Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 28 av 47 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 939
    Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Extern harddisc

Er de normalt at externe HDisker ikke virkepå nyere software. På 401 virket den men på nyere versjoner booter tuneren vær gang jeg prøver og få opp inholdsliste på de externe hd. dette sjer uansett om jeg trykker på media knapp og ok eller går til usb 1 via menyen. Oppgraderte fra 401 for og få tekst på BBC som manglet der. Teksten kom og Harddisken forsvant. Bruker Seagate Baracuda HD på 500 gb. Noen forlag til løsning?
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok

Til orientering. La inn en eldre software og nå virker både extern disc og tekst på BBC. Versjonen ettewr 401.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasat kanaler

Etter at jeg la inn ny software har jeg ikke viasatkanalene inne. Jeg lagret ikke kanalisten så jeg måtte søke på nytt. Kanalene til viasat vises i listen, men kommer ikke inn. Skjønner ikke helt hva som er problemet, Noen som kan bistå?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayjo
    Etter at jeg la inn ny software har jeg ikke viasatkanalene inne. Jeg lagret ikke kanalisten så jeg måtte søke på nytt. Kanalene til viasat vises i listen, men kommer ikke inn. Skjønner ikke helt hva som er problemet, Noen som kan bistå?
    Hvor hentet du softwaren fra? Hvis du tok installerte original Vantage Software, vil ikke Viasat fungere. Last ned fra GMC
    Akkurat nå er den ute av drift
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasat kanaler

brukte 5101.hdp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Hvor hentet du softwaren fra? Hvis du tok installerte original Vantage Software, vil ikke Viasat fungere. Last ned fra GMC
    Akkurat nå er den ute av drift
    Här finns 025101 Update Vantage Firmware - Page 23 - Sat-Television.com - Satellite Encryption

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er problemet da? Softwaren jeg har brukt er jo ikke original. På tuner 2 står det "same signal", men det er ikke mulig å endre. Noen ideer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayjo
    Hva er problemet da? Softwaren jeg har brukt er jo ikke original. På tuner 2 står det "same signal", men det er ikke mulig å endre. Noen ideer?
    -Ang Viasat. Mulig du må prøve å nedgradere softwaren for å prøve om det hjelper. Andre svar kan ikke jeg gi deg.
    -Hvis tuner 2 står som "same", betyr det at den får like signaler som tuner 1.
    Hvis du for eksempel har 1 grader vest inn på tuner 1, og 5 grader øst inn på tuner 2 skal det stå "separate".
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Språkproblemer

Har nettopp fått meg 8000s og har litt trøbbel med språket. Inne på språkinstillinger har jeg valgt Norwegian på alt som har med lyd å gjøre. Allikevel skjer dette på kanalen Boomerang:
    • Det kommer to samtidige språk: engelsk og dansk
    • Når jeg trykker audio på fjernkontrollen kan jeg velge mellom eng og swe, den er default på eng
    • Jeg velger swe, da kommer språkene på norsk og svensk samtidig

Noen som har tips her?

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andi
    Har nettopp fått meg 8000s og har litt trøbbel med språket. Inne på språkinstillinger har jeg valgt Norwegian på alt som har med lyd å gjøre. Allikevel skjer dette på kanalen Boomerang:
    • Det kommer to samtidige språk: engelsk og dansk
    • Når jeg trykker audio på fjernkontrollen kan jeg velge mellom eng og swe, den er default på eng
    • Jeg velger swe, da kommer språkene på norsk og svensk samtidig

Noen som har tips her?
    Trykk Gul knapp, deretter pil høyre eller pil venstre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Boomerang:

Hva slag kanal er dette og hvor er den?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Hva slag kanal er dette og hvor er den?
    Boomerang er barnekanal. Jeg har family pakken fra CD.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme kan skje på f.eks Eurosport.
    Dette er ikke Vantage sin feil, det er et velkjent problem også på andre tunere. Det er noen av de nordiske kanalene som bryter standarden for hvordan lyd skal sendes. Det er egentlig plass til to stereokanaler, men de sender fire i mono for å presse inn flere språk på samme kanal.
    Tunere som er godkjent vil håndtere dette, ellers må man leve med problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Det samme kan skje på f.eks Eurosport.
    Dette er ikke Vantage sin feil, det er et velkjent problem også på andre tunere. Det er noen av de nordiske kanalene som bryter standarden for hvordan lyd skal sendes. Det er egentlig plass til to stereokanaler, men de sender fire i mono for å presse inn flere språk på samme kanal.
    Tunere som er godkjent vil håndtere dette, ellers må man leve med problemet.
    Gul knapp og så pil høyre/venstre løser det midlertidig slik uncle_sid skrev, takk for det. Men desverre ikke en permanent løsning.

En annen ting er teksting og lyd generelt. Da jeg skulle se Zodiac på Canal+ First i kveld ble den introdusert av en svensk stemme. Deretter var den uten tekst, så jeg forsøkte å velge norsk tekst ved å trykke Text-knappen to ganger og velge norsk + OK. Men teksten uteble. Det endte med at jeg koblet til 1 kroners tuneren fra CD. Bildet var greit, teksten kom automatisk + at alt vedr lyd er uproblematisk. Akkurat nå er jeg mye mer fornøyd med den enn Vantage som jeg ga 5000 for + 1TB harddisk. Jeg vil jo gjerne bruke Vantage men da synes jeg lyd og tekst skal fungere out of the box. Kan noe software fikse dette?

Edit: Jeg fant ut at hvis jeg hadde undertekster default på, så kom det norske undertekster automatisk, heldigvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nok erkjenne at Vantage er litt for avansert for meg. Et hav av tilkoblingsmuligheter og finesser, men jeg problemer med å forholde meg til ulike firmware og all tweakingen. Er du interessert, så PM meg.

Edit: Solgt.

Newcomer WHITE FOX sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mistet HD kanalene hos Canal Digital

Hei
    Jeg mistet alle HD kanalene bortsett fra TV-Norge HD hos Canal Digital for to dager siden. Tuneren kommer bare opp med kryptert program. Alle SD kanalene virker OK. Noen som har opplevd det samme?

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WHITE FOX
    Hei
    Jeg mistet alle HD kanalene bortsett fra TV-Norge HD hos Canal Digital for to dager siden. Tuneren kommer bare opp med kryptert program. Alle SD kanalene virker OK. Noen som har opplevd det samme?
    Henviser deg til tvillingtråden for HD7100 --

http://avforum.no/forum/satellitt/56...ml#post1237928

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant utkast til oppdatert bruksanvisning for Vantage 8000 fra Vantage Digital Team.

http://www.vantage-digital.com/files...rabversion.pdf

Bruksanvisningen er blitt mer detaljert og er basert på Software 02.51T-0. Den er på 24 MB og er i tysk språkdrakt. Inneholder bl.a. liste over kompatible interne og eksterne harddisker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VANTAGE HD 8000CS Twin PVR

Hei,

Jeg har nettopp mottatt og installert denne boksen som har både satelitt- og kabel-tuner.

Satelitt-tuneren fungerer helt utmerket med Canal Digital kortet mitt. Men, jeg har også Canal Digital kabeltv, og prøvde å finne kanalene fra kabel-nettet uten hell. Ingen kanaler funnet. Andre som har prøvd dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4:3 over HDMI

Jeg har fått denne mottageren på test, og det første jeg legger merke til. er at jeg ikke klarer å få stilt inn mottageren slik at den viser riktig 4:3 bilde over HDMI. Det blir 16:9 på alle kanaler som sender i 4:3 uansett hva jeg stiller inn av "bildesideforhold" og annet i Video Setting menyen.
    Dette fungerer som det skal på Topfield TF7700HDPVR, som jeg bruker til vanlig. Kan det være en innstilling jeg har oversett ?
    Det virker også litt unødvendig å måtte trykke OK 2 ganger når man skal velge en kanal i kanallisten..

Side 28 av 47 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •