Vantage HD 8000S PVR Twintuner - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Side 10 av 47 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 939
    Newcomer dagvidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Takk for tilbakemld! :-)
    Men kan du komme med en ny tilbakemld når du har brukt time shift litt? Og når du har brukt to-tuner funksjoner, som å ta opp fra én kanal og se på en annen? Eller opptak fra to kanaler samtidig? Du har koblet opp begge tunerne med separat signal?
    Får du ingen EPG i det hele? Har du prøvd å la den stå på discovery science og laste EPG? Kan du ikke sette opp fra hvilken kanal tuneren laster ned EPG info? Kan den ikke gjøre dette i bakgrunnen med tuner 2?
    Vil gjerne høre flere nybegynnererfaringer når du har brukt den litt og faktisk har noen erfaringer.. :-)
    Vel, har hatt så mye annet å holde på med, har IKKE prøvd ut alt ennå, men pr. idag så funker tuneren svært bra:-D
    Oppsettet er: 2 stk doble universal LNB`er, 2 stk coax fra hver av disse til 2 stk DiSEqC-bokser. Separat coax fra hver av disse inn til tuneren, altså 2 coax inn (Thor 2,3 og Sirius 2,3 på begge!
    Søkt inn alle kanaler på tuner 1, satt "Same Signal" på tuner 2.
    Har både VS & CD-kort (ikke juks) i hver sine slots (full pakke fra begge).
    Antenneinnstilling:
    Thor 2,3:

LNB-strøm: PÅ
    L.grad: 0.8W
    LNB-Lavfrekv.: Universal 1
    " Høy " : 9750/10600
    DiCEqC-modus: DISEqC1
    Tone: 22 khz: Auto
    Unicable: OK
    Motor: Nei
    DISEq 1.1: Av
    --------------------------------------

Sirius2,3:

LNB-strøm: PÅ
    L.grad: 4.8E
    LNB høy/lav-frekv. samme som Thor
    DiCEqC-modus: DiSEqC2
    Resten er det samme som som for Thor.

På kanalsøk så gikk jeg for "autoscan" + "alle".
    Har ikke prøvd "Manuell Scan", "NIT" eller "Blindscan". Så da så!

Skal prøve ut "Timeshift" og 2 tuner-funksjoner når jeg får tid. Likedan opptak fra 2 prg..
    Vedr. EPG så har jeg ikke så langt prøvd ut denne skikkelig, heller ikke å la den stå på "Discovery Science" over natta.

Ellers så var tilbakemeldingen kun ment som et positivt inntrykk så langt som jeg har testet den. Har hatt en del "boxer" opp igjennom årene, den beste før Vantage`n er Nokia, men den tar ikke HD:?

Hvis det er noen kommentarer til oppsettet som nevnt ovenfor, så vil jeg svært gjerne høre det! Bl.a. så lurer jeg på hvorfor jeg ikke får PIP?!

Kommer plutselig tilbake

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vantage HD 8000S vs. Pioneer-plasma?

Hepp!

Noen som har vært borti konflikt mellom Vantage HD 8000S og Pioneer plasma-TVer? I mitt tilfelle en 50" PDP-508XD KURO.

Situasjonen er som følger:
    TVen viser plutselig feilmelding “Innvendig vernekrets slår av strømmen. Er Høyttalerledningen kortsluttet? SD05”. Deretter går den i "sikkerhetsmodus" hvor alt slås av og power-lampen blinker blått. Ingen høyttalere er i montert på TVen, og ingen audio-kabler går fra dekoderen under denne testen. Selve feilmeldingen er dermed svært villedende.

Dette skjer bare med Vantage HD 8000S koblet til via HDMI. Med scart skjer det ikke. Bytte av HDMI-kabel hjalp ikke, frakobling av alt annet enn power+HDMI hjalp ikke. Det var først ved bytte til en annen dekoder (m/HDMI) at problemet forsvant. Jeg tolker det derfor dithen at Vantage HD 8000S har et eller annet spenningsproblem på HDMI-porten som TVen ikke liker.

Noen som har opplevd liknende?

Newcomer WHITE FOX sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=DjStig]Tilleggssvar for spørsmål 2: Viser generelt nå og neste program i Canal-Digital pakken. Sett tuner til Discovery-World for utvidet guide. Den lagrer ikke EPG slik som i TF4000 men bruker svært kort tid og laste inn EPG for de neste 24 timer. Om jeg husker riktig brukte TF4000 ca 30 minutter på dette. Vantage bruker kun få minutter for hele CD pakka.

Vil dette si at jeg er nødt til å ha tuneren på Discovery for å få full EPG. Dersom jeg laster inn EPG når jeg har tuneren på Discovery også skifter jeg kanal til NRK og tar frem EPG, vilj eg da kun ha nå og neste program?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ektoplasma
    Hepp!

Noen som har vært borti konflikt mellom Vantage HD 8000S og Pioneer plasma-TVer? I mitt tilfelle en 50" PDP-508XD KURO.

Situasjonen er som følger:
    TVen viser plutselig feilmelding “Innvendig vernekrets slår av strømmen. Er Høyttalerledningen kortsluttet? SD05”. Deretter går den i "sikkerhetsmodus" hvor alt slås av og power-lampen blinker blått. Ingen høyttalere er i montert på TVen, og ingen audio-kabler går fra dekoderen under denne testen. Selve feilmeldingen er dermed svært villedende.

Dette skjer bare med Vantage HD 8000S koblet til via HDMI. Med scart skjer det ikke. Bytte av HDMI-kabel hjalp ikke, frakobling av alt annet enn power+HDMI hjalp ikke. Det var først ved bytte til en annen dekoder (m/HDMI) at problemet forsvant. Jeg tolker det derfor dithen at Vantage HD 8000S har et eller annet spenningsproblem på HDMI-porten som TVen ikke liker.

Noen som har opplevd liknende?
    Har både Pioneer plasma og HD 8000S. Ingen slike problemer hos meg. Må være en feil på Vantagen ser det ut som.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=WHITE FOX]
    Sitat Opprinnelig postet av DjStig
    Tilleggssvar for spørsmål 2: Viser generelt nå og neste program i Canal-Digital pakken. Sett tuner til Discovery-World for utvidet guide. Den lagrer ikke EPG slik som i TF4000 men bruker svært kort tid og laste inn EPG for de neste 24 timer. Om jeg husker riktig brukte TF4000 ca 30 minutter på dette. Vantage bruker kun få minutter for hele CD pakka.

Vil dette si at jeg er nødt til å ha tuneren på Discovery for å få full EPG. Dersom jeg laster inn EPG når jeg har tuneren på Discovery også skifter jeg kanal til NRK og tar frem EPG, vilj eg da kun ha nå og neste program?
    Neppe, hvis den først har lastet inn EPG fra Discovery-world frekvensen så tømmer den vel ikke minne selv om du bytter kanal? når du slår den av i st.by tømmer den minne. Har ikke prøvd denne selv men det er slik de fleste andre bokser fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ach, ja det blir vel retur da...
    Takk for svaret!
    :-)

Mvh. Tord.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WHITE FOX
    Dersom jeg laster inn EPG når jeg har tuneren på Discovery også skifter jeg kanal til NRK og tar frem EPG, vilj eg da kun ha nå og neste program?
    Svaret er nei, du får full EPG (48 timer) på alle kanaler du velger fra CD pakka. Etter du har oppdater EPG fra Discovery-World/Science

(Om du velger NRK etter den sto på discovery får du også full EPG på NRK)
    Men om du restarter tuner vil du måtte hente EPG på nytt. Dette bør rettes evnt i firmware.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!
    Har prøvd EPG på Dic./Sci., (men hvem i all verden kan vite slikt på forhånd?)
    Fått full EPG-pakke nå på CD.
    Ikke prøvd ut EPG på VS ennå, noe tilsv. der???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dagvidar
    Ok!
    Har prøvd EPG på Dic./Sci., (men hvem i all verden kan vite slikt på forhånd?)
    Fått full EPG-pakke nå på CD.
    Ikke prøvd ut EPG på VS ennå, noe tilsv. der???
    Ikke godt å vite slike ting nei, og det skyldes først og fremst mangler i firmware for dette og siden denne tuneren ikke er laget spesielt for CD eller VS blir det ofte slik. Derfor er det viktig å gi tilbakemelding til Vantage slik at de kan utbedre dette i deres firmware. (har sendt en feature request om dette til dem for noen dager siden.)

Har ikke VS pakken selv, så du får prøve deg fram for hver enkelt kanal. Trykk på guide og se om den fyller på med programmer i tidslinjen. Husk å gi tilbakemelding her om hvilken kanal som man får full EPG i VS pakken.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal gjøre det!
    Var egentlig inne på tanken om å skaffe meg en DB8000, men er nå glad for at jeg gikk for Vantage. For det første så er den visstnok ennå ikke klar for levering, har også fått med meg at det skal en del datakunnskap til for å få den til (har ikke peil på Linux).
    Etterhvert som jeg får tid så vil jeg teste ut flere funksjoner på Vantage`n, men mitt inntrykk så langt er at den fungerer meget bra. En ting som jeg ble positivt overrasket over er hvor stille den er. HDD`n høres omtrent ikke i det hele tatt, likedan brukervennligheten.
    Så vidt som jeg forstår, så er det vel først og fremst Astra som ligger Vantage nærmest når det gjelder fm/sw-oppdateringer, men håper og tror at vi som ser på Thor/Viasat også får mer glede av tuneren. Likedan at det blir mulig etterhvert å se HD fra VS sine pr. idag 3 stk. HD-kanaler (flere skulle komme etterhvert iflg. kundeservice fra VS, som dessuten ikke var noe særlig glad i Vantagen).
    Skal også bli artig å se om Ethernett kan brukes til bl.a. "streaming" mm. etterhvert. Vi får se.
    Skal sjekke ut VS- EPG , kommer tilbake til dette etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan streame (IP-Stream) fra firmware 2.33 eller nyere mellom 2 Vantage tunere f.eks HD8000S <-> HD7100 8)

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny kanal liste HD8000S / HD7100S fra versj. *23**

Her er ei ny kanal liste som dekker 1vest, 5øst, 13øst og 19øst.
    Bruk den for det den er, redigèr gjerne med editor 3.1 og last opp til dette forumet, men beskriv hva som er forandret.
    Alle nye aktuelle transpondere på 1 vest er lagt inn, med de aktuelle kanaler.
    Det er varslet en ny omrokkering av kanaler den 3. November, bla. SVT1 og SVT2 skal da overta den "gamle" plassen til C+ Film HD.

Ser helst at den ikke spres til andre forum enn her på AvForum

Tandberg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det stemmer ikke

[QUOTE=tandberg]Her er ei ny kanal liste som dekker 1vest, 5øst, 13øst og 19øst.
    Bruk den for det den er, redigèr gjerne, og last opp til dette forumet, men beskriv hva som er forandret.
    Det er varslet en ny omrokkering av kanaler den 3. November, bla. SVT1 og SVT2 skal da overta den "gamle" plassen til C+ Film HD.

går bare ann å bruker versjon 2.o og kan igjen ikke brukes på nyere firmware som har blitt lagdt ut i det siste. siste versjon av firmware går bare ann å brukes med siste versjon av channel editor

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=blikkboksen]
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Her er ei ny kanal liste som dekker 1vest, 5øst, 13øst og 19øst.
    Bruk den for det den er, redigèr gjerne, og last opp til dette forumet, men beskriv hva som er forandret.

går bare ann å bruker versjon 2.o og kan igjen ikke brukes på nyere firmware som har blitt lagdt ut i det siste. siste versjon av firmware går bare ann å brukes med siste versjon av channel editor
    Den nye kanal lista er tatt ut fra siste versjon 23701 software. kan editeres med nyeste editor 3.1. Hvis en bruker versjon 22901 eller lavere, kan ikke denne listen brukes.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=tandberg]
    Sitat Opprinnelig postet av blikkboksen

Den nye kanal lista er tatt ut fra siste versjon 23701 software. kan editeres med nyeste editor 3.1. Hvis en bruker versjon 22901 eller lavere, kan ikke denne listen brukes.

fila de kan ikke lastes inn i versjon 3.1

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=blikkboksen]
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg

fila de kan ikke lastes inn i versjon 3.1
    Merkelig, jeg lasta den nettopp ned for å prøve, og den gikk fint inn i editor 3.1.....

Har du brukt den gamle versjonen av fila?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=tandberg]
    Sitat Opprinnelig postet av blikkboksen

Merkelig, jeg lasta den nettopp ned for å prøve, og den gikk fint inn i editor 3.1.....

Har du brukt den gamle versjonen av fila?

rota med fil lagringa, tok feil fil

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagre EPG til HDD

Fikk nettopp tak i ny versjon 2.38 hvor de har aktivert lagring av EPG til HDD!8)

Dette er flott service jeg spørte vantage support teamet om dette for noen uker siden. Gleder meg til å teste..

endring sitat 2.38
    - EPG saving aktivated..
    The new option can activated in Menue/System Setup/OSD Setting/ EPG HDD Saving
    Please go to standby than it will save. It automatic load when you turn on the box.
    Its only working on HD 8000 internal drive or on HD 6000/7100 on e-SATA.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom elkjip idag og forhørte meg litt om CD, og der mente de at jeg ikke kunne bruke CD's nye kort på andre tunere enn de som CD selger. Men gamle kort ville funke i en vantage tuner...

Er dette bullshit eller? :???:

Side 10 av 47 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •