Litt problemer med Canal Digitals HD PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt problemer med Canal Digitals HD PVR

Hei,

Håper noen kan hjelpe. Fikk min HD PVR fra Canal Digital her om dagen, men noen problemer har allerede oppstått.

1. Bildet blir grønt ved bruk av HDMI. Må inn i videoinnstillinger og aktivere HD-signalet av og på for å få normale farger.

2. Signalene via HDMI gjør slik at bildet blir for stort i forhold til skjermen, dvs at bildet strekker seg for mye ut. Samme skjer i begge moduser (720p og 1080i). TV'en støtter signaler opp til 1080i. Det som er så merkelig er at menyene til tuneren vises i normal størrelse, men selve bildet er alt for stort...

3. Opptak av programmer fra EPG funker ikke tilfredsstillende. Hadde 3 opptak i natt, der 2 opptak var ok, mens det som skulle starte kl 06.00 var borte. Samme skjedde dagen før, der også opptaket kl 06.00 ikke ble gjort... Merkelige greier.

Tilleggsopplysninger: Mottakeren er koblet til begge uttakene på hodet på parabolen. Har prøvd begge HDMI inngangene på tven, og 2 forskjellige kabler. Firmware er 1.4.1.

Bortsett fra disse litt leie problemene er jeg strålende fornøyd med mottakeren. Litt treig kanskje, og tekst-tv er langt fra like bra som på min Force-tuner. Den bråker dog ikke som enkelte andre har rapportert.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en anen tuner.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen slike problemer. Jeg bruker den flittig til opptak og har heldigvis ikke mistet noen enda. Det med fargene høres ut som et "hand shake" problem med TV'n. Det er ikke tilfeldigvis en Samsung TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det samme problemet, men det forsvinner når jeg skifter kanal. Det er forøvrig en Samsung M87

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Toshiba 42WL66Z.

Liten oppdatering: Grønnfargen forsvinner ved kanalskifte, og er egentlig ikke noe stort problem lengre.

Når det gjelder spørsmål nummer 2, så er også det løst. "On demand" knappen på fjernkontrollen var visstnok for å forandre størrelse på skjermbildet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andbakk
    Jeg har en Toshiba 42WL66Z.

Liten oppdatering: Grønnfargen forsvinner ved kanalskifte, og er egentlig ikke noe stort problem lengre.

Når det gjelder spørsmål nummer 2, så er også det løst. "On demand" knappen på fjernkontrollen var visstnok for å forandre størrelse på skjermbildet

Opplevde også det samme. At bildet blir grønt, men ordner seg ved ett kanalskifte. Gjelder også hvis jeg ser på DVD og kobler over til HDMI. Men det skjer ikke når jeg prøvde med scart. Så det ser ut til å være ett HDMI "bagatell" ...

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke klokkeslett var programmene du tok opp? Hvis du f.eks tar opp 2 programmer på samme kanal rett etter hverandre, og har i innstillinger satt opptak til å starte noen minutter før og/eller stoppe noen minutter senere, så vil opptakene kræsje. Det har jeg selv erfart, og da ble ikke opptak nr. 2 tatt opp.

Også, for sikkerhets skyld, så pleier jeg og manuelt sette tuneren til en av kanalene som skal taes opp, slik at tuner 2 finner kanal selv, og tuner 1 er allerede satt til rett kanal (hvis 2 opptak skal tas opp samtidig).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om tuneren slår seg automatisk på og starter et programmert opptak hvis den er avslått når programmet starter ?.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwerty
    Er det noen som vet om tuneren slår seg automatisk på og starter et programmert opptak hvis den er avslått når programmet starter ?.
    Den slår seg ikke på. Men den starter opptak selvom den er avslått. Opptaket skjer i "stand by modus".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med opptak som starter kl 06.00 vil ikke forsvinne for meg. Lurer på om mottakeren ser etter oppdateringer eller noe sånt ved dette klokkeslettet siden ingen opptak vil starte kl 06.00. Har prøvd både manuelt opptak og opptak fra EPGen. Merkelige greier. Hadde vært fint om noen kunne prøve å ta opp noe kl 06.00, for å se om det bare er jeg som har dette problemet.

Ett spørsmål til forresten: På Canal + kanalene er det noen røde tall under kanalnummeret, feks -5, -10 eller -15, noen som vet hva dette er for noe? Er ikke på noen andre kanaler såvidt jeg kan se.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Nøtterøy
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ikke har parabol, men digital-tv "via veggen" fra Canal Digital,
    vil man da kunne ta opp fra en annen kanal enn den man ser på?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steelfidel
    Hvis man ikke har parabol, men digital-tv "via veggen" fra Canal Digital,
    vil man da kunne ta opp fra en annen kanal enn den man ser på?
    Ja

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andbakk
    Problemet med opptak som starter kl 06.00 vil ikke forsvinne for meg. Lurer på om mottakeren ser etter oppdateringer eller noe sånt ved dette klokkeslettet siden ingen opptak vil starte kl 06.00. Har prøvd både manuelt opptak og opptak fra EPGen. Merkelige greier. Hadde vært fint om noen kunne prøve å ta opp noe kl 06.00, for å se om det bare er jeg som har dette problemet.

Ett spørsmål til forresten: På Canal + kanalene er det noen røde tall under kanalnummeret, feks -5, -10 eller -15, noen som vet hva dette er for noe? Er ikke på noen andre kanaler såvidt jeg kan se.
    Tok opp en film på TCM kl. 06.00 i morges, så jeg skal sjekke når jeg kommer hjem. Har du prøvd å ta opp f.eks 10 minutter før?

De numrene på Canal+ representerer anbefalt aldersgrense på filmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Nøtterøy
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Canal Digital - de sa at boksen kun støtter parabol. Ikke digital tv fra veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Tok opp en film på TCM kl. 06.00 i morges, så jeg skal sjekke når jeg kommer hjem. Har du prøvd å ta opp f.eks 10 minutter før?

De numrene på Canal+ representerer anbefalt aldersgrense på filmen.

Prøvde faktisk å sette timern 10 minutter tidligere i morges, men intet opptak...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodig. Jeg sjekket i dag, og min mottaker hadde tatt opp filmen fra 06.00 (mer nøyaktig 05.59, da jeg har satt mottakeren til og ta opp 1 minutt før sending automatisk).

Jeg regner med at begge coax kablene har godt signal? (du kan sjekke dem hver for seg i technical information menyen). Hvis ikke, og alle andre opptak fungerer, så har jeg ingen anelse. Det er mildt sagt merkelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •