Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 16 av 47 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 939
    Newcomer monsivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Annbefale???

Hei

Etter en høst med mye problemer med RiksTV har jeg nå fått tilbakebetalt for de siste månedene og avsluttet min avtale der.... Satser vel på CD nå, men er litt usikker på hvilken boks jeg skal velge... Jeg tåler og mikse og fikse litt, men fruen er avhengig at ting fungerer... Ser det er noen bugs i tråden her, men finnes det helt stabile image??(Regner med jeg får høre det hvis jeg er på jobb og det ikke finnes tv hjemme....) Isåfall tror jeg jeg satser på denne.

En annen ting, hvor annbefales det og kjøpe fra???

Håper på gode svar.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel noen små bugs (gjelder stort sett opptak/PVR delen) men den er veldig stabil og bra. Hvis du kjører med automatisk oppløsning så den skifter oppløsning etter om det er HD eller SD sendinger, så er bildet utrolig bra sammen med Pioneer PDP-LX5090. SD ser nesten ut som HD!

Maxsat har vært den billigste ihvertfall:Vantage Twiln 8000 HDTV

Jeg bruker software 2.41 og vil anbefale tuneren på det varmeste.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får tatt opp på 1kanal,men jeg ser på en annen?Når jeg tar opp på en kanal blir de andre skyggelagt,bare de samme kanalen i samme pakke kan jeg se på.Har bar koblet til en tuner brukte loop for og få den andre tuner.Det er når jeg tar opp på 13.øst og skal se på feks.nrk1 eller tv2 jeg får spørsmål om og stanse opptaket.Hva er det jeg gjør feil?Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Hei er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får tatt opp på 1kanal,men jeg ser på en annen?Når jeg tar opp på en kanal blir de andre skyggelagt,bare de samme kanalen i samme pakke kan jeg se på.Har bar koblet til en tuner brukte loop for og få den andre tuner.Det er når jeg tar opp på 13.øst og skal se på feks.nrk1 eller tv2 jeg får spørsmål om og stanse opptaket.Hva er det jeg gjør feil?Håper noen kan hjelpe meg med dette.
    Siden du har bare 1 kabel, har du ingen mulighet til å se noe fra en annen satelitt. Tror du skal ha mulighet til å se program fra samme transponder på den satelitten du tar opp fra.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Siden du har bare 1 kabel, har du ingen mulighet til å se noe fra en annen satelitt. Tror du skal ha mulighet til å se program fra samme transponder på den satelitten du tar opp fra.
    Men jeg tar inn 4satellitter fra den kabelen.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Men jeg tar inn 4satellitter fra den kabelen.
    Du må ha separat signal til de to tunerene for å kunne benytte dem uavhengig av hverandre. Du må altså ha enten separate LNB'er eller LNB'er med doble utganger. Bakgrunnen for dette er at kommunikasjonen mellom tuner og LNB er to-veis. Det er ikke bare et antennesignal fra LNB til tuner. Tuner styrer også LNB.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Du må ha separat signal til de to tunerene for å kunne benytte dem uavhengig av hverandre. Du må altså ha enten separate LNB'er eller LNB'er med doble utganger. Bakgrunnen for dette er at kommunikasjonen mellom tuner og LNB er to-veis. Det er ikke bare et antennesignal fra LNB til tuner. Tuner styrer også LNB.
    Ok,takk for svar.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Er vel noen små bugs (gjelder stort sett opptak/PVR delen) men den er veldig stabil og bra. Hvis du kjører med automatisk oppløsning så den skifter oppløsning etter om det er HD eller SD sendinger, så er bildet utrolig bra sammen med Pioneer PDP-LX5090. SD ser nesten ut som HD!

Maxsat har vært den billigste ihvertfall:Vantage Twiln 8000 HDTV

Jeg bruker software 2.41 og vil anbefale tuneren på det varmeste.
    Vurderer å kjøpe denne tuneren etter å ha lest i tråden samt sjekket din link (maxsat) og diverse tilbakemeldinger.

Lurer på følgende: Trenger jeg et Conax cam utenom ?

(har nett kjøpt et for å koble direkte i H serien, men slit med flimmer på HD (som jeg på Kuro tråden ser at andre gjør også- ble heller ikke så imponert av SD ved bruk av intern tuner i TV).

Fra en annen tråd på forumet:
    "Problemet med CAM er at dette ofte (alltid?) ikke støtter dual decoding. Dette er et poeng hvis man har twin-tuner".
    Er dette noe problem på Vantagen ?

Hard disk (intern) Er dette noe man må montere selv ? eller er den normalt sett montert hvis man bestiller det samtidig?

Takknemelig for svar

Mvh Jostein

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ingen ekstra cam. Det er bare å sette CD kortet rett i kortleseren. Også mulig å få inn Viasat i samme boksen (ikke Viasat sine HD kanaler) med uoriginal software.
    Jeg har ihverfall ingen problemer med opptak og se på en annen kanal samtidig.
    Om harddisken er montert hvis du bestiller den samtidig må du nesten sjekke der du event. bestiller. Jeg bruker kun en ekstern USB harddisk.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Hard disk (intern) Er dette noe man må montere selv ? eller er den normalt sett montert hvis man bestiller det samtidig?
    Jeg bestilte både HD8000S og harddisk hos Maxsat. Harddisken var ikke montert, den kom faktisk ikke i samme pakka engang! Den kom i egen liten pakke rett i postkassa, selv om alt skulle betales med oppkrav.
    Vil forresten ikke umiddelbart anbefale harddisken Maxsat leverer. Det er en Western Digital, og er i følge Vantage ikke kompatibel (er visstnok årsak til noen problemer jeg har).

Ifølge Vantage er følgende harddisker kompatible:
    Seagate Festplatte "Pipeline HD" http://www.vantage-digital.com/files...DATENBLATT.pdf
    Seagate Festplatte "Momentus 5400.5 2,5" HD" http://www.vantage-digital.com/files...DATENBLATT.pdf
    Hitachi Cinemastar http://www.vantage-digital.com/files..._datasheet.pdf
    Har nå ikveld surfa vilt på nett for å finne en av de som er kompatible, bestilte denne: SEAGATE Pipeline HD 500GB SATA 3.5" 3Gb/s 8MB for DVR og Media Center PC / MULTICOM Den skal være støttet. Multicom har versjoner av alle de støttede. Kunne ikke finne dem noen andre steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte både HD8000S og harddisk hos Maxsat. Harddisken var ikke montert, den kom faktisk ikke i samme pakka engang! Den kom i egen liten pakke rett i postkassa, selv om alt skulle betales med oppkrav.
    Vil forresten ikke umiddelbart anbefale harddisken Maxsat leverer. Det er en Western Digital, og er i følge Vantage ikke kompatibel (er visstnok årsak til noen problemer jeg har).

Seagate Festplatte "Pipeline HD" http://www.vantage-digital.com/files...DATENBLATT.pdf
    Seagate Festplatte "Momentus 5400.5 2,5" HD" http://www.vantage-digital.com/files...DATENBLATT.pdf
    Har nå ikveld surfa vilt på nett for å finne en av de som er kompatible, bestilte denne: SEAGATE Pipeline HD 500GB SATA 3.5" 3Gb/s 8MB for DVR og Media Center PC / MULTICOM Den skal være støttet. Multicom har versjoner av alle de støttede. Kunne ikke finne dem noen andre steder.
    Takk for tipset ! Åpnet linken, men med min begrensede tekniske kunnskap så klarer jeg ikke se om dette er en harddisk som monteres i tuneren (hvis så, er det vanskelig?). Hvis det er en ekstern harddisk så kobles denne vel kun via usb (regner jeg med).

Bruker en Force 5 serie med intern harddisk pr i dag. Harddisk funksjonen er viktig for meg (og enda viktigere for madamen

Mvh Jostein

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Takk for tipset ! Åpnet linken, men med min begrensede tekniske kunnskap så klarer jeg ikke se om dette er en harddisk som monteres i tuneren (hvis så, er det vanskelig?). Hvis det er en ekstern harddisk så kobles denne vel kun via usb (regner jeg med).

Bruker en Force 5 serie med intern harddisk pr i dag. Harddisk funksjonen er viktig for meg (og enda viktigere for madamen

Mvh Jostein
    Alle disse er interne harddisker, etter det jeg kunne se.

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar 500Gb WD disken er 7200rpm? Seagate "Pipeline HD" (ST3500321CS) er forøvrig listet som både 5900(!) rpm og 7200 når en Googler denne. Ser ut til at den muligens har variabel rotasjonshastighet (5900-7200)

Tror uansett jeg går for en 2.5" dersom denne må skiftes ut (har ikke samme modell, men det er en WD her også). Selv med vibrasjonsdemping merker en godt at det er montert disk i kabinettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Du trenger ingen ekstra cam. Det er bare å sette CD kortet rett i kortleseren. Også mulig å få inn Viasat i samme boksen (ikke Viasat sine HD kanaler) med uoriginal software.
    Jeg har ihverfall ingen problemer med opptak og se på en annen kanal samtidig.
    Om harddisken er montert hvis du bestiller den samtidig må du nesten sjekke der du event. bestiller. Jeg bruker kun en ekstern USB harddisk.
    Har du en anbefaling til en ekstern hard disk ? Ringte til lokal leverandør av Vantage i går (dyrere en maxsat men enklere hvis jeg får et problem). De anbefalte at man brukte en ekstern hard disk på denne modellen.

Mvh Jostein

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Fikk min tuner med ferdig installert WD SATA 500 gb disk ( ba Maxsat å montere disken og vifta ) de gjorde dette kostnadsfri . Har aldri hatt minste problem med WD disken ( den er stillegående og rask ), nå har jeg brukt mottakeren i 3 månneder , tar opp flere programmer daglig , disken har oppført seg veldig bra . Hva som er så mye bedre med merkene som Vantage Digital GMBH anbefaler ? Som regel koster de mere med samme resultat . Tviler sterkt på at bilde er noe bedre med Seagate disk som produsenten anbefaler . Samme skjedde med DM 7020 SI når den kom på merkedet , Dream Multimedia anbefalte kun bruk av 5400 rpm Seagate disker , jeg har montert helt vanlig Seagate 7200 rpm disk i min DB , som jeg har brukt fra 2006 til dagsdato uten minste problem . Tror ikke brukeren skal følge opp slavisk produssentens tips ( samme tips i mange tilfeller "sponses" av samme disk produsenter )!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig installert en Vantage 8000 hos mine foreldre.
    Tuneren er koblet til skjermen med HDMI-kabel. En DVD-spiller er koblet til tuneren via en SCART-kabel. Problemet er at jeg ikke får signalet fra DVD-spilleren til skjermen. Den dukker ikke opp automatisk når den skrus på og jeg kan ikke finne noen valg på fjernkontrollen for dette. Ser fra tråden at andre har fått det til...

EDIT: Leif

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivarw
    Tuneren er koblet til skjermen med HDMI-kabel. En DVD-spiller er koblet til tuneren via en SCART-kabel. Problemet er at jeg ikke får signalet fra DVD-spilleren til skjermen. Den dukker ikke opp automatisk når den skrus på og jeg kan ikke finne noen valg på fjernkontrollen for dette. Ser fra tråden at andre har fått det til...

Hvorfor kopler du ikke DVD*en rett i tv'en heller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Hvorfor kopler du ikke DVD*en rett i tv'en heller?
    Litt omfattende å forklare det. TV, tuner og DVD-spiller står i et TV-møbel med innebygget strømforsyning, forsterker og høytalere. Den har kun analog lydinngang (phono). TVen har kun digitale lydutganger, så derfor er tuneren godt egnet for tilkobling med mulighet for analog phono ut. Dessuten er det nokså viktig å holde valgmulighetene og kompleksiteten på et absolutt minimum av hensyn til brukerne. Tuneren har tilkobling for VCR inn via scart, så det er foreløpig uforstålig at det ikke ikke fungerer...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivarw

Jeg har ikke lest bruksanvisninga, men tror ikke du kan koble dvd-spilleren slik. Kan heller ikke finne noen knapper på fjernkontrollen eller i menyen som kan styre noe sånt. Mener bestemt at scart-kontaktene bak på Vantagen er kun UTganger. Den eneste tuneren jeg vet om der du kan kjøre signaler inn på tuneren og sende dem videre til tv, er Force (mulig det er flere merker som kan?) Der kunne du ved å trykke 0 (får fram en skjult meny), velge "scart routing" og sende signal fra VCR og DVD gjennom Forc'en og til tv. Flott for dem med få scartkontakter på tv'n.
    På Vantage er den ene scarten er beregnet å koble til tv, den utgangen har variabel lydutgang, altså du kan bruke volumknappen på tuner til å regulere volum til tv.
    Den andre er beregnet på Videospiller, med fast lydnivå. Kan også brukes til å sende signal til harddisk/dvd-opptaker, men da må du også ha en scart eller hdmi direkte til tv.

Beklager å skuffe deg, men hvis noen vet det går, får vi sikkert høre det8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest bruksanvisninga, men tror ikke du kan koble dvd-spilleren slik. Kan heller ikke finne noen knapper på fjernkontrollen eller i menyen som kan styre noe sånt. Mener bestemt at scart-kontaktene bak på Vantagen er kun UTganger. Den eneste tuneren jeg vet om der du kan kjøre signaler inn på tuneren og sende dem videre til tv, er Force (mulig det er flere merker som kan?) Der kunne du ved å trykke 0 (får fram en skjult meny), velge "scart routing" og sende signal fra VCR og DVD gjennom Forc'en og til tv. Flott for dem med få scartkontakter på tv'n.
    På Vantage er den ene scarten er beregnet å koble til tv, den utgangen har variabel lydutgang, altså du kan bruke volumknappen på tuner til å regulere volum til tv.
    Den andre er beregnet på Videospiller, med fast lydnivå. Kan også brukes til å sende signal til harddisk/dvd-opptaker, men da må du også ha en scart eller hdmi direkte til tv.

Beklager å skuffe deg, men hvis noen vet det går, får vi sikkert høre det8)
    Huff da...

Da må jeg gå litt OT spørre om det finnes overganger som muliggjør en sammenkobling av digital lyd ut fra TVen til analog inngang på lydanlegget?

Er ikke så vel bevandret i AV-verdnen...

Side 16 av 47 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •