Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 13 av 47 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 939
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.

Sliter med å få inn TV Norge HD og Canal+ Extra. Noen som har noen formening hvorfor disse er problemtiske?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Noen som vet hvorfor alle de innstilte timerne mine bare forsvinner? ...
    Har skjedd her også, tror det var da jeg oppgraderte til siste versjon software.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bla en side tilbake så står det for klart der .Hadde samme problemet selv fant ut at transponderne ikke lå i oppsettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile gratis hd kanaler

finnes det noen gratis hd kanaler på tor eller sirus. artig å få prøvd ut en slik kanal uten å abonere på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratis HD-kanaler

Sitat Opprinnelig postet av blikkboksen
    finnes det noen gratis hd kanaler på tor eller sirus. artig å få prøvd ut en slik kanal uten å abonere på det.
    Hei!

For øyeblikket finnes én ukodet HD-kanal på Thor. Det er BBC HD på 12.015 H, men det er bare et prøvebilde som ikke gir noen spesiell HD-opplevelse. Kanalen vil bli kodet før offisiell sendestart den 3. desember.

Dersom Thor og Sirius er de eneste satelittene du kan ta inn med ditt oppsett, er jeg redd det ikke er mer HD å se uten abonnement på Canal Digital og/eller Viasat. På denne linken kan du se hva som sendes i HD rundt på kloden, noe av det sendes ukoda.

Mvh
    Brumlebass 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow Varm Vantage

Kjenner at min Vantage 8000 blir veldig varm ved bruk, særlig når harddisken går. Da jeg satte inn harddisken så jeg at det var utsparinger i bakkant for vifte. Noen som vet om det finnes vifter som kan monteres i denne, og hvordan en kan koble den med tanke på strøm? Må være stillegående...8)
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Kjenner at min Vantage 8000 blir veldig varm ved bruk, særlig når harddisken går. Da jeg satte inn harddisken så jeg at det var utsparinger i bakkant for vifte. Noen som vet om det finnes vifter som kan monteres i denne, og hvordan en kan koble den med tanke på strøm? Må være stillegående...8)

Har samme problem med min Vantage 8000 TS
    har skrevet til vantage fredag ang. det og afventer svar fra dem

Hygge

EX-Force

:-D :-D :-D :-D

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varme er uunngåelig på en PVR. Støyfri vifte er svært vanskelig å få til, ennhver PC med små vifter støyer jo en del.

Man må sette PVR noe frittstående, best i et åpent rack.
    Disken tåler fint 50 grader.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Varme er uunngåelig på en PVR. Støyfri vifte er svært vanskelig å få til, ennhver PC med små vifter støyer jo en del.

Man må sette PVR noe frittstående, best i et åpent rack.
    Disken tåler fint 50 grader.
    Anbefaler alle som har kjøpt Vantage 8000 Twin før 26.11.2008 å kontakte Vantage Digital GMBH i Tyskland og kreve tilsendt vifte kostnadsfri til sin mottaker . Kjøpte min i begynnelsen av september hos Maxsat , fikk denne uten vifte , naboen fikk sin fra samme firma for par dager siden og nå leveres mottakeren med viftesett med skruer og liten kabelkonnektor for tilkobling i hovedkort . Ringte og snakket med Maxsat , de bekrefter at alle Vantage 8000 de har fått på lager den 25.11-2008 er leveret med vifte fra Vantage Digital i Tyskland ( selve leverandøren i Norge er ikke blitt informert om dette fra produsent ) . De oppfordret meg å skrive og klage til Vantage Digital og be om å få tilsendt vifte kostnadsfritt .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Software

Har skjedd her også, tror det var da jeg oppgraderte til siste versjon software.
    Hei, er ny på dette forumet, har nettopp kjøpt meg vantage 8000 , og lurer på kor eg kan hente ny software til denne, om det er nokon her som kan hjelpe meg med dette
    mvh noaa

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Her er svaret fra Vantage

PHP kode:
    Hello,

the Fan is customer chioce because when you use

HDD´s what we support then it is no problem with heat.

Please find hdd´s what are working on our HP.

------------------------------------------------------------
    Mit freundlichen Grüßen Best Regards

VANTAGE Digital GmbH
    Badhausweg 7
    76307 Karlsbad
    -Ittersbach
    Germany 
    Ingen hjælp der

:| :| :| :|

EX-Force

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noaa:
    Software finner du her: Vantage - Willkommen bei Vantage Digital
    Kan også hentes direkte i mottaker hvis den kobles til internett.

Folka hos Vantage er virkelig dårlige til å skrive engelsk.
    Men jeg er enige med dem, varme er ikke noe problem. Min står på 24/7 i en seksjon uten for god lufting, den blir bare lunken.

Det er vesentlig viktigere å få forbedret software. Det er irriterende mye bugs.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noaa:

Men jeg er enige med dem, varme er ikke noe problem. Min står på 24/7 i en seksjon uten for god lufting, den blir bare lunken.

Det er vesentlig viktigere å få forbedret software. Det er irriterende mye bugs.
    Jeg tror noaa spør hvor man kan laste ned alternativt softvare . Jeg personlig bruker følgene forum ikke bare for Vantage , men for mange andre mottakere jeg eier . Veldig godt opdatert site : Nachtfalke DVB Sat Forum und Uploadcenter

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noaa:

Hei ,
    Kanskje vi kan starte med å lage en ønsket " BUGFIX" liste som vi kan oversette til tysk etterhvert og sende direkte til produsent fra alle oss her på forumet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ja eg meinar den alternative softwaren, den som endar på 01, har eg fått høyra, skal skjekke den sida der, så takk skall du ha, sånn som oppsett på program ( kanalliste ) forsvinn den når du endrar software, atte du må legge inn på nytt?.
    Ein ting til følger med ein antennelednings stomp , skal den monteres nokon plass?.

mvh noaa

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Kan noen som har en relativ ny firmware på denne bekrefte om Vantage HD8000S støtter one-touch recording (OTR), samt timeshifting av programmer vha. å trykke pause-knappen? Jeg lurer på dette ifm. følgende uttalelse fra en TechRadar reviewer --

[...]
    "Another limitation is that there's no one-touch recording (OTR) for manual recording."

tatt fra: Vantage HD-8000S review from TechRadar's expert reviews of Digital TV recorders

Spes. iom. at fjernkontrollen til HD8000 har en "PVR only" del som inneholder nettopp en standard rec-tast og pause/play tast.

Om det er flere steg som skal til for å oppnå dette virker iaf. for meg som en særdeles tåpelig implementering!

Og siden den fantastiske engelsk-oversettede manualen også inneholder endel selvmotsigelser ang. f.eks formatering av HDD til FAT32; kan også noen som har testet dette sjekke om det faktisk lar seg gjøre på tuneren (i.e, "press the yellow key; punkt #4: Format")

Ref. side 39 --

Kode:
    Multimedia >> Internal Hard Drive
    Connect the external HDD through SATA connector in the rear panel.
    HDD must be compatible with FAT 32 file system.
    If HDD is not compatible with FAT 32 File system, you need to change the file system.
    By using personal computer with the format
    function.
    1	 Playing the media files
        Select the media file with channel up/down
        buttons and press OK button.
    2	 Software Update
        Select S/W files with channel up/down buttons
        and press Red key.
    3	 Deleting files
        Select the files with channel up/down buttons
        and press Green key .
    4	 Format
        Press yellow key to delete all the files in the storage device.
    "So which'll it be, dear Vantage? Do I need a standalone PC to accomplish this simple task or not?"

Tatt fra http://www.vantage-digital.com/files...1217416518.pdf

Med formatering menes vanligvis å legge filsystem på disken, men godt mulig de feilaktig mener en rm -rf / delete istedet.

Tror uansett at det å betale en person som faktisk snakker engelsk hadde vært en særdeles god investering for kvalitetsinntrykket deres... :-|

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig at en del ting er implementert på en merkelig måte.
    Når du trykker på den røde "Record" knappen på fjernkontrollen kommer det opp en dialogboks hvor du blir spurt om du ønsker å avslutte opptaket når pågående program er ferdig.
    Du kan trykke 'Back' knappen for å ignorere dialogen, da begynner opptaket. Men det er nok riktig at det ikke er 'one-touch' recording.

PVR pauseknappen fungerer som forventet. Men den må ikke forveksles med knappen som det står "Pause" på. Den fryser bare bildet.

Timeshift funksjonen er i grunnen noe merkelig implementert. Jeg er vant med Topfield, hvor det er meget bra implementert, timeshiftbufferet er alltid en time bakover i tid. Vantage har derimot laget en fil av en viss størrelse, som du kan spole i. Det er et par alvorlige ulemper:
    1. Når filen er full blir den slettet og den begynner på nytt. Dvs at du ikke alltid kan spole tilbake når du ønsker. Løsningen er å sette et meget stort timeshift buffer (f.eks 6 timer) slik at det ikke fylles opp på en vanlig kveld.
    2. Når du spoler hurtig framover for å ta igjen real-time får du en overraskelse. I stedet for å avslutte timeshift og gå 'live' (som jeg er vant til) så vil Vantage begynne forfra i filen!
    Gudene vet hva fyren som lagde dette tenkte på.

Tror ikke det med disken er så selvmotsigende. Hvis du setter inn en ny disk så lager den en partisjon med FAT32 filsystem (en blank disk er jo kompatibelt med alt.)
    Hvis du derimot setter inn en disk med et annet filsystem er det ikke sikkert den liker det, har ikke prøvd.

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for info. Det jeg mente ang. formateringen var egentlig om "format" egentlig betød nettopp dette (siden de har en egen slettefunksjon).

Men iom. at de fleste kommer til å sette inn en uformatert disk, og Vantage'en faktisk klarer å _formatere_ (dvs; lage FAT32 filsystem på den), vil dette være et mindre problem.

Bra at iaf. pausefunksjonen gjør det den skal, selv om det virker som om REC krever iaf. to tastetrykk. (fungerer forresten disse programskillene--har lest om flere britiske brukere som har prob. med dette)

Så forslag til forbedringer kan muligens være:

• Ikke ha en kunstig lav limit på timeshift opptak (ta opp inntil PVR diskkapasitet; evt. defaulte til en viss prosent av denne). Men denne var jeg forsåvidt klar over.
    • Ikke synce til begynnelsen av opptak ved fremover-spoling på ts-innspillinger når denne når "slutten" av filen
    • Defaulte til enten opptak til programslutt el. kontinuerlig opptak når en bruker record for å iverata one-touch funksjonalitet
    • + helt sikkert masse annet firmware/UI-relaterte ting som de som faktisk eier denne vet mye mer enn meg om.

Hvilke disker benytter dere forresten? Har fått med meg at nyere 8000 modeller leveres med viftesett, og at Vantage anbefaler (et tynt utvalg) modeller, men for meg virker det litt b/s; da jeg antar at enhver 3.5" disk som ikke har en tendens til å bli altfor varm (el. bråker for mye), vil passe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har per idag to tv'er i huset hvor begge har dekoder fra CD, eneste forskjellen er at den ene er "hovedmottaker" mens den andre er et slikt "ekstra rom" for en hundrelapp i måneden. Problemet med denne ekstra utvidelsen er at man ikke kan se Canal+ Film som er på det andre kortet. CD vil rett og slett ikke åpne opp for at man kan betale seg til filmpakken på utvidelseskortet, men heller være nødt å kjøpe et ekstra abbonement og så tillegg for filmpakken.

Spørsmålet mitt da er om Vantage har muliget til å registere kortet men å kunne kjøre uten kortet fysisk i mottakeren? På den måten kan vi ha samme kanaler på begge mottakerne i huset men bare et kort?

Synes å huske at i alle fall Dreambox har den muligheten til å bare registere kortet men at man ikke nødvendigvis trenger å ha kortet fysisk på plass i mottakeren.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeCcO
    Har per idag to tv'er i huset hvor begge har dekoder fra CD, eneste forskjellen er at den ene er "hovedmottaker" mens den andre er et slikt "ekstra rom" for en hundrelapp i måneden. Problemet med denne ekstra utvidelsen er at man ikke kan se Canal+ Film som er på det andre kortet. CD vil rett og slett ikke åpne opp for at man kan betale seg til filmpakken på utvidelseskortet, men heller være nødt å kjøpe et ekstra abbonement og så tillegg for filmpakken.

Spørsmålet mitt da er om Vantage har muliget til å registere kortet men å kunne kjøre uten kortet fysisk i mottakeren? På den måten kan vi ha samme kanaler på begge mottakerne i huset men bare et kort?

Synes å huske at i alle fall Dreambox har den muligheten til å bare registere kortet men at man ikke nødvendigvis trenger å ha kortet fysisk på plass i mottakeren.
    Det virker utrolig merkelig for det stemmer jo ikke med informasjonen på websiden:
    Digital-tv i alle rom - Canal Digital NO

Dersom du har Entertain på ditt hovedkort (Family og Canal+) så skulle du kunne få de samme kanalene på kort nr. 2 til 189kr./måned.
    # Family som tilleggsabonnement 89 kr/mnd
    # CANAL+ som tilleggsabonnement 100 kr/mnd

Side 13 av 47 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •