Trenger litt hjelp med Canal Digital HD PVR tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt hjelp med Canal Digital HD PVR tuner

Jeg har et mystisk problem. Kanskje jeg gjør noe feil? Tuneren er koblet til en Sony X3500 og når jeg bruker HDMI overføringen blir bilde skåret på siden, men med scart er det helt normalt utsnitt. Jeg har sjekket i 4:3 format på tv og da ser jeg at det er tuneren som kutter på sidene. Hva kan dette skyldes? Har 1.4.1 software hvis noen lurer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har denne dekoderen selv, og på 4:3 sendinger, så får bildet sorte striper på sidene, dette er noe dekoderen bestemmer, og kan ikke overstyres som jeg har funnet ut hvertfall. Dersom du bytter til Canal+ film HD, så vil du se at på denne kanalen, så fylles bildet helt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsenkje
    Hei. Har denne dekoderen selv, og på 4:3 sendinger, så får bildet sorte striper på sidene, dette er noe dekoderen bestemmer, og kan ikke overstyres som jeg har funnet ut hvertfall. Dersom du bytter til Canal+ film HD, så vil du se at på denne kanalen, så fylles bildet helt ut.
    Jeg vet jo selvfølgelig at det blir sorte striper i 4:3. Det som er at logoen oppe i høyre hjørne (TV2,Nrk osv) blir kappet av. Når jeg switcher til 4:3 ser man også bare halve logoen. Jeg sjekker 4:3 utsnittet bare for å se om det er tuneren som kapper bilde.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VW 612 RS
    Jeg vet jo selvfølgelig at det blir sorte striper i 4:3. Det som er at logoen oppe i høyre hjørne (TV2,Nrk osv) blir kappet av. Når jeg switcher til 4:3 ser man også bare halve logoen. Jeg sjekker 4:3 utsnittet bare for å se om det er tuneren som kapper bilde.
    Forsøk å trykke på "on demand" knappen på fjernkontrollen et par ganger for å se om det blir bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Forsøk å trykke på "on demand" knappen på fjernkontrollen et par ganger for å se om det blir bedre.
    Se der ja. Nå fikk jeg orden på dette. Tusen takk Bobben1. Rart det ikke står noe om dette i manualen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •