Trøbbel med CanalDigital HD-PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trøbbel med CanalDigital HD-PVR

Monterte min parabol med CanalDigital HD-PVR fredag kveld og alt så bra ut lørdag. Søndag og mandag hadde jeg følgende problemer:

1. Bildet frøs gjentatte ganger mens jeg så på film og samtidig spilte den inn fra CanalDigital-HD. Ca 25 minutter inn i filmen tok PVR-boksen en omstart (helt på egen hånd).

2. Satte på opptak av to filmer natt til tirsdag, men da jeg sjekket opptakslisten tirsdag morgen var ingen av opptakene gjort.

3. Når jeg slår på PVR-boksen slår den seg først helt av (displayet blir sort) og deretter slår den seg på. Er dette normalt ?

Har satt opp PVR-boksen med norsk språk til bruk i Norge.

Kan noen hjelpe ? Har noen opplevd liknende problemer ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ØivindM
    Monterte min parabol med CanalDigital HD-PVR fredag kveld og alt så bra ut lørdag. Søndag og mandag hadde jeg følgende problemer:

1. Bildet frøs gjentatte ganger mens jeg så på film og samtidig spilte den inn fra CanalDigital-HD. Ca 25 minutter inn i filmen tok PVR-boksen en omstart (helt på egen hånd).

2. Satte på opptak av to filmer natt til tirsdag, men da jeg sjekket opptakslisten tirsdag morgen var ingen av opptakene gjort.

3. Når jeg slår på PVR-boksen slår den seg først helt av (displayet blir sort) og deretter slår den seg på. Er dette normalt ?

Har satt opp PVR-boksen med norsk språk til bruk i Norge.

Kan noen hjelpe ? Har noen opplevd liknende problemer ?
    Sjekk at du har siste software, du må ha versjon 1.4.1
    Du må/bør bruke 2 kabler fra parabolen til boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yepp, hadde akkurat samme problemene selv. 1 løste seg da jeg oppgraderte til 1.4.1 og 2 da jeg endelig fikk det nye hodet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemene er nå fixet. Det ser ut til at årsaken til problemene var en kombinasjon av at jeg bare hadde en kabel fra hodet og at PVRen var koblet til min TV via en HDMI switcher (som begge var slått av når optakene skulle gjøres). Med to hoder og HDMI switcheren påslått går alt greit.

(Men jeg trodde ikke det var noen håndhilsing mellom PVR og TV i forbindelse med programmerte opptak)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •