Hjelp til valg av ny paraboltuner - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Beklager SUPPORT 81 men nå skjønner jeg mer og mer at du har kjøpt en feil vare , hvorfor feil skal du si , fordi det ser ut som du ikke viet hva du har kjøpt

Jeg har Ipbox stående i stua mi nå i over 5 mnd , ret og slett for den komm i Norge, da jeg var på med en del testing under utvikling.

Jeg har ikke hat noen av de problemene du nevner her , desuten bruker min Kone den boksen mye mere en noen andre.

min boks har stått på siden den komm her i huset med untak når jeg flasher nye imager.

Slik je forstår deg så har du litte kunskap om linux mottakerer, en slik mottaker kreve litt jobb,
    for min del har jeg brukt en hvis tid og editert kanaler på det rekkefolgen jeg vil ha dem, så det blir litt lett for kona å fine det viktigste kanalene frem.
    selfolgelig har jeg barn også som bruker den boksen her ( 5 år) minste man har heller ikke noen problem med å finne frem på den kanalen ho vil

Det jeg hade anbefalt deg hvis du skal beholde boksen er å sette deg litt in i ting og prøve å lese litt extra slik at du forstår bedre hvordan dette fungerer
    men som sagt har du ikke interese av slikt såer det best å kjøpe noen annen

ser her at det er mange som kommer med forskjelig forslag, less litt rund og finn det som passer deg best, det er best at du leser en del før du kjøpe en produkt, undersøk om det på forhønd og hør heller med noen du kjenner
    eller skriv på diverse forumer for å fo mest mulig anbefalinger.

Uansett til slut er valget ditt, det er du som må ta avgjørelsen til slutt

Ta en titt på Hyro 9000 TS HD kansje det er noen for deg.

bobi

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SUPPORT 81
    kanon bra :lol: :lol:

Har jo ikke allverdens innsikt på dette med tunere da, men det er jo helst kjerringa som tippet i vinkel etter at ip boxen kom i hus:twisted:
    Jeg kunne sagtens klødd meg i hue en stund til og sett om jeg kunne satt meg inn i dette og fått meg en grei tuner ut av dette, men så var det kjerringa da:twisted:
    Vet ikke om jeg kommer til å selge den riktig ennå heller, mulig jeg tar den med meg på furterommet og beholder den der litt til den fungerer på en konevennlig måte

Det er ikke så lett som å trykke på ok og velge en kanal ut fra listen
    Har bare viasat kort i den nå, men får ikke inn Nrk1,
    Undertekst fungerer ikke på norsk,
    Epg fungsjonen fungerer ikke skikkelig, fungerer ikke flere dager frem i tid som er ett must for frua

Den fryser og låser seg,
    Etterslep på lyd i forhold til bilde
    Ved avspilling av opptak låser den seg hele tiden dersom en prøver å spole fremmover, bakover eller pauser
    Når den fryser/låser seg er det ingenting som virker og det finnes bare en utvei og det er å slå den av med bryteren bak eller trekke ut ledningen
    Og jeg kan love alle og en hver att dette er lite konevennlig
    Og når dette attpåtil skjer flere gnger daglig er det ingen vei tilbake enn å få inn noe mere stabilt noe

Har nå måtte sette tilbake den dritt tuneren fra viasatt igjen, men den holder jeg på å klikke av, denne låser seg også til tider ved bruk av harddisken, og den har jo begrenset med lagringsplass, tilkoblingsmuligheter og det er ikke mulig å redigere kanallister.
    Kan heller ikke spille av opptak uten å være tilkoblet sattelitt og ikke flytte opptak over på dvd eller annen lagringsplass
    Da anbefaler jeg at du kjøper Hyro9000HD eller Vantage s7100HD,der virker begekortleserne med text.Men prøv og innstaller den siste sw.tilnlb6806uc den funger helt fint for oss noviser på Linux.ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SUPPORT 81: Ser du nevner at en av tingene som ikke var bra med din IPBOX90000HD var at EPG for Viasat ikke var for flere dager frem i tid. Dette får du ikke på noen tunere (bortsett fra Viasat sine) uten å gjøre en del "knoting" med nedlasting av EPG fra nettet...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en TOPFIELD7700hdpvr fra satelitt1.no!!!
    Jeg har hatt vantage 7100s
    Vantagen er grei den men uansett så var det noe kluss med den!! ny programvare heletiden og ikke orginalprogramvare om du vil den skal fungere med viasat! Dårlig fjernkontroll og dårlig text tv!
    Den tar heller ikke alle typer ekstern harddisk,og i tillegg har jeg hørt flere med problemer med opptak (som meg) som blir borte osv.
    Topfielden har innebygd harddisk( som ikke bråker) og den er bare helt rå på bilde! Den er ekstremt brukervennlig t.o.m samboeren forstår den! Den har rask text tv og Epg er også super på den!
    Jeg har hatt min en mnd nå,og har aldri hatt så mye som et bittelite problem med den! Den har 2camplasser ,så du trenger en conax cam og en t-rex cam som du setter inn i tuneren, som du igjen putter kortene i. Alt dette har de på satelitt1! Litt dyrere enn vantage, men verdt hvert eneste øre!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •