Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 26 av 47 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 939
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Beklager, men meldingene du poster begynner mer og mer å bære preg av at du direkte representerer Canal Digital på dette forumet. Kan vi prøve å holde ting on-topic (i.e, tekniske ting knyttet til Vantage tunere som subjectet omhandler og pairing som rammer fremtidig funkasjonalitet av disse) og ikke hvordan CD markedsfører produktene sine, ei eller "stating the obvious" aspekter som "nødvendigheten" å betale for en tjeneste en ikke er enig med i utgangspunktet?

Takk.
    Jeg har, som nevnt mange ganger tidligere, ingen tilknytning til CD what so ever. Hva i all verden skrev jeg i foregående post som tyder på det?

Jeg er bare så pisse lei all syting og klaging på dette forum. Ja, det er bare å si opp ab. hvis man er så misfornøyd...Gjør heller det så det blir slutt på all jamringen...:roll:

Newcomer dagvidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak til HDD

Ganske merkelig, men ved bruk av "timer", så virker det litt tilfeldig om opptaket blir spillbart eller ikke. Opptaket lagres på HDD, men når det spilles av så er det enkelte ganger kun lyd, noen ganger hakkete lyd og et stillbilde. Dette gjelder for både Viasat og CD. Andre ganger funker det fint.
    HDD`n var ferdig montert ved kjøp og har masse lagringsplass igjen. Timeshift fungerer greit. Akkurat lagt inn versj. 024902, riktignok uten å gjenopprette fabrikkinnstillingene.
    Noen tips?

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dagvidar
    Ganske merkelig, men ved bruk av "timer", så virker det litt tilfeldig om opptaket blir spillbart eller ikke. Opptaket lagres på HDD, men når det spilles av så er det enkelte ganger kun lyd, noen ganger hakkete lyd og et stillbilde. Dette gjelder for både Viasat og CD. Andre ganger funker det fint.
    HDD`n var ferdig montert ved kjøp og har masse lagringsplass igjen. Timeshift fungerer greit. Akkurat lagt inn versj. 024902, riktignok uten å gjenopprette fabrikkinnstillingene.
    Noen tips?
    Ja, gå tilbake til en eldre firmware. 2.41 har vært foreslått som en god kandidat, men 2.44 burde heller ikke ha dette problemet. 2.47/2.49 anser jeg som betaversjoner fortsatt (de har introdusert flere problemer for nordiske kunder enn hva som har blitt rettet i utgangspunktet. Trolig fordi få faktisk tester med f.eks Canal+ og Viasat's kanaler)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd 8000 S

Bør man gjenopprette fabrikkinnstillinger før man legger inn ny software på Vantage-tunere? (eller etter) Ps! får fremdeles ikke inn Viasat, noen gode tips?:-?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Ja, gå tilbake til en eldre firmware. 2.41 har vært foreslått som en god kandidat, men 2.44 burde heller ikke ha dette problemet. 2.47/2.49 anser jeg som betaversjoner fortsatt (de har introdusert flere problemer for nordiske kunder enn hva som har blitt rettet i utgangspunktet. Trolig fordi få faktisk tester med f.eks Canal+ og Viasat's kanaler)
    Takk for kjappt svar, har akkurat lagt inn 2.41, så får vi se om problemet blir løst. Er det egentlig nødvendig å gjenopprette fabrikkinnstillingene m/nytt kanalsøk osv.?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjappt svar, har akkurat lagt inn 2.41, så får vi se om problemet blir løst. Er det egentlig nødvendig å gjenopprette fabrikkinnstillingene m/nytt kanalsøk osv.?
    Nytt kanalsøk trengs ikke--men husk for all del at dersom du gjenoppretter fabrikkinnstillinger å lagre kanallisten din først:

Pleide heller ikke å legge tilbake syscfg, men har begynt med det nå. Det er vel egentlig mer viktig dersom en går tilbake i versjonene, though, så kan være greit det også i dette tilfellet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker!
    Men når er det egentlig nødvendig å gjenopprette fabrikkinnstillingene + kjøre full pakke på nytt?
    Og så lurer jeg på (å ja da, har lest manualen):
    Du kan velge å sette tuner 2 som "same as tuner 1", eller "seperate".
    Forstår at det må kjøres scanning på hver hvis du velger "seperate", men blir jo litt mer kompisert da.
    og hva oppnår du egentlig? Har kun Viasat & CD. Du får vel bare gjort ett opptak til HDD av gangen uansett, og kan samtidig se et annet program, eller? Kan hende det står noe om dette langt tilbake i tråden uten at jeg har fått det med meg. Har vel mest brukt EPG til opptak, og det har stort sett funka.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intern Harddisc.

Ved bruk av intern harddisc er de fremdeles mulig og bruke extern harddisc?
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Ved bruk av intern harddisc er de fremdeles mulig og bruke extern harddisc?
    Ja. Den blir håndtert på samme måte som en ekstra USB device. Dersom en har to lagringsenheter koblet til (f.eks intern disk & minnepenn) vil du få opp en liste der du velger HDD0 el. HDD1 etc. for å lagre til.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker!
    Men når er det egentlig nødvendig å gjenopprette fabrikkinnstillingene + kjøre full pakke på nytt?
    Og så lurer jeg på (å ja da, har lest manualen):
    Du kan velge å sette tuner 2 som "same as tuner 1", eller "seperate".
    Forstår at det må kjøres scanning på hver hvis du velger "seperate", men blir jo litt mer kompisert da.
    og hva oppnår du egentlig? Har kun Viasat & CD. Du får vel bare gjort ett opptak til HDD av gangen uansett, og kan samtidig se et annet program, eller? Kan hende det står noe om dette langt tilbake i tråden uten at jeg har fått det med meg. Har vel mest brukt EPG til opptak, og det har stort sett funka.
    Riktig config ved to identiske coax signaler er 'same as tuner 1'. Og nei, en kan godt kjøre både to og tre opptak samtidig--dersom kanalene ligger på samme transponder vel og merke. Dette ser en enkelt i kanaloversikten der de som ligger på forskjellig tp el. lnb blir grået ut.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk DragOnFly, ble litt klokere nå ja!
    Da var det foreløbig kun ett spørsmål til som jeg ikke har fått svar på:
    Når og i hvilke tilfelle er det nødvendig å gjenopprette fabrikkinnstillingene, kun ved et skikkelig crash?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når og i hvilke tilfelle er det nødvendig å gjenopprette fabrikkinnstillingene, kun ved et skikkelig crash?
    Vantage anbefaler at man kjører fabrikkinnstilling etter man har lagt inn ny firmware. Dette for å aktivere oppdatert transponderinformasjon, osv.

Husk å lagre favorittlister på forhånd, og legge disse inn igjen etter å ha kjørt fabrikkinnstilling.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Polarbear!
    Har vel egentlig lest det før, men var ikke sikker på om det alltid var nødvendig.
    Dere "gamle ringrever" er til stor hjelp for oss som ikke er så drevne i gamet, veldig bra å ha et slikt forum hvor man kan få gode råd om Vantagen. Det er ikke alt som står i bruksanvisningen! Ha en fin Pinsehelg!!!

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pope
    Har ett problem til, Hvordan få viasat til å virke på Vantage hd 8000 s? Har firmware 2.49.01T-O. Har kobblet til med to kabler fra fra skåla,og har to qvad-lnb med to 2-1 svitsjer. Bra singnaler på begge tunerene, men det kommer bare opp kryptert kanal.... grrrr

Hvilken kortvers har du ? Caid ?

Menu adgangskontrol Videoguard caid ??

Jeg tror nemlig at de har på nye kort skiftet til 093E hvor det før var 090F

Ha det

EX-Force

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm....
    Ikke så veldig dreven, men prøv å legg inn 2.41 istedet og kjør ny fabrikkinnstilling. For å få inn Viaskvatt så må du ha patchet firmvare, dvs. .hdp. Hvis du legger inn .dlp så får du ikke inn Viasat.
    Har lært dette via Polarbear + mange andre. Funker for meg ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EX-Force
    Hvilken kortvers har du ? Caid ?

Menu adgangskontrol Videoguard caid ??

Jeg tror nemlig at de har på nye kort skiftet til 093E hvor det før var 090F

Ha det

EX-Force

Det er et nytt kort med caid 093E, noen som vet om det er mulig å få inn Viasat med dette kortet? Eventuelt med ny firmware på T-rex cam?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ingen av dere som har Viasatkort med gul pil/trekant inn kanalene fra Viasat?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Får ingen av dere som har Viasatkort med gul pil/trekant inn kanalene fra Viasat?
    Nope ( ikke via kortet )

Receiveren kan ikke læse hardware nummeret fra kortet og kan derfor ikke paires med kortet.:cry: :cry: :cry:

en lille ændring i software så man mauelt kunne lægge ind box id ville måske løse problemet.

Ha det

EX-Force

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EX-Force
    Nope ( ikke via kortet )

Receiveren kan ikke læse hardware nummeret fra kortet og kan derfor ikke paires med kortet.:cry: :cry: :cry:
    Men har ikke Viasats kort alltid vært pairet? Jeg husker tidligere da jeg hadde Strong 8700, og jeg måtte legge inn box ID til Strong tuneren i Viasat oppsettet mitt. Jeg trodde Vantage klarte å overstyre denne pairingen. Hva er det som er nytt med de nye Viasat kortene?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Men har ikke Viasats kort alltid vært pairet? Jeg husker tidligere da jeg hadde Strong 8700, og jeg måtte legge inn box ID til Strong tuneren i Viasat oppsettet mitt. Jeg trodde Vantage klarte å overstyre denne pairingen. Hva er det som er nytt med de nye Viasat kortene?
    Rigtigt

men denne gang har de åbenbart ændret noget i kortet
    ( måske er det kun CAID )

Men denne kan så ikke genkendes så receiver ikke kan få BOX id'et ind og derfor
    vil kortene ikke køre.

( Virker heller ikke på hyre 9000/7520)

box id forbliver tomt derfor åbnes ikke på kanalerne

God pinse

EX-Force

Side 26 av 47 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •