Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 12 av 47 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 939
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Kan ikke ta opp et program og se på en annen tuner samtidig?

Skulle prøve en 8000HD i dag. Har satt inn intern disk. Har to LNB, og har spesifisert separat oppsett.
    Startet opptak, og forventet at det skulle være mulig å switche over til den andre tuneren. Men de eneste kanalene som er tilgjengelig er de på samme mux.
    Noen som kan fortelle meg om dette er slik Vantage fungerer? Det er i såfall for dårlig. Topfield har ingen problemer med dette.

.
    Hei , prøv "Same Signal" istedenfor "Separat Oppsett" . Det er ikke logisk , men hos meg fungerer dette 100 % .Har 2 kabelløp fra Twin Baff lnb til hver tuner blokk og har valgt " Samme Signal " under tuner 2 . Da fungerer opptakk av hvilket som helst kanal og parallelt kan man se en annen , ikke bare fra samme mux .
    Foresten , mistet TV 2 Norge forrige uke , alle andre TP fungerte , prøvde alt mulig men klarte ikke å få signal på 12322 (Thor ) .
    Bestilte nye Twin lnb fra Maxsat ( BAFF Twin lnb ) og alt ordnet seg . Merkelig at mine gamle hoder ( Smart Titanium 0.2 db ) steriker kun på 1 transponder , har aldri opplevd noe lignende . BAFF hodene gjør en solid inntrykk og både SNR og AGC er bedre enn Smart Titanium .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayjo
    Hei. Jeg har akkurat kjøpt denne mottakeren og har lagt inn versjon 2.401. Veldig mange HD kanaler får jeg ikke inn(bl.a. C+film HD, C+sport HD,Voom HD, Nat Geo HD med flere). Her står signalstyrke/kvalitet på 5 og 10%, mens det normalt er på ca. 90 %.
    Andre HD kanaler som Hist.Ch, Silver med flere kommer det opp meldingen ingen video/audiosignaler.
    Eurosport HD og Discovery HD får jeg inn.

Er det noen som kjenner til disse problemene og kan gi noen gode råd?
    Hadde samme problemet selv, (fikk tuneren i hus fredag) fant ut at transponderne ikke lå i oppsettet. Du kan legge de inn manuelt ved å bruke informasjon du finner på Canal Digital on Thor 3/5 at 0.8°W - LyngSat
    Gå inn i meny-tuner 1-manuell skanning.
    Velg satelitt: Thor 2,3,
    Bla gjennom valget transponder og se om du mangler f.eks 12188 som er den Voom HD ligger på.
    Velg så rød knapp "edit TPs"
    Trykk så grønn knapp "Add TP"
    Legg inn:
    Frekvens: 12188
    Symboltakt: 25000
    FEC: DVBS2
    Polaritet: Vertikal
    Hvis du har lagt inn dataene for denne transponderen riktig, vil du se at signalstatus går opp.
    Lagre det du har gjort.
    Trykk exit
    Trykk "OK" for å skanne, da skal du få inn Voom HD og National Geographic HD

Gjenta for å få resten av de transponderne du mangler.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er skevet

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bent-ao
    Har samme software versjon 2.401, Tuneren kan "fryse" kun ved et kanal bytte eller at en går inn i menyen.ingn fast "rutine" på når den fryser. jeg har opplever dette 1-2 ganger dagelig. må da slå av strømbryter.
    Frysninger 1-2 ggr pr dag??:shock:
    Skal ikke denne være så veldig mye bedre enn CDs egene HD PVR? Jeg håper du har fått et mandagseksemplar.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Hadde samme problemet selv, (fikk tuneren i hus fredag) fant ut at transponderne ikke lå i oppsettet. Du kan legge de inn manuelt ved å bruke informasjon du finner på Canal Digital on Thor 3/5 at 0.8°W - LyngSat
    Bla gjennom valget transponder og se om du mangler f.eks 12188 som er den Voom HD ligger på.
    Legg inn:
    Hvis du har lagt inn dataene for denne transponderen riktig, vil du se at signalstatus går opp.
    Lagre det du har gjort.
    Trykk exit

Hei ,
    Takker for innholdsrik forklaring . Hadde prøvd å editere TP manuelt tidligere , men desverre uten possitivt resultat og kom til konklusjonen at det var noe galt med Lnb 'n . Etter ombytte av lnb alt fungerte 100 % .

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Frysninger 1-2 ggr pr dag??:shock:
    Skal ikke denne være så veldig mye bedre enn CDs egene HD PVR? Jeg håper du har fått et mandagseksemplar.
    Jeg tror din mottaker "skriker " etter fabrikkreset ( Standard innstilling ) . Prøv dette først , scan alle satellitter fra "scratch" og helst editer kanallista via Ch. Editor 2.0 ( jeg har fjernet alle kanaler som blir aldri aktuelt å abonnere på ) . Siste gang jeg opplevde noe lignende , var når jeg brukte "setting"- kanallister fra tidligere img. versjon .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg inn:
    Lagre det du har gjort.
    Trykk exit

Mange takk for overnevnte opplysninger. Nå får jeg inn samtlige kanaler.

Er det nødvendig å ha to kabler fra hver lnb og inn i mottakeren for å få full utnyttelse av opptakermulighetene til mottakeren eller kan dette løses via diseq switcher eller lignende?
    Grunnen til at jeg spør er fordi jeg for kort tid siden fikk lagt skjult kablene inn til mottaker. Hvis jeg skal legge til nye kabler får jeg ikke skjult disse.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nødvendig å ha to kabler fra hver lnb og inn i mottakeren for å få full utnyttelse av opptakermulighetene til mottakeren eller kan dette løses via diseq switcher eller lignende?
    Du må ha lnb med doble utganger (eller mer) og ha egne kabler til hver tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DiSEqC Switch

lurer på hva er egentlig forskjellen på DiSEqC Switch 1.0 og 2.0. jeg ser at det er litt forskjell på mhz, men er ellers helt blank.
    vil jeg få problemer vis jeg kjører to stk 1.0 isteden for 2.0.

8) 8) 8) 8) 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Du må ha lnb med doble utganger (eller mer) og ha egne kabler til hver tuner.
    Så hvis jeg forstår deg riktig så må jeg ha totalt fire kabler (Thor/Sirius) fra de to hodene og de samme fire kablene bak i mottakeren uavhengig av diseqc switch eller lignende? Hvor skal jeg i så fall plassere kablene bak på mottakeren?

Fra CD har jeg en quad lnb hvor jeg allerede har tre kabler i bruk til tre forskjellige rom. Viasaten er jo grei da jeg bare bytter hodet til et med doble utganger.

Nå som jeg i ettertid har kjøpt Vantage og kobler til den fjerde mottakeren vil jeg da være i manko med utganger på quad lnb`en? Hvordan løser jeg dette best praktisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis jeg forstår deg riktig så må jeg ha totalt fire kabler (Thor/Sirius) fra de to hodene og de samme fire kablene bak i mottakeren uavhengig av diseqc switch eller lignende? Hvor skal jeg i så fall plassere kablene bak på mottakeren?

Fra CD har jeg en quad lnb hvor jeg allerede har tre kabler i bruk til tre forskjellige rom. Viasaten er jo grei da jeg bare bytter hodet til et med doble utganger.

Nå som jeg i ettertid har kjøpt Vantage og kobler til den fjerde mottakeren vil jeg da være i manko med utganger på quad lnb`en? Hvordan løser jeg dette best praktisk?
    Neida, du trenger (for Vantagens skyld) to kabler fra Thor-hodet og to kabler fra Sirius-hodet. En av kablene fra hvert av hodene skal kobles til en diseqc, den andre kabelen fra hvert hode skal kobles til en annen diseqc. Utgangene fra de to diseqc'ene skal ned til tuneren. Altså to kanaler ned til tuner.

Hvis du skal ha totalt 4 tunere, hvor den ene er twin-tuner, trenger du totalt 5 utganger på lnb'en. Alternativet her vil være å kjøpe en lnb med 8 utganger og montere på Thor-plassen(CD), og så flytte quad-lnben til sirius-plassen(Viasat).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, du trenger (for Vantagens skyld) to kabler fra Thor-hodet og to kabler fra Sirius-hodet. En av kablene fra hvert av hodene skal kobles til en diseqc, den andre kabelen fra hvert hode skal kobles til en annen diseqc. Utgangene fra de to diseqc'ene skal ned til tuneren. Altså to kanaler ned til tuner.

Hvis du skal ha totalt 4 tunere, hvor den ene er twin-tuner, trenger du totalt 5 utganger på lnb'en. Alternativet her vil være å kjøpe en lnb med 8 utganger og montere på Thor-plassen(CD), og så flytte quad-lnben til sirius-plassen(Viasat).
    Mange takk atter en gang. Det var det jeg trodde og håpet skulle være løsningen.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hei , prøv "Same Signal" istedenfor "Separat Oppsett" ...
    Problemet hadde ingenting med det å gjøre. Saken var at jeg brukte CI, det ble løst i en annen tråd. Nå bruker jeg Separat uten problemer.

Slik jeg forstår denne innstillingen er det bare for at man kan ha en felles kanalliste, så velger dekoderen selv hvilken tuner som skal brukes. Mens med Separat så styrer du det manuellt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuner ser nå ut til å være stabil, dette er en tuner som ikke kan sammenlignes med CD sine hd PVR. Bilde og lyd er helt suverent, brukervennligheten er meget bra, og den har mange muligheter som en ikke finner på CD sine tunere.

Når det er sagt, har jeg fortsatt et savn etter Topfield sine timeshift funkjsoner (greier ikke å spole tilbake ex 1 time for så å lagre dette på HD), og et enklere bytte mellom tuner 1 og tuner 2.
    Stabilitet er veldig viktig for meg, alle tunere jeg har hatt låser seg fra tid til annen, noen mer enn andre, Vantage kommer fortløpende med nye SW oppt. som løser disse problemene, Dette har vært et stort problem hos de andre levrandørene jeg har hatt inkl CD.

Dette er en meget bra tuner og kan annbefales på det sterkeste

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at Topfield foreløpig er bedre på både brukervennlighet og stabilitet. HD8000 har låst seg 5-6 ganger den måneden jeg har hatt den, tror mine Topfield aldri har gjort det.
    HD8000 har også noen fryktelig irriterende detaljer i brukergrensesnittet, mens andre ting er svært bra.
    Hvis disse tingene blir bedre, så har de en vinner.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Min erfaring er at Topfield foreløpig er bedre på både brukervennlighet og stabilitet. HD8000 har låst seg 5-6 ganger den måneden jeg har hatt den, tror mine Topfield aldri har gjort det.
    HD8000 har også noen fryktelig irriterende detaljer i brukergrensesnittet, mens andre ting er svært bra.
    Hvis disse tingene blir bedre, så har de en vinner.
    Har hatt både 7100 og 8000. Ingen av de har hengt seg en eneste gang. 8000 rebootet på Discovery HD med den ene software versjonen, men dette ble raskt fikset. Ellers så har softwaren blitt bedre og bedre så jeg er meget godt fornøyd med Vantage. :-)
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool merkelig "problem"

Fant en litt merkelig feil på min 8000 i dag.
    Da jeg hadde et opptak gående på NRK1, kunne jeg bare få inn kanaler på samme satelitt, polaritet, og (hva i svarte het det nå igjen?)8) .
    Begynte å lure på om det var noe krøll på inngang 2, da jeg kunne få inn Sirius etter opptaket var ferdig. (Har Thor og Sirius på inngang 1, kun Thor på inngang 2, latskap). For å få fram signalstyrker på inngang 2, satte jeg den først til Different, så gikk jeg inn på manuelt søk, og leste av signalstyrke. Hadde jevnt over 88%. Satte tuner 2 til Same igjen og testet. Satte på et opptak, og fikk samme symptomer. Etter å ha slått av tuner, og startet opp igjen, testet jeg på nytt. Alles in ordnung.

Kjører software 2.38 original

-1- Noen som har hatt samme symptomer, eller vet hva som skjer?
    -2- Noen som vet å få ut signalstyrke på begge tunerinngangene uten å måtte endre oppsett for tuner 2?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spørsmål fra en fersking:

Jeg ser at man får kjøpt masse forskjellige cam til tunere.
    Jeg vet at man må ha en conax-cam for å få inn canal digital. Med en vantage får man kanalene inn uten conax cam, samme gjelder ipbox9000 også.
    Dette gjelder vel for viasat også?

Men hva brukes en t-rex og en diablo cam til? Og hva brukes en cas interface 3 til?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teksting, emu-software og lyd.

Hei.

Har et par spørsmål.

1. Jeg er opptatt av å følge norsk lov, men ønsker samtidig smidige løsninger. Pr. i dag så abonnerer jeg på Canal Digital. Dersom jeg legger inn en patchet software, dvs. en emu-software, får jeg da tilgang til kanaler som man egentlig skal betale for, eller er det slik at jeg bare slipper å kjøpe cam-modul eller egen tuner dersom jeg f.ex. ønsker å abonnere på Viasat?
    Bryter jeg norsk lov dersom jeg legger inn emu-softwaren?

2. Er det mulig å få automatisk teksting på Travel Channel? Klarer bare å få til teksting, som forøvrig mangler æ, ø og å ved manuelt å gå inn i tekst-tv og velge side 897.

3. Når ungene ser på Cartoon Network, så må de for hver gang tuneren slås av og på, inn og velge norsk lyd. Kan man få lagret dette på noen måte slik at ungene ikke trenger å tenke på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor alle de innstilte timerne mine bare forsvinner? Har skjedd iallefall 2 ganger nå. Jeg har programmert inn at Vantagen skal ta opp spesifikke programmer for meg hver uke, slik at jeg får sett de uansett om jeg er hjemme eller ikke. Men minst to ganger har det skjedd at alle de timerne bare blir borte.

Gjentar dessuten spørsmålet nedenfor...
    Fant en litt merkelig feil på min 8000 i dag.
    Da jeg hadde et opptak gående på NRK1, kunne jeg bare få inn kanaler på samme satelitt, polaritet, og (hva i svarte het det nå igjen?)8) .
    Begynte å lure på om det var noe krøll på inngang 2, da jeg kunne få inn Sirius etter opptaket var ferdig. (Har Thor og Sirius på inngang 1, kun Thor på inngang 2, latskap). For å få fram signalstyrker på inngang 2, satte jeg den først til Different, så gikk jeg inn på manuelt søk, og leste av signalstyrke. Hadde jevnt over 88%. Satte tuner 2 til Same igjen og testet. Satte på et opptak, og fikk samme symptomer. Etter å ha slått av tuner, og startet opp igjen, testet jeg på nytt. Alles in ordnung.

Kjører software 2.38 original

-1- Noen som har hatt samme symptomer, eller vet hva som skjer?
    -2- Noen som vet å få ut signalstyrke på begge tunerinngangene uten å måtte endre oppsett for tuner 2?

Side 12 av 47 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •