Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 30 av 47 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 939
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Vennligst rett quotingen på posten din lenger oppe; da det ikke var jeg som skrev ovenstående.
    Beklager. Jeg trykket på feil "sitér" knapp.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Jeg har hatt min Vantage HD8000S i ca et halvt år, og har ikke opplevd et eneste frys.
    Det høres jo veldig bra ut :-)
    Det har hendt noen ganger at den mister bildet i ca 1 sekund, men ikke noe frys eller reboot.
    Hvor ofte er "noen ganger"?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det høres jo veldig bra ut :-)
    Hvor ofte er "noen ganger"?
    Jeg har ikke hatt noen problemer med denne tuner.:-D

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan overfører man opptak fra Vantage til PC via ethernet ?

Kan mottageren også streame video/audio til VLC ?

Mener å la lest at opptakene mangler noen tabeller som gjør at de ikke kan spilles av i f.eks. PopCorn hour. Det er litt synd....

Humax iCord opptak kan man f.eks. hente ut av Humaxens interne ftp server og TS filene spiller av uten problemer i PopCorn Hour, VLC osv.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Hvordan overfører man opptak fra Vantage til PC via ethernet ?

Kan mottageren også streame video/audio til VLC ?

Mener å la lest at opptakene mangler noen tabeller som gjør at de ikke kan spilles av i f.eks. PopCorn hour. Det er litt synd....

Humax iCord opptak kan man f.eks. hente ut av Humaxens interne ftp server og TS filene spiller av uten problemer i PopCorn Hour, VLC osv.
    Filer kan overføres både til og fra PC via FTP. Det kunne ikke streames video til PC sist jeg sjekket (noen måneder siden). Man kan streame fra en Vantage boks til en annen. Mulig dette er forbedret i senere firmware. Mener dessuten at jeg så i en annen post enten på dette forumet eller det svenske at det var en WLAN USB-pinne hvor en spesiell firmware gjorde det mulig å streame rett til f.eks VLC. Håper noen tester dette, og rapporterer hvordan det virker.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filer kan overføres både til og fra PC via FTP. Det kunne ikke streames video til PC sist jeg sjekket (noen måneder siden). Man kan streame fra en Vantage boks til en annen. Mulig dette er forbedret i senere firmware. Mener dessuten at jeg så i en annen post enten på dette forumet eller det svenske at det var en WLAN USB-pinne hvor en spesiell firmware gjorde det mulig å streame rett til f.eks VLC. Håper noen tester dette, og rapporterer hvordan det virker.
    Kommer nok rapport om dette snart. Sakser foreløpig følgende inn fra forumet:

Tekniska detaljer:

- USB WLAN-klient för trådlösa nätverk
    - Wi-Fi-nätverk med 802.11b (11 Mbps), 802.11g (54 Mbps) och 802.11g + + (125 Mbps)
    - WPA2-kryptering, WPA, WEP 128 och WEP-64
    - 2 lysdioder för att indikera anslutning och aktivitet
    - USB-port för USB 2.0 (kompatibel med USB 1.1 med nedsatt data rate)
    - Frekvensband 2.4 GHz
    - Integrerad antenn
    - Operativsystem som stöds: Windows 7, Windows Vista och Windows XP (32 och 64 bitar)
    - Maximala effektförbrukningen 0,5 W (viloläge) / 1.5W (överföring), 1,4 W typisk effekt (överföring)
    - Ingen extern strömkälla behövs
    - Uppgraderingsbar firmware updates
    - Mått: 53 x 20 x 10 mm (LxBxH) Vikt ca 10g

Newcomer Rotta sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg oxo handlet meg Twin 8000, fra Maxsat.
    Men jeg har nå mista TV3 (N) av hva jeg kan se i første øyekast. Mens TV3 (S) har jeg i lista.
    Har CD Family.
    Ser litt på sat.oversikter og ser at TV3 (N) og (S) ligger på hver sin sat.
    TV3(N) ligger på Thor 5 (tror jeg det var), som er en sat. jeg ikke finner i lista på tuneren.
    Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotta
    Da har jeg oxo handlet meg Twin 8000, fra Maxsat.
    Boksen masa om oppgradering, så det ble gjort via trådløst. Og funker.
    Men jeg har nå mista TV3 (N) av hva jeg kan se i første øyekast. Mens TV3 (S) har jeg i lista.
    Har CD Family.
    Ser litt på sat.oversikter og ser at TV3 (N) og (S) ligger på hver sin sat.
    TV3(N) ligger på Thor 5 (tror jeg det var), som er en sat. jeg ikke finner i lista på tuneren.
    Noen tips?
    Det spiller ingen rolle hva tuneren sier satelitten heter. Hvis f.eks tuneren sier Thor 3, mens de fleste kanaler ligger på Thor 5, spiller det ingen rolle fordi begge ligger på 1 grader vest. Det som sannsynligvis er problemet ditt, er at transponderen f.eks. TV3 norge ligger på, ikke er i transponderlista for 1 grad vest.
    For å legge inn transpondere kan du lese bruksanviningen, eller følge den forklaringa jeg la inn i innlegg 222 i denne tråden http://avforum.no/forum/satellitt/71...ntuner-12.html
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Bergen, Norway
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min Vantage HD8000S i ca et halvt år, og har ikke opplevd et eneste frys. Det har hendt noen ganger at den mister bildet i ca 1 sekund, men ikke noe frys eller reboot. Jeg kjører på firmware 024701, som jeg synes er den beste hittil. Tror også det er lurt å finne en harddisk som står listet som kompatibel med denne tuneren.
    Jeg har oppdatert ny firmware etter hvert som det er dukket opp i denne tråden i håp om at frysing var rettet opp. Kjører nå 02.4901.hdp. Det er ikke hver dag tuneren fryser, men i kveld har jeg måttet reboote tuneren to ganger. Nå begynner jeg å tvile på at det har noe med firmware å gjøre. Har måttet tåle mye pepper fra kona på grunn av denne investeringen.
    Er .rar filer patchet utgave? Linken det henvises til over viser til .rar filer.:?

"Han som venter så fort han kan"

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ioen
    Jeg har oppdatert ny firmware etter hvert som det er dukket opp i denne tråden i håp om at frysing var rettet opp. Kjører nå 02.4901.hdp. Det er ikke hver dag tuneren fryser, men i kveld har jeg måttet reboote tuneren to ganger. Nå begynner jeg å tvile på at det har noe med firmware å gjøre. Har måttet tåle mye pepper fra kona på grunn av denne investeringen.
    Er .rar filer patchet utgave? Linken det henvises til over viser til .rar filer.:?

.rar filer er filer som er pakket sammen, har ingen ting med patching å gjøre. Firmware som slutter på dlp er orginale, firmware som slutter på hdp er patchet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasat

Er det noen som får inn Viasat med de nye kortene på denne tuneren?

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken interndisk kjører du med? Har du kjørt factory-reset og evt. formatering av disken etter oppgradering? Det kan være det enten er kompatibilitetsproblemer el. filsystemkorrupsjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Bergen, Norway
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Hvilken interndisk kjører du med? Har du kjørt factory-reset og evt. formatering av disken etter oppgradering? Det kan være det enten er kompatibilitetsproblemer el. filsystemkorrupsjon.
    Er det en HD som heter Pipeline? I bekreftelsen fra Satboerse24 november 2008 står det "Vantage HD 8000 S 500GB Pipeline HD". Interndisken var allerede montert ved mottak. Jeg har ikke åpnet for å se etter.
    Kompatibilitetsproblemer burde det ikke være når HD var montert fra fabrikk. Kan jeg selv finne ut av om det er filsystemkorrupsjon?

Jeg har ikke kjørt factory-reset eller formatering etter oppgradering av tuneren. Gjorde det noen ganger da tuneren var ny i forsøk på å få bort frysing av bildet. Ut fra kommentarer tidligere i dette forum så det ut som at vi måtte smøre oss med tolmodighet til ny firmware ville løse problemet.
    Vil ikke formatering også tilbakestille oppdatert firmware?
    Er litt på tynn is her. Jeg må innrømme at dette ligger noe høyt for meg.

Venter så fort at...

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en HD som heter Pipeline? I bekreftelsen fra Satboerse24 november 2008 står det "Vantage HD 8000 S 500GB Pipeline HD". Interndisken var allerede montert ved mottak. Jeg har ikke åpnet for å se etter.
    Kompatibilitetsproblemer burde det ikke være når HD var montert fra fabrikk. Kan jeg selv finne ut av om det er filsystemkorrupsjon?

Jeg har ikke kjørt factory-reset eller formatering etter oppgradering av tuneren. Gjorde det noen ganger da tuneren var ny i forsøk på å få bort frysing av bildet. Ut fra kommentarer tidligere i dette forum så det ut som at vi måtte smøre oss med tolmodighet til ny firmware ville løse problemet.
    Vil ikke formatering også tilbakestille oppdatert firmware?
    Er litt på tynn is her. Jeg må innrømme at dette ligger noe høyt for meg.

Venter så fort at...
    Det er nok denne der er monteret Pipeline HD™ Hard Drives | Seagate

hvis du formaterer så nulstiller du ikke firmware men du fjerner alt fra din Harddisk ( alle optagelser)

Opdatering kan fjerne problemer med frysning men det kan sagtens være et spørgsmål om justering af parabol også.

Vantage supporterer Seagate pipeline men hvis din firmware ikke er reset efter opdatering kan det være der problemet ligger.

prøv den seneste firmware 2.52 den skulle løse de fleste problemer .

Hygge

EX-Force

:-D :-D :-D :-D

Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Det spiller ingen rolle hva tuneren sier satelitten heter. Hvis f.eks tuneren sier Thor 3, mens de fleste kanaler ligger på Thor 5, spiller det ingen rolle fordi begge ligger på 1 grader vest. Det som sannsynligvis er problemet ditt, er at transponderen f.eks. TV3 norge ligger på, ikke er i transponderlista for 1 grad vest.
    For å legge inn transpondere kan du lese bruksanviningen, eller følge den forklaringa jeg la inn i innlegg 222 i denne tråden http://avforum.no/forum/satellitt/71...ntuner-12.html
    Takker.
    Jeg har nå gått igjennom lista, og kanaler som jeg skal ha med CD Family.
    Det jeg har funnet ut er at jeg ikke får inn transponderne f.o.m. freq. 11.938 og opp! Selv om alle transponderne ligger i lista. Signalstatus = 0% på disse.
    Ingen av de kanalene som finnes der ser jeg ut til å få inn.
    Kjører for øyeblikket 1 LNB-kabel inn på A-inp. Videre loop ut -> B-inp.

"Jaj ikke får stå..."

Newcomer angvik sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.
    Det jeg har funnet ut er at jeg ikke får inn transponderne f.o.m. freq. 11.938 og opp! Selv om alle transponderne ligger i lista. Signalstatus = 0% på disse.

"Jaj ikke får stå..."
    Jeg har også kun en LNB kabel inn til maskina mi, men har kuttet ut å kjøre Loop-kabel til B-tuneren. Jeg fant ut at flere kanaler "forsvant" når jeg gjorde dette.
    Fordelen med å ha to tunere får du nok ikke før du kjører to LNB-kabler inn i maskina uansett.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.

"Jaj ikke får stå..."
    Det kan virke som tone-switching mellom lavbånd og høybånd ikke fungerer.
    Transponderen med freq. 11.823 er siste i lavbånd ( 11.823 - 9.750 = 2.073 ) mens transponder med freq. 11.938 er første på høybånd ( 11.938 - 9.750 = 2.188 ). De fleste tunere takler frekvenser mellom 950 og 2.150 MHz.

Feilen kan ligge enten i LNB eller tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Bergen, Norway
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EX-Force
    Det er nok denne der er monteret Pipeline HD™ Hard Drives | Seagate

hvis du formaterer så nulstiller du ikke firmware men du fjerner alt fra din Harddisk ( alle optagelser)

Opdatering kan fjerne problemer med frysning men det kan sagtens være et spørgsmål om justering af parabol også.

Vantage supporterer Seagate pipeline men hvis din firmware ikke er reset efter opdatering kan det være der problemet ligger.

prøv den seneste firmware 2.52 den skulle løse de fleste problemer .

Hygge

EX-Force

:-D :-D :-D :-D
    Takk for hyggelig hjelp. Har oppdatert til 2.52 så får vi se hvor lenge den er stabil. Har 1,2m parabol med ca 85% signal, så signalene skulle være god nok.

Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av angvik
    Jeg har også kun en LNB kabel inn til maskina mi, men har kuttet ut å kjøre Loop-kabel til B-tuneren. Jeg fant ut at flere kanaler "forsvant" når jeg gjorde dette.
    Fordelen med å ha to tunere får du nok ikke før du kjører to LNB-kabler inn i maskina uansett.
    Takker for tips. Detta funka for meg oxo. Uten loopen så funker det.
    Ser oxo ut til at EPGn virker. Tidligere har den bare vist inneværende og neste program.
    Bare å vente på bedre vær så jeg kan få lagt opp en LNB kabel til. Har vært planen hele tiden. Og nettverk da.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å vente på bedre vær så jeg kan få lagt opp en LNB kabel til.
    Det er jo kanonvær i Tønsberg nå da :-)

Side 30 av 47 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •