Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 4 av 47 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 939
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nettopp fått min Vantage 8000 Twin fra Maxsat .
    Har koblet opp og konfigurert begge tunere ( veldig logisk oppsett , typisk Vantage ) . Installerte 500 Gb SATA disk ( kjempe bra ingenør løsning - disken monteres mellom mottakerens PSU oh hovedkort , ikke over som på IPbox 9000 , dermed forhindrer ikke disken ventilasjonen over hovedkort og PSU .
    Blir bare mer og mer imponert av Vantage , satt timer-opptak på 2 programmer samtiidig og her kan mann se den tredje uten minste problem :-D
    For å ikke snakke om fleksibilitet anng. kortlesing ( har i mottakeren Conax og NDS kort , i begge CA porter Cryptoworks og Irdeto kort ) , alt er bare FRYD for hjerte og syn - mmmmm den nye blå LED i display er bare rått .
    Nå er Premier Ligue reddet . Madammen kan ta opp Oprah og Dr. Phil mens jeg ser på SOCCER :-D :-D :-D

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Gå inn i video innstilingene. Prøv å sett den på Letterbox. Da skifter den automatisk mellom 4:3 og 16.9 slik at formatet blir riktig. Hvis det er det du mener med autoskalere.

Lurte på hvordan fronten på tuneren er. Er den helt blank (lik pianolakk) eller er den blank-matt som HD7100? Er symbolene blå og teksten i displayet hvit eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye kort frå CD?

Hei!
    Virkar denne med nye kort frå CD?
    Ein forhandlar sa at nye kort frå CD virkar kun på mottakarar frå CD. Men at gamle kort som framleis er i bruk kan brukast på andre merker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukast som PC?

Hei!
    Eg er litt fersk i dette og lurer på om mottakarane frå Vantage i alminnelighet og denne spesielt kan brukast som pc-er. Tenker i fyrste rekke på surfing, og vising av bilder/video frå tilkobla hardddisk samt frå nettverksdisker.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arildo
    Hei!
    Virkar denne med nye kort frå CD?
    Ein forhandlar sa at nye kort frå CD virkar kun på mottakarar frå CD. Men at gamle kort som framleis er i bruk kan brukast på andre merker.
    Vantage HD tunerne tar både gamle og nye kort fra CD og Viasat uten problemer. Dog uten HD-kanalene fra Viasat. Det er selve pairingen av kortene som Vantage klarer å overstyre.

Det er forskjellige meninger om du bør aktivisere kortet i en original CD tuner eller om dette heller ikke er nødvendig.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Vantage HD tunerne tar både gamle og nye kort fra CD og Viasat uten problemer. Dog uten HD-kanalene fra Viasat. Det er selve pairingen av kortene som Vantage klarer å overstyre.

Det er forskjellige meninger om du bør aktivisere kortet i en original CD tuner eller om dette heller ikke er nødvendig.
    Kan bekrefte at Vantage 7100 aktiverte alle HD kanaler til CD kortet mitt ( entertain pakken ) i løpet av 15 min .

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Noen som vet om det er mulig å få kanalene som jeg har lagret på minnepenn (fra Vantage HD7100) over til tuner 2. De Kommer automatisk inn på tuner 1 når jeg overfører de fra minnepennen.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke nettverk og ikke noe PIP

Jeg sliter med å få min 8000 på nett... Når jeg kobler til nettverket lyser ingen av diodene i nettverkspluggen slik de gjør på PC og andre duppeditter, og jeg får heller ikke tildelt noen IP adresse fra DHCP serveren. Noen som har fått dette til å virke?

Sliter også litt med PIP. Når jeg skrur på PIP før jeg samme bilde i PIP som hovedbilde. Når jeg så forsøker bytte kanal i hovedbilde fryser PIP bilde. Dette skjer uansett om jeg bytter til kanal på den andre tuneren, eller bare bytter til en annen kanal på samme transponder... Dersom jeg swapper bildene kommer den som var på PIP inn som hovedbilde og virker ok, mens PIP bilde bare blir svart... Noen?

Ingar

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuneren dukket opp på nettverket mitt når jeg koblet den til. Nettverkslampa på baksida lyser også. Har du gått inn på PVR og ethernet? Jeg slo på DHCP og fikk beskjed om å reboote.
    Har samme problemet med PIP som deg. Jeg bruker 2.26 softwaren. Har ikke prøvd nyere eller de siste beta-versjonene. Hvilken bruker du?
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nettverk og pip

Ser ut som jeg har blitt lurt av den trådløse ruteren min. Når jeg kobler direkte til modemet fungerer nettverket. Fikk dog et annet problem. Forsøkte å laste ned en jpg fra vantage site'en, og den spurte om jeg ville vise uten å lagre (har ikke innstallert HDD'n enda) svarte jeg ja, og dermed rebootet den...

Jeg bruker 02.29. I en av readme'ene er det kommentert at PIP er fikset, men det ser ikke slik ut for meg i allefall...

Jeg har registrert meg på myVantage siden, men det er dårlig respons derfra. Noen som har hatt mere hell med å rapportere bugs der?

ingarf

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanal liste Vantage HD8000S

Legger her ut en kanaliste for vantage HD8000S
    Den er for 1vest, 5øst, 13øst, 19øst.
    Fri avbenyttelse :-)

Har dere redigert denne noe mer, og funnet på noe bra, legg den ut igjen på forumet.

Virker også på vantage HD7100S

edit: Virker bare opp til og med 022901

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vantage 8000 hd

Jeg har kjøpt en Vantage 8000 hd hos maxsat.no med en 250 gb hardisk ,koblet den til og prøvde å starte opp uten å starte før montering av hardisk. Nå står den bare på loading R14 og man hører hardisken prøver å starte.Jeg lurte på om den skal gå sånn en stund eller er det noe feil?.jeg har koblet tv med hdmi kabel og optisk til forsterker.Det er jo tysk bruksanvisnig.
    Er det noen som har engelsk eller norsk. jeg er ikke særlig god i tysk.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lpau
    ... Det er jo tysk bruksanvisnig.
    Er det noen som har engelsk eller norsk. jeg er ikke særlig god i tysk.
    Link til engelsk bruksanvisning:
    http://www.vantage-digital.com/files...1217416518.pdf

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Legger her ut en kanaliste for vantage HD8000S
    Den er for 1vest, 5øst, 13øst, 19øst.
    Fri avbenyttelse :-)

Har dere redigert denne noe mer, og funnet på noe bra, legg den ut igjen på forumet.

Virker også på vantage HD7100S
    Ser denne er for en tuner. Hvis du bruker twin tuner funksjonen så funker ikke denne helt riktig.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser denne er for en tuner. Hvis du bruker twin tuner funksjonen så funker ikke denne helt riktig.
    Hvis du har satt begge inngangene likt, så fungerer det.

Hvis inngangene er for ulike satelitter, så må du ganske riktig søke inn alle kanaler på tuner2. disse kommer da inn med egne nummer i program lista.

etter hva jeg har funnet ut.

Har du funnet en annen løsning?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Har oppdaget at den nye fjernkontrollen virker dårlig. Spes. tastene 8, 9 grønn og gul. Virker bare en gang iblant. Andre som har samme problem?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppdaget at den nye fjernkontrollen virker dårlig. Spes. tastene 8, 9 grønn og gul. Virker bare en gang iblant. Andre som har samme problem?
    Min virker greit, ingen knapper her som er spesielt dårlige.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av fjernkontrollene til 7100 ble levert med dårlige batterier. Kan det være det samme her?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vantage 8000 hd

jeg har funnet ut at på min vantage er det et problem hvis du kobler inn rs 232 kabelen til data, jeg fikk melding om loading R14 som jeg tror er den .
    virket bra når jeg koblet av rs 232 kabelen.
    ER det farlig å laste ned software fra astra via ehternet til vantage. jeg ser at det er ny software tilgjengelig?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lpau
    jeg har funnet ut at på min vantage er det et problem hvis du kobler inn rs 232 kabelen til data, jeg fikk melding om loading R14 som jeg tror er den .
    virket bra når jeg koblet av rs 232 kabelen.
    ER det farlig å laste ned software fra astra via ehternet til vantage. jeg ser at det er ny software tilgjengelig?
    Skjønner ikke helt poenget å prøve oppgradering av mottakeren via RS 232 eller Nettverk ?
    1) Overføring via RS 232 er for treg !
    2) Via nettverk er det kun mulig å oppgradere mottakeren med offisiell soft .

En USB minnepenn koster nå mindre enn 100 lapp , og med USB inngang ifront går oppgraderingsprossedyren som smurt ( raskt og stabilt ) .

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm? Hva mener du?

Side 4 av 47 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •