PC som satelittmottaker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei,

Canal digital har flyttet en del kanaler over til ny satelitt... dette er ikke oppdatert i mediaportal. for å fikse dette (samt få inn hd kanaler) se her: Tuning parameters for Canal Digital Sweden - MediaPortal Forum
    denne filen legges inn under c:\programfiler\team mediaportal\tvserver\tuningparameters

Når det kommer til crash, så vet jeg ikke helt. jeg har egentlig bare installert, skannet og kjørt uten problemer.... mao har jeg ikke gjort noe spesielt for å få det til å funke. jeg bruker derimot windows xp pro. videre kan jeg jo si at jeg bruker dscaler 5.0.0.8 som mpeg 2 filter. avcore for hd og ac3filter for lyd(dolby digital og dts) samt xvid codec, dette holder til å spille av alt. har kjørt med dette oppsettet lenge. Jeg hadde ingen problemer å kjøre mediaportal på vista 32 bits, det var andre aspekter ved vista som gjorde at jeg gikk tilbake til xp. kan jo rett og slett være at vista 64 ikke er helt stabilt. Jeg kan sjekke opp dette litt og komme tilbake til det senere

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører selv siste versjon. RC1, ser at de kun offisielt støtter vista og xp 32 bits offisielt. sier at folk har fått det til med litt knoting.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Kimsey.
    Formaterer og legger inn Vista ultimate 32bits
    Får se om det hjelper.
    Takker også for linken til fila.
    :-)

Nå får vi bare håpe....

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå virker det!

Har nå prøvd mange forkjellige løsninger og windows versjoner.
    Det som jeg har fått best stabilitet på er følgende:

Vindows Vista ultimate oem 32bits. (64 bits har en tendens til å fryse, og vanskelig å få drivere til å virke tilfredstillende).

Bruker også DVB Viewer, (pris ca. 150,-) denne htpc softvare fungerer aller best med mitt oppsett og tuner kort, mediaportal får jeg ikke til å kjøre stabilt. GB pvr ser også meget interesant ut ( gratis) men har dårlig støtte for tuner kortene.
    Kodec som er i bruk er de som følger med tuner kortene, men i tilleg brukes de som følger med i DVB viewer og AVC core 1,7.
    1 conax cam og CD kort, 1 NDS cam og viasat smatv kort.
    første tuneren til 4 lnb oppsett, 1vest, 5 øst, 13 øst og 19 øst, andre tuneren til 2 lnb oppsett 1 vest og 5 øst.

Det jeg mangler nå er en softcam løsning til betal kanaler på 13 øst og 19 øst. Forslag mottas med takk... :-)

hardware oppsett:
    1 Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 Kit w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5
    1 Asus M2A-VM HDMI, AMD 690G+SB600, HDMI, Socket-AM2,m-ATX,DDR2,Firewire,PCI-Ex16
    1 AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte
    2 Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM
    2 Digital Everywhere FloppyDTV-S2, Internal, Firewire, DVB-S2 (HD-ready)
    1 Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE Black OEM
    1 CyberLink Power DVD 7, 6Channel, OEM CD, for XP/Vista
    1 Nero 7 OEM 1i Programvare OEM Vista kompatibel
    Kabinett:
    Thermaltake DH102 DigitalHome Aluminium Front 7" Touch Screen Vista-Ready

Det som gjenstår er en fjernkontroll løsning som er tilfredstillende. Med MCE controllen til Microsoft er det mange knapper som gjør feil ting. Gjenstår å "mappe" knappene på denne til de rette ting i DVB viewer. (her skulle jeg gjerne hatt hjelp og forslag).

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •