Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 18 av 47 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 939
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Litt artig at selv min mor--som ikke har noen teknisk innsikt--el. (som regel) er særlig kvalitetsbevisst på slike ting, merket en stor forskjell i bildekvalitet; selv på vanlige SD-kanaler.
    I forhold til hva da?

TVN HD er en av kanalene jeg se på eller tar opp en del fra. Jeg har selv Standard HD PVR fra CD. Denne fungerer godt, selvom det også der er noen bugs. Jeg er dog på utkikk etter å oppgradere til en bedre HD PVR. Men da skal jeg jommen meg være sikker på at det er en oppgradering. Vantage er en het kandidat. Det er også Tehcnisat så fort de kommer med en modell som håndterer 2 HD kanaler samtidig.
    Hvordan er det med decodingen/dekrypteringen til Vantage? Kan den gjøre dette på begge tunerene samtidig, såkalt dual decoding? Eller lagrer den evt opptakene kryptert hvis du ser på noe annet samtidig? Dette vil jeg isf anse som en stor bakdel.

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ift. en eldre Force tuner (2001/2002). Har ikke modellnummeret umiddelbart tilgjengelig, dessverre.
    Jeg mener Vantage lagrer opptakene ukryptert, men har ikke fått verifisert dette selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital skifter for tiden ut eldre programkort. Som abonnent på Familiepakken mottok jeg idag nytt programkort. Dette ble satt i min Vantage 8000S (med siste software lastet fra Astra 1, koblet til 8 hoder). Kortet virket umiddelbart på alle kanalene i pakken, med ett unntak: TVNorge HD = kryptert. Denne kanalen (og de andre i pakken) var aldri noe problem med gammelt kort. Tydligvis er det et problem i samspillet mellom nytt kort og Conax-varen i receiveren. Kjenner noen i Forumet til dette problemet?

De første 18 dagene vil en rekke tilleggskanaler ligge åpne, bl.a. Canal+, DR1 og 2, TV Finland og STV4/DTV2 filmkanaler.

Er forøvrig særdeles godt fornøyd med billedkvaliteten fra Vantage på nytt Sony LCD TV, selvsagt HD brilliant, men også SD er skarpere enn RiksTV.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øbben
    Canal Digital skifter for tiden ut eldre programkort. Som abonnent på Familiepakken mottok jeg idag nytt programkort. Dette ble satt i min Vantage 8000S (med siste software lastet fra Astra 1, koblet til 8 hoder). Kortet virket umiddelbart på alle kanalene i pakken, med ett unntak: TVNorge HD = kryptert. Denne kanalen (og de andre i pakken) var aldri noe problem med gammelt kort. Tydligvis er det et problem i samspillet mellom nytt kort og Conax-varen i receiveren. Kjenner noen i Forumet til dette problemet?
    Hmm Jeg hadde ønsket meg en ny tuner, og forhåpentligvis en bedre tuner.. Men dette gjør meg helt klart skeptisk til å gå for annet enn CD godkjente tunere. Jeg er nødt til å være helt sikker på at jeg får inn kanalene..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital skifter for tiden ut eldre programkort. Som abonnent på Familiepakken mottok jeg idag nytt programkort. Dette ble satt i min Vantage 8000S (med siste software lastet fra Astra 1, koblet til 8 hoder). Kortet virket umiddelbart på alle kanalene i pakken, med ett unntak: TVNorge HD = kryptert. Denne kanalen (og de andre i pakken) var aldri noe problem med gammelt kort.
    hvilken software versjon er det du lastet ned fra Astra?
    har du prøvd patchet firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De første 18 dagene vil en rekke tilleggskanaler ligge åpne, bl.a. Canal+, DR1 og 2, TV Finland og STV4/DTV2 filmkanaler.

Er forøvrig særdeles godt fornøyd med billedkvaliteten fra Vantage på nytt Sony LCD TV, selvsagt HD brilliant, men også SD er skarpere enn RiksTV.
    har også forholdsmessig nytt kort fra CD i min Vantage og HD fungerer ok. Bare om kvelden eller nå da det snør får jeg HD kanalene ikke inn.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Står på hjemmesiden til Vantage at nå er også HD 8000TS klar for levering. For de som ønsker digitalt bakkenett og satelitt i en og samme tuner.
    Hei hvordan kan man få inn bakkenettet med Vantage 8000s HD?

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Hei hvordan kan man få inn bakkenettet med Vantage 8000s HD?
    Bytte til Vantage HD8000ts

Dvs det går ikke med 8000s. Det er bare satelitt mottaker.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle sid
    Bytte til Vantage HD8000ts

Dvs det går ikke med 8000s. Det er bare satelitt mottaker.
    Ok,Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leste også at CD skulle bytte ut noen kort i siste nyhetsskrivet. Jeg kjøpte mitt sammen med en Force tuner for noen år siden. Spennende å se om jeg får nytt (håper ikke det :-? ). Regner med at de ikke kan sende meg ett kort som ikke virker på Force (og Vantage).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV Norge HD er fremdeles kryptert hos oss etter bytte av CD programkort igår. Har latt Vantage 8000 S HD stå på denne kanalen natten over uten at det har hjulpet. Alle de andre HD (og SD) kanalene er OK. Hovedprogramvaren er 02.44T-O som ble lagt ut på Astra 1 28. desember ifjor.

CD skriver i Kundenytt for februar at mange av kundene frem til mai vil motta nytt programkort. Er spent på om andre med Vantage da vil erfare at TV Norge HD blir kryptert.

Gratiskanalene fra Riks-TV mottas direkte på Sony LCD TV med mini stueantenne. Vantage/Canal Digital Satellitt skarpere bilder fra NRK enn Riks-TV. Vi har også GET digital kabel-TV (gir overlapp av kanaler, men uttak i mange rom og svenske/danske kanaler). Beklageligvis har denne standardboksen ingen HDMI utgang, og billedkvaliteten på NRK med scart er av langt lavere standard enn CD Satellitt/Riks-TV.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hmm Jeg hadde ønsket meg en ny tuner, og forhåpentligvis en bedre tuner.. Men dette gjør meg helt klart skeptisk til å gå for annet enn CD godkjente tunere. Jeg er nødt til å være helt sikker på at jeg får inn kanalene..
    Dette vil naturligvis alltid være en risiko så lenge Konkurransetilsynet og Norsk/Europisk lovgivning tillater innholdsleverandørene å påtvinge brukere sine egne låste (og ofte; lobotomerte) løsninger. Litt det samme som at en mobilleverandør skal kunne tvinge deg til å kjøpe sin egen telefon for at en skal kunne ha abonnement der.

Egentlig rart at noen ikke har (etter det jeg vet iaf.) lovprøvet dette enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV Norge HD er fremdeles kryptert hos oss etter bytte av CD programkort igår. Har latt Vantage 8000 S HD stå på denne kanalen natten over uten at det har hjulpet. Alle de andre HD (og SD) kanalene er OK.
    .
    jeg hadde prøvd en patchet firmware og sett om det virket den fungerer som regel bedre en orginalen på enkelte områder.
    i verste fall så for man vell forsat kjøpt godkjente ca moduler for C.D jeg har en cd modul som er en av dem første som kom på markedet den fungerer på vantage og får inn alle hd kanaler med den.(bruker den ikke til vanlig)regner med att alle kanaler vill fungre på denne selv med et nytt kort.
    men vantage kommer vell med en oppdatering etter hvert som løser det .

Newcomer angvik sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan hjelpe meg med en oppdatert (eventuelt redigert) kanaliste for Thor og Sirius?

Ser at nye kanaler har kommet til, og andre kanaler har byttet transponder.

Jeg har hatt V8000s i knappe 2 uker, og er fersk i dette med Canal Editor (og for så vidt mye annet ved denne tuneren)

Takker på forhånd.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av angvik
    Er det noen som kan hjelpe meg med en oppdatert (eventuelt redigert) kanaliste for Thor og Sirius?

Ser at nye kanaler har kommet til, og andre kanaler har byttet transponder.

Jeg har hatt V8000s i knappe 2 uker, og er fersk i dette med Canal Editor (og for så vidt mye annet ved denne tuneren)

Takker på forhånd.
    Det eneste en trenger å gjøre er å kopiere kanalene til USB-stick (via backup valget i menyen, mener den ligger under System). Deretter åpne denne opp i ChannelEdit 3.1, redigèr (og lagre til USB stick). Sett USB-stick inn i Vantagen igjen og bla til kanalfilen og trykk OK. Denne vil da bli importert inn.

EDIT: naturligvis etter at en har kjørt blindscanning av Thor & Sirius for å ha komplett oversikt over kanalene. Jeg la uansett inn TP for bl.a Voom manuelt (ligger info annet sted i denne tråden)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny beta for de som har lyst til å teste

Software 2.45 Beta - VANTAGE Digital Forum

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle sid
    Ny beta for de som har lyst til å teste

Software 2.45 Beta - VANTAGE Digital Forum
    Fikk du lastet den ned?
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Fikk du lastet den ned?
    Nei. Jeg gadd ikke på grunn av at det var beta.

Nå er den trukket tilbake.
    Det virker som det er en del forbedringer, bla annet minne på tekst tv.

Die Firmware 2.45 ist nun endlich verfügbar. Download über SoftwareRelease in diesem Forum.

- Timeshift
    - MP3 header Informationen
    - Timer verbessert
    - Timeshiftstartzeit von 10 auf 8sec reduziert
    - Crash bei Eingabe eines Leerzeichens mit der Tastatur gefixt
    - tschechische Sprache gefixt
    - Auto delete gefixt
    - Teletext Seiten über 800 behoben
    - beim beenden eines MP3's wird in den selben ordner gesprungen
    - mp3 crash beim herausziehen des USB sticks behoben

Bitte teilt uns eure Ergebisse mit wenn es geht alle in DIESEM Beitrag hier!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er nå fryd og gammen i heimen. TV Norge HD er tilbake på Vantage etter byttet av CD programkort. Trolig registrerer CDs teknikere erfaringene i dette forumet, og retter opp Conax-signalene (?) Takk for gode råd om patchet firmware, men offisiell firmware ser ut til å fungere (uproblematisk nedlasting fra Astra).

Skifting til nye CD kort burde gå greitt for Vantagebrukere, og man kan glede seg over de mange ekstrakanalene i 18 dager.

Forøvrig kan Vantageeiere med multifokus antenne se fotballandskampen Deutschland - Norwegen på ARD (Astra1 og Hotbird) 11. februar 20:15.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har fått meg en Vantage 8000.
    Lurer på om det er mulig å koble den opp mot nettverket sånn at man kan bruke hardisken i stasjonæren til å ta opp på?

Side 18 av 47 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •