Hjelp til valg av ny paraboltuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av ny paraboltuner

Har hatt Viasatt sin tuner med innebygd harddisk ett par år nå og den har vært ustail og har en irriterende kanalliste som ikke lar seg redigere:evil:

Den har vært veldig enkel og grei "konevennlig" i meny, opptaksfungsjoner og epg

Det jeg er på jakt etter nå er en ny tuner med mulighet for tilkobling av ekstern harddisk, enkel menystyring for opptak, kanalliste og epg fungsjoner

Kjøpte meg en IPBOX 9000 HD HDTV PVR for en uke siden, men det var så avgjort ikke noe for meg
    Dette var nok en tuner for viderekommende og folk med spessielle interesser,
    Kona ville ikke ha den i hus lenger siden den var ustabil og tungvinn i menyen

Hun liker muligheten for å gå inn på epgèn og merke av programmer hun vil ta opp flere dager i forveien med ett enkelt tasterykk

Må kunne ta både CD og Visatt, hdmi, twinntuner, hd, muligheter for ekstern harddisk og ikke kreve masse oppdateringer og datakunskap for å brukes
    Skal kunn sette den opp og klargjøre den en gang så skal den bare virke,
    Rett og slett en konevenlig tuner til meg og kona
    Pris er ikke det viktigeste bare det blir en tuner vi blir fornøyde med
    Finnes det overhodet en slik tuner?

Bare send meg en melding dersom det er noen som er interessert i å kjøpe eventuelt bytte i min en uke gamle IPBOX 9000 HD HDTV PVR, den har to tunere og innebygd harddisk på 500gb
    Kom med bud:-D Ga selv 7500,- for den hos satbutikken.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SUPPORT 81
    Har hatt Viasatt sin tuner med innebygd harddisk ett par år nå og den har vært ustail og har en irriterende kanalliste som ikke lar seg redigere:evil:

Den har vært veldig enkel og grei "konevennlig" i meny, opptaksfungsjoner og epg

Det jeg er på jakt etter nå er en ny tuner med mulighet for tilkobling av ekstern harddisk, enkel menystyring for opptak, kanalliste og epg fungsjoner

Kjøpte meg en IPBOX 9000 HD HDTV PVR for en uke siden, men det var så avgjort ikke noe for meg
    Dette var nok en tuner for viderekommende og folk med spessielle interesser,
    Kona ville ikke ha den i hus lenger siden den var ustabil og tungvinn i menyen

Hun liker muligheten for å gå inn på epgèn og merke av programmer hun vil ta opp flere dager i forveien med ett enkelt tasterykk

Må kunne ta både CD og Visatt, hdmi, twinntuner, hd, muligheter for ekstern harddisk og ikke kreve masse oppdateringer og datakunskap for å brukes
    Skal kunn sette den opp og klargjøre den en gang så skal den bare virke,
    Rett og slett en konevenlig tuner til meg og kona
    Pris er ikke det viktigeste bare det blir en tuner vi blir fornøyde med
    Finnes det overhodet en slik tuner?

Bare send meg en melding dersom det er noen som er interessert i å kjøpe eventuelt bytte i min en uke gamle IPBOX 9000 HD HDTV PVR, den har to tunere og innebygd harddisk på 500gb
    Kom med bud:-D Ga selv 7500,- for den hos satbutikken.no
    Betalte du 7500 for den?? HVORFOR???

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den koster 7 370,- + frakt fra satbutikken.no (med ekstra S2 tuner og 500GB harddisk). Var vel derfor han betalte 7500.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Den koster 7 370,- + frakt fra satbutikken.no (med ekstra S2 tuner og 500GB harddisk). Var vel derfor han betalte 7500.
    Riktig det:-?
    Var det dyrt? har ikke mye peil på dette så skal ikke se bort fra att jeg har blitt litt lurt til å betale mer enn nødvendigops:

Men hva med tips til ny tuner, noen råd der

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Jeg kjøpte min med 2 tunere for 4990. En 500 GB harddisk koster vel 5-600 kr...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel strengt tatt ikke nødvendig med pris diskusjon når hoved innlegget handler om noe helt annet. Og beklager hvis jeg blander meg, men hoved innlegget var vesentlig for meg siden jeg er i ca samme situasjon. Og jeg har sett alt for mange tråder som har sklidd ut, og blitt et sant mareritt å lese igjennom fordi man "må" lese over unyttige innlegg.

Så om noen kan komme med fornuftige forslag til tunere, vil dere ikke bare hjelpe han men også meg.

Takker.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det står om en liten fin tuner i siste nr av lyd og bilde
    men ingen HDMI og PVR
    men den tar både cd og viasat.

ingen enkel oppgave med kone venlig og og lette og bruke..
    men Humax , topefield og technisatforce har vel kansje noen tunere som kan komme under
    kone venlig i daglig bruk..

både Humax, topefield og technisatforce tar CD sine kort,
    men du ha exstra Ca-modul (cam) for viasat sitt system.
    men hvordan de er å bruke med PVR og kone venlighet er alt vansklig og svare på. da det har med inntressen av og lære og bruke det..

men hva du en velger av merke så blir vel dette som slutte med moped(les tuner i fra CD / viasat) gå over til kjøre bil for førstegang og den
    IPBOX 9000 HD HDTV PVR blir bane bil i forhold det igjen

dremabox og andre tunere i av samme type går også under bane bil katgorien
    selv om de er enkle og bruke i det daglige, så kan de by på problemer som ikke alt tid er like bra for husfreden ;-)

Troeen

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde en Force tuner med harddisk for noen år siden "den gangen det var mulig å bruke piratkortops: "
    Var egentlig kjempe fornøyd med den og meny styring på denne, men den har jo ikke hdmi eller twintunere så da ble den gitt bort, denne tok heller ikke viasat etterhvert:cry:

Begynner nå å nærme meg 40 år og har ikke hode til å sette meg inn i masse nye programeringer og oppdateringer på tunere
    Det betyr ikke så mye for meg om den må ha en ekstra cam for å lese kortene mine, bare dette fungerer enkelt, greit og stabilt
    Prisen er som sagt heller ikke noe jeg henger meg opp i, bare den virker og er konevennlig

Dersom det finnes en tuner som fungerer konevennlig i meny og med opptaksmuligheter for flere kanaler samtidig, helst på ekstern harddisk

Kan sikkert få tak i en eller annen datakyndig person som kan sette dette opp for meg, bare jeg slipper masse oppdateringer og styr i ettertid.

utseende har heller ingen betydning, siden den skal stå på i ett skap på andre siden av veggen for tv

Skal styres med harmony 1000 og rf extender

må vell være noen som har noen konkrete tuner tips, eventuelt en link?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piratkort og kort deling er ikke snakke her på forumet...

men så lenge du har erfaring med Force.. så er de merkene jeg nevnte
    er samme gate, technisatforce er Gamle Force som er kjøpt opp av tysk selskap.. men kvalitet er like god..

Forcen som du hadde ville virket med viasat. med denne Cam
    CA-modul T-REX/DRAGON NDS-Emulator

dette er kansje noe for deg da
    TechniSat DigiCorder S2, 160 GB [0004/4645]
    eller modelen DigiCorder HD S2 som HD tunern også med PVR
    med den cam jeg never lenger opp.. da vil du cd og viasat med pvr og stor mulighet for en Kone venlig tuner også med fred i huset

Troeen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IPBox 9000 ER tingen!

Jeg må innrømme jeg blir helt matt av orddeligen det ble masse av her nå, men om man ikke klarer å få en IPBox 9000 til å kjøre nogenlunde greit (ok, teksting virker ikke enda), da fatter jeg ikke hva som er å anbefale...
    Ikke mye vanskelig å få den til å kjøre nogenlunde greit...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg må innrømme jeg blir helt matt av orddeligen det ble masse av her nå, men om man ikke klarer å få en IPBox 9000 til å kjøre nogenlunde greit (ok, teksting virker ikke enda), da fatter jeg ikke hva som er å anbefale...

for enkelte er nogenlunde greit langt unna bra nok. og for bevare hus freden
    så leter man etter noen annet som virker bra. og det finnes det selv om det ikke står IPBox, Db eller andre merker som basert som oppbygging

Troeen

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å få denne ipbox 9000 til å fungere stabilt, litt synd i grunnen siden dette virker som den ultimate tuneren på papiret i hvertfall
    Den låser seg og er tungvinn i menyen i forhold til det jeg er vandt med
    Problemet mitt er jo at jeg ikke har peiling på dette med oppdateringer
    Ringte og pratet med dem som solgte meg tuneren i dag, det kommer vistnok en ny software i morgen til denne og det skal vistnok være en enkel sak å oppdatere den, men å få kortleserene på den til å virke på mine kort igjen etter en slik oppdatering krevde vistnok en del data kunskap igjen i følge han

Som jeg nevnte tidligere så kan jeg sikkert finne en data kyndig person som kan sette opp tuneren for meg, men da vil jeg slippe å måtte kontakte han til stadighet for oppdateringer.

Sitat Opprinnelig postet av troeen
    Piratkort og kort deling er ikke snakke her på forumet......
    Er ikke på jakt etter noen tuner som kan brukes til kortdeling eller piratkort
    Var bare ett forsøk på å fortelle hvor lenge siden det var jeg hadde Force tuneren

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

http://www.fantacy-team.net/forum/index.php

Sitat Opprinnelig postet av SUPPORT 81
    Klarer ikke å få denne ipbox 9000 til å fungere stabilt, litt synd i grunnen siden dette virker som den ultimate tuneren på papiret i hvertfall
    Den låser seg og er tungvinn i menyen i forhold til det jeg er vandt med
    Problemet mitt er jo at jeg ikke har peiling på dette med oppdateringer
    Ringte og pratet med dem som solgte meg tuneren i dag, det kommer vistnok en ny software i morgen til denne og det skal vistnok være en enkel sak å oppdatere den, men å få kortleserene på den til å virke på mine kort igjen etter en slik oppdatering krevde vistnok en del data kunskap igjen i følge han

Som jeg nevnte tidligere så kan jeg sikkert finne en data kyndig person som kan sette opp tuneren for meg, men da vil jeg slippe å måtte kontakte han til stadighet for oppdateringer.

Er ikke på jakt etter noen tuner som kan brukes til kortdeling eller piratkort
    Var bare ett forsøk på å fortelle hvor lenge siden det var jeg hadde Force tuneren

Gå hit og få hjelp:
    Fantacyteam Forums - Powered by vBulletin

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å få den til å "kjøre nogenlunde greit" er vel langt fra bra nok for mange. Har ikke testa denne selv, men jeg har hatt en hel haug med Dreamboxer, og de er i allefall langt fra konevennlige. Selv om jeg likte de godt selv måtte jeg kaste in håndkleet etter nok gnål fra dama og gå for en løsning fra Viken Fiber. Men med den HD satsinga de har kan det se ut som jeg må tilbake til Canal Digital snart, så jeg også håper noen har noen gode anbefalinger her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Å få den til å "kjøre nogenlunde greit" er vel langt fra bra nok for mange. Har ikke testa denne selv, men jeg har hatt en hel haug med Dreamboxer, og de er i allefall langt fra konevennlige. Selv om jeg likte de godt selv måtte jeg kaste in håndkleet etter nok gnål fra dama og gå for en løsning fra Viken Fiber. Men med den HD satsinga de har kan det se ut som jeg må tilbake til Canal Digital snart, så jeg også håper noen har noen gode anbefalinger her.
    Kan det være så vanskelig å trykke på OK-knappen og velge en kanal ut fra lista der...?
    Tekstinga er ikke klar i softwaren enda, ellers virker alt. Fatter ikke hva som er så vanskelig.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg har hatt både dreambox og force og humax og har nå topfield og hvis dere er ute etter en som er enkel å bruke og som har stabilt software ja så er topfield et meget godt valg som jeg kan anbefale.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Vel jeg har hatt både dreambox og force og humax og har nå topfield og hvis dere er ute etter en som er enkel å bruke og som har stabilt software ja så er topfield et meget godt valg som jeg kan anbefale.
    har de tunere klare for HD kanaler og fungerer de med CD EPG?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være så vanskelig å trykke på OK-knappen og velge en kanal ut fra lista der...?
    Tekstinga er ikke klar i softwaren enda, ellers virker alt. Fatter ikke hva som er så vanskelig.
    Jeg har aldri testa denne jeg men jeg fikk intrykk av innleggene over at de var litt ustabile og hang litt. Det samme gjorde Dreamboksen, og selv om jeg ikke synes det var allverdens stress skal jeg love deg det ble bråk når den hang seg under Hotel Cæsar og jeg ikke var hjemme. Har du samboer skjønner du hva jeg snakker om. Har du ikke, kommer du til å få deg en overaskelse.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har de tunere klare for HD kanaler og fungerer de med CD EPG?
    JA
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri testa denne jeg men jeg fikk intrykk av innleggene over at de var litt ustabile og hang litt. Det samme gjorde Dreamboksen, og selv om jeg ikke synes det var allverdens stress skal jeg love deg det ble bråk når den hang seg under Hotel Cæsar og jeg ikke var hjemme. Har du samboer skjønner du hva jeg snakker om. Har du ikke, kommer du til å få deg en overaskelse.
    kanon bra :lol: :lol:

Har jo ikke allverdens innsikt på dette med tunere da, men det er jo helst kjerringa som tippet i vinkel etter at ip boxen kom i hus:twisted:
    Jeg kunne sagtens klødd meg i hue en stund til og sett om jeg kunne satt meg inn i dette og fått meg en grei tuner ut av dette, men så var det kjerringa da:twisted:
    Vet ikke om jeg kommer til å selge den riktig ennå heller, mulig jeg tar den med meg på furterommet og beholder den der litt til den fungerer på en konevennlig måte

Det er ikke så lett som å trykke på ok og velge en kanal ut fra listen
    Har bare viasat kort i den nå, men får ikke inn Nrk1,
    Undertekst fungerer ikke på norsk,
    Epg fungsjonen fungerer ikke skikkelig, fungerer ikke flere dager frem i tid som er ett must for frua

Den fryser og låser seg,
    Etterslep på lyd i forhold til bilde
    Ved avspilling av opptak låser den seg hele tiden dersom en prøver å spole fremmover, bakover eller pauser
    Når den fryser/låser seg er det ingenting som virker og det finnes bare en utvei og det er å slå den av med bryteren bak eller trekke ut ledningen
    Og jeg kan love alle og en hver att dette er lite konevennlig
    Og når dette attpåtil skjer flere gnger daglig er det ingen vei tilbake enn å få inn noe mere stabilt noe

Har nå måtte sette tilbake den dritt tuneren fra viasatt igjen, men den holder jeg på å klikke av, denne låser seg også til tider ved bruk av harddisken, og den har jo begrenset med lagringsplass, tilkoblingsmuligheter og det er ikke mulig å redigere kanallister.
    Kan heller ikke spille av opptak uten å være tilkoblet sattelitt og ikke flytte opptak over på dvd eller annen lagringsplass

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •