Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 3 av 47 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 939
    Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alhagen
    Hei.
    Har irritert meg i lang tid over de ubrukelige og treige boksene fra CD og Viasat, og det at jeg må ha to forskjellige tunere. Derfor har jeg begynt å se litt etter alternativer. Ønsker jo EN tuner som tar begge deler samtidig, (med HD), og som gjerne er litt kjappere på kanalskifte!
    Og denne Vantage saken virker jo veldig bra. Den tar altså begge deler som den er? Ingen som har erfaringer med den enda altså?
    Takk.

Aleks
    Hvis du ikke spesifikt er ute etter en twin tuner med mulighet til å ta opp fra en kanal mens du ser på en annen, så kan du jo gå for Vantage 7100. Mange her i AVforum har denne tuneren.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer alhagen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den fungerer veldig bra altså? Men ser jo det at prisforskjellen på de to er ikke avskrekkende, og kanskje jeg finner ut at det kan være litt greit med dual tuner og pvr også etter hvert
    Hvor er det greiest/billigst å bestille denne egentlig?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det greiest/billigst å bestille denne egentlig?
    Jeg har vært veldig fornøyd med MaxSat.no, og så vidt jeg har forstått fra andre innlegg her på forumet så er de ikke vanskelige hvis du har noe å reklamere på.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for tipset.
    Bare et lite spm til. Hvis jeg vil bruke twin tuner funksjonen, må jeg da koble begge lnb'ene (cd + vs) til begge tunerne? Kan det i så fall gjøres gjennom èn kabel og noen switcher? Frister lite å trekke flere kabler hele veien.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for tipset.
    Bare et lite spm til. Hvis jeg vil bruke twin tuner funksjonen, må jeg da koble begge lnb'ene (cd + vs) til begge tunerne? Kan det i så fall gjøres gjennom èn kabel og noen switcher? Frister lite å trekke flere kabler hele veien.
    Jeg tror du må ha twin LNB(er) og 2 kabler inn i huset. Det finnes noe som heter Unicable, og som skal gjøre det mulig med kun en kabel. Men det vanligste er å trekke en kabel til hver tuner.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Hvis du ikke spesifikt er ute etter en twin tuner med mulighet til å ta opp fra en kanal mens du ser på en annen, så kan du jo gå for Vantage 7100. Mange her i AVforum har denne tuneren.
    Med denne boksen kan du også se HD-kanalene fra Viasat?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vantage 8000 hdtv

Sitat Opprinnelig postet av OleM

har nå bestilt meg en ny tuner, vantage 8000 hd twin. bestilte den fra maxsat. hørte at noen hadde god erfaring fra maxsat. han som tok i mot bestillingen sa at han fikk inn første parti den 16 og ville da sende den ut til dem som hadde bestilt.

har sotte meg inn i litt av hva som ble skrevet her på forumet og forstår at det første jeg må gjøre er å lode inn ny firmware fra
    Vantage Firmware Download
    så vil alt fungere. har kjøpt nye hoder og regner med at alt skal fungere med både viasat og cd.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du klarer ikke å se Viasat sine HD kanaler med denne. Hvertfall ikke foreløpig. Vi får håpe at det blir gjort mulig med en firmware oppdatering.

Viasat's SD kanaler går greit.

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blikkboksen
    har nå bestilt meg en ny tuner, vantage 8000 hd twin. bestilte den fra maxsat. hørte at noen hadde god erfaring fra maxsat. han som tok i mot bestillingen sa at han fikk inn første parti den 16 og ville da sende den ut til dem som hadde bestilt.

har sotte meg inn i litt av hva som ble skrevet her på forumet og forstår at det første jeg må gjøre er å lode inn ny firmware fra
    Vantage Firmware Download
    så vil alt fungere. har kjøpt nye hoder og regner med at alt skal fungere med både viasat og cd.
    Post gjerne dine erfaringer med 8000S på forumet når du har mottatt denne og den er ferdig satt opp. Vurderer denne sterkt selv om den ikke har DVB-T støtte,
    og siden Dreambox 8000 fremdeles ikke er tilgjengelig (men den er forholdsvis dyr i pris sammenlignet med Vantage tunerne)

Er spesielt interessert i hvor mye administrasjon som skal til for å få den opp og gå, samt bildekvalitet, stabilitet, responstid, EPG og PVR funksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Post gjerne dine erfaringer med 8000S på forumet når du har mottatt denne og den er ferdig satt opp. Vurderer denne sterkt selv om den ikke har DVB-T støtte,
    og siden Dreambox 8000 fremdeles ikke er tilgjengelig (men den er forholdsvis dyr i pris sammenlignet med Vantage tunerne)

Er spesielt interessert i hvor mye administrasjon som skal til for å få den opp og gå, samt bildekvalitet, stabilitet, responstid, EPG og PVR funksjonen.

skal bli, følger gjerne opp med erfaringer.
    har egentlig ikke hast med hd kanaler, det kommer sikkert ettervært. er som sakt hd ready jeg også, og denne herre boksen oppskalerer. det blir bra bilde uansett.
    så for vi vente på en skikkelig oppdate av firmware og få hd kanaler senere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OM LNB, Twin LNB og DiseqC: Så vidt jeg kan forstå så er en LNB rett og slett en mottaker som stiller seg inn på den transponder som sender den kanal man vil se.

Og konverterer signalet til en såkalt mellomfrekvens som sendes ned på kabelen.

Skal man så ha adgang til to ulike transpondere samtidig, må man altså ha Twin LNB, som inneholder to mottakere. Og selvsagt to DiseqC om man har mere enn en LNB.

Det finnes løsninger for å sende flere signaler på samme kabel samtidig, men for egen del er jeg skeptisk til slikt. Hvis man kan få anledning til å prøve ut løsningen først før man kjøper, eller kan returnere den om det ikke virker ok er det vel greit:-D

Hvem har erfaringer med dette?

Men når denne tunerern ikke kan ha både to S-tunere og en T-tuner så er den mindre interessant i mine øyne. For meg er vitsen å ha alt i en kanal-liste for å lette betjeningen!

Det var interessant å se at Vantage lukter på Linux - det ville vært kul!

For øyeblikket er det vel bare Cube Revo/IPBOX 9000 HD som har alt hjertet kan begjære?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Du klarer ikke å se Viasat sine HD kanaler med denne. Hvertfall ikke foreløpig. Vi får håpe at det blir gjort mulig med en firmware oppdatering.

Viasat's SD kanaler går greit.
    Det var det jeg trodde. Men du anbefalte denne selvom alhagen spurte etter tuner som taklet både Viasat og CD, både SD og HD...
    Hvis den ikke kan brukes med Viasats HD-kanaler er jo noe av poenget borte..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg trodde. Men du anbefalte denne selvom alhagen spurte etter tuner som taklet både Viasat og CD, både SD og HD...
    Hvis den ikke kan brukes med Viasats HD-kanaler er jo noe av poenget borte..
    INGEN tunere virker på både CD og VIA HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    INGEN tunere virker på både CD og VIA HD.
    bedre sakt , ingen tunere virker på Viasat sine HD kanaler
    Canal Digital HD kanaler fungerer fint på mange tunere

mvh
    bobi

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja oki, det var akkurat det svaret jeg var ute etter ja
    men da lar jeg bare være å bestille noe HD fra vs foreløpig. de har vel bare 2-3 kanaler uansett så ikke noe krise det.
    Men veldig spent på erfaringer med denne boksen. Den virker veldig lovende, og hvis den svarer til forventningene så blir jeg nok ikke sein med å bestille en selv!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8000S i hus

Da har jeg hatt et snaut døgn på å leke meg med min nye Vantage 8000S. Det er rimelig greit å komme i gang. Veldig kurant å sette opp twin tuneren (har aldri hatt twin tuner før). Den bruker rimelig kort tid på å scanne etter kanaler (Drøye 2 minutter på Thor og Sirius til sammen).

Rotet litt før jeg fikk oppgradert til siste firmware da jeg trodde USB stikken min var med FAT32, mens den faktisk var med FAT. Dersom man forsøker bruke en USB tilkobling (stikk eller disk) som ikke har FAT32 får man bare melding om "media not connected". Etter oppgradering ser det ut til at både viasat og CD kanalene virker som de skal.

Menyene er lett forståelige, selv som språkene ikke er helt riktige. Har valgt norsk, men det er fortsatt mye engelsk og en og annen tysk strofe innblandet.

Har ikke fått Ethernet porten til å virke enda, men har ikke forsøkt etter at jeg oppgraderte firmware.

Sliter også litt med å få bildet til å autoskalere korrekt. Mulig at noen med 7100 kan gi noen tips om hvordan den bør være satt opp for å få dette til?

Pip funksjonen fungerer helt fint. Den har også en mosaic funksjon som kan vise 2xx2 eller 2x3 kanaler. Denne imponerte meg ikke så veldig da den oppdaterer bildet fra en og en kanal. Det var faktisk litt vansklig å komme ut av mosaic'en igjen. Virket som man først kunne gå ut etter at den var ferdig med en hel runde med oppdatering.

Neste prosjekt blir å få ethernet porten på luften og montere intern harddisk.

ingarf

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingarf
    Sliter også litt med å få bildet til å autoskalere korrekt. Mulig at noen med 7100 kan gi noen tips om hvordan den bør være satt opp for å få dette til?

ingarf
    Gå inn i video innstilingene. Prøv å sett den på Letterbox. Da skifter den automatisk mellom 4:3 og 16.9 slik at formatet blir riktig. Hvis det er det du mener med autoskalere.

Lurte på hvordan fronten på tuneren er. Er den helt blank (lik pianolakk) eller er den blank-matt som HD7100? Er symbolene blå og teksten i displayet hvit eller?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Gå inn i video innstilingene. Prøv å sett den på Letterbox. Da skifter den automatisk mellom 4:3 og 16.9 slik at formatet blir riktig. Hvis det er det du mener med autoskalere.

Lurte på hvordan fronten på tuneren er. Er den helt blank (lik pianolakk) eller er den blank-matt som HD7100? Er symbolene blå og teksten i displayet hvit eller?
    Dette er det stor forskjell på hvordan virker på de forskjellige tv'er og. Har tunere som krever forskjellig innstilling på TV'ene jeg har.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker de riktige innstillingene på parabol-tunerene så behøver du ikke bruke flere innstillinger på TV'n. Har hatt tre forskjellige tunere, men en innstilling på TV'n, Full (Pioneer TV). Jeg vil at 16:9 skal vises som 16:9 og 4:3 som 4:3 og ikke alt mulig annet rart.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Hvis du bruker de riktige innstillingene på parabol-tunerene så behøver du ikke bruke flere innstillinger på TV'n. Har hatt tre forskjellige tunere, men en innstilling på TV'n, Full (Pioneer TV). Jeg vil at 16:9 skal vises som 16:9 og 4:3 som 4:3 og ikke alt mulig annet rart.
    Ikke det jeg mener, men om tuner "A" krever instilling "M" på tv "X", kan det henne at den må ha instillingen "N" i stedet for "M" på tv "Y".
    Altså er det sånn at samme innstilling på en tuner reagerer forskjellig på forskjellige TV'er.

Side 3 av 47 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •