2 satelittunere (Canal Digital og Viasat) gjennom samme signal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 satelittunere (Canal Digital og Viasat) gjennom samme signal

Hei! Jeg har kjøpt de nye Canal Digital HD PVR og Viasat HD satelitt tunerne. Jeg forsøker å kunne bytte mellom disse to tunerne mot samme LCD TV. På parabolen har jeg 4 hoder som kommer inn som en kabel i stuen, denne ene kabelen splitter jeg videre til begge satelitt tunerne. Problemet er at jeg ofte må skru av strømmen ved å trekke ut stikk-kontakten, for å bytte mellom de to tunerne!! Før jeg anskaffet HD, hadde jeg også en Canal Digital (Force) og en standard Viasat tuner, da fungerte dette ypperlig (med 2 tunere på samme signal-kabel)! (Utover dette har jeg et dual-hode, slik at en egen kabel går opp til loftsstuen, utstyret på loftstuen fungerer, så det er ikke dette jeg lurer på). Jeg har et ekstra dual-hode liggende, kanskje jeg kan benytte det. Har noen tilsvarende problemstilling? Kjenner noen løsningen?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kurt Ole Myren
    Hei! Jeg har kjøpt de nye Canal Digital HD PVR og Viasat HD satelitt tunerne. Jeg forsøker å kunne bytte mellom disse to tunerne mot samme LCD TV. På parabolen har jeg 4 hoder som kommer inn som en kabel i stuen, denne ene kabelen splitter jeg videre til begge satelitt tunerne. Problemet er at jeg ofte må skru av strømmen ved å trekke ut stikk-kontakten, for å bytte mellom de to tunerne!! Før jeg anskaffet HD, hadde jeg også en Canal Digital (Force) og en standard Viasat tuner, da fungerte dette ypperlig (med 2 tunere på samme signal-kabel)! (Utover dette har jeg et dual-hode, slik at en egen kabel går opp til loftsstuen, utstyret på loftstuen fungerer, så det er ikke dette jeg lurer på). Jeg har et ekstra dual-hode liggende, kanskje jeg kan benytte det. Har noen tilsvarende problemstilling? Kjenner noen løsningen?
    Viasat mottageren slår ikke av LNB spenning i standby. Derfor vil du ha et problem dersom du benytter en vanlig splitter.
    Hvilken type splitter har du benyttet, merke modell ?

Det kan muligens fungere noe bedre med en smart priority switch men det er også en dårlig løsning. Når du tidligere benyttet Force så regner jeg med at du loopet signalet gjennom Force'en. Antar at du da har hatt en Force 11xx eller 10xx ?

Jeg tror Force 5 serie hadde problemer med looping og Viasat mottager.

Det er også mulig at HD-PVR'n til CD har funksjoner som gjør at LNB spenning er på i standby men
    det er jeg usikker på.

Med en mottager som takler looping på en god måte så fungerer mottager2 ok ved å sette første mottager i kjeden til standby. Når mottager1 er online så vil kun denne få korrekt signal fra antenna.

Siden du har CD HD-PVR twin tuner så er du helt avhengig av å koble to kabler direkte og inn på de to inngangene.Det fulgte vel med en quad LNB for 1-vest sammen med HD-PVR'en?

Du kan da kvitte deg med switcher osv. (HD-PVR'en fungerer kun med CD uansett) Gjør du ikke dette så virker ikke alle PVR funksjonene. Viasat sender ingen kanaler på 1-vest så til Viasat tunerene kan du også trekke direkte kabler fra LNB til mottager. Evt. egen kabel fra diseq switch for flere sat posisjoner kan du jo koble direkte mot Force mottageren. Det er jo kun Force'n som vil fungere med flere satellittposisjoner.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale en Quad monoblokk. Da kan du fore fire tunere med uavhengige signaler fra 1W og 5Ø. Ingen switcher tilkommer. Som Bobben1 sier; Du må trekke to kabler til CD's HD PVR da det er to tunere i denne.
    Monoblock Maximum V-24 Quad Gold Glass LNB 0.2 dB im HM Sat Shop

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •