Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 22 av 47 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 939
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Du nektet jo å tro at Technisat er bedre også. Kan (uten å ha sett den) ALDRI tro at Vantage stiller i en så voldsom klasse for seg selv. Flott at Canal digitals boks endelig er blitt tilnærmet bra. (Bruker forøvrig ikke den selv), men er happy på vegne av alle som har slitt med den.
    Har aldri sagt at Vantage er bedre enn Technisat og stiller i en klasse for seg. Technisat har ett stort minus, den kan ikke ta opp en HD kanal samtidig som du ser på en annen HD kanal. Dessuten er den forholdsvis dyr samenlignet med Vantage. Derfor synes jeg HD 8000S er ett bedre kjøp da den har like bra bildekvalitet som Technisat.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... Tar fram Cola og poppkorn :-)
    Dette blir en morsom debatt videre......
    ;-)

Tja, hva er best?...

(jeg har alle, og skal ikke uttale meg, men hvisker... techni***).
    ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bruker du på TV resolution under Video setting på Vantagen? Kunne vært artig å høre siden vi begge har TV fra samme produsent.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Hva bruker du på TV resolution under Video setting på Vantagen? Kunne vært artig å høre siden vi begge har TV fra samme produsent.
    Bruker hovedsakelig auto som oppløsning og RGB som videosignal.

Syns det er det som gir best bilde på vantage.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Streaming fra HD8000S til Mediaplayer ?
    -------------------------------------
    Er det noen som har fått til å streame fra Vantage boksen til en Media Player a.l.a Popcorn Hour A-110 ? (uten å gå via noen server/pc)
    Mediaplayer vil da i tilfelle vise det innhold som er valgt på tuneren.. men som et alternativ til et "jalla" analog trådløst signal overføring av lyd/bilde , så ville jeg tro at en digital overføring ville ha bedre kvalitet.

Det ville jo være svært interessant om dette i det hele tatt var mulig... eller er jeg helt ute på (feil) jorde..?

Frank

PS : Jeg finner ikke særlig mye info på forum til vantage.. vedr streaming

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Loop mellom Tuner1 og Tuner2?

Jeg har nylig kjøpt en Vantage HD 8000S. Det følger med en kort antennekabel (17 cm) som jeg går ut fra kan kobles som en loop mellom Tuner1 og Tuner2. Hva vil man i tilfelle oppnå ved å gjøre dette? Jeg har (foreløpig) kun en antennekabel inn til Vantage mottakeren.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontroll

Fikk det til......

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Jeg har nylig kjøpt en Vantage HD 8000S. Det følger med en kort antennekabel (17 cm) som jeg går ut fra kan kobles som en loop mellom Tuner1 og Tuner2. Hva vil man i tilfelle oppnå ved å gjøre dette? Jeg har (foreløpig) kun en antennekabel inn til Vantage mottakeren.
    Ved å loope signalet kan du få en viss twin-tuner-funksjonalitet.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du oppnår å kunne bruke begge tunere samtidig, dvs ta opp en kanal mens du ser en annen.
    Ettersom du har bare en kabel inn fra antennen vil det bli begrenset til kanaler som er på samme Mux, som f.eks NRK kanalene.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Ved å loope signalet kan du få en viss twin-tuner-funksjonalitet.
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Du oppnår å kunne bruke begge tunere samtidig, dvs ta opp en kanal mens du ser en annen.
    Ettersom du har bare en kabel inn fra antennen vil det bli begrenset til kanaler som er på samme Mux, som f.eks NRK kanalene.
    Takk for svarene n-t og hårek

Jeg går ut fra at hvis man "glemmer seg", og skifter kanal på den kanal man ser på til en kanal på en annen Mux så blir opptaket avbrudt? Eller får man noe varsel?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opptaket blir ikke avbrutt. Når opptak er i gang så er kanalvelgeren låst. Trykker du 'OK' knappen for å få opp kanallisten så er alt grået ut.
    Men eventuelle kanaler du har på den andre tuneren er tilgjengelig. 'Kanal opp-ned' velger vil da bare hoppe over de som ikke er tilgjengelig.

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Viasat HD kanaler nå fungere på denne? (Hvis ikke, hvorfor ikke?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Vil Viasat HD kanaler nå fungere på denne? (Hvis ikke, hvorfor ikke?)
    Nei viasat sine hd kanaler fungerer ikke på vantage.jeg vet ikke hvorfor men kan tenke meg hvorfor.viasat har vell ikke så mange hd kanaler at det er vert og legge noe jobb i det og få det til.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    Nei viasat sine hd kanaler fungerer ikke på vantage.jeg vet ikke hvorfor men kan tenke meg hvorfor.viasat har vell ikke så mange hd kanaler at det er vert og legge noe jobb i det og få det til.
    Dette er pur latskap i såfall. Hadde det ennå vært et teknisk probplem så...

Er det noen andre sat tunere, eller "front-end" løsninger som kan hjelpe til her da? Man får da visstnok både CD HD og Viasat HD på kabel....

"I need a solution" - og det er ikke kabel...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok ingenting med latskap å gjøre. Er nok mer ett teknisk spørsmål. Veit ikke om noen sat-tunere som kan ta inn "alt".

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er trolig delvis latskap om ikke annet. :neutral: De har enda ikke fikset problemet (introdusert i 2.47) som gjør at en ikke kan ta opp video (kun lyd) fra samtlige Canal+ kanaler (med unntak av Film HD). Dette til tross for at timeshift fungerer greit med bilde & lyd på disse...

DVB subtitle problematikken på bl.a BBC HD burde også være en grei ting å fikse. Det er dessverre alt for stor fokus på tyske kanaler (Premiere, f.eks)--so jo er forståelig. Men det er rett og slett ikke nok Skandinaviske brukere som pusher på med deres problemer & forbedringer til firmware.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Viasats kanaler, så støttes jo selv ikke SD-kanaler i de offisielle firmware versjonene. Man må ha patchet firmware for å få NDS-støtte. Jeg tror derfor at ingen av Vantages teknikere jobber med problemene med å få inn HD-kanalene fra Viasat.

Mulig at den eller de personene som lager patchete firmware versjoner kunne gjort noe, men det er vel tvilsomt at de gjør hvis dette er et nordisk problem.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukter billige asia komponenter og profitt lang vei... dette ER latskap. Synd ingen viser vei i tunerjungelen, for et high-end produkt med rett funksjonalitet, ville helt klart ha livets rett, uavhengig om det er viasat eller cd. Det er jo nds og conax mye av veien i europa (+noen til), så innenfor dette området føler jeg de fleste følger Kiss produktene sin strategi ;-)

Så, kan noen da fortelle meg hvordan jeg kan bli min egen GET distributør i eget hus for å få tilgang til noe som strengt tatt burde vært på banen når HD ble lansert hos disse....?

Edit: eller komponere noe som markedet har behov for og sende "blue-print" til kina :-D

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    DVB subtitle problematikken på bl.a BBC HD burde også være en grei ting å fikse.
    Hva er det som er problemet med subtitle på BBC HD? Er det ved innspilling?

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som er problemet med subtitle på BBC HD? Er det ved innspilling?
    Problemet med subtitlingen på visse HD-kanaler (bl.a BBC HD & History Chn. HD) er at teksten blir værende på skjermen dersom ikke ny dialog kommer--noe som gjør at den blir hengende igjen etter et program og blir værende flere minutter under et program dersom det ikke er dialog.

Det er et ganske irriterende problem for de som avhenger av subtitle (jeg skrur den alltid av selv), men Vantage burde absolutt prioritere å få dette fikset.

Allikevel tror jeg det kun er 2 personer som har kommentert dette på forumet til Vantage som omhandler firmware testing/bugreports...

Side 22 av 47 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •