Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 9 av 47 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 939
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har vel et standard oppsett, thor,sirius,hotbird, og astra på diseq 1-4.

Pausing fungerer fint, og kjører med 022901.

Ingar

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingarf
    Har hatt 8000 en stund nå, og "basis" funksjonene er jeg fornøyd med, men jeg sliter med å finne ut av hvordan jeg skal få utnyttet twin tuneren best mulig.

Kjører akkurat nå med same signal konfigurasjon på tuner 2. Jeg trodde at det f.eks betød at dersom den ene tuneren var "opptatt" med opptak så skulle den automatisk bruke den andre tuneren til andre ting. Det virker ikke. Dersom jeg programmerer et opptak, og ser på en annen kanal i det opptaket starter så forsvinner bare bildet og jeg får beskjed om den søker etter signal. Ergo har jeg heller ikke fått 2 parallelle opptak til å virke (Begge blir tomme)

Det virker dersom jeg setter opp tuner 2 som separat system, men da må jeg jo selv velge hvilken tuner det skal tas opp fra, og passe på at jeg ser på kanaler fra den andre tuneren. I tillegg må jeg jo vedlikeholde 2 kanal lister (en for hver tuner), og det var vel ikke helt meningen... 2 parallelle opptak går greit, men jeg må selv huske hvilken tuner jeg har valgt på de forskjellige opptakene.

Jeg har heller ikke fått PIP til å virke enda, hverken med Same signal eller Separat system konfigurasjon. PIP virker med samme kilde i begge P'ene, men så fort jeg bytter kanal blir pip bildet svart, også om jeg passer på å bytte til den andre tuneren...

Noen andre som har funnet noen løsning på dette?
    Har samme problemet. Har ikke peiling hvorfor det er sånn, lurer på om det kun gjelder kodete kanaler.Tror ikke mottakeren kan avkode 2 programmer samtidig. Bare en vill gjetning, for jeg har ikke testet på 2 åpne kanaler.
    Har noen andre funnet ut noe?

Newcomer dagvidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppkobling til TV og DVD-Recorder

Har en Loewe TV med kun 1 HDMI, og en Sony DVD-Rec. med også kun 1 HDMI.
    Har omtrent bestemt meg for en Vantage HD8000 (er lei av 2 sat.tunere, har en Sagem HD fra CD som "funker/funker inte", og en Nokia Mediamaster 9902S som brukes henholdsvis til CD/VS.
    Hvis jeg kjøper en HDMI-switch, skulle det være noe i veien for å kunne bruke kun HDMI-tilkoblinger, altså ikke SCART i det hele tatt? Og, vil jeg oppnå noe ved dette? Bedre bilde/lyd?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dagvidar
    Har en Loewe TV med kun 1 HDMI, og en Sony DVD-Rec. med også kun 1 HDMI.
    Har bestilt en Vantage HD8000 (er lei av 2 sat.tunere, har en Sagem HD fra CD som "funker/funker inte", og en Nokia Mediamaster 9902S som brukes henholdsvis til CD/VS.
    Hvis jeg kjøper en HDMI-switch, skulle det være noe i veien for å kunne bruke kun HDMI-tilkoblinger, altså ikke SCART i det hele tatt? Og, vil jeg oppnå noe ved dette? Bedre bilde/lyd?
    <<<<tuneren er på vei i posten!!!
    Lest en masse tester på nettet, og så vidt jeg skjønner så er denne pr. dagsdato i særklasse.
    Har lastet ned "owners manual" på engelsk (min tysk er elendig), og det virker som om selve installasjonen er grei. Dessuten kan du gjøre om på evnt. feil ved 1.gangs installering.
    I tråden så står det en del tips om oppgradering, f.eks. via en "minnepinne (USB)". Har også forstått at den må være formattert i FAT32.
    Jeg vet ikke hvilken hd/sw-versjon denne kommer med, men det skulle være greit å finne ut av.
    Har "full pakke" fra CD og VS (også HD fra CD).
    Noen som har et tips om download av ny sw, event. bugs mm.?
    Mener å ha lest et sted at for å se VS så må du ha vers. xxxx.
    Er dette riktig?
    (Når det gjelder HDMI eller SCART til TV/DVD-R, så skal jeg teste ut dette).
    Dessuten så ville MaxSat gjerne ha en tilbakemelding på dette.
    (Blitt veldig tamt med innlegg i denne tråden, er det fordi at ingen har noen problemer, -eller er det høstferie)?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <<<<tuneren er på vei i posten!!!
    Lest en masse tester på nettet, og så vidt jeg skjønner så er denne pr. dagsdato i særklasse.
    Har lastet ned "owners manual" på engelsk (min tysk er elendig), og det virker som om selve installasjonen er grei. Dessuten kan du gjøre om på evnt. feil ved 1.gangs installering.
    I tråden så står det en del tips om oppgradering, f.eks. via en "minnepinne (USB)". Har også forstått at den må være formattert i FAT32.
    Jeg vet ikke hvilken hd/sw-versjon denne kommer med, men det skulle være greit å finne ut av.
    Har "full pakke" fra CD og VS (også HD fra CD).
    Noen som har et tips om download av ny sw, event. bugs mm.?
    Mener å ha lest et sted at for å se VS så må du ha vers. xxxx.
    Er dette riktig?
    (Når det gjelder HDMI eller SCART til TV/DVD-R, så skal jeg teste ut dette).
    Dessuten så ville MaxSat gjerne ha en tilbakemelding på dette.
    (Blitt veldig tamt med innlegg i denne tråden, er det fordi at ingen har noen problemer, -eller er det høstferie)?
    Hvis du skal ha HDMI fra Vantage både til TV og Sony DVD-rec, så skal du vel i tilfelle ha en HDMI splitter og ikke en HDMI switch. Jeg tror imidlertid at HDMI-tilkoblingen på din Sony DVD-rec er ment til å koble mellom denne maskinen og TV, og virker som en "utgang" for videosignaler. Jeg tror du skal bruke en SCART tilkobling mellom Vantage og Sony.

Da vil oppsettet ditt bli SCART mellom Vantage og Sony, og HDMI fra begge disse til TV via en HDMI switch.

Men ville det ikke være enklere å putte en harddisk i Vantage mottakeren og bruke denne som opptaker istedenfor Sony maskinen?

For å kunne bruke Viasat kortet ditt direkte i Vantage mottakeren (uten CAM), så må du ha en patchet firmware. Original firmware har filendelse .dlp mens patchet firmware har filendelse .hdp.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Hvis du skal ha HDMI fra Vantage både til TV og Sony DVD-rec, så skal du vel i tilfelle ha en HDMI splitter og ikke en HDMI switch. Jeg tror imidlertid at HDMI-tilkoblingen på din Sony DVD-rec er ment til å koble mellom denne maskinen og TV, og virker som en "utgang" for videosignaler. Jeg tror du skal bruke en SCART tilkobling mellom Vantage og Sony.

Da vil oppsettet ditt bli SCART mellom Vantage og Sony, og HDMI fra begge disse til TV via en HDMI switch.

Men ville det ikke være enklere å putte en harddisk i Vantage mottakeren og bruke denne som opptaker istedenfor Sony maskinen?

For å kunne bruke Viasat kortet ditt direkte i Vantage mottakeren (uten CAM), så må du ha en patchet firmware. Original firmware har filendelse .dlp mens patchet firmware har filendelse .hdp.
    Takk for det, Polarbear!
    Jo da, har bestilt med intern HDD.
    Grunnen til at jeg vil koble opp mot Sony`n er at jeg da kan brenne over til DVD. Tror forresten du har rett i at HDMI-utgangen fra Sony`n er ment som oppkobling mot TV`n. Prøver koblingen som du har nevnt.
    Når det gjelder firmware (.hdp.), holder det med å laste ned og innstallere siste versjon, eller må jeg legge inn flere?
    Helt "blank" på dette jeg!

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Polarbear!
    Jo da, har bestilt med intern HDD.
    Grunnen til at jeg vil koble opp mot Sony`n er at jeg da kan brenne over til DVD. Tror forresten du har rett i at HDMI-utgangen fra Sony`n er ment som oppkobling mot TV`n. Prøver koblingen som du har nevnt.
    Når det gjelder firmware (.hdp.), holder det med å laste ned og innstallere siste versjon, eller må jeg legge inn flere?
    Helt "blank" på dette jeg!
    Jeg tror 022901.hdp er den siste stabile patchede versjon. 023201 har problem med reboot hvis du ser på Discover HD med norsk tekst. Dette skal visstnok være fikset i siste original firmware versjon, så det kommer nok snart en pacthet utgave av denne også.

Legg inn 022901.hdp foreløpig. Det er kun denne du trenger.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Polarbear,
    da går vi for den !

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Polarbear,
    da går vi for den !
    Helt "blank" på dette jeg
    Gi tilbakemld, da.
    Interessant å høre hvordan en "rookie" opplever denne tuneren:-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp!
    Kommer tilbake når jeg har fått den. Ble sendt i dag.
    Ellers så er denne ferdig innstallert med 022901 iflg. Victor på Maxsat.
    Er takknemlig for alle gode råd, finnes jo så mange som virkelig har peil her i forumet!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cam

Hei.
    Lurer på om noen har prøvd Diablo Cam 2.3 på denne tuneren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå testet denne tuneren litt og den fungerer fint med både viasat og cd.
    det som skuffer meg med denne er at bilde via scart (RGB). er mye dårligere en tuneren jeg har fra før(toperfild 5000pvr).ser ut som bilde er litt ut av fokus.
    men den er vell optimaliser for bruk via hdmi.
    så jeg bruker den nå på projektoren min og via reciver med hdmi og da ser det veldig bra ut..
    er det noe som har testet bilde via hdmi i forhold til andre tunere.
    jeg har testet bare t-rex cam fungerer bra med helt unødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rml
    Hei.
    Lurer på om noen har prøvd Diablo Cam 2.3 på denne tuneren?
    Ja funker helt topp med Diablo Cam 2.3

Newcomer WHITE FOX sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Noen spørsmål

Jeg er ute etter en HD twin tuner PVR og har kastet mine øyne på denne. Jeg har en Topfield TF4000 som jeg er meget godt fornøyd med, men den har et par ulemper. Den er ikke HD og den lagrer opptakene kryptert. Dette gjør at jeg ikke kan se opptaken etter noen få dager. Jeg har derfor noen spørsmål til de som har Vantage 8000:
    Lagrer denne opptakene ukryptert?
    Min TF4000 er stilit inn slik at den slår seg på kl 0400 hver natt og laster ned EPG. Kan Vantage8000 gjøre det?
    Har lest at den har et varmeproblem når man monterer intern HDD, stemmer det?
    Er det en spesiell HDD som er å anbefale, har lest at den er inkompatibel med Samsung-disker?
    Hvor stabil er den, må den restartes flere ganger i uken?
    Får man suround lyd via HDMI?

Det ble mange spørsmål dette, håper noen har anledning til å svare.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingarf
    Har vel et standard oppsett, thor,sirius,hotbird, og astra på diseq 1-4.

Pausing fungerer fint, og kjører med 022901.

Ingar
    Nå kjører jeg kun Thor på min, men hvordan får dere pausing til å fungere?

Starter dere timeshift automatisk ? Når jeg trykker pause popper menyen opp, må deretter velge timeshift mappa og deretter starte timeshift opptaket der, deretter pause. Er det sånn dere gjør det også? Record fungerer greit, trykk record velg mappe og så er det igang ( selv om det burde være veldig unødvendig å velge mappe hver gang..)

Noen som har noen gode råd angående dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WHITE FOX
    Jeg er ute etter en HD twin tuner PVR og har kastet mine øyne på denne. Jeg har en Topfield TF4000 som jeg er meget godt fornøyd med, men den har et par ulemper. Den er ikke HD og den lagrer opptakene kryptert. Dette gjør at jeg ikke kan se opptaken etter noen få dager. Jeg har derfor noen spørsmål til de som har Vantage 8000:
    Lagrer denne opptakene ukryptert?
    Min TF4000 er stilit inn slik at den slår seg på kl 0400 hver natt og laster ned EPG. Kan Vantage8000 gjøre det?
    Har lest at den har et varmeproblem når man monterer intern HDD, stemmer det?
    Er det en spesiell HDD som er å anbefale, har lest at den er inkompatibel med Samsung-disker?

Det ble mange spørsmål dette, håper noen har anledning til å svare.:-D
    1. Den lagrer ukryptert, du kan vist se på opptak i mediaplayer ( dette ifølge tidligere post her,ikke sjekket selv)
    2.usikker når den laster ned epg, det er ihvertfall alltid oppe på under 1 sekund ved trykk på guide knapp.
    3. Den blir varm ja, men ikke noe problem. Angående samsung, det kan ikke stemme. Diskene følger vanlig standard. Men stillegående disker som utvikler lite varme er jo å anbefale. ( eller ekstern disk)
    4. Aldri restarta min pga. feil.
    5.vet ikke dette,ikke prøvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av miksi
    2.usikker når den laster ned epg, det er ihvertfall alltid oppe på under 1 sekund ved trykk på guide knapp.
    3. Den blir varm ja, men ikke noe problem. Angående samsung, det kan ikke stemme. Diskene følger vanlig standard. Men stillegående disker som utvikler lite varme er jo å anbefale. ( eller ekstern disk)
    5.vet ikke dette,ikke prøvd.
    Tilleggssvar for spørsmål 2: Viser generelt nå og neste program i Canal-Digital pakken. Sett tuner til Discovery-World for utvidet guide. Den lagrer ikke EPG slik som i TF4000 men bruker svært kort tid og laste inn EPG for de neste 24 timer. Om jeg husker riktig brukte TF4000 ca 30 minutter på dette. Vantage bruker kun få minutter for hele CD pakka.

Tilleggssvar for spørsmål 3: Jeg bruker selv en samsung 640 GB HDD i denne og stort sett funker det som det skal, enkelte bugs finnes men tror mest det skyldes firmware. Vantage anbefaler Seagate HDD opp til 750 GB

Tilleggssvar for spørsmål 5: Ifølge innstillinger fra meny skal den støtte Dolby Digital via HDMI

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbakemelding!

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Gi tilbakemld, da.
    Interessant å høre hvordan en "rookie" opplever denne tuneren:-)
    Rapport fra en "rookie".:-D
    Lovet å komme med en tilbakemelding vedr. 8000-tuneren.

Har brukt den noen dager/kvelder nå, både VS og CD (også HD på CD) fungerer helt topp. Ikke hatt noen problemer med kanalsøk, lagt inn favorittkanaler m/omdøp, prøvd den innebyggede HDD`n. Klare fine bilder på min 32" Loewe TV.

PIP-funksjonen får jeg ikke til å fungere, Mosaic går greit. Har ikke prøvd EPG noe særlig, får melding om "støtter ikke EPG", ihvertfall de CD-kanalene som jeg har prøvd det ut på. Har heller ikke prøvd ut "time-shift",- ikke satt meg inn i denne funksjonen ennå.

Tuneren ble levert med 022901, har ikke oppgradert. Den ble også levert med Ethernet (trodde denne var "optional"). Ikke koblet til, da det iflg. Victor på MaxSat kun er mulig å kjøre oppgradering fra Vantage foreløbig. Regner med det kommer flere muligheter etterhvert. Kan bli "kjekt å ha".

Har skaffet meg en HDMI-switch far Heitmann (4 inn / 2 ut), koblet HDMI-kabel fra Vantage og Sony`n til hver sin inngang og 1 utgang til TV`n. Også koblet en Scart fra Vantage til Sony`n for opptak på denne. Alt styrer jeg med Logitech Harmony One fjernkontroll, likedan Onkyo receiveren.

Er litt usikker på om jeg skal oppgradere fra 022901, ser det er kommet flere nye versjoner.

Summa Summarum: Meget godt fornøyd med tuneren, anbefales (også til "rookies")

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rapport fra en "rookie".:-D
    Lovet å komme med en tilbakemelding vedr. 8000-tuneren.

Har brukt den noen dager/kvelder nå, både VS og CD (også HD på CD) fungerer helt topp. Ikke hatt noen problemer med kanalsøk, lagt inn favorittkanaler m/omdøp, prøvd den innebyggede HDD`n. Klare fine bilder på min 32" Loewe TV.

PIP-funksjonen får jeg ikke til å fungere, Mosaic går greit. Har ikke prøvd EPG noe særlig, får melding om "støtter ikke EPG", ihvertfall de CD-kanalene som jeg har prøvd det ut på. Har heller ikke prøvd ut "time-shift",- ikke satt meg inn i denne funksjonen ennå.

Tuneren ble levert med 022901, har ikke oppgradert. Den ble også levert med Ethernet (trodde denne var "optional"). Ikke koblet til, da det iflg. Victor på MaxSat kun er mulig å kjøre oppgradering fra Vantage foreløbig. Regner med det kommer flere muligheter etterhvert. Kan bli "kjekt å ha".

Har skaffet meg en HDMI-switch far Heitmann (4 inn / 2 ut), koblet HDMI-kabel fra Vantage og Sony`n til hver sin inngang og 1 utgang til TV`n. Også koblet en Scart fra Vantage til Sony`n for opptak på denne. Alt styrer jeg med Logitech Harmony One fjernkontroll, likedan Onkyo receiveren.

Er litt usikker på om jeg skal oppgradere fra 022901, ser det er kommet flere nye versjoner.

Summa Summarum: Meget godt fornøyd med tuneren, anbefales (også til "rookies")
    Takk for tilbakemld! :-)
    Men kan du komme med en ny tilbakemld når du har brukt time shift litt? Og når du har brukt to-tuner funksjoner, som å ta opp fra én kanal og se på en annen? Eller opptak fra to kanaler samtidig? Du har koblet opp begge tunerne med separat signal?
    Får du ingen EPG i det hele? Har du prøvd å la den stå på discovery science og laste EPG? Kan du ikke sette opp fra hvilken kanal tuneren laster ned EPG info? Kan den ikke gjøre dette i bakgrunnen med tuner 2?
    Vil gjerne høre flere nybegynnererfaringer når du har brukt den litt og faktisk har noen erfaringer.. :-)

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WHITE FOX
    Jeg kan bekrefte at du får Dolby Digital via HDMI. Jeg har hatt min 8000 i ca 6-7 uker og har aldri hatt behov for å restarte den (som jeg måtte daglig med CD sin HD tuner...).
    Onkyo TX-NR 3030 - Crown DCi4|600 - JBL 3677 - JBL 3635 - JBL Synthesis P520 - Oppo BDP-103EU - JVC DLA-X500R D ILA -
    DreamScreen Phantom HD 16:9-​2.35:1 vertical masking 120" - DreamScreen UltraHD V4K duk

Side 9 av 47 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •