Hakket/dårlige parabolsignal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakket/dårlige parabolsignal

Hei.
    De siste dagene har jeg hatt store problemer med signalene på parabolen min.
    Jeg kjører med Monoblock (LNB for Canal digital og Viasat) og Dreambox mottaker.
    Plutselig begynte sendingen å hakke, og innimellom er signalene mer eller mindre helt borte.
    Jeg har byttet hode, men problemet ble i grunnen bare værre.
    Jeg hadde en mistanke om at det kunne være kondens som først førte til problemet, og da jeg demonterte det gamle hodet kom det riktignok ut en del vann.
    Dette burde jo ikke være noe problem i et helt nytt hode, men som sagt er signalene enda værre.
    Eneste jeg kan komme på er dårlig kontakt i termineringen til kabelen som går inn i hodet, og at neste trinn er å sjekke denne.
    Men før jeg tar ned antennen igjen så spør jeg her om det er noen som har forslag til hva problemet kan være, sånn at jeg kan få sjekket alt som er mulig?
    :-?

PS. Har også testet med CanalDigital-mottaker uten at det hjalp.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av framo
    Hei.
    De siste dagene har jeg hatt store problemer med signalene på parabolen min.
    Jeg kjører med Monoblock (LNB for Canal digital og Viasat) og Dreambox mottaker.
    Plutselig begynte sendingen å hakke, og innimellom er signalene mer eller mindre helt borte.
    Jeg har byttet hode, men problemet ble i grunnen bare værre.
    Jeg hadde en mistanke om at det kunne være kondens som først førte til problemet, og da jeg demonterte det gamle hodet kom det riktignok ut en del vann.
    Dette burde jo ikke være noe problem i et helt nytt hode, men som sagt er signalene enda værre.
    Eneste jeg kan komme på er dårlig kontakt i termineringen til kabelen som går inn i hodet, og at neste trinn er å sjekke denne.
    Men før jeg tar ned antennen igjen så spør jeg her om det er noen som har forslag til hva problemet kan være, sånn at jeg kan få sjekket alt som er mulig?
    :-?

PS. Har også testet med CanalDigital-mottaker uten at det hjalp.
    Hos meg har det vært dårlig kontakt/korrosjon med kabel og LNB som av og til har forårsaket dårlig signal. Vil tro det er dette hos deg også dersom ikke hele tallerkenen har fått seg en svingom da. Bare stripp kabelen og monter på nytt så ser du jo om det er årsaken. Siden det ikke hjalp med en annen dekoder så er det vel 99% sikkert at det er noe galt med kabelen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Hos meg har det vært dårlig kontakt/korrosjon med kabel og LNB som av og til har forårsaket dårlig signal. Vil tro det er dette hos deg også dersom ikke hele tallerkenen har fått seg en svingom da. Bare stripp kabelen og monter på nytt så ser du jo om det er årsaken. Siden det ikke hjalp med en annen dekoder så er det vel 99% sikkert at det er noe galt med kabelen.

Takk for svar.
    Tror nok også det er kabelen som er problemet så jeg får teste det først.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det høres mer ut som om parabolen er litt ute av posisjon. Hvordan er det eventuelt med vegitasjon framfor antenna?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy

Da er antennen fikset.
    Det var kontakt kabel/LNB som var problemet.
    Kappet av noen cm og koblet på nytt, så ble alt bra.:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •