Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 15 av 47 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 939
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    -Timerne forsvinner av seg selv. Jeg har programmert mange timere som skal gjenta seg hver uke. Noen ganger forsvinner alle sammen uten at jeg vet hvorfor.

Noen som vet noe om disse feilene, om jeg har gjort noe fundamentalt galt, eller om det er tuneren som kødder med meg?:???:
    Har muligens funnet ut av problemet med at timerne forsvinner.
    Jeg var i dag en tur innom menyen og flyttet på noen kanaler. Før jeg gjorde dette var alle timerne til stede. Etter kanalflyttinga var de plutselig borte. Tror kanskje det kan være en sammenheng der...
    Skal sende en mail til Vantage om det, og de andre feilene/ bugsene jeg har også.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme problem her. Timerne forsvinner hvis jeg endrer noe i favorittlistene mine. Kjedelig sak.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte i går kveld en mail til Vantage, rett etterpå så jeg at de på grunn av tekniske problemer ikke vil svare på mailer en stund framover.....Men den meldinga er borte igjen nå, så jeg får vente i spenning

Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, du trenger (for Vantagens skyld) to kabler fra Thor-hodet og to kabler fra Sirius-hodet. En av kablene fra hvert av hodene skal kobles til en diseqc, den andre kabelen fra hvert hode skal kobles til en annen diseqc. Utgangene fra de to diseqc'ene skal ned til tuneren. Altså to kanaler ned til tuner.
    Det ser greit ut det. Men hva gjør jeg når jeg har 3 twin hoder? Kan jeg bruke en 2-1 og en 4-1 diseqc for og få det ned til tunern i to kabler? Trenge bare en kabel fra den ene hode (13 grader). Er litt grøn på det område. På forhånd takk. /eh:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ehorn
    Det ser greit ut det. Men hva gjør jeg når jeg har 3 twin hoder? Kan jeg bruke en 2-1 og en 4-1 diseqc for og få det ned til tunern i to kabler? Trenge bare en kabel fra den ene hode (13 grader). Er litt grøn på det område. På forhånd takk. /eh:-?
    Det skulle nok funke. 4-1 diseqc med kabler fra tre hoder ned til tuner 1, og 2-1 diseqc med kabler fra 2 hoder ned til tuner 2.
    Og så setter du tuner 2 som "same"
    Liten edit: Er ikke hundre prosent sikker på om 4-1 og 2-1 reagerer likedan på signal fra tuner.

Jeg har selv 2 stk 2-1 diseqc'er med thor, mens det er kun tunerinngang 1 som er tilkoblet sirius-hodet. Har ikke hatt noen problemer med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har lagt ny software ut idag,Main Firmware 02.39T-O. Den forrige var 02,44T.O.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ved oppstart??

Får denne meldingen noen ganger når jeg slår på tunern og i den stjerna går strekene rundt og rundt. Har latt den stå sån inntil ti min. Da er det ikke noe knapper som virker. Må slå av strømmen og starte på nytt, så går det greit igjen. Ser med gru hvis det skal skje konemor Er det noen andre som opplever det sån og er det noe å gjøre med det eller gjør jeg noe galt? har SW 2.4101 og intern HDD

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle nok funke. 4-1 diseqc med kabler fra tre hoder ned til tuner 1, og 2-1 diseqc med kabler fra 2 hoder ned til tuner 2.
    Og så setter du tuner 2 som "same"
    Liten edit: Er ikke hundre prosent sikker på om 4-1 og 2-1 reagerer likedan på signal fra tuner.

Jeg har selv 2 stk 2-1 diseqc'er med thor, mens det er kun tunerinngang 1 som er tilkoblet sirius-hodet. Har ikke hatt noen problemer med det.
    Da mener du bare en kabel fra 13 grd. eller to inn på 4-1. behøver kanskje ikke en kabel i vær ingang , kan en være tom? /eh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nerokid
    De har lagt ny software ut idag,Main Firmware 02.39T-O. Den forrige var 02,44T.O.
    på et annet forum skrev en bruker at han ringte til Vantage ang. 2.39 firmware og de mente at den er gammel og feil at den ble lagt ut med gårsdagens dato.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får denne meldingen noen ganger ...
    Tror jeg har sett noe slikt en gang eller to, men det er en stund siden. Jeg byttet disken, har vel ikke sett det siden.
    Det er ikke helt uvanlig at en PVR må sjekke disken, det har jeg også sett på Topfield. Og en disksjekk kan ta en del tid.
    Men hvis det henger seg er det verre. Og det er dessverre ikke helt uvanlig med Vantage.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PiP virker, men bare delvis

Har nå funnet ut hvorfor PiP ikke virker, eller rettere sagt hva som skal til for å få den til å virke. Det ser for meg ut som om det er problemer med dekodingen når PiP er aktivert.

Når jeg kjører to kanaler som ikke er kodet går det fint. Dersom jeg har en kodet kanal i hovedvinduet, og en ukodet i det lille går det også fint stort sett, men i det jeg bytter om og legger den kodede kanal i det lille vinduet blir det ustabilt, og slutter etterhvert å virke. Å kjøre kodede kanaler i begge vinduene virker ikke i det hele tatt (untatt dersom man kjører samme kanal i begge, men da er liksom litt av vitsen bort...)

Ingar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da mener du bare en kabel fra 13 grd. eller to inn på 4-1. behøver kanskje ikke en kabel i vær ingang , kan en være tom? /eh
    på 4-1 kjører du 1 kabel fra hvert hode. På 2-1 kjører du 1 kabel fra hvert hode unntatt 13øst. Husk å koble kabel fra hodene til samme inngang på diseqc, f.eks 1vest på inngang 1, 5øst inngang 2 og 13øst inngang 3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

å få hd kanaler viasat

viasat vil ikke gi meg en oppdatering på kortet mit for jeg ikke har en godkjent viasat hd tuner. på min kanal pakke har jeg jo hd kanaler, men den må oppgraderes fra viasat for å ta i mot hd kanaler. de vil ikke oppdatere kortet mit. jeg må kjøpe meg en godkjent viasat tuner og vips så skulle jeg få tilgang.

er det noen som vet om en veg rundt dette here elende. har jo værden beste tuner vantage 8000 hd twin tuner

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viasat sine hd sendinger virker ikke på vantage etter det jeg vet. hd kanalene trur jeg virker kun på viasat sin orginal tuner.
    cd sine hd kanaler virker fint.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    viasat sine hd sendinger virker ikke på vantage etter det jeg vet. hd kanalene trur jeg virker kun på viasat sin orginal tuner.
    cd sine hd kanaler virker fint.
    Ja viasat sine HD kanaler virker kun sammen med viasat sin HD tuner.:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fulgte med en liten vifte til min Vantage 8000S. På den er det liten hvit kabel. Noen som vet hvor jeg kobler den til?

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av katermuc
    Det fulgte med en liten vifte til min Vantage 8000S. På den er det liten hvit kabel. Noen som vet hvor jeg kobler den til?
    Kabelen skal kobles på like til venstre for der viften blir montert (sett fra baksiden). Kabelen er ganske kort, så en ser forhåpentligvis hvor den skal gå.

Bare husk å sett i SATA disken (dersom det ikke allerede er gjort) før denne kobles på, da det er ganske trangt inni kabinettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Kabelen skal kobles på like til venstre for der viften blir montert (sett fra baksiden). Kabelen er ganske kort, så en ser forhåpentligvis hvor den skal gå.

Bare husk å sett i SATA disken (dersom det ikke allerede er gjort) før denne kobles på, da det er ganske trangt inni kabinettet.
    Noen som vet om de eldre tunerne som ble levert uten vifte har denne kontakten?
    Og noen som kunne temke seg å ta et bilde inni der ved anledning? Please8)
    Og gjerne gi tips om hvor man kan få tak i vifte?
    Fant denne, noen som vet om den kan funke?
    Fractal Design vifte, Silent Series - Microplex

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får denne meldingen noen ganger når jeg slår på tunern og i den stjerna går strekene rundt og rundt. Har latt den stå sån inntil ti min. Da er det ikke noe knapper som virker. Må slå av strømmen og starte på nytt, så går det greit igjen. Ser med gru hvis det skal skje konemor Er det noen andre som opplever det sån og er det noe å gjøre med det eller gjør jeg noe galt? har SW 2.4101 og intern HDD
    Årsaken er feil i filsystemet på harddisken. Det beste er å formatere disken på nytt. Husk å kopiere alt du vil spare til en PC! Har hatt samme problem selv.

Side 15 av 47 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •