Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 17 av 47 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 939
    Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ivarw
    Huff da...

Da må jeg gå litt OT spørre om det finnes overganger som muliggjør en sammenkobling av digital lyd ut fra TVen til analog inngang på lydanlegget?

Er ikke så vel bevandret i AV-verdnen...
    Ja det ble litt offtopic...
    Du skriver lenger oppe at forsterkeren kun har analoge innganger, så hvorfor routes lyden via TV (som ikke har analoge utganger, og som definitivt kun ville hatt stereo utgang om den hadde hatt det)? Kan ikke spilleren kobles direkte til forsterker?
    (siden da blir det èn ekstra knapp å trykke på?)

For å få til det du spør om trengs en D/A converter mellom TV og forsterker (hvis det faktisk er tilfelle at det *kun* finnes digital ut fra TVen); hvilket i praksis betyr en receiver--som ofte er del av en integrert hjemmekinoforsterker. (Antar en dedikert D/A blir "litt" utenfor scopet til dine foreldre!)

Ser forøvrig ikke helt for meg en TV som kun har enten S/PDIF (coax) el. Toslink (optisk) digital output, og samtidig kun èn SCART inngang. Dersom oppsettet faktisk er så sært som det høres ut råder jeg deg til å gjøre kort prosess med hele det integrerte "hifi"-møbelet og be de anskaffe en billig, vanlig receiver i tillegg (2-3k maks). :evil:
    Tviler også på at en får utnyttet flerkanals-lyd skikkelig med dette oppsettet.

Det er stadig imponerende hvor merkelige løsninger denne generasjonen velger når det kommer til slike ting...! (mine var selv skyldig)

Selv om en kunne koblet dette analogt ville en trengt 6xRCA for hver kilde, så en receiver/integrert forsterker (dvs. D/A+preamp+amp) med digital input ville absolutt vært å foretrekke. (Dersom den har HDMI i tillegg kan en naturligvis skifte både lyd og bilde ved ett tastetrykk.)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD8000S--førsteinntrykk etter installasjon & oppsett

Etter å omsider ha fått mulighet til å sette opp min HD8000S tenkte jeg det ville være greit å poste mine erfaringer med denne.

Først og fremst, tuneren har en kvalitetsfølelse over seg--ganske pen, og ikke for "boksete". Jeg valgte forøvrig å gå for den med blått display.

Var også ganske fornøyd med den medfølgende fjernkontrollen; god layout og knapper med "tactile feel" (I motsetning til andre tunere's kontrollere som jeg har brukt tidligere). Ganske viktig for daglig bruk i mine øyne.

Så til det mer tekniske ifm. oppsett; det positive først:

• Kanalsøk (blindscan) over 4 satelitter gikk kjapt og knirkefritt. I mitt tilfelle gjaldt dette Thor (0.8W), Sirius (4.8E), Hotbird (13.0E) & Astra (19.2E). Tok ikke nøyaktig tiden, men regner med det gikk ca. 30 min. Signalstyrken så ut til å legge seg på 84% uansett hvilken satelitt som var i bruk. ('LNB power=on' på alle) Vet ikke hva andre får her og om jeg burde være bekymret.
    • Bildekvalitet på DVBS/DVBS2 var upåklagelig. Var spesielt interessant å se forbedringene på vanlige SD kanaler (DVBS)
    • Kanalskifte og responstid meget bra; noe tid for å skifte til HD-kanaler (3-4 sec.) Enkelte ganger kommer også 'scrambled program' før en har fått decryptert HD-kanalene; så dette kan nok forbedres.
    • EPG også responsiv og grei
    • Pausing av kanaler fungerer uten spes. innstilling da timeshift er enablet pr. default.
    • Innstillinger og kanaltilpasning gikk knirkefritt. Lagret kanalene på USB stick, endret via ChannelEditor3.1 (som ligger på Vantage sine sider) og uploadet denne uten problem. (Holder at en scroller frem til filen på USB1 i filemanager og trykker <OK>)
    • Oppdatering av firmware også knirkefritt (selv om jeg ikke la merke til særlige forbedringer etter firmware fra August som den kom med fra fabrikken) Testet også patchet firmware. (Fant som de andre på forumet ingen forskjell mellom orig.)
    • Støynivå var akseptabelt iom. at det er påmontert vifte og 3.5" intern SATA i boksen (hører kun litt susing fra viften, og innimellom noe knitring fra disk.)

Så til ting som trekker ned:

• GUI for Vantage Player litt lite responsiv
    • Å finne frem til innspilte program kunne vært mye enklere. Som tidligere nevnt på forumet kommer samtlige individuelle datafiler opp (.trp inneholder selve innspillingen) Her burde de vist kun navn på program, med et ikon ved siden av.
    • Avspilling av DivX/XviD fra USB stick virker buggy. Iaf. når jeg testet filer (og stick) som jeg vet fungerer på PS3. Halvparten av tiden krasjet boksen og måtte powercycles. Kan ha å gjøre med at den stod på HD-kanal.
    • Ofte litt a/v-sync issues under spoling av opptak og pausing. Muligens pga. datamengde ifm. HD. Kan uansett forbedres.
    • X.264/H.264 filer kan ikke avspilles (selv om det fleste kanaler sender i denne codec'en)
    • En kunne ha utnyttet mye mer av skjermen når en browser opptak, slik det er nå vises dette på ca. 20% av skjermen
    • Generelt sett kunne Vantage Player vært bedre. Håper de prioriterer denne litt mer.
    • "Die ganze Welt spricht nicht Deutsch." Har aldri sett en manual med så mange skrivefeil; både avanserte og helt trivielle.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Å finne frem til innspilte program kunne vært mye enklere. Som tidligere nevnt på forumet kommer samtlige individuelle datafiler opp (.trp inneholder selve innspillingen) Her burde de vist kun navn på program, med et ikon ved siden av.
    Skjønner ikke dette jeg...
    Hos meg har Vantage Player kun 1 "fil".
    Først et ikon, deretter f.eks. "kjempekonstruksjoner 19-01-2009"
    Alle programmer er kun 1 linje. Har ikke alle det sånn?
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg ligger opptakene i en katalog på formatet du nevner. Når en går inn i denne ligger det ca. 4 filer, hvorav èn er .trp.

Kjører 02.44 firmware (testet også patchet ver.)

Aksesserte media filene via Menu->[...]->HDD og "media-knappen" på fjernkontroll.

Om det er en innstilling som styrer dette er jeg naturligvis interessert i å vite hvor den slås av! (Eller om filemanageren av en eller annen grunn har gått inn i en 'show all' modus!)

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg ligger opptakene i en katalog på formatet du nevner. Når en går inn i denne ligger det ca. 4 filer, hvorav èn er .trp.

Aksesserte media filene via Menu->[...]->HDD og "media-knappen" på fjernkontroll.

Om det er en innstilling som styrer dette er jeg naturligvis interessert i å vite hvor den slås av! (Eller om filemanageren av en eller annen grunn har gått inn i en 'show all' modus!)
    Kan dette ha med at man skulle lage en mappe som het Media i en av de nye firmware'ene. Etter at jeg gjorde det så ligger alle innspillinger som en fil, med navn på program samt dato.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å omsider ha fått mulighet til å sette opp min HD8000S tenkte jeg det ville være greit å poste mine erfaringer med denne.

Først og fremst, tuneren har en kvalitetsfølelse over seg--ganske pen, og ikke for "boksete". Jeg valgte forøvrig å gå for den med blått display.

Var også ganske fornøyd med den medfølgende fjernkontrollen; god layout og knapper med "tactile feel" (I motsetning til andre tunere's kontrollere som jeg har brukt tidligere). Ganske viktig for daglig bruk i mine øyne.

Så til det mer tekniske ifm. oppsett; det positive først:

• Kanalsøk (blindscan) over 4 satelitter gikk kjapt og knirkefritt. I mitt tilfelle gjaldt dette Thor (0.8W), Sirius (4.8E), Hotbird (13.0E) & Astra (19.2E). Tok ikke nøyaktig tiden, men regner med det gikk ca. 30 min. Signalstyrken så ut til å legge seg på 84% uansett hvilken satelitt som var i bruk. ('LNB power=on' på alle) Vet ikke hva andre får her og om jeg burde være bekymret.
    • Bildekvalitet på DVBS/DVBS2 var upåklagelig. Var spesielt interessant å se forbedringene på vanlige SD kanaler (DVBS)
    • Kanalskifte og responstid meget bra; noe tid for å skifte til HD-kanaler (3-4 sec.) Enkelte ganger kommer også 'scrambled program' før en har fått decryptert HD-kanalene; så dette kan nok forbedres.
    • EPG også responsiv og grei
    • Pausing av kanaler fungerer uten spes. innstilling da timeshift er enablet pr. default.
    • Innstillinger og kanaltilpasning gikk knirkefritt. Lagret kanalene på USB stick, endret via ChannelEditor3.1 (som ligger på Vantage sine sider) og uploadet denne uten problem. (Holder at en scroller frem til filen på USB1 i filemanager og trykker <OK>)
    • Oppdatering av firmware også knirkefritt (selv om jeg ikke la merke til særlige forbedringer etter firmware fra August som den kom med fra fabrikken) Testet også patchet firmware. (Fant som de andre på forumet ingen forskjell mellom orig.)
    • Støynivå var akseptabelt iom. at det er påmontert vifte og 3.5" intern SATA i boksen (hører kun litt susing fra viften, og innimellom noe knitring fra disk.)

Så til ting som trekker ned:

• GUI for Vantage Player litt lite responsiv
    • Å finne frem til innspilte program kunne vært mye enklere. Som tidligere nevnt på forumet kommer samtlige individuelle datafiler opp (.trp inneholder selve innspillingen) Her burde de vist kun navn på program, med et ikon ved siden av.
    • Avspilling av DivX/XviD fra USB stick virker buggy. Iaf. når jeg testet filer (og stick) som jeg vet fungerer på PS3. Halvparten av tiden krasjet boksen og måtte powercycles. Kan ha å gjøre med at den stod på HD-kanal.
    • Ofte litt a/v-sync issues under spoling av opptak og pausing. Muligens pga. datamengde ifm. HD. Kan uansett forbedres.
    • X.264/H.264 filer kan ikke avspilles (selv om det fleste kanaler sender i denne codec'en)
    • En kunne ha utnyttet mye mer av skjermen når en browser opptak, slik det er nå vises dette på ca. 20% av skjermen
    • Generelt sett kunne Vantage Player vært bedre. Håper de prioriterer denne litt mer.
    • "Die ganze Welt spricht nicht Deutsch." Har aldri sett en manual med så mange skrivefeil; både avanserte og helt trivielle.
    Hvordan er det med CD kortet. Verifiseres dette automatisk på måndelig basis (som jeg har lest av her)?, eller må du sette inn kortet i en av CD sine mottakere "av og til"

Mvh Jostein

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Hvordan er det med CD kortet. Verifiseres dette automatisk på måndelig basis (som jeg har lest av her)?, eller må du sette inn kortet i en av CD sine mottakere "av og til"

Mvh Jostein
    Canal Digital kortet ble aktivert ca. 1/2t etter at tuneren var satt opp. Så nei, en trengte ikke putte dette inn i den gamle tuneren.

Har også vært spm. ang. hvordan HD-kanalene håndteres--disse kom også automatisk med selv om de aldri hadde blitt benyttet tidligere.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare la det stå i Vantage'n. Det oppdaterer seg selv.

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe

Mvh Jostein
    Det kører uden problemer ligeså gør Viasat SD.

MVH

EX-Force

:-D :-D :-D :-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle sid
    Kan dette ha med at man skulle lage en mappe som het Media i en av de nye firmware'ene. Etter at jeg gjorde det så ligger alle innspillinger som en fil, med navn på program samt dato.
    Tror du kan være inne på noe der. Etter at jeg la inn patchet firmware oppdaget jeg at media katalog ble opprettet når jeg kopierte kanalliste til USB stick (dvs /media + endel andre dukket opp på denne).

Mulig jeg prøver en formatering av disken for å rydde opp. Slik det er nå ligger det en /record katalog i roten på filsystemet. Timeshiftede opptak ligger også for seg selv. (Hadde vært greit å ha en mulighet for å enkelt flytte disse; dvs. om en finner ut at opptaket som automatisk ble startet skal beholdes...)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne feilen gjorde jeg også, faktisk i flere uker.
    Synes software var idiotisk intil jeg oppdaget noe ved å lese manualen (ikke si til noen at jeg har lest den):lol:

Tips:
    Nederst på fjernkontrollen er det 2 rader med små fine snarvei knapper.
    ooOo Nr 3 på nest nederste rad har et fint lite "play" symbol.
    oooO Nr 4 på nederste rad er til "Timer"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til to-tv'er i huset. Jeg har en Vantage 8000, og skal nå legge opp til tv nr.2. Jeg har fått vite at hvis jeg kjøper en Vantage receiver til som har LAN(f.eks. Vantage hd 1100s), så kan jeg legge disse opp i et nettverk med den ene som "set master" og den andre som "slave".Man skal da kun ha behov for f.eks. kun 1 programkort fra CD og 1 fra Viasat. Men har noen vært borti dette i forhold til konfigurasjonen?? Noen sier at man må må ftp via pc på linux plattform osv. Er det noen som har gjennomført noen slik test i forhold til funksjon??

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas-no
    Denne feilen gjorde jeg også, faktisk i flere uker.
    Synes software var idiotisk intil jeg oppdaget noe ved å lese manualen (ikke si til noen at jeg har lest den):lol:

Tips:
    Nederst på fjernkontrollen er det 2 rader med små fine snarvei knapper.
    ooOo Nr 3 på nest nederste rad har et fint lite "play" symbol.
    oooO Nr 4 på nederste rad er til "Timer"
    Softwaren har allikevel rom for forbedringer. Det at innspilte programmer kommer opp som datafiler er uansett en bug (burde vært fikset i stillhet ved å rett og slett opprette /media & flytte disse over)
    (Får ikke umiddelbart testet om en reformatering av disken fikser dette, da tuneren ikke står hjemme hos meg.)

Samme gjelder for selve interfacet, som definitivt burde utnyttet mer av skjermen. Et godt eksempel på dette er å prøve å vise .jpegs fra f.eks en USB stick! (bittelite bilde i elendig kvalitet; øverst i venstre hjørne)

DivX filer var også en utfordring (fryste boksen ca. annenhver gang). Litt kjipt etter å først ha funnet ut at tuneren spiller disse...

Newcomer angvik sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV2 og TVN faller bort

Har problemer med at bl.a. TV2 og TVN (også HD) faller bort i løpet av natten. Kanalene forsvinner i løpet av natten, og tuneren slår seg av.

Kan dette skyldes firmware? Hvilken firmware funker best nå (patched)? link?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av angvik
    Har problemer med at bl.a. TV2 og TVN (også HD) faller bort i løpet av natten. Kanalene forsvinner i løpet av natten, og tuneren slår seg av.

Kan dette skyldes firmware? Hvilken firmware funker best nå (patched)? link?

http://vantage.gmc.to/attachment.php...1&d=1230656696

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig: Users registration will open soon - Vantage Support Forum --

Kode:
    02-24-2008, 11:40 PM
    admin admin is offline
    Administrator

:)  Users registration will open soon
    Hi Guys, at this moment you can just read threads, and download files; very soon will open the registrations, and you will be able to comment new firmwares, and talk about your Vantage.
    Hadde vært litt greit om brukere faktisk kunne ha gitt tilbakemelding på patchet firmware (melding postet for nesten et år siden!)

Newcomer angvik sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt problem; TV2 og TVN faller bort

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
    Har prøvd med versjon 0244010, men dette hjelper ikke på problemet. Får heller ikke inn TVN HD i det hele tatt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har prøvd med versjon 0244010, men dette hjelper ikke på problemet. Får heller ikke inn TVN HD i det hele tatt.
    http://www.vantage-digital.com/index...&mod=bugreport

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette høres ikke bra ut.. :-(

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVN HD benyttes mye her, og fungerer forsåvidt greit med siste patchede firmware. Den har imidlertid låst seg èn gang på denne kanalen, så det virker som om det er noe i sendingen som gjør at sw crasher/CPU går i 100%. (jeg skriver 'crashet', men tuneren mottok faktisk input fra remote etter gjentatte forsøk)

Derfor ser det ut til at det kan være relatert til en bug knyttet til hvordan tuneren prosesserer signalet fra akkurat denne (& lign.) kanaler. Har ikke hatt problemer med de andre ca. ~10 HD-kanalene som er testet (men disse har ikke stått på konstant slik som angvik beskriver)

Så, igjen -- http://www.vantage-digital.com/index...&mod=bugreport med så mye info som mulig. Om en vil submitte på tysk er jo Google Translate din venn..

Jo flere, jo bedre.

EDIT: Litt synd at det skal være slike problemer i softwaren for denne (men de er allikevel ingen showstoppere, da den stort sett fungerer meget greit)

Litt artig at selv min mor--som ikke har noen teknisk innsikt--el. (som regel) er særlig kvalitetsbevisst på slike ting, merket en stor forskjell i bildekvalitet; selv på vanlige SD-kanaler.

Side 17 av 47 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •