Tekst-tv på satelitt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tekst-tv på satelitt

Hei! Har nettopp fått installert parabol med hd-dekoder. Dekoderen har latterlig lavt minne for tekst-tv. Når jeg prøver å bruke tekst-tv funksjonen på min Pioneer 507 får jeg melding om at det ikke er tilgjengelig. Er det noe jeg ikke har fått med meg som bør stilles inn på tv eller dekoder for å få tv'ens tekst-tv i gang?
    Stesch

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stesch
    Hei! Har nettopp fått installert parabol med hd-dekoder. Dekoderen har latterlig lavt minne for tekst-tv. Når jeg prøver å bruke tekst-tv funksjonen på min Pioneer 507 får jeg melding om at det ikke er tilgjengelig. Er det noe jeg ikke har fått med meg som bør stilles inn på tv eller dekoder for å få tv'ens tekst-tv i gang?
    Stesch
    HD signaler( HDMI & Component 720p/1080i) kan ikke overføre teletext rå data siden teletext standarden er laget for standard defenisjons video. TV'ns egen teletext dekoder vil kun fungere med analog standard definisjonsvideo. RGB,composite & S-video. For å benytte TV'ns egen teletext dekoder må du derfor f.eks. koble scart i tillegg til HDMI. Du må da bytte til scart inngangen før du skal benytte teletext via TV. Det er tungvint med bytte av inngang og det er litt dumt at TV'ene ikke har mulighet for å plukke teletext fra scart og video/audio fra HDMI. Mange TV'er er ganske fleksible med hensyn på hvordan lyden mates (valgfritt mellom analog, digital og HDMI inngang) men teletext delen er det ikke tenkt på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •