Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 23 av 47 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 939
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruk versjon 02.41 så slipper du problemer med teksting. Beste softwaren hittil etter min mening.

Sitat Opprinnelig postet av JR
    Lukter billige asia komponenter og profitt lang vei... dette ER latskap. Synd ingen viser vei i tunerjungelen, for et high-end produkt med rett funksjonalitet, ville helt klart ha livets rett, uavhengig om det er viasat eller cd. Det er jo nds og conax mye av veien i europa (+noen til), så innenfor dette området føler jeg de fleste følger Kiss produktene sin strategi ;-)
    Billige Asia komponenter sammenlignet med CD sin egen HD mottaker du har?
    Latskap av Vantage eller av de som lager patchet software?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Bruk versjon 02.41 så slipper du problemer med teksting. Beste softwaren hittil etter min mening.
    Takk for tipset. Skal definitivt teste denne. Gikk tilbake til 2.44 en stund, men har ikke kjørt 2.41 over en lengre periode.
    "Forbedringene" med f.eks DivX/XviD avspilling i nyere fw er ikke nok til å forsvare antallet bugs disse har.

Latskap av Vantage eller av de som lager patchet software?
    Komponentene i tuneren er det ikke mye å utsette på. Det er heller det at softwaren ser ut til å være skrevet av Scriptkiddies-R-Us(tm)...

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD, Vantage, etc you name 'em, they all got it! Betaler gjerne skjorta for high-end. At hw er bra og sw suger er IKKE lik high-end i min bok...

Men, skal legge av nå. for her kommer jeg nok ingen vei - hvis jeg da ikke finner meg en mux ++ og blir min egen distributør ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD, Vantage, etc you name 'em, they all got it! Betaler gjerne skjorta for high-end. At hw er bra og sw suger er IKKE lik high-end i min bok...

Men, skal legge av nå. for her kommer jeg nok ingen vei - hvis jeg da ikke finner meg en mux ++ og blir min egen distributør ;-)
    Det nærmeste du komme "hig-end" for øyeblikket er nok HD 8000S og Technisat Digicorder HD S2. Ingen av de er CD eller Viasat godkjente. Derfor blir dine kommentarer om latskap bare tåpelige. Dette er tunere som i utgangspunktet ikke er laget for det nordiske markedet. Se det derfor som ett pluss at de virker på alt unntatt Viasat HD-kanaler.
    Dessuten så suger ikke softwaren, den fungerer glimrende til mitt bruk og i tillegg er bildet strålende både på SD og HD.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nærmeste du komme "hig-end" for øyeblikket er nok HD 8000S og Technisat Digicorder HD S2. Ingen av de er CD eller Viasat godkjente. Derfor blir dine kommentarer om latskap bare tåpelige. Dette er tunere som i utgangspunktet ikke er laget for det nordiske markedet. Se det derfor som ett pluss at de virker på alt unntatt Viasat HD-kanaler.
    Dessuten så suger ikke softwaren, den fungerer glimrende til mitt bruk og i tillegg er bildet strålende både på SD og HD.
    Suger = ikke slik jeg vil ha det. Fungerer sikkert bra for som ikke trenger HD på Viasat, men det gjør jeg. Champions League i HD på Viasat er som en annen verden enn fotball på HD hos CD (husk jeg har bare godkjente ;-) tunere fra disse).

Latskap = såfremt det ikke er krypteingsmekanismer el.l. som stopper de fra å legge på HD fra begge leverandører, kan det vel ikke betegnes som å være langt frem i skoa.

Og joda, siden disse ikke er "godkjente" og heller ikke "rettet" mot norden, kan jeg ikke skyte dem for det, men dette har vært et "issue" lenge, og jeg mistenker at norden ikke er alene om dette. Det beste hadde selvsagt vært å knuse viasat og CD sitt "monopol" i norden, men kjenner ingen hos forbrukerombudet ;-)

Men som sagt tidligere kommer jeg ingen vei, så jeg skal legge av å "erte" på meg de av dere som faktisk er fornøyd med sitt valg. Er bare løsningsorientert, selv om det noen ganger "sklir" ut.....

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Champions League i HD på Viasat er som en annen verden enn fotball på HD hos CD (husk jeg har bare godkjente ;-) tunere fra disse).
    Oi, er det virkelig sant? Jeg har C+HD Sport og virkelig nyter PL i HD. Jeg har CDs HD PVR og synes det er fantastiske bilder. Og Viasat HD er en annen verden i forhold? Oioi.. hvor utrolig bra det må være da.. Dette høres jo helt utrolig ut..
    Dessverre har jeg kun Viasat 4. Skulle veldig gjerne hatt Viasat HD i tillegg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er litt bedre bilde på CD HD pvr enn den vanlige gamle CD HD tuneren. Tviler på at Viasat HD har noe bedre bilde enn CD HD rent teknisk. Mulig Champions L. kan bli filmet med bedre utstyr enn det som Sky bruker på PL. Kommer vel litt ann på TV'n også.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FYI - Kjører med CD Standard HD boks på en BenQ 7700 (720P) på 84" lerret. Viasat HD boksen er en Samsung 670.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suger = ikke slik jeg vil ha det. Fungerer sikkert bra for som ikke trenger HD på Viasat, men det gjør jeg. Champions League i HD på Viasat er som en annen verden enn fotball på HD hos CD (husk jeg har bare godkjente ;-) tunere fra disse).

Latskap = såfremt det ikke er krypteingsmekanismer el.l. som stopper de fra å legge på HD fra begge leverandører, kan det vel ikke betegnes som å være langt frem i skoa.

Og joda, siden disse ikke er "godkjente" og heller ikke "rettet" mot norden, kan jeg ikke skyte dem for det, men dette har vært et "issue" lenge, og jeg mistenker at norden ikke er alene om dette. Det beste hadde selvsagt vært å knuse viasat og CD sitt "monopol" i norden, men kjenner ingen hos forbrukerombudet ;-)

Men som sagt tidligere kommer jeg ingen vei, så jeg skal legge av å "erte" på meg de av dere som faktisk er fornøyd med sitt valg. Er bare løsningsorientert, selv om det noen ganger "sklir" ut.....
    Jeg forstår din frustrasjon. Men det har ingen hensikt her å gå inn på noen detaljer. Det som er klart er vel at markedet er dominert av komemrsielle interesser og ingen bryr seg om brukerne, bare de tjener godt og har sitt monopol.

Det verste eksempel synes jeg kabelmarkedet er. Her bygger kreti ogf pleti ut sine egne nett og konkurrerer parallelt med hverandre.

Men vi har faktisk et telefon-nett i Norge som riktig nok i sin tid startet med lokale sentraler, men som etterhvert endte som kongeriket Norge's eget TELEVERKET, og de fungerte utmerket både lokalt og med RIKSTELEFON som man bare kunne bestille, og så ble man oppringt når forbindelsen var klar.

En utmerket organisasjon med, etter min mening, høy kompetanse og kvalitet.

Dengang tok man hensyn til MILJØET og slengte ikke opp kabler, bokser og alskens griseri i hytt og vær. En venn av meg mad fartstid i Telverket gremmes, han sier de gjør alt som i hans tid var fy-fy.

Men til poenget: Hvorfor i huleste har ikke vår suverene stat skjært igjennom og sagt: Nå skal vi bygge fremtidens infrastruktur for informasjon og mulitmedia, slik vi engang bygde Bergensbanen, Dovrebanen, Televerket, NRK?

Så fikk vi fiberkabel over det ganske land, og kunne plukke ned gammel dritt og alt ruklet som nå er blitt hengt opp i masteskogen rundt her.

Og så ble det - både for satellitt og fiber åpent for alle leverandører, og så kunne man selv velge akkurat hvilke kanaler man ville se og ferdig med det.

For egen del, jeg er kanskje ikke typisk, så betyr det f.eks. ingen film kanaler eller barnekanaler, de fleste har vel sine egne favoritter.

Nå er visstnok noe av dette under vurdering i statsapparatet, men om de klarer å få til noe fornuftig er slett ikke sikkert.

Men til din største innvending: hva med Dreambox8000 elller IPBOX 9000? Har ingen av dem selv men lurer jo litt på det...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Jeg forstår din frustrasjon. Men det har ingen hensikt her å gå inn på noen detaljer. Det som er klart er vel at markedet er dominert av komemrsielle interesser og ingen bryr seg om brukerne, bare de tjener godt og har sitt monopol.

Det verste eksempel synes jeg kabelmarkedet er. Her bygger kreti ogf pleti ut sine egne nett og konkurrerer parallelt med hverandre.

Men vi har faktisk et telefon-nett i Norge som riktig nok i sin tid startet med lokale sentraler, men som etterhvert endte som kongeriket Norge's eget TELEVERKET, og de fungerte utmerket både lokalt og med RIKSTELEFON som man bare kunne bestille, og så ble man oppringt når forbindelsen var klar.

En utmerket organisasjon med, etter min mening, høy kompetanse og kvalitet.

Dengang tok man hensyn til MILJØET og slengte ikke opp kabler, bokser og alskens griseri i hytt og vær. En venn av meg mad fartstid i Telverket gremmes, han sier de gjør alt som i hans tid var fy-fy.

Men til poenget: Hvorfor i huleste har ikke vår suverene stat skjært igjennom og sagt: Nå skal vi bygge fremtidens infrastruktur for informasjon og mulitmedia, slik vi engang bygde Bergensbanen, Dovrebanen, Televerket, NRK?

Så fikk vi fiberkabel over det ganske land, og kunne plukke ned gammel dritt og alt ruklet som nå er blitt hengt opp i masteskogen rundt her.

Og så ble det - både for satellitt og fiber åpent for alle leverandører, og så kunne man selv velge akkurat hvilke kanaler man ville se og ferdig med det.

For egen del, jeg er kanskje ikke typisk, så betyr det f.eks. ingen film kanaler eller barnekanaler, de fleste har vel sine egne favoritter.

Nå er visstnok noe av dette under vurdering i statsapparatet, men om de klarer å få til noe fornuftig er slett ikke sikkert.

Men til din største innvending: hva med Dreambox8000 elller IPBOX 9000? Har ingen av dem selv men lurer jo litt på det...
    Godt innlegg - det er mange pro's & con's med "monopoler" og "standarder" selvsagt, men ikke noe som jeg personlig i dagens situasjon kan påvirke.

Hvorvidt boksen heter Ip, Vantage, MrMuscle etc. er ikke så farlig, jeg vil bare ha en boks som dekker inn de kanaler jeg i dag har behov for, og da er HD på CD og Viasat inne på listen. Men, den diskusjonen må jeg vel flytte ut av denne tråden... ;-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FYI - Kjører med CD Standard HD boks på en BenQ 7700 (720P) på 84" lerret. Viasat HD boksen er en Samsung 670.
    Jeg har, som nevnt, CDs HD PVR som er koblet med HDMI via Onkyo 876 til 47" 1080p TV og BenQW9000 1080p proje med 106" lerret.
    Premier League i HD ser fantastisk bra ut på begge. Mens jeg nøyer meg med Champions League i SD fra Viasat 4 gjennom CD. Jeg blir nesten litt satt ut av at Viasat Sport HD "er en annen verden" i forhold til PL i HD fra CD.. Jeg må jo da bare få meg den kanalen selv om det blir en stygg merkost for kun én interessant kanal..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt innlegg - det er mange pro's & con's med "monopoler" og "standarder" selvsagt, men ikke noe som jeg personlig i dagens situasjon kan påvirke.

Hvorvidt boksen heter Ip, Vantage, MrMuscle etc. er ikke så farlig, jeg vil bare ha en boks som dekker inn de kanaler jeg i dag har behov for, og da er HD på CD og Viasat inne på listen. Men, den diskusjonen må jeg vel flytte ut av denne tråden... ;-)
    Om de som styrer forumet for patchet software (vantage.gmc.to) faktisk hadde åpnet for posting for vanlig dødelige kunne jeg foreslått at ViasatHD funksjonalitet ble nevnt der; men den gang ei. Dette er fortsatt stengt.

Sitat Opprinnelig postet av vantage.gmc.to
    Old 02-24-2008, 10:42 PM
    admin admin is offline
    Administrator

Smile Users registration will open soon
    Hi Guys, at this moment you can just read threads, and download files; very soon will be opened the registrations, and you will be able to comment new firmware, and talk about your Vantage.
    Så at det er latskap med i bildet er vel hevet over enhver tvil... :roll:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har, som nevnt, CDs HD PVR som er koblet med HDMI via Onkyo 876 til 47" 1080p TV og BenQW9000 1080p proje med 106" lerret.
    Premier League i HD ser fantastisk bra ut på begge. Mens jeg nøyer meg med Champions League i SD fra Viasat 4 gjennom CD. Jeg blir nesten litt satt ut av at Viasat Sport HD "er en annen verden" i forhold til PL i HD fra CD.. Jeg må jo da bare få meg den kanalen selv om det blir en stygg merkost for kun én interessant kanal..
    Nå skal ikke jeg med min subjektive oppfatning betyr merkostnader for de av dere på forumet her, men slik opplever ihvertfall jeg det. Skarphet og panoreringer (viktig i forball spør du meg), er mye bedre på Viasat HD. I mitt oppsett vel og merke. Har en Yamaha RX-V3800 i mellom. CD HD blir litt SD i forhold ;-)

Og hadde vi hatt en tuner for begge HD pakkene, kunne vi jo sett for oss selv :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    tihi

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både Viasat og CD. Champions League HD kampene på Viasat har ikke noe bedre kvalitet enn Premier League kampene i HD på CANAL+ Sport HD. Mye avhenger av hvilken arena kampen spilles på. Har trolig med lysforhold og ikke minst kameraplassering. Med hovedkamera for tett på gressmatta så blir det mye motionblur både på Viasat Sport HD og Canal+Sport HD pga. interlacingen.

Syns også at kveldskampene ofte ser bedre ut. Muligens pga. mer kontrollerte lysforhold ?
    Liverpool-Arsenal på CANAL+SPORT HD hadde veldig bra kvalitet og fin surround lyd dersom man har aktivert
    Prologic II korrekt. I tillegg var kampen utrolig bra....
    Ikke veldig mange Champions League kamper går i dagslys.

CD's HD boks uten harddisk har dårlig kvalitet på SD & HD bilder så den er ikke egnet til å sammenlikne mot. HDPVR'n var like dårlig men fikk mye bedre kvalitet etter siste software oppdatering. Nå gir ikke HDPVR'en noen dårligere HD bilder enn mange andre HD mottagere jeg har forsøkt. Også SD oppskalert til HD blir overraskende bra (oppleves hverfall som bedre kvalitet enn 576i inn på min Pioneer 507XA). Forhåpentligvis gir den enkle HD boksen til CD like bra bilder når den måtte få ny software.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Om de som styrer forumet for patchet software (vantage.gmc.to) faktisk hadde åpnet for posting for vanlig dødelige kunne jeg foreslått at ViasatHD funksjonalitet ble nevnt der; men den gang ei. Dette er fortsatt stengt.

Dette forumet har ingenting med de som produserer Vantage å gjøre. De har ett eget forum hvor du bl.a. kan laste ned beta-firmware (http://www.forum.vantage-digital.com/). Har ikke helt fått klarhet i om det er Vantage eller de som lager patchet firmware som dere anklager for latskap. :roll:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok da, men jeg anklager de ikke for entrepenørskap ;-)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette forumet har ingenting med de som produserer Vantage å gjøre. De har ett eget forum hvor du bl.a. kan laste ned beta-firmware (http://www.forum.vantage-digital.com/). Har ikke helt fått klarhet i om det er Vantage eller de som lager patchet firmware som dere anklager for latskap. :roll:
    Begge. Jeg har vel og merke HD8000S selv og er fornøyd med selve tuneren, men det er trivielle bugs som har eksistert i over 6 mnd. som ikke har blitt rettet; bl.a ingen mulighet til å spille inn video fra Canal+ (med unntak av HD)--til tross for at timeshift fungerer greit på disse kanalene, subtitle problematikk (som tidl. nevnt) på visse HD-kanaler, ingen mulighet for å enkelt lagre timeshift opptak permanent (retroaktiv ts). Andre ting som Xvid/DivX støtte har kommet seg litt, men er fortsatt i mine øyne ubrukelig i praksis. H.264 avspilling fra USB er ikke implementert, selv om boksen dekoder disse internt.

Jeg er forøvrig godt kjent med det offisielle Vantage forumet du nevner, og har ofte prøvd å få flere HD8000S eiere til å delta med sine problemer og forbedringer.

ViaSat støtten er det kun vantage.gmc.to som kan fikse vha. patchet firmware, så min kommentar ang. latskap var opprinnelig rettet mot de--selv om jeg mener at problemer som har blitt rapportert 3-4 ganger direkte til Vantage via forumet du nevner (for flere mnd. siden) burde ha blitt rettet.
    (Ikke èn av disse er gjort noe med, og iom. at eldre firmware ofte ser ut til å være mer stabil og ha færre problemer ser det rett og slett ut til å de grøter til nye fw releaser ved at disse introduserer flere problemer enn de fikser.)

Jeg mener at for et produkt i denne prisklassen bør det nærmest være påkrevd å være litt kresen og ikke ta for gitt at en skal holde ut med problemer som er relatert til software feil.

Men naturligvis er dette et produkt der den største kundebasen holder til i Tyskland, så at alt ikke fungerer og blir testet med C+ og andre kanaler er dessverre et faktum. Men det er også min mening at skandinaviske brukere må iaf. informere og delta på forum for å ha noe som helst sjanse for at disse tingene skal bli hørt.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Champions League i HD på Viasat er som en annen verden enn fotball på HD hos CD (husk jeg har bare godkjente tunere fra disse).
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Jeg har både Viasat og CD. Champions League HD kampene på Viasat har ikke noe bedre kvalitet enn Premier League kampene i HD på CANAL+ Sport HD.
    En av dere er åpenbart noe "unøyaktig". Jeg misstenker "Mr Ewing" for å være noe overdrivende i sine uttalelser. Dette med bakgrunn i hvor bra jeg opplever CDs HD fra Sky og PL, med BD og 1080p som referanse. Uttralelser som "en annen verden" oppfattes for meg som noe useriøse..
    Men jeg skulle selvfølgelig uansett meget gjerne hatt Viasatt sdport HD og CL i HD.
    :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av dere er åpenbart noe "unøyaktig". Jeg misstenker "Mr Ewing" for å være noe overdrivende i sine uttalelser. Dette med bakgrunn i hvor bra jeg opplever CDs HD fra Sky og PL, med BD og 1080p som referanse. Uttralelser som "en annen verden" oppfattes for meg som noe useriøse..
    Men jeg skulle selvfølgelig uansett meget gjerne hatt Viasatt sdport HD og CL i HD.
    :-)
    Synd du føler det slik, for på mitt utstyr er det faktisk slik det oppleves. Men, det er hos meg...

Edit: Det som er mer snodig er at SD innhold fra Viasat er visuelt dårligere enn hos CD, og jeg mistenker at datastrømmen her er kraftig komprimert (dvs at det er bedre å se CL på Viasat 4 på CD enn Viasat selv)

Side 23 av 47 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •