Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 24 av 47 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 939
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDD og FTP

Jeg har to utfordringer:
    1. Etter innspilling av et program vises ikke programmet på HDD-listen i etterkant. Dette har fungert bra tidligere. Jeg kan se fra statusen på HDD at 'Used Space' øker så programmet lagres. Har noen vært borte i dette problemet og eventuelt hvordan løser jeg det?

2. Hvordan setter jeg opp 8000HD for FTP og hvordan får jeg overført filer til/fra PC? Jeg antar å kunne bruke ethernet. Jeg savner en bruksanvisning.

Jeg er takknemmelig for hjelp.

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dick3
    Jeg har to utfordringer:
    1. Etter innspilling av et program vises ikke programmet på HDD-listen i etterkant. Dette har fungert bra tidligere. Jeg kan se fra statusen på HDD at 'Used Space' øker så programmet lagres. Har noen vært borte i dette problemet og eventuelt hvordan løser jeg det?

2. Hvordan setter jeg opp 8000HD for FTP og hvordan får jeg overført filer til/fra PC? Jeg antar å kunne bruke ethernet. Jeg savner en bruksanvisning.

Har du nylig oppgradert/nedgradert firmware? Du kan prøve å lagre settingene+kanalliste, kjøre factory reset og re-importere disse.

Har imidlertid ikke vært borti problemet ditt. Du kan også prøve (dersom du ikke har masse saker liggende på disken) å kjøre en reformatering.

PS--hva om du lagrer opptaket til en USB stick? Fungerer det?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dick3

Svaret på dette kan faktisk finnes i HD8000S bruksanvisningen. (Ligger tilgj. på http://www.vantage-digital.com/files...1217416518.pdf om du ikke har denne i print)

Selve TCP/IP oppsettet er plug'n'play ved at en setter DHCP til å konfigurere adresse, netmask & gateway.

Antar en kjører anonym FTP mot tuneren--men det må nesten noen andre her bekrefte siden jeg ikke har testet dette selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

1. Jeg har ikke opp/nedgradert FW. Jeg tro det kan ha skjedd når jeg lastet ned en nyeditert kanalliste.
    Jeg har forsøkt 'Factory Setting', men det genereres bare et nytt directory med navn 'Timeshift' som er det eneste synlige directory. Status sier det fortsatt ligger ca. 88Gb filer på HDD som tidligere.
    Det er verdifulle filer så jeg vil prøve å demontere HDD og lese den fra en PC.
    Jeg bruker FW 2.46.01T som var installert ved kjøp.

2. Dette sier meg ingen ting. Jeg har ikke kunnskap nok rundt det og er avhengig av en step for step brukerbeskrivelse. Hvis det er noen som har en detaljert brukerbeskrivelse ville jeg sette stor pris på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Booting...

Når jeg ser på Discovery HD, vil tuneren slå seg av etter noen få minutter, det vil da stå på displayet "Booting", deretter vil tuneren slå seg på igjen, "welcome" kommer fram på displayet, og Discovery HD er på skjermen igjen. Sånn har det pågått i 1 hel dag nå...:???:

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken firmware kjører du på? Jeg hadde et lignende problem med min HD 7100 for en god stund siden. Dette bedret seg med en firmware oppgradering.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minature
    Når jeg ser på Discovery HD, vil tuneren slå seg av etter noen få minutter, det vil da stå på displayet "Booting", deretter vil tuneren slå seg på igjen, "welcome" kommer fram på displayet, og Discovery HD er på skjermen igjen. Sånn har det pågått i 1 hel dag nå...:???:
    Og dette skjer *kun* med Discovery HD? (dvs. ingen andre HD-kanaler?)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet den rebootet på Discovery HD med software versjon 2.3200. Dette skal kun være ett problem med denne versjonen. Diskutert tidligere i tråden.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Vet den rebootet på Discovery HD med software versjon 2.3200. Dette skal kun være ett problem med denne versjonen. Diskutert tidligere i tråden.
    Ja, det var denne softwaren jeg hadde frem til i dag tidlig. Etter at jeg lastet over versjon 2.49 har det vært ingen rebooting så langt:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vantage og CD's "pairing" av kort

Kjører i dag med orginal Canal Digital kort (gammel type) på Vantage. Vet at CD driver å sender ut nye kort som krever "pairing" av kort slik Viasat har gjort noen år. Fungerer disse nye kortene i Vantage med modifisert firmware?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital har nylig sendt meg nytt kort. Men de vet jo ikke hva slags mottager jeg har, så noen pairing kan det ikke være snakk om.
    Det gjelder kanskje bare for nyere abbonnement?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye kortene fungerer fint i Vantage tunere. Jeg tror ikke pairing er satt igang enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pairing eller parring som det heter på norsk

Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    De nye kortene fungerer fint i Vantage tunere. Jeg tror ikke pairing er satt igang enda.

Takk for innspill. Bakgrunnen for mitt spørsmål er følgende artikkel fra hjemmesiden til Canal Digital:

"Økt sikkerhet i 2009

Som distributør av høykvalitets tv-innhold til våre kunder er vi pålagt at de digitale tv-signalene ikke kommer på avveie til brukere som ikke har betalt for tilgang til dem. Siden vi ikke eier tv-programmene selv, men kun har rett til å videredistribuere disse, stilles det strenge krav til oss for å sikre rettighetene på best mulig måte. Dette gjør vi ved at vi benytter oss av programkort og en CA-løsning (CA=Conditional Access) fra det norske selskapet Conax som skal fungere sammen med din digitale mottaker fra Canal Digital. Har du som kunde betalt for tilgangen til de kanalene du vil se på, åpner vi opp for dette via programkortet.

Nå som vi har introdusert HD-kanaler på tv-plattformene våre, stiller våre HD-leverandører enda strenger krav til sikkerheten og vi må dermed koble programkortet til mottakeren. Dette kaller vi for pairing. Pairing innføres fordi programselskapene ikke ønsker at HD-kanalene skal kunne vises på mottakere som ikke tilfredsstiller de strenge kravene til sikkerhet som vi er pålagt å etterkomme. Dette vil ha noen effekter for deg som kunde. For eksempel kan du som abonnent ikke lenger ta med deg programkortet over til naboen for å se "dine" tv-pakker der – fordi dette vil være et brudd på dine og våre rettigheter som programselskapene pålegger oss.

Våre godkjente mottakere vil kunne "kjenne igjen" alle programkort som er registrert på deg som kunde – forutsatt at vi vet hvilke mottakere du har. Så har du mer enn en tv-mottaker hjemme hos deg, må vi få vite hvilke du har slik at vi kan koble programkortet til dem. Hvis ikke vil du oppleve sort skjerm.

Merk at vi ikke kan godkjenne at programkortene våre brukes i alle typer mottakere, men at vi kun kobler kort til mottakere godkjent av Canal Digital."

CD går over fra Conax CAS5 til CAS7, spørsmålet mitt er om det da bare er å si opp abonnementet eller om en må ta til takke med de ufattlig dårlige mottagerne som CD selger?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddrane
    CD går over fra Conax CAS5 til CAS7, spørsmålet mitt er om det da bare er å si opp abonnementet eller om en må ta til takke med de ufattlig dårlige mottagerne som CD selger?
    Forskjellige meninger om det i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/satellitt/87...en-2009-a.html

8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trøbbel i paradis

Hei, noen som kan hjelpe meg med hvordan man skal få lagt inn emu software på en HD 8000 s, får ikke lastet opp fra minnepennen. Blir ikke funnet, men nedlasting av f.eks. kanalliste virker.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pope
    Hei, noen som kan hjelpe meg med hvordan man skal få lagt inn emu software på en HD 8000 s, får ikke lastet opp fra minnepennen. Blir ikke funnet, men nedlasting av f.eks. kanalliste virker.
    Hvilken knapp trykker du på etter å ha markert firmware filen? Hvis du har veldig gammel firmware i utgangspunktet, skal du trykke rød knapp. Med nyere versjoner skal du trykke OK-knappen.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du pakket ut zip/RAR fila på minnepennen?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har du pakket ut zip/RAR fila på minnepennen?
    Har fått orden på det nå, ellers takk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasatt

Har ett problem til, Hvordan få viasat til å virke på Vantage hd 8000 s? Har firmware 2.49.01T-O. Har kobblet til med to kabler fra fra skåla,og har to qvad-lnb med to 2-1 svitsjer. Bra singnaler på begge tunerene, men det kommer bare opp kryptert kanal.... grrrr

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett problem til, Hvordan få viasat til å virke på Vantage hd 8000 s? Har firmware 2.49.01T-O. Har kobblet til med to kabler fra fra skåla,og har to qvad-lnb med to 2-1 svitsjer. Bra singnaler på begge tunerene, men det kommer bare opp kryptert kanal.... grrrr
    Har du lagt inn HD_02.49T-O.dlp (original firmware) eller Vantage_024901.hdp (patchet firmware)?

Side 24 av 47 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •