Dreambox til Prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreambox til Prosjektor

Hallo.
    Har en dreambox som jeg kunne tenkt meg en rimelig og grei måte å koble til en Benq 8720 Prosjektor.
    Har idag en 10 meter hdmi kabel fra pc til prosjektor i taket.Har sett at det finest overgang fra rgb til komponent eller hdmi men dette er relativt dyre løsninger.
    Med tiden vil jeg ha en receiver som alt kobles til som kan oppskalere til prsojektor vie hdmi kabel.
    Kunne tenkt meg å koble dremabox til tv kort i pcen jeg har som har skjermkort ut med hdmi til prosjektor.
    Noen som har noe tips til løsning?
    Har ikke tv kort i pc så er ikke sikker at det går med rgb inn på dette og ut fra hdmi på skjermkort?
    Noen som har gjort noe lignende?
    Kan jo bruke kompositt men har lyst på rgb signal.
    Jens

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å streame fra dreambox til pc og så vise dette gjennom kabelen du har? Er usikker på evt. kvalitetsforringelse ved streaming, men det er i alle fall mulig på dreambox'en.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp!

Jeg mekka meg egen scart til component-kabel til DB`en, min skulle bare til tv, men det er jo ingeting i veien for å lage en som er lenger.
    Jeg kjøpte Supra Scart-connector hos Eltek, RCA-kontakter og Real Cable Component-kabel hos Leteng. Pluss litt krympestrømpestæsj å sånn som jeg hadde liggende i bilen.
    Resultat ble meget bra, syns jeg. Kan se om jeg får hosta opp ett bilde av den senere.
    Hvis du er hypp på å lage egen kabel, så har jeg ca. 15m av denne liggende som jeg kan kvitte meg med.

- Bjørn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •