Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 8 av 47 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 939
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Laget listen i Channel_editor2.0. Filen ender med si. Firmware 02.32T-0"(0302104)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slettet

Laget kanallisten med Channel_editor2.0. Filen har endelse med .si. Firmware 0302104(0232T-0)

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sathan
    Laget kanallisten med Channel_editor2.0. Filen har endelse med .si. Firmware 0302104(0232T-0)
    Fra firmware versjon 023000 må du bruke ChannelEditor 3.1. Men da må også kanallisten som du bruker som grunnlag være lagret under versjon 023000 (eller over). ChannelEditor 3.1 finner du her: http://www.vantage-digital.com/files...1219598506.zip

Du kan nedgradere til 022900 eller 022901, og så legge inn kanallisten da.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere språk på en og samme kanal samtidig

På et par tre kanaler vi har er det gjerne 2 språk samtidig, noe som er ganske irriterende. Jeg har funnet ut hvordan jeg endrer dette, men hver gang jeg skrur av mottakeren, så må jeg endre dette vis jeg skal se de kanalene igjen. Finnes det en måte og ordne dette permanent på ???.

En annen ting er at jeg har mistet Discovery HD fra CD. Jeg hadde den til og begynne med. Hva kan ha skjedd ??. De andre HD kanalene fra CD har jeg.

Til deg som hjalp meg sist, tusen takk :smile: Det funket

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Discovery HD har flyttet til en annen frekvens, 12015 H.
    http://www.telenorsbc.com/upload/Dis...ove_120808.pdf

Jeg har ikke funnet noen måte å lagre riktig lydspor på de med to språk.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lagre kanal liste på usb pennen

jeg luerer på om noen kan hjelpe meg med en oppskrift på hvordan lagre kanal liste fra tuner til usb pennen. prøvde lenge å finne det ut men fant ikke noen løsning.
    takker på forhånd til dem som gidder å hjelpe meg.

nå har jeg endelig sotte opp twin tunereren son den skal, og har fått kanaler med T1 og T2 bak. setter på pippen og får opp to kanaler men får ikke de begge live. er det noen andre som har fått det til.

Trond

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blikkboksen
    jeg luerer på om noen kan hjelpe meg med en oppskrift på hvordan lagre kanal liste fra tuner til usb pennen. prøvde lenge å finne det ut men fant ikke noen løsning.
    takker på forhånd til dem som gidder å hjelpe meg.

Trond
    Meny, Kanaloppsett, Software Manager, Sys&Chbackup (gul knapp)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk, fikk det til nå.
    nå er det bare å redigere og sette det inn på nyttt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har motor + problem med T-rex

Hei alle lykkelige eiere av Vantage HD 8000 PVR! Jeg er stort sett kjempefornøyd med mottageren. Men jeg har 2 ting som ikke fungerer. Når jeg har T-Rex 4.1 i camen så fungerer ikke canal Digital HD sendinger!

Jeg har også en motor med DiSeEqC 1.2. Vantage klarer å finne de posisjoner jeg har lagt inn i motoren, men den klarer ikke å flytte motoren i menyen.

----------------------------
    Pioneer P-428XD, Onkyo NR-905, Avantek Nine høytaler mm, Panasonic DMP-BD50 og norges største Deep Purple & Pattie Smith fan!

Newcomer svennemo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Skal, skal ikke.....

Sitter og leser meg blå om forskjellige tunere fordi jeg skal ha en ny hd-pvr og ser da etter andre løsninger enn CD sin.

* Jeg skal bruke den primært til "vanlig" lovlig tv titting med CD sin Entertain HD pakke helst uten CAM`s og annen tilleggs dingser..
    * Har ingen erfaring fra Dreambox ol når det gjelder image/oppdateringer/etc.
    * I sin tid holdt jeg på med å legge inn koder for Viaskvatt og div MM kort etc, men gidder ikke slikt lenger.

Jeg vil ha en stabil tuner med HD, pvr og som ikke trenger å oppdateres ofte.
    Og så bør den være en estetisk nytelse.....
    Og en ting til...den bør ha WAF(Wife acceptance factor)LES: Brukervennlighet.

Er da Vantage 8000 HD Twin noe for meg??
    Eller ipbox 9000??
    Eller Humax iCord??
    Eller Technisat HD S2??

Anyone?
    Takk.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vantage HD 8000TS

Står på hjemmesiden til Vantage at nå er også HD 8000TS klar for levering. For de som ønsker digitalt bakkenett og satelitt i en og samme tuner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Står på hjemmesiden til Vantage at nå er også HD 8000TS klar for levering. For de som ønsker digitalt bakkenett og satelitt i en og samme tuner.
    vil det si at den har kun en satellite og en terresial tuner ??
    eller er det dobelt på bege ??

skal se på Vantage sin side også jeg ,

takk for din inleg har egentlig ventet på vantage lenge nå

mvh

bobi

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    vil det si at den har kun en satellite og en terresial tuner ??
    eller er det dobelt på bege ??

skal se på Vantage sin side også jeg ,

takk for din inleg har egentlig ventet på vantage lenge nå

mvh

bobi
    Den har kun en satelitt og en terrestial tuner, så det er ikke en twin tuner men en combo tuner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Den har kun en satelitt og en terrestial tuner, så det er ikke en twin tuner men en combo tuner.

hmmm hva er vitsen med den egentlig da??
    har ikke vantage en 7100 model som er i båre TS ??
    eller er det jeg som har lest feil heletiden ??

har ikke skjekket siste vantage 8000 TS enda , men hva kan det vare så nytt i den i for eksempel 7100 TS modelen ??

mvh

bobi

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    hmmm hva er vitsen med den egentlig da??
    har ikke vantage en 7100 model som er i båre TS ??
    eller er det jeg som har lest feil heletiden ??

har ikke skjekket siste vantage 8000 TS enda , men hva kan det vare så nytt i den i for eksempel 7100 TS modelen ??

mvh

bobi
    Vel, den har mulighet for intern harddisk. Dessuten har den en USB kontakt for type B plugg som er for å koble mellom Vantage mottaker og PC. Jeg går ut fra at man da kan se FAT32 formaterte disker i PC'en fra Vantage mottakeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen tips..?

Da ligger 8000'n på posthuset for henting når solen står opp :-) . Er det noen tips fra dere som har den før jeg begynner kabelstrekk etc .. ? Skal kun kjøre cd på den, så jeg regner vel egentlig med at det er plug n play

spent ja :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet grunnet sjenanse :-) . Funker som bare rakkern, nydelig bilde av denne saken

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Twin tuner funksjoner

Har hatt 8000 en stund nå, og "basis" funksjonene er jeg fornøyd med, men jeg sliter med å finne ut av hvordan jeg skal få utnyttet twin tuneren best mulig.

Kjører akkurat nå med same signal konfigurasjon på tuner 2. Jeg trodde at det f.eks betød at dersom den ene tuneren var "opptatt" med opptak så skulle den automatisk bruke den andre tuneren til andre ting. Det virker ikke. Dersom jeg programmerer et opptak, og ser på en annen kanal i det opptaket starter så forsvinner bare bildet og jeg får beskjed om den søker etter signal. Ergo har jeg heller ikke fått 2 parallelle opptak til å virke (Begge blir tomme)

Det virker dersom jeg setter opp tuner 2 som separat system, men da må jeg jo selv velge hvilken tuner det skal tas opp fra, og passe på at jeg ser på kanaler fra den andre tuneren. I tillegg må jeg jo vedlikeholde 2 kanal lister (en for hver tuner), og det var vel ikke helt meningen... 2 parallelle opptak går greit, men jeg må selv huske hvilken tuner jeg har valgt på de forskjellige opptakene.

Jeg har heller ikke fått PIP til å virke enda, hverken med Same signal eller Separat system konfigurasjon. PIP virker med samme kilde i begge P'ene, men så fort jeg bytter kanal blir pip bildet svart, også om jeg passer på å bytte til den andre tuneren...

Noen andre som har funnet noen løsning på dette?

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingarf
    Har hatt 8000 en stund nå, og "basis" funksjonene er jeg fornøyd med, men jeg sliter med å finne ut av hvordan jeg skal få utnyttet twin tuneren best mulig.

Kjører akkurat nå med same signal konfigurasjon på tuner 2. Jeg trodde at det f.eks betød at dersom den ene tuneren var "opptatt" med opptak så skulle den automatisk bruke den andre tuneren til andre ting. Det virker ikke. Dersom jeg programmerer et opptak, og ser på en annen kanal i det opptaket starter så forsvinner bare bildet og jeg får beskjed om den søker etter signal. Ergo har jeg heller ikke fått 2 parallelle opptak til å virke (Begge blir tomme)

Det virker dersom jeg setter opp tuner 2 som separat system, men da må jeg jo selv velge hvilken tuner det skal tas opp fra, og passe på at jeg ser på kanaler fra den andre tuneren. I tillegg må jeg jo vedlikeholde 2 kanal lister (en for hver tuner), og det var vel ikke helt meningen... 2 parallelle opptak går greit, men jeg må selv huske hvilken tuner jeg har valgt på de forskjellige opptakene.

Jeg har heller ikke fått PIP til å virke enda, hverken med Same signal eller Separat system konfigurasjon. PIP virker med samme kilde i begge P'ene, men så fort jeg bytter kanal blir pip bildet svart, også om jeg passer på å bytte til den andre tuneren...

Noen andre som har funnet noen løsning på dette?
    Hvordan er DiSEqC konfigurasjonen din satt opp? (antar du har iaf. 2 mikrobølge-hoder på parabolen din)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I oppsettet mitt dro jeg bare 2 kabler fra lnb og rett i tuneren,valgte same system i oppsett og kan da ta opp 2 kanaler og se på en tredje. Bruker da kun en lnb/quad.

Alt ser egentlig veldig greit ut her nå, men lurer på litt angående å pause ett program..
    Sånn jeg gjør det nå så trykker jeg pause ( har auto timeshift ) ,da kommer browservindu opp og jeg må velge timeshift mappa,velge denne,starte timeshifta program.deretter spole fram til hvor i program jeg er og deretter pause programmet.. Håper virkelig jeg gjør dette helt feil. Noen som vet hva jeg gjør feil,eller hvilken innstilling jeg må endre?

Regner med det går å ettklikk pause ett program? har den 0229010 firmwaren

Side 8 av 47 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •