Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 20 av 47 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 939
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mulighet for viftekjøling i Vantage:
    Nyere Vantage har etter det jeg har hørt blitt solgt med medfølgende vifte. Det hadde ikke min , siden den var laget før Vantage kom på denne "geniale" ideen. Den har heller ingen kontakter der ei vifte kan kobles. Så her er det jeg gjorde:
    -Målte bak på Vantagen, og fant ut at vifta måtte være 40x40 mm. I ettertid fant jeg ut at det ikke stemte helt, så jeg måtte være litt kreativ. (trangt å få målt bak i stereobenken, korrekt mål er ca 50x50, uten at jeg har brydd meg om å måle). Jeg kjøpte denne vifta: Fractal Design vifte, Silent Series - Microplex , mulig denne passer bedre, Fractal Design vifte, Silent Series - Microplex
    -På kontakten der spenningen til harddisken kobles er kontaktene merket (5v, earth, earth, 12v). Jeg klipte ledningene for 12volt (gul) og ene til jord (svart), og koblet til vifta der, og så skjøtte jeg sammen igjen. Rød ledning fra vifta mot gul ledning på harddiskkabelen, og svart mot svart. Gul ledning fra vifta ble isolert bort.
    -Koblet til strøm og testet. Alt funker helt ok men det ble for mye viftestøy, selv om den var oppgitt til 13 dB! Åpnet igjen og klipte ene kabelen til vifta. Prøvde meg fram med motstander for å sette ned farta, fant ut at med 68ohm ble det meget bra. Koblet opp og et ser ut til å funke. Brukte motstander fra dette settet: Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    Etter litt testing ser det ut til at temperaturen på toppen av kabinettet har sunket betraktelig. Tidligere var det skikkelig varmt, nå er det en liten lunk, så selv om jeg har senket effekten fra vifta, gjør den jobben sin bra.

Jeg har dessuten byttet harddisk i Vantagen min pga noen problemer. Hadde en 1 Tb Western Digital (ikke støttet av Vantage), og byttet til Seagate Pipeline HD SEAGATE Pipeline HD 500GB SATA 3.5" 3Gb/s 8MB for DVR og Media Center PC / MULTICOM (støttet).
    Hadde blant annet problemer med forhåndsvisningen av filer, nevnt tidligere i tråden. Det ordnet seg ikke før jeg resatte alt som kunne resettes i tuneren, selv etter bytte av HDD. Ellers kan jeg merke at tuneren funker litt bedre, men det kan være placeboeffekten8)
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av angvik
    Har akkurat nå kun en kabel inn, så tuner 2 er koblet via Loopthroug. Skal senere bytte ut de single LNB hodene med quad, men venter på at sneen skal forsvinne først.

Kan dette ha noe med problematikken å gjøre, da?
    Hei igjen!

Jeg fant detteVantage Digital forum. Tilkobling av tuner 2 med loopthrough-kabel har altså sine begrensninger, sikkert avhengig av hvilke innstillinger du gjør i oppsettet.

Har Vantage 7100s sjøl, og har ikke egen erfaring med problemet. Andre Vantage 8000-brukere med erfaringer?

Har du problem med tysk, kan du finne en dårlig oversettelse til engelsk her.

Mvh
    Brumlebass 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man kan få opptakene fra HD8000S spillbart på en PC/Mediacenter?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la inn følgende codec, og kan spille av opptakene direkte i Windows Media Player:
    http://www.elecard.com/ftp/pub/Stude...tiStreamer.zip

Funker hvertfall på SD-opptak. Jeg er ikke helt sikker på HD-opptak.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mulig å convertere til et annet format.
    Da jeg heldst har villet kunne spille av på PopcornHour A-110

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøk denne:
    http://www.vantage-digital.com/files...1196778923.exe

60 dagers testversjon av DVR Studio Pro. Denne versjonen som kan lastes ned fra Vantage sin hjemmeside er fra Desember 2007, så det finnes sikkert nyere versjoner på produsentens hjemmeside.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny firmware 2.46

Firmware 2.46 har blitt lagt ut:
    VANTAGE - Willkommen bei VANTAGE Digital GmbH

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Ustabil med intern SATA disk?

Er det flere som opplever at intern SATA disk er ustabilt?

Det vil si at ved aksessering av disk binker bildet på skjermen iblant, og at i et og annet blink så henger Vantage'n seg og blir stående med blinkende bilde?

For eksempel kan man trykke på (>) -knappen og bla opp og ned i de opptakene som er gjort på intern HDD. Iblant blinker bildet da hos meg. Og noen ganger blir det stående og blinke, og boksen henger. Begynner bildet å blinke under avspilling, er sannsynligheten stor for snarlig "blinkeheng"

Etter at EPG saving ble lagt inn i FW, opplevde jeg en gang også at samme type heng da jeg slo av boksen ( sannsynligvis da den skrev EPG data til HDD). Det tyder jo på at det ikke er Vantage Player i seg selv som er problemet.

Det som er litt snedig er at blinking og blinking +heng ikke ser ut til å være et problem når man benytter ekstern USB disk.

Så da er det vel enten Vantage sin SATA-støtte eller min disk som er synderen.

Jeg benytter Seagate 320 GB Momentus som anbefalt av Vantage. I det hele tatt opplever jeg USB-disk som temmelig stabilt, mens intern SATA er ubrukelig.

Software 2.41 var sånn nogenlunde. 2.44 og påfølgende 2.46 (betaer og dagens endelige versjon) er håpløse med intern SATA hos meg.

Så det jeg lurer på er:
    Er det flere her på forumet som har lignende erfaringer, eller fungerer intern SATA disk hos dere?

(FW 2.46final, Momentus320, HDD always on, EPG Saving on, TimeShift Manual/Off)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rugland
    Er det flere som opplever at intern SATA disk er ustabilt
    Bruker Seagate Pipeline HD 500GB. Bildet fryser/ hikker i noen sekunder idet jeg går inn på Vantage Player. Samme hvis et programmert opptak skal til å begynne (å ta opp). Jeg har satt harddisken til å stoppe etter 5 miinutter uten aktivitet, og det er da det er "verst". Jeg har en teori om at det må til ekstra prosessorkraft til når du starter et opptak, og at tuneren da må prioritere hva den skal bruke den lille kraften til. Så da blir livesendingen lidende. Er ikke store prosessoren inni der...8-) .
    Hvis noen har bedre teorier, evt faktisk vet hva som skjer, kom med svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Bruker Seagate Pipeline HD 500GB. Bildet fryser/ hikker i noen sekunder idet jeg går inn på Vantage Player. Samme hvis et programmert opptak skal til å begynne (å ta opp). Jeg har satt harddisken til å stoppe etter 5 miinutter uten aktivitet, og det er da det er "verst". Jeg har en teori om at det må til ekstra prosessorkraft til når du starter et opptak, og at tuneren da må prioritere hva den skal bruke den lille kraften til. Så da blir livesendingen lidende. Er ikke store prosessoren inni der...8-) .
    Hvis noen har bedre teorier, evt faktisk vet hva som skjer, kom med svar!
    At bildet hikker og fryser litt kan man jo skjønne noen ganger, av nettopp de grunner du var inne på.

Men opplever du at Vantage'n crasher i forbindelse med blinkinga da (svart-bilde-svart-osv) ?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av katermuc
    Firmware 2.46 har blitt lagt ut:
    VANTAGE - Willkommen bei VANTAGE Digital GmbH
    Har problemer med teksting på Discovery HD og Nat Geo HD med denne firmwaren. Ser kun så vidt teksten i noen tiendeler en gang i blant. 2.41 er den beste firmwaren hittil etter min mening.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rugland
    At bildet hikker og fryser litt kan man jo skjønne noen ganger, av nettopp de grunner du var inne på.

Men opplever du at Vantage'n crasher i forbindelse med blinkinga da (svart-bilde-svart-osv) ?
    Jepp, det var det jeg mente med hikking. Beklager dårlig formulering. Men jeg vil ikke kalle det å krasje, mer et heng,
    Men sånn er det på en Force 536 jeg har stående også. Og også en Force 755 hadde det på dette viset. Er ikke 100% sikker, men jeg tror Viasats (ikke-hd)PVR var sånn den også, før den takket for laget. Derfor mistanken om at dette er en svært kraftkrevende prosess

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd flere rare ting med denne tuneren, den har hengt seg noen ganger, og den gjør ikke alltid det den skal. Men at bildet blinker slik har jeg aldri opplevd.
    Noe jeg opplever ganske ofte er at når jeg skal starte avspilling så blir skjermen sort (eler den kan vise et statisk bilde fra TV). Må gå ut av menyen og tilbake til TV, og så prøve igjen.
    Jeg har intern SATA disk, og den brukes jo til timeshift hele tiden.

Er det ingen andre som syntes det er irriterende med den "Vantage player" infoboksen som dekker en stor del av skjermen? Den vises i 6 sekunder etter at man starter avspilling, eller spoler.
    Jeg klaget på email og fikk faktisk svar i begynnelsen av januar, de lovte å fikse dette.
    Stor er dermed skuffelsen over de nye versjonene. I første beta var det lagt inn en meny for å justere hvor lenge den skal vises. Men det fungerer bare når du starter avspilling, ved spoling er det fremdeles 6 sekunder. Dette har de siden ikke gjort noe med.
    Menyen lar deg velge å vise denne boksen i opp til 60 sekunder!!! Er det noen som kan tenke seg å velge det? Jeg syntes dette er direkte latterlig.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hårek

Hvis du trykker på "BACK" så tror jeg infoboksen "forsvinner" med en gang?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, edding. Det fungerer, må bare få lært opp fingrene til å bruke det effektivt.
    Men det skulle jo ikke være nødvendig å gjøre det så tungvindt.

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ny patchad soft ude

1/3/2009 new024601 for Vantage HD series - Vantage Support Forum

1/03/2009

Emu version of software Vantage_024600

Please also read the history note for other new funktions from previous software.
    If you feal that the software works not correct after update
    please make factory after update to new software
    Take care make SYS backup before reset.
    Manue/Channel Setup/Software Manager

27.02.2009 Version 02.46T-O

- S-Video problem fixed
    - EPG Informationen der aktuellen Sendung und der folge sendung werden aufgezeichent. Hintergrunder der Option ist.
    Wenn Sie z.B. eine Sendung Aufzeichnen aber der EPG Text der vorherigen Sendung in der Übersicht angezeigt wird
    können Sie das ändern indem Sie den VANTAGE Player öffnen, auf die Sendung gehen und mit der EPG Taste den Text ändern. - Timeshift
    - MP3 header Informationen
    - Timeshift recording possible. When you have timeshift active then you can rewind and press the Record button Recoring starts.
    - Timer improved
    - Timeshift starttime reduced from 10 to 8sec
    - Hangup when renamed with space fixed
    - Czech language fixed
    - Auto delete fixed
    - Teletext pages over 800 fixed
    - Stopping mp3 back to folder problem fixed
    - mp3 hangup after remove usb device fixed
    - Timeshift with USB stick 16GB possible (Free size must be 1GB!!)
    - AUTO TV mode problem fixed
    - Videofreezes when switing fchannels fixed
    - Teletext problem fixed (Page 111, 222, 333)
    - Subtitle at BBC HD fixed
    - Timeshift stability improved
    - Audio Sync (Lipsync) implemented Menue/system setup/ Audio Setting
    - Timeshift start when you press >/II Button (Timeshift Manuel)
    - Timeshift after 2 seconds working (old version 8 Seconds)
    - Audiowobbing overr SPDIF fixed (tested with: BOSE V30 , Sony STRKS1000, Onkyo TXSR606, Kenwood KRFX9060D)
    switchning time in radio little slower.
    - Fontstyle changed for better reading
    - Reading and writing on HDD improved
    - Cablecom fixed for audio/video freezing
    - In EPG now its possible to get information press guide button
    - OSD error correction
    - Standby question increased to 15 sec
    - HDMI Audio problem fixed.
    - Timer can be saved now. Menue/Channel Setup/Software Manager.
    - Information in VFD comeing when you switch to standby

Hygge

EX-Force

:-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av katermuc
    Får ikke lenger tatt opp programmer fra Canal+

Vantage 8000S tar kun opp lyd, ikke bilde. Gjelder alle Canal+ kanaler bortsett fra Canal+ Film HD.

Fant en dansk bruker som har samme problem.

Ingen her som har opplevd lignende problemer?

Det er det samme hos meg med min Vantage 8000S,
    --------------------------------------------------------------------

Tok den frihet å flyttet det overstående spørsmålet til Vantage tråden.
    Hvordan er det med dere andre som har Vantage 8000? Har dere samme problemet?
    Håper noen kan hjelpe.

Kjører tuneren med v2.44.01T-O

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity+
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av katermuc
    Får ikke lenger tatt opp programmer fra Canal+

Vantage 8000S tar kun opp lyd, ikke bilde. Gjelder alle Canal+ kanaler bortsett fra Canal+ Film HD.

Fant en dansk bruker som har samme problem.

Ingen her som har opplevd lignende problemer?

Det er det samme hos meg med min Vantage 8000S,
    --------------------------------------------------------------------

Tok den frihet å flyttet det overstående spørsmålet til Vantage tråden.
    Hvordan er det med dere andre som har Vantage 8000? Har dere samme problemet?
    Håper noen kan hjelpe.

Kjører tuneren med v2.44.01T-O
    Du er ikke den eneste med dette problemet. Oppdaget dette først med Canal+ Comedy. (Andre kanaler bortsett fra C+ ser ut til å fungere greit) Det er også visse problemer med at tuneren går i heng når en gjør timer opptak (fra standby) mot HD kanaler (testet BBC HD). (Kan ha med intern SATA å gjøre.) Også endel subtitle ting som bør forbedres.

Anbefaler alle til å logge sine problemer mot Report zur Finalen Software 2.47T-O - VANTAGE Digital Forum

Og sjekke at disse kommer med i Offizelle Bugliste - VANTAGE Digital Forum

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FTA kanaler fra Astra (1)

Er det forresten andre som tar inn Astra i tillegg til 0.8W/1.0W via Vantage tuner?

Har problemer med å få inn div. Free-to-Air kanaler men er sannelig ikke sikker på om det er "riktig" Astra som blindscannes--da det ligger tre stykker under Satellite i oppsettet (Astra 1D-3A, Astra2 & Astra 1E-2C om jeg ikke husker feil)

De det gjelder ligger på 19.2E -- Astra 1F/1G/1H/1KR/1L (19,2°E) - frequencies - KingOfSat

Mer spesifikt:

Kode:
    Comedy Central Germany 
    Arte HD
    Simul HD
    Viva
    ARD1
    Premiere HD Film
    Astra HD Promo
    Anixe HD
    Dr Dish
    CNBC Europe
    TV5 Le Monde
    Sky News
    Det som er litt underlig er forøvrig at posisjonen som er listet som 19.2 øst i Vantage (1E-2C) ikke sammensvarer med det som ligger på denne websiden (som er 23.5E). Jeg får imidlertid inn kanaler på denne (dog ingen av de over, kun Arte SD), som ser ut til å indikere at LNB enten er feilposisjonert el. at satelitten ligger med feil posisjon på Vantagen.

Finnes det en måte å oppdatere denne listen? (vet at enkelte TPs har manglet for andre satelitter også, bl.a for Voom HD)

Side 20 av 47 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •