Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 29 av 47 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 939
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Catcher
    Jeg har fått denne mottageren på test, og det første jeg legger merke til. er at jeg ikke klarer å få stilt inn mottageren slik at den viser riktig 4:3 bilde over HDMI. Det blir 16:9 på alle kanaler som sender i 4:3 uansett hva jeg stiller inn av "bildesideforhold" og annet i Video Setting menyen.
    Dette fungerer som det skal på Topfield TF7700HDPVR, som jeg bruker til vanlig. Kan det være en innstilling jeg har oversett ?
    Gå inn på Video settings - Video aspect ratio og sett den til Letter box (TV aspect ratio skal stå på 16:9). Da skifter den automatisk mellom 16:9 og 4:3 hos meg. Kommer sikkert ann på hva du har stilt TV'n din på. Hvis den prøver å skalere 4:3 bilder opp til 16:9 blir det helt feil.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problemer med viasat kanaler

Hei.

Jeg har både CD og Viasat, men får kun inn CD kanalene. I menyene står det "same signal" på tuner 2, men skal det ikke stå "separate"? Jeg får ikke endret dette?

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Same signal" er det den skal stå til for korrekt twintuner oppsett. (Antar du har dual-LNB'er med hver utgang koblet i DiSEqC. )

Har du satt opp riktig port på Sirius? (dvs., Port 1 = Thor/0.8W, Port 2=Sirius/5E)?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayjo
    Hei.

Jeg har både CD og Viasat, men får kun inn CD kanalene. I menyene står det "same signal" på tuner 2, men skal det ikke stå "separate"? Jeg får ikke endret dette?
    Du vet at du må kjøre på patchet firmware for å få inn Viasat-kanalene?
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at jeg har patchet firmware. Filen ender på hdp. På viasatkanalene kommer det opp søker etter signal... Signalstyrke/kvalitet er på 5 og 10. Jeg forsøkte å bytte på antennekablene inn til mottakeren. Nå får jeg samme melding på CD kanalene og samme signalstyrke/kvalitet, mens jeg har signalstyrke/kvalitet på ca. 90 på viasat sine kanaler og meldingen " kryptert program".

Jeg har dual lnb, samt 2 disecq switcher til hver satelitt.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at jeg har patchet firmware. Filen ender på hdp.
    Ja, da har du patchet firmware.

Kortet bør også stå i mottakeren en halv times tid på TV3 for å få det oppdatert. Har du gjort dette?

Jeg mener å huske at noen sa at de nyeste Viasat kortene kun virket i Viasat tunere, også på SD-kanalene. Vet ikke om dette gjelder deg, men kan jo nesten se slik ut. Er Viasat-kortet ditt helt nytt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortet er ikke nytt. Har ikke hatt problemer med verken Cd eller VS før etter at jeg skiftet firmware og koblet til disecq switchene for å kunne få utnyttet tvillingtunerfunksjonen. Er uskikker hva som er problemet da jeg sjelden ser på VS kanalene. Det kan jo være at switchen til VS er ødelagt. Kunne jo forsøkt å byttet denne med CD sin. Er det noen instillinger som må endres i menyen etter at jeg koblet til switchene?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortet er ikke nytt. Har ikke hatt problemer med verken Cd eller VS før etter at jeg skiftet firmware og koblet til disecq switchene for å kunne få utnyttet tvillingtunerfunksjonen. Er uskikker hva som er problemet da jeg sjelden ser på VS kanalene. Det kan jo være at switchen til VS er ødelagt. Kunne jo forsøkt å byttet denne med CD sin. Er det noen instillinger som må endres i menyen etter at jeg koblet til switchene?
    Jeg ville lagt inn igjen litt eldre firmware, og sett om det hjalp. Det var en i Vantage 7100 tråden som hadde mistet noen kanaler etter å ha lagt inn firmware versjon 025101. Hos ham kom de tilbake igjen ved å nedgradere til firmware versjon 024701.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Here are the new software Finale 2:52.
    Unfortunately, it has the multi-cutting function not in the finals done.
    This function is only one of the next versions.

Here are the changes.

- Program list with SKY and SKY Sports / Bundesliga channels under
    - Multifeed problem with Sky is not entirely resolved.
    - Teletext on the DW-TV transmitter works correct.
    - Instant recording problem on 0 clock fixed.
    - Crashes when recording timer, and playback of timeshift corrected.

Please list the channel with jungle

Thanks Vantage team

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak canal+ filmkanaler

Hei.

Får ikke til å ta opp fra Canal + filmkanalene, (med unntak av canal + HD).
    Når jeg forsøker å spille av opptaket, så kommer det bare frem et sort bilde.
    Unntaket er dersom jeg benytter timeshift/pause. Da fungerer det.
    Men det er jo lite praktisk.

Har prøvd med litt forskjellige sw versjoner uten hell. Kjører nå 2.52 som bortsett fra opptak fungerer greit.
    Er det noen som av dere som får opptak til å fungere på disse filmkanalene?

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andsno
    Hei.

Får ikke til å ta opp fra Canal + filmkanalene, (med unntak av canal + HD).
    Når jeg forsøker å spille av opptaket, så kommer det bare frem et sort bilde.
    Unntaket er dersom jeg benytter timeshift/pause. Da fungerer det.
    Men det er jo lite praktisk.

Har prøvd med litt forskjellige sw versjoner uten hell. Kjører nå 2.52 som bortsett fra opptak fungerer greit.
    Er det noen som av dere som får opptak til å fungere på disse filmkanalene?
    Det skal fungere om du slår av dolby digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle sid
    Det skal fungere om du slår av dolby digital.
    Tusen takk for hjelpen!
    Nå fungerer det med opptak på Canal + filmkanalene.
    Men håper Vantage får ordnet dette slik at det også blir mulig å ta opp med Dolby Digital.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andsno
    Tusen takk for hjelpen!
    Nå fungerer det med opptak på Canal + filmkanalene.
    Men håper Vantage får ordnet dette slik at det også blir mulig å ta opp med Dolby Digital.
    Bugrapporter kan sendes til info@vantage-digital.com (ikke bruk forumet; da må disse gå via moderator, Stefan, som ofte dessverre luker vekk mange "ikke-Tyske" bugs)

Det aller beste er om en kan finne en tysk kanal (på F.eks Astra) med samme prob. og linke dette opp mot bug'en. Jeg har meldt fra om dette problemet utallige ganger til Vantage (på forumet og bugrapport-mekanismen) og den endte tilslutt opp i 'Offizelle Bugliste' for noen mnd. siden; bare for så å bli purget (sammen med alle andre C+ bugs) i forkant av 2.52 releasen. :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasat

Lurte på om det ikke er mulig at bruke 8000s med di nye viasat kortene, da jeg tenkte at skulle kjøpe en, men har i dag ikke viasat kort og må derfor bestille nytt.???:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Bergen, Norway
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

[QUOTE=Drag0nFly]Bugrapporter kan sendes til info@vantage-digital.com (ikke bruk forumet; da må disse gå via moderator, Stefan, som ofte dessverre luker vekk mange "ikke-Tyske" bugs)

Har sendt bug-rapport til denne addressen i dag etter at jeg oppdaget at tuneren fryser som oftest når en kanal velges med en nummertast, ikke ved valg av kanal med opp eller ned tasten, eller ved å velge kanal fra f.eks favoritt liste.

Jeg kommer ikke inn på den siden som er nevnt tidligere i lenken for nedlasting av patchet firmware 2:52. Finnes andre frie nettsteder hvor denne kan lastes ned?

"Jeg venter så fort jeg kan"

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ioen]
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Bugrapporter kan sendes til info@vantage-digital.com (ikke bruk forumet; da må disse gå via moderator, Stefan, som ofte dessverre luker vekk mange "ikke-Tyske" bugs)

Har sendt bug-rapport til denne addressen i dag etter at jeg oppdaget at tuneren fryser som oftest når en kanal velges med en nummertast, ikke ved valg av kanal med opp eller ned tasten, eller ved å velge kanal fra f.eks favoritt liste.

Jeg kommer ikke inn på den siden som er nevnt tidligere i lenken for nedlasting av patchet firmware 2:52. Finnes andre frie nettsteder hvor denne kan lastes ned?

Her np-ulc.net: database

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ioen]
    "fryser som oftest"?
    Hvor mye frys er det egentlig snakk om med denne tuneren?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ioen]

Kan også hentes fra Sat Universe (litt mindre jalla enn den andre siten som er nevnt!)

New Software for Vantage HD 8000/7100/6000 - Page 5 - Vantage HD

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Sitat Opprinnelig postet av Ioen
    "fryser som oftest"?
    Hvor mye frys er det egentlig snakk om med denne tuneren?
    Vennligst rett quotingen på posten din lenger oppe; da det ikke var jeg som skrev ovenstående.

HD8000S har vært temmelig stabil for min del, med frys kanskje annenhver 14. dag. De fleste av disse problemene er uansett knyttet til firmware installasjonen, kompatibilitetsproblemer med intern/ekstern disk el. annet hw-relatert.

Ser ut for meg som om OP enten bør kjøre en factory-reset på sin boks el. sjekke for hw-problemer, da det han beskriver ikke har vært oppførselen jeg har erfart etter å ha testet ca. 10 forskjellige firmware versjoner.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD8000S har vært temmelig stabil for min del, med frys kanskje annenhver 14. dag. De fleste av disse problemene er uansett knyttet til firmware installasjonen, kompatibilitetsproblemer med intern/ekstern disk el. annet hw-relatert.
    Jeg har hatt min Vantage HD8000S i ca et halvt år, og har ikke opplevd et eneste frys. Det har hendt noen ganger at den mister bildet i ca 1 sekund, men ikke noe frys eller reboot. Jeg kjører på firmware 024701, som jeg synes er den beste hittil. Tror også det er lurt å finne en harddisk som står listet som kompatibel med denne tuneren.

Side 29 av 47 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •