaringer dere har med conax camer?

Har en conax cam ver 4.00 e REV 1.0

Denne er ikke stabil i humax..

Finnes det noen mulighet for å eventuelt oppgradere denne eller må man kjøpe en ny?

Har også en diablo 2.3 cam, men denne får jeg ikke til å virke med mitt canal digital kort..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Output res.

Hei, noen som vet om det går an å skifte fra 50 til 60hz? (Har en projektor som ikke takler beveglser i bildet helt elegant på 50...)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Technicolor
    Hei, noen som vet om det går an å skifte fra 50 til 60hz? (Har en projektor som ikke takler beveglser i bildet helt elegant på 50...)
    Da flytter du bare problemet. En konvertering fra 50 til 60Hz er ganske umulig å få til uten at bevegelser gjengis dårlig. Skal man kjøpe TV eller projektor så bør sjekke at refreshrate på TV'n eller projektoren er f.eks. 50Hz, 100Hz eller 150Hz.
    59Hz,60Hz,75Hz er ikke god egnet. 75Hz kan være egnet for film på TV men bevegelsene blir "hakkete" dersom det f.eks. er tv sending fra en fotball kamp.

Mener den enkle reglen for refreshrate er N*bildefrekvens for film og N*delbildefrekvens for TV. N er da et heltall som gir en refreshrate nær 100Hz for å unngå flimmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Da flytter du bare problemet. En konvertering fra 50 til 60Hz er ganske umulig å få til uten at bevegelser gjengis dårlig. Skal man kjøpe TV eller projektor så bør sjekke at refreshrate på TV'n eller projektoren er f.eks. 50Hz, 100Hz eller 150Hz.
    59Hz,60Hz,75Hz er ikke god egnet. 75Hz kan være egnet for film på TV men bevegelsene blir "hakkete" dersom det f.eks. er tv sending fra en fotball kamp.

Mener den enkle reglen for refreshrate er N*bildefrekvens for film og N*delbildefrekvens for TV. N er da et heltall som gir en refreshrate nær 100Hz for å unngå flimmer.
    Det er jeg helt enig i :-D Men nå er signalet jeg skal ta inn opprinnelig i 60hz, så jeg syntes det hadde vært fint å kunne beholde slik.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg helt enig i :-D Men nå er signalet jeg skal ta inn opprinnelig i 60hz, så jeg syntes det hadde vært fint å kunne beholde slik.
    Hvilken kanal er det som sender 60Hz som du kan motta med iCord ?
    Feed kanskje ?

Hvis sendingen er 60Hz så hadde det selvfølgelig vært en stor fordel om iCord'n kunne ha sendt ut 60Hz men siden dette er en DVB tuner og DVB normalt sett betyr 50Hz så vil jeg tippe at iCorden ikke har mulighet for å gi 60Hz ut. iCorden er beregnet for Europa og der er det ingen som benytter 60Hz...

Min gamle Nokia 9600 sendte 60Hz ut dersom den mottok 480i/60Hz. Det var vel av og til noen 525i/60Hz feeds fra USA som man kunne se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Hvilken kanal er det som sender 60Hz som du kan motta med iCord ?
    Feed kanskje ?

Hvis sendingen er 60Hz så hadde det selvfølgelig vært en stor fordel om iCord'n kunne ha sendt ut 60Hz men siden dette er en DVB tuner og DVB normalt sett betyr 50Hz så vil jeg tippe at iCorden ikke har mulighet for å gi 60Hz ut. iCorden er beregnet for Europa og der er det ingen som benytter 60Hz...

Min gamle Nokia 9600 sendte 60Hz ut dersom den mottok 480i/60Hz. Det var vel av og til noen 525i/60Hz feeds fra USA som man kunne se på.
    Huff, jeg var redd det var slik ja. Jeg tar inn live opera fra USA, og det ser fryktelig bra ut, så lenge de holder kameraet i ro ; )

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, jeg var redd det var slik ja. Jeg tar inn live opera fra USA, og det ser fryktelig bra ut, så lenge de holder kameraet i ro ; )
    Hvis du kan streame det du tar inn til en PC burde denne kunne vise det ved 60Hz.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Hvis du kan streame det du tar inn til en PC burde denne kunne vise det ved 60Hz.
    Opptakene på iCord harddisken spilles også av i VLC. Hvis man f.eks. da har HDMI utgang på PC'n så kan man sette denne til det formatet man måtte ønske. F.eks. 60Hz,59.9xHz eller andre formater som 29.9/30 fps progressivt dersom operaen i utgangspunktet er skutt progressivt i 29.9/30fps progressivt.

For slike live feeds så kan det være utrolig kjekt med et USB DVB-S/S2 kort. Jeg har et slikt selv og da dekoder man alle mulige rare formater. Bildet kan jeg sende fra laptop til plasmatv via HDMI utgangen på laptop. Det gir god mulighet til å unngå konverteringsproblemer men jeg har ikke testet 60Hz. Er usikker på om Pioneer plasmaen har andre refreshrater enn 75Hz og 100Hz og dersom den ikke har det så er den ganske uegnet for 60Hz video.

Med USB DVB-S/S2 kort så skal det også være mulig å streame dataene til mediespillere som f.eks. PopCorn hour som har settinger for alle mulige framerater og Hz (selvfølgelig litt tungvint....). Fordelen er at PopCorn har hardware dekoder. Hvis det f.eks. er et 60Hz HDTV signal så bør PC'n være relativt kraftig skal den klare HD video men det er antagelig ikke noe problem med en moderne PC.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •