Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 11 av 47 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 939
    Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Var innom elkjip idag og forhørte meg litt om CD, og der mente de at jeg ikke kunne bruke CD's nye kort på andre tunere enn de som CD selger. Men gamle kort ville funke i en vantage tuner...

Er dette bullshit eller? :???:
    Ja det er bullshit,hvordan kan elkjip vite det når di ikke selger Vantage.

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Var innom elkjip idag og forhørte meg litt om CD, og der mente de at jeg ikke kunne bruke CD's nye kort på andre tunere enn de som CD selger. Men gamle kort ville funke i en vantage tuner...

Er dette bullshit eller? :???:
    Jeg fikk for to uker siden et nytt kort med en cd5050 til et ekstra rom, og det virker helt fint når jeg setter det i Vantage tuneren min i stedet for det kortet jeg bruker til vanlig. Men CD prøver vel å si at korta deres bare virker i deres tunere...
    Onkyo TX-NR 3030 - Crown DCi4|600 - JBL 3677 - JBL 3635 - JBL Synthesis P520 - Oppo BDP-103EU - JVC DLA-X500R D ILA -
    DreamScreen Phantom HD 16:9-​2.35:1 vertical masking 120" - DreamScreen UltraHD V4K duk

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke ta opp et program og se på en annen tuner samtidig?

Skulle prøve en 8000HD i dag. Har satt inn intern disk. Har to LNB, og har spesifisert separat oppsett.
    Startet opptak, og forventet at det skulle være mulig å switche over til den andre tuneren. Men de eneste kanalene som er tilgjengelig er de på samme mux.
    Noen som kan fortelle meg om dette er slik Vantage fungerer? Det er i såfall for dårlig. Topfield har ingen problemer med dette.

Fikk forresten mye støy fra disken da jeg monterte på normal måte. Det virker som kabinettet har sammenfallende resonnansfrekvens med disken. Har aldri hatt en PVR som bråket slik.
    Fikk løst det med skumgummi under festerammen, da ble den bortimot lydløs.
    Bildet av SATA kabelen er også feil, den må monteres med vinkelkontakt på disken, ikke på hovedkortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Ville dele mine erfaringer med Vantage hd8000s, har hatt topfild tf4000 og tf 5510 før denne.
    Har hatt den i to dager nå, og er kjempe fornøyd. Tar alltid litt tid å sette seg inn i nye pvr tunere, men dette er det beste jeg har prøvd.
    € Kanalbytte er meget kjapt
    € Fungerer knirkefritt på opptak, se en kanal ta opp på en annen ingen "hakking i lyd å bilde".
    € Meget stillegående med intern HDD, Blir veldig varm...
    € 48Timer EPG på CD kanaler lastes på under 1 min på Discovery world
    € Meget lett å oppdataere SW og kanal lister

Timeshift lagrer seg ikke på HDD.
    Hvis en spoler tilbake i et program som har stått på en stund og vil spole tilbake for så å ta opp dette til HDD har jeg ikke fått til?
    Håper dette blir gjort noe med i en senere firmware.
    Har også litt problem med teksting på canal + kanalene, den er for treg, og forsvinner når jeg tar opp fra en annen kanal som bruker tekst.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bent-ao
    ...Hvis en spoler tilbake i et program som har stått på en stund og vil spole tilbake for så å ta opp dette til HDD har jeg ikke fått til?
    Skjønner godt at du savner dette. Topfield 55x0 har noen svært gode PVR funksjoner.
    Man skulle jo tro at Topfield ville beholde sine fortrinn, men faktum er at de har droppet dette fra TF7700HDPVR. De skylder på chipsett.
    Så jeg tror ikke dette er noe Vantage kan klare.

Timeshift funksjonen er vel også bedre på Topfield. Du får opp en progressbar som viser hvor du er i forhold til 'live', og som er lett å navigere i tid.
    På Vantage må du enten spole baklengs, eller starte avspilling forfra i timeshift filen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Skjønner godt at du savner dette. Topfield 55x0 har noen svært gode PVR funksjoner.
    Man skulle jo tro at Topfield ville beholde sine fortrinn, men faktum er at de har droppet dette fra TF7700HDPVR. De skylder på chipsett.
    Så jeg tror ikke dette er noe Vantage kan klare.

Timeshift funksjonen er vel også bedre på Topfield. Du får opp en progressbar som viser hvor du er i forhold til 'live', og som er lett å navigere i tid.
    På Vantage må du enten spole baklengs, eller starte avspilling forfra i timeshift filen.
    Topfieli har klart sine fordeler mht timeshift funksjonen sin på 5510.
    Vantage har klart bedre spole muligheter på et opptak enn Topfield. trykker en på 5 tallet hopper opptaket 5 min. stor fordel på reklamepauser:-)
    Er også meget kjapp i kanalbytte på viasat og CD og spoling på HDD

Savner det å kan lagre timeshift opptak på HDD.(skulle vel ikke være noe porblem å fikse i en ny firmware)

Vantagen slår seg av etter hvert opptak, finner ingen meny for å få endret på dette, noen som vet hvordan en kan slå av dette???

Finnes firmware 2.3801?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får lagret timeshift opptak på USB HD. Har ikke intern HDD.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bent-ao

Vantagen slår seg av etter hvert opptak, finner ingen meny for å få endret på dette, noen som vet hvordan en kan slå av dette???
    Om du forandrer fra on til off på Standby så slår den seg ikke av.
    Dette gjelder opptak fra Epg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Jeg får lagret timeshift opptak på USB HD. Har ikke intern HDD.
    Hvordan gjør du det?

fant ut av det med at slo seg av etter opptak:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

softcam keys

lurer på om det er noen som hvet om det går annå bruke softcam keys på hd 8000. hva vil skje om jeg putter inn den seneste oppdateringa?
    eller er det noen andre løsnnger på dette her. jeg er meget nyskjeriring på å finneut om det går ann å puttie inn nøkkkler osv uten å ødelegge tuneren selfølgelig

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blikkboksen
    lurer på om det er noen som hvet om det går annå bruke softcam keys på hd 8000. hva vil skje om jeg putter inn den seneste oppdateringa?
    eller er det noen andre løsnnger på dette her. jeg er meget nyskjeriring på å finneut om det går ann å puttie inn nøkkkler osv uten å ødelegge tuneren selfølgelig
    Jeg tror ikke slike diskusjoner er tillatt på dette forumet. 8)
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

parabol med 2 hoder + CD

Jeg har parabol med 2 hoder (Hotbird + Sirius) og har bestilt CD-pakken. Vil jeg med denne boksen kunne se og samtidig ta opp programmer fra alle 3 satelliter? På forhånd takk!

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan få 3 kanaler, men ikke fritt valgt. Det er bare to tunere.
    Du kan velge to kanaler helt fritt, den tredje må være på samme mux som en av de to første. F.eks ligger NRK1, NRK2, og NRK3 på samme mux (transponderfrekvens).

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pboks
    Jeg har parabol med 2 hoder (Hotbird + Sirius) og har bestilt CD-pakken. Vil jeg med denne boksen kunne se og samtidig ta opp programmer fra alle 3 satelliter? På forhånd takk!
    Svaret er ja. Men du må ha mikrobølgehoder (LNB) med doble utganger slik at du få foret hver av de to tunerene med individuelt og identisk signal. Hver tuner må altså ha signal fra alle tre satellittposisjonene. Det spiller i såmåte ingen rolle om det er tre eller ti satelittposisjoner du tar ned. Det som spiller noen rolle er at hver av de to tunerene får individuelt signal fra alle posisjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Kjapt spørsmål

Har nettopp fått Vantage 8000 i hus, og driver og kobler opp. MEN: på grunn av latskap tidligere i høst da jeg la opp kabler er det Thor og Sirius på en kabel, mens det er bare Thor på den andre. Har sett at det har vært diskusjon om en innstilling som skulle være "same" eller "different". Hva skal JEG velge?

Edit: Satte tuner 2 til "same" som tuner 1. Funker fett!
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har problemer med at software 'fryser'?
    Har opplevd dette 3 ganger på få dager nå. Det skjer i forbindelse med avslutning / sletting av et opptak. På skjermen står den 'infoboksen' og flimrer, og det er umulig å få boksen til å reagere. Må powercycle.

Har siste versjon, 2.40.
    Det er jo ikke lenge siden det var en bugfix i forbindelse med filsystemet. Med versjon 2.37 hendte det at den ikke kunne slette opptaket helt, folderen ble igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Noen andre som har problemer med at software 'fryser'?
    Har opplevd dette 3 ganger på få dager nå. Det skjer i forbindelse med avslutning / sletting av et opptak. På skjermen står den 'infoboksen' og flimrer, og det er umulig å få boksen til å reagere. Må powercycle.

Har siste versjon, 2.40.
    Det er jo ikke lenge siden det var en bugfix i forbindelse med filsystemet. Med versjon 2.37 hendte det at den ikke kunne slette opptaket helt, folderen ble igjen.
    Har samme software versjon 2.401, Tuneren kan "fryse" kun ved et kanal bytte eller at en går inn i menyen.ingn fast "rutine" på når den fryser. jeg har opplever dette 1-2 ganger dagelig. må da slå av strømbryter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

er det noken som har planar om å selge sin 7100/8000? Er veldig interessert i såfall, så send gjerne ein pm.

mvh kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har akkurat kjøpt denne mottakeren og har lagt inn versjon 2.401. Veldig mange HD kanaler får jeg ikke inn(bl.a. C+film HD, C+sport HD,Voom HD, Nat Geo HD med flere). Her står signalstyrke/kvalitet på 5 og 10%, mens det normalt er på ca. 90 %.
    Andre HD kanaler som Hist.Ch, Silver med flere kommer det opp meldingen ingen video/audiosignaler.
    Eurosport HD og Discovery HD får jeg inn.

Er det noen som kjenner til disse problemene og kan gi noen gode råd?

Side 11 av 47 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •