PC som satelittmottaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow PC som satelittmottaker

Kanskje dette burde vært i en annen tråd, men, men....
    Har sett meg lei på dårlige bokser som ikke virker godt og enkelt på satelitt HD kanaler.
    Nå vil jeg bygge min egen.
    Tenkte å sette opp en god pc med stor harddisk, HDMI utgang, BluRay brenner og Satelitt TV kort som virker med alle HD kanaler.

FireDTV S2 kort
    digital everywhere - digital TV cards for PC, Laptop and HTPC

Thermaltake kabinett med innebygget 7" trykkfølsom skjerm

Nå trenger jeg hjelp av dere!

Hva er beste programvaren? Dette skal brukes av alle, men også være slik at "far" kan leke seg med avanserte instillinger.

Hva med softcam?

Har det overnevte tuner kortet, har Conax cam, og ellers har jeg enkel tilgang til det aller meste som trengs. men hva trengs?

Kom med innspill!!!!
    Hva med den "how-to"

Til moderator, du kan gjerne flytte dette over til tråd fopr HTPC, men jeg ønsker at de som bruker denne tråden mye kaster seg på.

Mine krav:
    Virke på Canal digital, med god epg
    Logo på kanalene
    takle 1 vest, 5 øst 13 øst og 16 øst
    barn og kone skal kunne bruke dette enkelt med fjernkontroll
    virke på HD kanaler
    kunne lagre til disk, for siden brenne dette over til DVD / bluRay
    Enkelt å oppdatere / nye kanalsøk /legge til kanaler

Har kabinett, sat-kort og hovedkort.
    Resten bestemmer dere... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,
    jeg sitter når med en løsningen ala det du ønsker deg, jeg har floppy dtv s2 kort og conac kam. Bestilte kort fra canal digital for et par dager siden, og det fungerer bra, meo kan du se bort ifra parring, da dette ikke gjelder/er en begrensning for pc bruk. Jeg bruker Mediaportal som etter min mening er det desidert beste programmet for windows. for å sette opp operativ system med backup ville jeg sett på mastiff sin guide på hardware .no, samme med valg av codec, men jeg vill også lagt til avccore for hd decryptering. når det kommer til bluray visning så støtter ikke mediaportal dette fullt ut, men du kan bruke powerdvd som en plugin for å få til dette, jeg har ikke prøvd det ennå så det kan jeg ikke gå god for. jeg bruker i dag powerdvd som i tilleg til mediaportal for å kunne se på bluray filemer. ellers overalter jeg spilling av musikk, bildefremvisning og video til mediaportal som gir god kvalitet med de rette codecene. håper dette får deg litt på vei.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her har jeg alt samlet på en server i kjelleren: fire satelittkort, hvorav ett hd. Alt går opp til miniPC'ene i stua og på soverommet, disse er diskløse og tilnærmet lydløse - men klarer fint cd's hd kanaler over hdmi. Best av alt: En tynn liten tp- kabel til hver Tv. Pent, ryddig og diskret! "Mastiff" er helt på jordet. Sjekk ut mythtv.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til dere begge.
    Slik jeg kan se så beskriver dere 2 forsjellige måter og opperativsystem.
    Kan dere gi meg noen skjermdumper over systemene deres, slik at jeg kan se brukerflaten, og brukervennlighet?
    Hvordan gjør dere med fjernkontroll?
    Hvor stabilt er systemene, mye omstart?
    softcam?
    HD?
    Er det vanskelig å få codek`er til å virke?

Jeg vil ha en enkel løsning som selv "mor" kan bruke.
    Ja jeg kan godt sette opp en server... hvis det er det som er enklest...

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermdump 1 viser mediamenyen: Her kan man se på opptak eller filmer, se på bilder etc. Jeg har ikke lagt til musikkmodulen (hører ikke musikk over TV'en), men osm alt annet kan man legge til alt her - inkludert plugins for overvåkningskameraer.

Skjemdump 2 viser opptaksmenyen - en undermeny av 1 - Her er alle opptakene som kan sees, jeg har ca 1000 GB med opptak til enhver tid. Nyttige funksjoner som fjerning av reklamepauser gjør at jeg neste ikke ser live-tv lenger, har bedre ting å foreta meg enn å se bleiereklamer. Nye disker kan enkelt kobles til diskarrayen i kjellerserveren, jeg bruker slitne disker fra andre maskiner via LVM (large volume manager). Alle menye her kan selvfølgelig endres etter smak og behag - jeg liker det enkelt.

Skjermdump 3 viser oversikten over TV-kort og hva de tar opp. Mine TV-kort kan ta opp fire videostrømmer hver, altså 16 opptak samtidig. Har tatt opp 6 samtidig hittil, det går fint. Serveren får jo signalene digitalt fra videokortene i Mpeg2 eller mpeg4 format - dette går ubehandlet rett på disk, så det krever liten kapasitet. Hele serveren kjører fint på en billig sempron-prosessor

Skjermdump 4 viser Tv bildet og on-screen menyen (den fortsetter nedover), hvor alt av aspekt, bilde-i-bilde etc kan styres. Her kan du også kjøre tidstrekking etc. slik at kona gjør unna frustrerte fruer på 35 minutter.

Skjermdump 5 viser programguiden, man kan fortsatt se tv i øvre høyre hjørnet. Jeg har EPG for en uke tilgjengelig for nesten alle mine 120 kanaler. Du kan selvfølgelig også legge inn kanallogoer, personlig liker jeg ting enkelt og uten krimskrams.

Skjermdump 6 viser Discovery HD (nedskalert) og browse-menyen hvor man kan kanalhoppe. Kanalskift går relativt raskt (raskere enn cd's tunere, tregere enn dreambox).

Skjermdump 7 viser opptaksmenyen - her er det svært mange opsjoner for å ta opp. I tilleg til mange faste opptak kjører jeg opptak basert på nøkkelord jeg er interessert i blant tittel + beskrivelse, det sikrer at jeg får med meg alt som opptar meg.

Siste skjermdump viser videomenyen med tittelbilder + beskrivelser- alt blir søkt opp på imdb.com. Dette er nokså likt andre mediasentere.

Dessuten har jeg lagt ved en dump av mythweb - hvor alt dette kan styres via internett. Myth kan selvfølgelig streame alt ut på nettet eller som hos meg på en 3g telefon slik at man kan se TV hvorsomhelst fra. fint å kunne følge fotballen eller ta opp ting når man sitter på jobben.

Det som gjør mythtv overlegent er selvfølgelig anvendeligheten - med en proprietær nettverksprotkoll og server/klientløsninger basert på ekte serverteknologi er mulighetene tilnæmet ubegrenset. Dette systemet styrer alle mine Tv'er i huset og er meget lett å bygge ut. Man kan tilogmed få dette til på disse digitale billedrammene siom selges for et par tusenlapper. Både barnao og samboersken bruker dette systemet uten vansker, og nedetid er selvfølgelig tilnærmet null - skulle noe stoppe vil det bli detektert og startet på nytt omgående. I bunnen sitter det jo en LAMP server basert på ubuntu, ala det som sitter i kommersielle servere, så her er stabiliteten på topp.

Klientmaskinene er dual-core prosessorer som bruker coreavc for å dekode h264 materialet. Dette går greit med ca 2 ghz, og gir selvfølgelig et slående bra bilde. Det beste er allikevel at alt dette kan settes opp slik du vil i menyer o.l. Ønsker du en annen form for deinterlacing - bare å endre.

I mine øyne er dette milevis bedre enn diverse windowsbaserte mediesentere. Her har du full kontroll, og slipper å bli begrenset av idiotiske løsninger hvor MS eller andre "antar" at det er slik du vil ha det. Dette er et ekte mediesenter, og ikke en HTPC som sluker feripengene og ikke gir deg noe annet enn pene menyer og mulighet for å ha et tv kort i. Her er det snakk om fornuft - det meste av det jeg har av hardware er kassert eller kjøpt billig. Mastiff og andre "eksperter" som må legge ut på blogg at de klarer å bygge en svær "Mediesenter" PC og attpåtil klarer å blåse 10.000 på noe som skal klare å vise blueray har gått glipp av noe vesentlig.

Bakdelen er selvfølgelig at dette ikke er for hvem som helst. Du bør ha basale datakunnskaper og evne til å forstå/vilje til å lære hvordan ting fungerer.

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du hellige jul:-D endelig får jeg svar på mine bønner

Har lenge forsøkt meg på ett system som trådstarter her lurer på og lurt på mye i forhold til dette, er ganske så fersk på dette og trenger all hjelp jeg kan fåops:

gikk til slutt lei etter masse sprikende råd, noen ganske mye dyrere enn andre
    Ikke det att prisen er det viktigste for min del, men gidder ikke kaste bort penger på noe som ikke er enkelt, stabilt og gjør oppgavene som jeg vill ha den til å gjøre

Gikk til innkjøp av en ab ipbox 9000hd
    Men denne var selvsag bortkastede penger og samboeren ville ha den ut av stua siden den var for tungvinn i meny og ustabil og låser seg hele tiden, så den ligger nå i esken sin igjen og ryker ut for salg igjen en av de nermeste dagene

Hva er/gjør denne boksen som du reffererer til tandberg? digital everywhere - digital TV cards for PC, Laptop and HTPC

Hadde skikkelig sansen for måten luria hadde løst dette på
    Lettfattelig forklart når det var med bilder som illustrerte hva han pratet om:-D

Har kabinettet OrigenAE S21T HTPC kabinett sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

Har også lyst på blu-ray spiller med dvd brenner i denne
    Kunne tenkt meg denne som en htpc med eksterne harddisker og med noe av det som luria har satt opp

Hva trenger jeg å kjøpe inn, lett forklart for en totalt uvitende nybegynnerops:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette såg virkelig bra ut Luria! :-)
    Er det slik å forstå at hvis jeg setter opp en server med flere tuner-kort, kopler den til nettverket, kjører mythTV på denne, så kan alle maskiner over 2 ghz i netterket se omtrent hva de vil, bare logge seg på serveren? Hva må disse eventuelt ha av klient programvare?
    Dette lignet en genial løsning....
    Finnes det en komplett distro med alt jeg trenger til serveren?
    Du kan jo svare meg på pm om du ønsker...
    Kurt

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mythtv. Dette er linux-basert.Du får google litt, og kikke på mythtv.org Det går relativt greit å sette opp hvis man er nogenlunde kompetent i linux, hvis ikke får man begynne i det små..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SUPPORT 81
    Du hellige jul:-D endelig får jeg svar på mine bønner

Har lenge forsøkt meg på ett system som trådstarter her lurer på og lurt på mye i forhold til dette, er ganske så fersk på dette og trenger all hjelp jeg kan fåops:

gikk til slutt lei etter masse sprikende råd, noen ganske mye dyrere enn andre
    Ikke det att prisen er det viktigste for min del, men gidder ikke kaste bort penger på noe som ikke er enkelt, stabilt og gjør oppgavene som jeg vill ha den til å gjøre

Gikk til innkjøp av en ab ipbox 9000hd
    Men denne var selvsag bortkastede penger og samboeren ville ha den ut av stua siden den var for tungvinn i meny og ustabil og låser seg hele tiden, så den ligger nå i esken sin igjen og ryker ut for salg igjen en av de nermeste dagene

Hva er/gjør denne boksen som du reffererer til tandberg? digital everywhere - digital TV cards for PC, Laptop and HTPC

Hadde skikkelig sansen for måten luria hadde løst dette på
    Lettfattelig forklart når det var med bilder som illustrerte hva han pratet om:-D

Har kabinettet OrigenAE S21T HTPC kabinett sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

Har også lyst på blu-ray spiller med dvd brenner i denne
    Kunne tenkt meg denne som en htpc med eksterne harddisker og med noe av det som luria har satt opp

Hva trenger jeg å kjøpe inn, lett forklart for en totalt uvitende nybegynnerops:
    Men når du selv sier du ikke klarer å rå med en IPBox 9000, hvordan går da det med dette...? Dette er MYE mer innvikklet...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at mythTV har dårlig støtte til tuner kortene mine
    digital everywhere - FloppyDTV S2

Jeg har som sagt 2 stk av disse å tenkte å bruke begge i samme boks.
    Der røyk vel mythTV ut... ??? (kommentarer mottas med takk)

Hva med det andre alternativet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Klientmaskinene er dual-core prosessorer som bruker coreavc for å dekode h264 materialet. Dette går greit med ca 2 ghz, og gir selvfølgelig et slående bra bilde. Det beste er allikevel at alt dette kan settes opp slik du vil i menyer o.l. Ønsker du en annen form for deinterlacing - bare å endre.
    Interessant. Driver å sjekker ut et lignende setup selv. Skal bygge HTPC i løpet av sommern :P.

Det jeg stusser på er dekoding av H.264. (Spesielt hvor bitraten er høy) Jeg har googlet og ikke funnet noen som gjør dette tilfredstillende uten minimum 3ghz. Siden GPU assistant dekoding ikke er støttet under linux (enda)

Hva slags kort bruker du til HD signalene?

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Men når du selv sier du ikke klarer å rå med en IPBox 9000, hvordan går da det med dette...? Dette er MYE mer innvikklet...
    Problemet med ip boxen er at den er alt for ustabil, den slår seg av og på etter eget ønske og den spiller bare inn opptak en gang i blant
    Det finnes heller ikke en skikkelig software til den ennå
    Dette er heller ikke en box som gjør alt det jeg vil den skal gjør og heller ikke så interessang for meg å begynne å sette meg inn i eller forstå meg på, er rett og slett ikke en slik box jeg brenner for.
    Men har faktisk gjort ett lite fosøk, forsøkte å få litt hjelp og veiledning fra en som driver mye med dreambox men han fattet heller ikke så mye av denne ip boxen

Som nevnt så har jeg lite peiling på dette, men har fryktelig lyst til å lære, lar meg heller ikke skremme av at dette er mye mere inviklet en en ip box
    kan lære ganske mye med litt knoting på diverse forum på nettet, prøving og feiling, samt tips og råd av kjente med noe mere erfaring enn det jeg har.
    Det som jeg trenger er hardwaren så jeg har noe å starte med pluss litt råd og vink slike som luria her kommer med
    Da vet jeg i hvilken retning jeg skal bevege meg i

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg er ikke helt enig i at mastiff var helt på jordet. Jeg anbefaler bruk av mastiff sin guide for å sette opp operativ systemet, backup løsningen og hvilke codec man bør installere. når det kommer til programmer er jeg enig med luria om at mastiff ikke valgte det mest brukervennlige. Det er etter min mening mediaportal. mediaportal har mulighet til å bruke flere skins, for å se litt på skjermdumper av det skinnet jeg bruker, se her Xface Skin Version 1.5 ready for download 14.04.2008 - MediaPortal Forum
    mediaportal installeres som en tv-server og client. har du flere pc'er i huset kan du installere bare klienten på denne og dele tv signaler fra serveren. Mediaportal klarer selvsagt alt annet av medier og gjør det på en god måte. Når det kommer til myth så er dette etter hva jeg har hørt, det beste til linux. Så valg av operativ system er dermed avgjørende for hvilket program som er best. for min del var linux uaktuelt ettersom jeg også bruker min htpc til spilling. mediaportal er opensource i likhet med myth tv og følgelig gratis. siden du skal bruke det sammen med satelitt kan jeg si at det fungerer ypperlig med den maskinvaren som du har, ettersom jeg har det samme selv. mediaportal støtter også motorstyring av satelitt hvis dette skulle være av interesse. så hvis valget faller på windows xp kan jeg trygt anbefale mediaportal. si ifra hvis det er noe mer spesifikt du lurer på.

Kim

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir mediaportal ja..
    MEN, XP eller Vista?
    Har et hovedkort fra asus med AMD64 og HDMI utgang
    Bør jeg da gå for Vista 64?
    Hva blir mest stabilt, og hva gir best HD bilde?

Gidder ikke lage et system med mange operativsystemer og oppstarts alternativ, Jeg vil ha det som sagt enkelt, Husk denne pc`n skal være HIGH-END Satelittmottaker... og brukes til det, og kunne gjøre gode opptak, og være brukervennlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan MediaPortal streame TV ut til andre PC'er enn den som tuneren sitter i (FloppyDTV S2)?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mojopej
    Interessant. Driver å sjekker ut et lignende setup selv. Skal bygge HTPC i løpet av sommern :P.

Det jeg stusser på er dekoding av H.264. (Spesielt hvor bitraten er høy) Jeg har googlet og ikke funnet noen som gjør dette tilfredstillende uten minimum 3ghz. Siden GPU assistant dekoding ikke er støttet under linux (enda)

Hva slags kort bruker du til HD signalene?

Coreavc er uten sammeligning den beste software codec'en til h264 nå.
    coreavc-for-linux - Google Code

Mitt oppsett: Hauppauge hvr4000 (HD) + 2 Skystar + 1 TT 1500s

Eller står det utfyllende om hvilke kort som er støttet her:
    Main Page - LinuxTVWiki

Finner du ikke kortet ditt kan du få svar her, evnt forslag på mulige alternative drivere på mailinglista:
    The linux-dvb Archives

hvr4000 kortet mitt er for eksempel ikke støttet offisielt i linux, men alternative drivere finnes og fungerer meget bra.

Når det gjelder "mastiffs" guide synes jeg det er nokså trist at inkompetansen maskeres bak barnslige utsagn som dette:

Og selvsagt er alle Linux-gutta IT-verdenens svar på Luke Skywalker, den fattige bondegutten som en dag skal velte den onde keiseren ned fra tronen. Men problemet er at Kraften ennå ikke er sterk nok i ham. Særlig når stormtroppene (de kommersielle programvareprodusentene for Windows) er ekstremt mange flere enn opprørerne (FOSS-bevegelsen). I tillegg kommer den mørke siden av Kraften, som er sterk hos de Sithene som hjelper keiseren ved at de bare lar sine mektige våpen bli brukt av ham, selv om de også kjemper seg imellom. Var det noen som skjønte at jeg snakket om HD DVD-gruppen og Blu-ray-alliansen nå? Nei vel, den var kanskje litt for kryptisk...
    Dessverre er det nok mange som tror at det ikke finnes bedre alternativer enn de som blir ramset opp i guiden. Ikke akkurat betryggende å ta råd fra en som åpenbart mangler elementær kjennskap til alternativene.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsy
    Så valg av operativ system er dermed avgjørende for hvilket program som er best.
    Her er jeg helt uenig. Man velger selvfølgelig programvare basert på hvilke oppgaver man vil løse, valg av operativsystem er underodnet dette.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Ser at mythTV har dårlig støtte til tuner kortene mine
    digital everywhere - FloppyDTV S2

Jeg har som sagt 2 stk av disse å tenkte å bruke begge i samme boks.
    Der røyk vel mythTV ut... ??? (kommentarer mottas med takk)

Hva med det andre alternativet?
    Støtte kommer i linux tydeligvis:
    FireDTV / FloppyDTV user's forum • View topic - Linux driver availability

Uansett ville jeg neppe brukt tid på dette i den situasjonen du er i. Like greit å få dette opp og gå i Windows slik at du får orientert deg litt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

for å svare på litt her.

Tror det blir mediaportal ja..
    MEN, XP eller Vista?
    Har et hovedkort fra asus med AMD64 og HDMI utgang
    Bør jeg da gå for Vista 64?
    Hva blir mest stabilt, og hva gir best HD bilde?

Gidder ikke lage et system med mange operativsystemer og oppstarts alternativ, Jeg vil ha det som sagt enkelt, Husk denne pc`n skal være HIGH-END Satelittmottaker... og brukes til det, og kunne gjøre gode opptak, og være brukervennlig.
    jeg tenkte ikke på at mastiff har to guider ute nå. Jeg mener den første. altså windows xp pro, den har mulighet til å strippes ganske bra, tar liten plass og bruker lite av systemet. Jeg har også prøvd med vista, men xp er utrolig mye mer stabilt. Den artikkelen om "HDPC" synes jeg blir for omstendig, her fokuseres det for mye på kvalitet og for lite på brukervennlighet. xp og avc core gir nydelige bilder på satelitt hd.

Kan MediaPortal streame TV ut til andre PC'er enn den som tuneren sitter i (FloppyDTV S2)?
    Ja det kan det. du kan tilogmed streame til vlc og som du kan installere på mobilen hvis du ønsker det. kan da også sette det opp som en http server og se på tv via serveren din så lenge du har en oppkobling til internett. Har ikke prøvd dette selv... ennå

Her er jeg helt uenig. Man velger selvfølgelig programvare basert på hvilke oppgaver man vil løse, valg av operativsystem er underodnet dette.
    Mulig det, i mitt tilfelle så var det valg av operativsystem ettersom det var begrensninger i operativssystem som gjorde at linux ikke var aktuelt(spilling).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsy
    Hei,

Jeg er ikke helt enig i at mastiff var helt på jordet. Jeg anbefaler bruk av mastiff sin guide for å sette opp operativ systemet, backup løsningen og hvilke codec man bør installere. når det kommer til programmer er jeg enig med luria om at mastiff ikke valgte det mest brukervennlige. Det er etter min mening mediaportal. mediaportal har mulighet til å bruke flere skins, for å se litt på skjermdumper av det skinnet jeg bruker, se her Xface Skin Version 1.5 ready for download 14.04.2008 - MediaPortal Forum
    mediaportal installeres som en tv-server og client. har du flere pc'er i huset kan du installere bare klienten på denne og dele tv signaler fra serveren. Mediaportal klarer selvsagt alt annet av medier og gjør det på en god måte. Når det kommer til myth så er dette etter hva jeg har hørt, det beste til linux. Så valg av operativ system er dermed avgjørende for hvilket program som er best. for min del var linux uaktuelt ettersom jeg også bruker min htpc til spilling. mediaportal er opensource i likhet med myth tv og følgelig gratis. siden du skal bruke det sammen med satelitt kan jeg si at det fungerer ypperlig med den maskinvaren som du har, ettersom jeg har det samme selv. mediaportal støtter også motorstyring av satelitt hvis dette skulle være av interesse. så hvis valget faller på windows xp kan jeg trygt anbefale mediaportal. si ifra hvis det er noe mer spesifikt du lurer på.

Kim
    Hvilken versjon bruker du? prøver den nye 1,0 RC1, setter opp server, den viser kanaler i prewiew, finner kanaler, men ikke HD kanalene... Kodec er på plass, men klientene bare krasjer...(kommer mange ganger ikke lenger en til splash screen før alt henger).
    Bruker Vista ultimate 64bits

forslag, eller har du en "steg for steg"

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •