Vantage HD 8000S PVR Twintuner

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 1 av 47 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 939
    Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vantage HD 8000S PVR Twintuner

Für den Juni 2008 kündigt Vantage Digital einen weiteren HDTV-Receiver und PVR (Personal Video Recorder) an. Eine Variante für Sat-TV und Kabel-TV wird wieder angeboten, wie schon beim HD 7100. Der neue Vantage HD8000 wird mit einem Twintuner ausgestattet sein. Mit den beiden HDTV-Tunern wird die gleichzeitige Aufnahme und Wiedergabe von HDTV-Sendern problemlos sein.

Als Clou besitzt der HD8000 als erster HDTV-Receiver überhaupt, einen Hardware-Blindscanner. Mit dem Blindscanner ist es möglich, spezielle Sat-Feeds, die meist nur kurze Zeit aufgeschaltet sind, aufzuspüren. Über die per Hardware gesteuerte Blindscan-Funktion ist auch ein erheblich schnellerer Suchlauf gegenüber einem Software-Blindscanner gegeben. Für den Sat-Freak und DX-Fan mit HDTV-Interesse ein interessantes Feature.

Gegenüber dem HD7100 besitzt der HD8000 einen Programmspeicher für TV und Radio von 20.000 Speicherplätzen, 9 Favoriten-Listen mit je 400 Programmen, 20 Aufnahme-Timer mit 20 Ereignissen.
    Die Sensor-Tastenbedienung an der Front leuchtet chic in rot oder blau.

An Anschlüssen bietet der HD8000:

2x DVB-S2-Tuner (Twin),
    2x CI-Slot für Pay-TV-Module,
    1x HDMI-Anschluss,
    1x Komponenten-Anschluss,
    2x SCART,
    3x USB 2.0-Anschluss (2x Slave 1x Master),
    1x LAN-/Ethernet-Anschluss (10/100 MBit),
    1x RS-232,
    1x S-Video,
    analoge RCA-Cinch-Anschlüsse für Audio und Video, digitale Audio-Ausgänge 1x S/PDIF (Toslink)
    und 1x digitaler Koaxial-Audio.

Ein weiterer Pluspunkt sind die drei USB-Anschlüsse Version 2.0. Ein USB-Anschluss sitzt praktisch für schnelle Software-Updates oder die Wiedergabe von Dateien (z.B. MP3, JPEG) auf USB-Sticks an der Frontseite und noch zwei weitere auf der Rückseite. Das ist aber nicht alles, denn zwei davon (1x vorne und 1x hinten) sind für externe USB-Datenträger, aber ein USB-Anschluss (hinten zusätzlich) dient als Master-Anschluss (Host) und zur Datenübertragung zum PC.

Vantage HD8000

Aber auch über die LAN-Schnittstelle (Ethernet) sind Software-Updates möglich. Eventuell später mit einem zukünftigen Firmware-Update wird diese Schnittstelle auch für den Zugriff auf den Receiver freigeschaltet.

Als System des Receivers wird wie schon beim HD7100 das stabile und reaktionsschnelle OS21 zum Einsatz kommen.

Ob noch Varianten des HD8000 mit einer internen Festplatte vorinstalliert angeboten werden, wird noch intern bei Vantage geprüft. Ebenso auch der zukünftige Einsatz von Linux als Herz des neuen Vantage wird noch überlegt.

Die unverbindliche Preisempfehlung des Vantage HD8000 wird sich auf 549,- EUR belaufen. Erhältlich im Handel ab Juni 2008.
    Jeg så dette på et tysk forum. Har noen hørt noe om firmware for HD6000/HD7100 vil funke også på denne?
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dr Dish review

Dr Dish review of the new Vantage HD8000S satellite receiver:

YouTube - Dr Dish review of the new Vantage HD8000S satellite receiver

Virker veldig lik HD7100S modellen. Tror nok det blir samme firmware som brukes. Jeg ser at de har fjernet eSATA tilkoblingen som er på 7100. Det kan sikker være like greit. Jeg fikk aldri min harddisk til å virke via eSATA.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Dr Dish review of the new Vantage HD8000S satellite receiver:

YouTube - Dr Dish review of the new Vantage HD8000S satellite receiver

Virker veldig lik HD7100S modellen. Tror nok det blir samme firmware som brukes. Jeg ser at de har fjernet eSATA tilkoblingen som er på 7100. Det kan sikker være like greit. Jeg fikk aldri min harddisk til å virke via eSATA.
    Nei ikke jeg heller bruker bare USB til Hardisken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vantage HD 8000S - DiSEqC

Noen som vet hvordan muligheten er med denne mottakeren for å bruke DiSEqC på begge inngangene? F.eks. hvis man har 4 twin-LNB sånn at man kan ta opp ett program, samtidig som man ser på et annet, fra hvilken som helst satelitt?

Noe som hadde vært enda enklere hadde jo bare å vært å kjørt en loop til den andre LNB-inngangen, men dette virker ikke mulig? noen som kan bekrefte/avbekrefte dette? å evt forklare hvorfor?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriz86
    Noen som vet hvordan muligheten er med denne mottakeren for å bruke DiSEqC på begge inngangene? F.eks. hvis man har 4 twin-LNB sånn at man kan ta opp ett program, samtidig som man ser på et annet, fra hvilken som helst satelitt?

Noe som hadde vært enda enklere hadde jo bare å vært å kjørt en loop til den andre LNB-inngangen, men dette virker ikke mulig? noen som kan bekrefte/avbekrefte dette? å evt forklare hvorfor?
    Jeg regner med at det er separate DiSEqC innstillinger for hver av inngangene. Uten dette vil det jo ikke være noe særlig vits med twin tuner.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kobler loop til den andre inngangen får du ikke full fleksibillitet. Du vil da kun få inn kanaler som ligger på samme transponder på de to tunerene. Dette fordi det er toveis kommunikasjon mellom tuner og lnb, lnb'en styres fra tuner. Hver tuner må derfor ha egen kabel til egen lnb-utgang (Det finnes riktignok løsninger for å kunne dra kun én kabel. Men da må man ha en ekstra boks både ved lnb og tuner).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, ble klokere av dette

Har et spørsmål til, angående dette.. ser at de selger "full hd-lnb" noen plasser. Må man ha disse for å motta full hd, eller funker vanlige lnb?
    Lurer på dette for jeg tenker å kjøpe en europapakke-parabol, å de har sånne med vanlige twin-lnb, ikke merket full hd. Vil bruke en sånn parabol sammen med en Vantage HD8000, men greit å vite på forhånd at de kan brukes for å motta full hd kanaler

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker "vanlige" Quad-LNB'er og får HD kanalene helt fint inn. Kanskje noen av ekspertene her på forumet kan forklarer hva som er spesielt med de LNB'ene som er merket "HDTV egnet" eller "Full HD".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, ble klokere av dette

Har et spørsmål til, angående dette.. ser at de selger "full hd-lnb" noen plasser. Må man ha disse for å motta full hd, eller funker vanlige lnb?
    Lurer på dette for jeg tenker å kjøpe en europapakke-parabol, å de har sånne med vanlige twin-lnb, ikke merket full hd. Vil bruke en sånn parabol sammen med en Vantage HD8000, men greit å vite på forhånd at de kan brukes for å motta full hd kanaler
    Jeg hadde noen eldre LNB'er jeg måtte bytte for å få inn HD, mens andre virket.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Full HD-LNB"... Nå har jeg hørt det også... Dette er kun salgstriks.
    Enhver universal-LNB er "HD-ready"....
    Men du har behov for LNB med 2 (minst) utganger for å koble til begge tunerene.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottakeren kan allerede bestilles på webshops i Tyskland. Jeg går imidlertid ut fra at de ikke er leveringsklar enda. Litt interessant å se prisforskjeller mellom forskjellig størrelse på intern harddisk.
    Vantage HD8000 S PVR Twin ready im HM Sat Shop

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste på et tysk forum at man kan velge mellom svart eller hvit utførelse på boksen. Farge på skrift i displayet kan settes til enten rød eller blå.

Hmmmm. Kunne det vært fancy med en hvit sat boks ??? :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det som kommer til å selge denne i norge, å blir det lenge til den kommer hit til landet?
    Blir det noen forskjell på denne i forhold til den som selges i tyskland?(om det blir en "nordisk versjon"?)
    Hvis ikke hadde jo import fra tyskland vært et mulig alternativ, begynner å få litt lyst på denne

Noen som vet om den kommer til å ha 1080p, eller vil den ha maks 1080i som Vantage HD 7100?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke Vantage driver med noen "nordisk versjon" av sine mottakere, så det blir nok samme mottaker som selges i Tyskland. Jeg vet hvertfall at maxsat.no selger Vantage her i Norge.

Mottakeren vil ha "1080i, 720p, 576p und 576i (SCART)". Det er vel ingen som sender i 1080p på en lang stund enda, så det vil ikke merkes.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen her som vet hvilken størrelse det er på den interne harddisken? tenker ikke på GB, men om det er 2.5" eller 3.5". ser det står på de tyske sidene at d er inter Sata på den, men ikke noe mer.

vært greit å vite, tenkte jeg skulle undersøke om det blir billigere å kjøpe en selv å sette inn, enn å kjøpe ferdig med harddisk.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg ser det ut som det er 3.5", og det ser ut til å stemme at det er en SATA disk. Det er kun demomodellen på Anga messen som har plexiglass topp, så ikke bekymre dere over det.

Bildene ble så store at jeg legger inn link til dem istedet:

http://img206.imageshack.us/img206/3523/img0069je1.jpg

http://img206.imageshack.us/img206/8400/img0070wa7.jpg

Jeg så forresten at webshopen Satplace sier de får Vantage HD 8000S inn i neste uke.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen bestilt utstyr fra Tyskland før? Jeg går ut fra at du har krav på å få trukket tysk moms fra på prisen, men må betale norsk moms og fortollingsgebyr når varen ankommer Norge. Stemmer dette?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter denne også DVB-C? Og støtter den DVB og Teletext subtitles?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Støtter denne også DVB-C? Og støtter den DVB og Teletext subtitles?
    Jeg så at det skal komme combo-modeller DVB-S/DVB-C og DVB-S/DVB-T, men denne første modellen vil være twin DVB-S.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra digitalfernsehen.de 4.juli:

Karlsbad-Ittersbach - Seit heute liefert Vantage Digital den HDTV-Receiver HD 8000S aus.
    Som vel på norsk skulle bety at fra idag så starter Vantage leveringen av HD 8000S mottakeren.

Side 1 av 47 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •